Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
AM sanoi:
Siellähän se postilaatikossa oli. 20.4.
Nyt pitäisi vaan yrittää hankkiutua eroon flunssasta.

Meillä on sama päivä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:) Pääsen sittenkin valintakokeeseen :D

:D

:hyper: :hyper: :hyper:

21.4, eli tulen sinne sitten 20. päivän iltana jos en saa autoa. Tai vaikka saisinkin.

kpsk sanoi:
:) Pääsen sittenkin valintakokeeseen :D

:D

:hyper: :hyper: :hyper:

21.4, eli tulen sinne sitten 20. päivän iltana jos en saa autoa. Tai vaikka saisinkin.
wtf? Kui sää ny kuitenki pääset sinne?

Lilboi sanoi:
wtf? Kui sää ny kuitenki pääset sinne?

:)

Soitin ensin sinne rikosrekisterikonttoriin. Siellä sanoivat vaikka virallisia tietoja eivät saakaan antaa (siis jonkun kansalaisen omia) että joo, 5v vanhenee, eikä tienneet poliisikouluun tai valmareihin näkymisestä sen jälkeen.

Soitin Säkylään ja kysyin että jos hankkiudun kouluun niin että saan tarvittavan lykkäyksen -09 vuodelle että näkyykö silloin papereissa mitään ja voiko hakea. Kapteeni ihmetteli hieman kanssani ja totesi ettei varmaan näy mitään, mutta joka vuosi tuo valintakoetilaisuuden järjestäjä vaihtuu. Joka tapauksessa hänellä on ylin päätösvalta ja sain hänet vakuuttettua motivaatiostani. Hän pyörsi päätöksensä, mutta älkää tulevat valmarit laskeko tämän kortin varaan liikaa painoa. Kuitenkin :worship: kapteenille ja treenaamaan!

Olen helissyt henkisesti kuin joulukello tässä about puoli tuntia :D

Onko muita tulossa 21.4? Ja saisiko kyydin Tampereen suunnalta? Bensa/dieselrahaa kyllä annan. 20.4 ajattelin mennä jo sinne, nukkumaan kasarmille :D Voi pojat, veljet ja siskontyttäret.

jesse_n87 sanoi:
Vähän tuo juoksu kunto huolettaa. Jonku 2500 ja rapiat kyllä jaksaa, mutta lihas kunto sitten varmaan vähä tasapainottaa tilannetta. Yli 20 leukaa kyllä lähetään hakemaan. Painoo yritetään tiputtaa 3-5 kiloa vielä pois jos avittas vähän tuota onnetonta juoksu tulosta. Mutta eipä taida nuo fyysiset testit olla ne suurimmat pudottajat onhan niissä testeissä 4 muutakin osiota.

Oletko tutustunut siihen fyysiseen testiin? Ei ole merkitystä vetääkö 78 leukaa vai 14, sillä niistä tulee samat pisteet. Toki valvoja ehkä saattaa laittaa 78 leuasta maininnan. Mutta kuitenkin, kokonaisvaltaisuus on avainsana. Ja hei, juosta ehtii vielä. Sääkin on niin kaunis :)

KPSK!

Soititko ihan säkylän omaan numeroon? ( (02) 1815 2111) vai sille kapteenille ihan suoraan?

Itsellä sama tilanne. Rikosrekisteri- ja sakkotiedot syynä karsiutumiseen ja itekki kävin käräjillä ylinopeudesta.

Rauhanturvaajajoukot on mullekki ollu se juttu, isoveliki nyt kosovossa rauhanturvaajana.

Jos voisit vähä jelppii tässä asiassa jos itekki yrittäis vie puhumalla päästä sisään? :) Itekki oon tampreelta ja auto löytyy! Vaikka samalla kyydillä jos pääsis vie. :(

jonkeli sanoi:
KPSK!

Soititko ihan säkylän omaan numeroon? ( (02) 1815 2111) vai sille kapteenille ihan suoraan?

Itsellä sama tilanne. Rikosrekisteri- ja sakkotiedot syynä karsiutumiseen ja itekki kävin käräjillä ylinopeudesta.

Rauhanturvaajajoukot on mullekki ollu se juttu, isoveliki nyt kosovossa rauhanturvaajana.

Jos voisit vähä jelppii tässä asiassa jos itekki yrittäis vie puhumalla päästä sisään? :) Itekki oon tampreelta ja auto löytyy! Vaikka samalla kyydillä jos pääsis vie. :(

Soitin säkylän omaan numeroon, joka on tuo. He yhdistivät minut sitten kapteenille. Mutta, olin lähettänyt heti 15. päivä kapteenille suunnatun sähköpostin, jossa kerroin moniulotteisesti kuinka tärkeä asia on ja pyysin häntä miettimään uudelleen. Siihen en saanut vastausta, joten 16. aamupäivänä soitin sinne. Nyt on kulunut jo aikaa, joka ei ainakaan helpota keissiäsi. Minä vuonna töppäsit? Omasta alkaa olla jo kaksi ja puoli vuotta aikaa.

Kerroin suunnitelmistani hakea palastajakurssille tai vankeinhoitoalan perustutkintoa suorittamaan saadakseni lykkäystä armeijasta, jotta töppäily ehtisi haihtua, eikä se enää näkyisi papereissa. Olin täysin vilpitön ja se varmasti paistoi lävitse. En todellakaan uskonut pääseväni näihin valintakokeisiin.

En halua että tästä tulee keino, jota käytetään sumeilematta. Jos mies(tai poika, kuten minä) puhuu että muuttaa elämänsuunnitelmiaan jonkin asian saavuttamiseksi, sen ei pidä olla pelkkää sanahelinää. Olin jo valmis muuttamaan seuraavan kolmen, neljän vuoden suunnitelmat täysin. Jos uskot itseesi, niin anna palaa. Pidän seuraavaa itsestäänselvyytenä, mutta sanon kuitenkin; vaikka näyttäisi siltä että saat pakit, älä rupea vetoamaan siihen että joku muukin on päässyt. Käytäntö, jota minuun sovellettiin, on yhtä yleinen kuin 250kg penkki, koska niillä on enemmän kuin tarpeeksi hakijoita.

Jos kun pääset valintakokeeseen, niin meistä tulee kyllä hyvä pari :)

Mieti kuitenkin mitä sanot yön yli. Et voi koittaa tasan samaa kaavaa kuin minä, vaan omakohtaisempaa lähestymistapaa tulee tavoitella.

edit: hei, weismyller tarjosi vastauksen tuohon aikaongelmaan: posti myöhässä. Lähetä tänään maili ja soita huomenna. Onnea!

Vemar sanoi:
Mites meinaatte valmistautua testeihin?

Mistäs päin Vemar on tulossa?

Aloitan pienen kunnonkohotuksen, nyt on yohon lukeminen tehnyt ilkeän treenitauon. Treenailen vähän joka osa-aluetta ja lopetan nuuskankäytön sykkeen aisoissa pitämiseksi. Ei ole myöskään hyvä täristä jossakin haastattelussa :) :D Onneksi nuuska on minulle pikku satunnainen harrastus näinä päivinä, enkä ole siihen koukussa.

Minulla on jo nyt ihan hyvällä tasolla kunto, ja viimeinen ripaus siihen tulee seuraavan kuukauden sisällä. Cooper on pahin.

Pyrin vain skarppiin ilmaisuun itse apajilla.

kpsk sanoi:
Mistäs päin Vemar on tulossa?
Porista tullaan.
Itse aion muuttaa treeniä vähän enemmän kestävyys painotteiseksi. Englantiakin pitäisi vähän kerrata, kun ei ole vuoteen tullut luettua.

jonkeli sanoi:
KPSK

Pitää vie varmistaa. Oliko se tämä osote mihi lähetit? porpr.tiedottaja@mil.fi?

En löytäny muuta osotetta.

Menee kyl vaikeeks, pahoin pelkään että valmiusjoukut jää vaan haaveeks :itku:

Ja siitä rikkeestäki on aikaa vasta ~6kk.

Oli tuo osoite. Sinuna etsisin mielenkiintoisia kouluja jotka kestävät yli 4 vuotta :) Onnea nyt kuitenkin. Tuo on pysäyttävää.

Vemar sanoi:
Porista tullaan.
Itse aion muuttaa treeniä vähän enemmän kestävyys painotteiseksi. Englantiakin pitäisi vähän kerrata, kun ei ole vuoteen tullut luettua.

Englanti on lukion puolesta ok. Mutta voi että sitä kuupperia. En ole juossut sitten viime syksyn kuupperiin tähdäten, nyt kylmänä talvena tuli harvemmin käytyä ja nekin sellasta kevyttä.

Mistä tunnistamme toisemme paikan päällä? Minulla on hopeiset, paksusankaiset silmälasit ja hölmö ilme. Vaatevalintana luultavasti siniset Adidaksen tuulihousut ja oranssi Haltin fleece. Jos sataa, niin kokomusta gear.

kpsk sanoi:
Mistä tunnistamme toisemme paikan päällä? Minulla on hopeiset, paksusankaiset silmälasit ja hölmö ilme. Vaatevalintana luultavasti siniset Adidaksen tuulihousut ja oranssi Haltin fleece. Jos sataa, niin kokomusta gear.
Itse olen lyhyt ja pyöreäposkinen :D niin ja muita tuntomerkkejä on huonoin tulos coopperissa :jahas:
Jos oranssin fleecen laitat niin eiköhän sut sieltä sitten tunnista :)

Vemar sanoi:
Itse olen lyhyt ja pyöreäposkinen :D niin ja muita tuntomerkkejä on huonoin tulos coopperissa :jahas:
Jos oranssin fleecen laitat niin eiköhän sut sieltä sitten tunnista :)

:D heh. Katsoin mittasi, minulla on liki samat numerot eri osioissa: 182 ja 72.

Olemme sitten aika lähekkäin cooperissa. No joo, hankala sitä on spekuloida, mutta eiköhän se tästä nouse hieman. :)

Ne olis sitte pääsykokeet jo lähellä.. Oletteko miten valmistautunu kuntotesteihin ? Oletteko kokeilleet cooperia paljonko menee? Itsellä alkais tiistaina 8.00 testit ja alkaa vähän hirvittään, että miten pirun hyväkuntoista porukkaa sinne on muualta tulossa.

tatu12 sanoi:
Ne olis sitte pääsykokeet jo lähellä.. Oletteko miten valmistautunu kuntotesteihin ? Oletteko kokeilleet cooperia paljonko menee? Itsellä alkais tiistaina 8.00 testit ja alkaa vähän hirvittään, että miten pirun hyväkuntoista porukkaa sinne on muualta tulossa.

Mä oon viimisen viikon mm. haistellut rikkiä ja ammoniakkia kolme kertaa päivässä sopivien agrejen saamiseksi valintatilaisuutta varten.
Eilen heiteltiin leikkimielellä kaverin kanssa maansiirtokoneen renkaita edes takas motivaation haku tarkoituksella.
Kolmas mitä oon harrastanut viime hetken boosterina on hehkulampun polttimoiden syöminen. :rolleyes:

Valmiusjoukot käyneenä voin sanoa seuraavaa:

Paikkana ihan hyvä, ja varsinkin viimeisen 3kk aikana oleva rt-koulutus on kiva vaihtelu tavallisiin armeijan hommiin. Kouluttajista osa on täysiä idiootteja eivätkä oikeasti tajua yhtään mitään. Välistä turhanpäiväistä säätöä ja kokoaikaista hokemista että "TE OLETTE ELIITTIÄ, OLKAA SEN ARVOISIA" :lol2: jne jota ei oikeasti jaksa kuunnella. Odotetaan reippaasti enemmän kuin muilta joukoilta tietenkin kun ollaan "erikoisjoukko". Ja tosiaan jos rt-hommiin tahtoo, niin varmasti helpoin reitti sinne on valmiusjoukkojen kautta. Tietenkin jos olet ammatillisesti sopiva niin ei tarvitse valmareita käydä. Tiettyihin hommiin kuitenkin vaaditaan valmareiden käyminen, kuten tilannepäivystäjiltä.

Itse kävin 2/2002 ja vänrikkinä pois. Tällä hetkellä palvelen Afganistanissa että kyllä se poijat kannattaa :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom