Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai sit Shitella hukannut pääsykoekutsun niinkun mun kohalla kävi... Luulin et mut karsittiin papereiden perusteel ja soittelin prikaatiin et mikä kohta mättää. Oli kuulemma lähetetty kirje mutta ei tullut koskaan perille, seuraava kirje kyllä tuli.

1908835_10202728821957882_1732560748_o.jpg

Mitenköhän on kun en ole varma pääsenkö ylioppilaaksi vielä kun kusin vähän äikän tekstitaidon. Niin voikohan tota tarvittaessa siirtää 2015 tammikuuhun?

Juuh, mutta kun tossa lukee "Olette hakeutuneet koulutukseen 2014". Laitoin hakupapereihin myös 2015 tammikuu.

Mulle tuli sähköpostia, en päässyt. Syynä luultavasti lääkärintarkastuksessa mainittu keuhkojen toistuvat infektiot joiden hoito oli vielä kesken silloin kun hakupaperit lähetin eikä riittänyt lääkärin lausunto ettei vaikuta palvelukseen. Hyvä kaveri pääsi, vaikka on mua päätä lyhyempi ja 20 kiloa painavampi, mutta oli täysin puhtaat paperit. Toinen luokkalainen karsittiin ihottuman takia. Vituttaa, koska oisin tosissaan tuonne halunnut, ja rauhanturvaoperaatioon osallistuminen on ollut haaveena jo jonkun aikaa, KV-joukoista ois vaan päässyt sinne helpommin. Koitan vielä selvittää, pystynkö tammikuuksi hakemaan johonkin muihin erikoisjoukkoihin koska mua vituttais mennä sinne johon mut on määrätty, niiden 6kk ''ei kiinnosta''- jamppojen kanssa, kun itse ois halunnut tosissaan tehdä jotain. Meni abiristeilyn toka päivä vielä enemmän vituiks kun luin sähköpostin. Soitan maanantaina tuohon mainittuun numeroon koska haluan vielä tietää tarkan syyn, ja varmistaa ettei asialle ole mitään tehtävissä, koska ne keuhkotkin on nykyään jo kunnossa ja hoidot lopetettu.

Hei,

Olette hakeutuneet Suomen kansainväliseen valmiusjoukkokoulutukseen 2014.
Valitettavasti olette karsiutuneet, eikä teitä tulla kutsumaan pääsykokeisiin.
Tässä vaiheessa karsinta tehtiin terveystietojen, rikos- ja sakkotietojen tai esimerkiksi puutteellisen hakemuksen takia.

Kiitämme mielenkiinnosta koulutustamme kohtaan ja toivomme menestystä tulevassa varusmiespalveluksessasi!

Lisätietoja karsiutumisesta 0299 441181

Ps. Onnea kaikille testeihin kutsutuille, panostakaa niihin, koska täällä on olemassa meitä, jotka sinne olis tosissaan halunnut.

Vittu kun koko päivä on mennyt siihen, että pikkuhiljaa alkaa vasta tajuumaan että mä en ihan oikeesti päässyt edes testeihin enkä saanut mahista edes yrittää päästä sinne, sellaisesta syystä, jota ei enää edes ole. Jos vielä pystyn, haen johonkin erikoisrajajääkäreihin tms. tammikuuksi, koska nyt saisin jo puhtaat paperit lääkäriltä. En mä halua sinne persläpeen johon mut kutsunnoissa määrättiin. Lupasin vetää frendiä turpaan, jos se ei ota testejä tosissaan eikä pääse sisään (vaikka uskon kyllä että yrittää täysillä), koska mä olisin oikeesti halunnut sinne enemmän ku tämä frendi, joka ei oo kiinnostunut rauhanturvaajahommista.

Kannattaa tsekata roskaposti nimittäin itelle oli tullu sinne postia että kokeisiin mennään. :)

joo kyllähän se oli tännekki tullu sähköpostiin että testeihin mennään.. onko ketää oulun suunnalta menossa.? Onse mahtava fiilis kaiken tän jännittämisen jälkeen :)

Harmin paikka Hejopel :s Soittelitko jo sinne tarkemmin ja mitä sanoivat? Itsellekin tuli meiliin kutsu pääsykokeisiin, vähä huolestuttaa tuo cooper ku tosiaan reenaamisen aloittaminen venyi tän vuoden puolelle ja nyt tuli oltua 2 viikkoo flunssassa, mutta kyllä se 2600 on sen verran matala tulosraja, että pakko se on vaikka kontata. Ymmärrän kyllä täysin tuon ettei yhtään kiinnosta mennä ns normipalvelukseen niiden jamppojen kanssa joita koko touhu ei kiinnosta paskan vittua.

Cooperin raja on pudotettu 2500 eli jos vedät 2600 on aika hyvät saumat jo. Soittelinhan mä, juuri siitä lääkärinpaperista oli jäänyt kii. Käyn uusiks lääkärintarkastuksessa josta nyt saan jo keuhkojen osalta puhtaat paperit, ja haen ens vuonna uusiks heinäkuun porukkaan. Tammikuussa kun mulla alkaa palvelus, niin jos haen KV-joukkoihin silloin ja pääsen sisään, käyn alokaskauden tammikuussa niiden muiden junttien kanssa ja sit kun tulee kirjettä että on valittu heinäkuun porukkaan niin saan HSL-lomaa (about huhtikuussa) siihen asti että tuon heinäkuun porukan alokaskausi on käyty ja hyppään mukaan kuvioihin. Tulee siis sopiva kesäloma tehdä duunia siinä välissä ja sit syksyllä palata inttiin vähän järkevämpään porukkaan. Eikä haittaa yhtään että intti tulee mulla kestämään muutaman kuukauden pidempään tuon takia, kunhan en joudu koko palvelusta siellä persreiässä käymään ja joukkojen myötä mahikset rauhanturvaustehtäviin kasvaa niin paljon että on sen arvosta.

PS: Twerty, kyllä sä ehdit cooper-tulosta nostaa tässä reilussa kuukaudessa vähintään parisataa metriä jos vaan treenaat sitä juoksua kunnolla. Kolme kertaa viikossa kunnon lenkki (yks rauhallinen pitkä lenkki +10km, yks 5km kova tai intervalli ja yks 6-7km peruskova lenkki) niin kyllä cooper nousee ja varmasti pääsee sisään. Sitä nuken kantamista kantsii kans käydä treenaamassa pari kertaa.

HeJoPel, yhtä iso vitutus täälläki kun eivät yli 5v vanhan pienen pähkinä allergiakohtauksen takia päästäneet karsintoihin, vaikka soitin ja selitin ettei enää tuota allergiaa enää ole.

Cooperin raja on pudotettu 2500 eli jos vedät 2600 on aika hyvät saumat jo. Soittelinhan mä, juuri siitä lääkärinpaperista oli jäänyt kii. Käyn uusiks lääkärintarkastuksessa josta nyt saan jo keuhkojen osalta puhtaat paperit, ja haen ens vuonna uusiks heinäkuun porukkaan. Tammikuussa kun mulla alkaa palvelus, niin jos haen KV-joukkoihin silloin ja pääsen sisään, käyn alokaskauden tammikuussa niiden muiden junttien kanssa ja sit kun tulee kirjettä että on valittu heinäkuun porukkaan niin saan HSL-lomaa (about huhtikuussa) siihen asti että tuon heinäkuun porukan alokaskausi on käyty ja hyppään mukaan kuvioihin. Tulee siis sopiva kesäloma tehdä duunia siinä välissä ja sit syksyllä palata inttiin vähän järkevämpään porukkaan. Eikä haittaa yhtään että intti tulee mulla kestämään muutaman kuukauden pidempään tuon takia, kunhan en joudu koko palvelusta siellä persreiässä käymään ja joukkojen myötä mahikset rauhanturvaustehtäviin kasvaa niin paljon että on sen arvosta.

PS: Twerty, kyllä sä ehdit cooper-tulosta nostaa tässä reilussa kuukaudessa vähintään parisataa metriä jos vaan treenaat sitä juoksua kunnolla. Kolme kertaa viikossa kunnon lenkki (yks rauhallinen pitkä lenkki +10km, yks 5km kova tai intervalli ja yks 6-7km peruskova lenkki) niin kyllä cooper nousee ja varmasti pääsee sisään. Sitä nuken kantamista kantsii kans käydä treenaamassa pari kertaa.
Järkevämpään ja järkevämpään porukkaan, niin no... Motivoituneempia ehkä, ainakin aluksi. Kyllä sielläkin jengi hajoilee ihan samaan rataan. En nyt kuitenkaan silti lähtisi katsomaan muita joukko-osastoja nenänvartta pitkin. Ja mitä tuohon kuntoon tulee, oma p-kauden joukkue juoksi kaikki vähintään tuon 2500 (ka 2700). Ja siis en missään erikoisjoukoissa palvellut. Nuo rajat tuonne valmareihin nyt ovat ihan naurettavan alhaiset, joten en nyt sinuna lähtisi itseäni pitämään minään ylisotajumalana.

HeJoPel, yhtä iso vitutus täälläki kun eivät yli 5v vanhan pienen pähkinä allergiakohtauksen takia päästäneet karsintoihin, vaikka soitin ja selitin ettei enää tuota allergiaa enää ole.

Se soittaminen ei auta mitään. Oikeat sanat lääkärintarkastuksessa ja huonojen paperien repiminen.

Nuo rajat tuonne valmareihin nyt ovat ihan naurettavan alhaiset, joten en nyt sinuna lähtisi itseäni pitämään minään ylisotajumalana.
Hä? Mitä sä mahdat tarkoittaa ? Jos tuota kuntoa ja sen vaatimuksia meinaat niin tiedän pari kaveria jotka pääsi sillä tasan 2600 cooperilla joukkoihin sisään, siihen perustuu näkemys että 2600-2700 cooperilla on jo hyvät saumat.

Enkä mä katso muita joukko-osastoja nenänvartta pitkin, ainoastaan sitä johon mut määrättiin, koska se on tunnetusti paikka jonne hakee kaikki ketkä tahtoo päästä helpolla. Itse haluan taas intistä vähän enemmän kuin mitä se paikka voi antaa. Valmareissa porukka on tosiaan vähän motivoituneempaa eikä häröilyssä ja hajoilussa oo mitänä pahaa, se kuuluu inttiin, mua ei vaan huvittais istua tykin piipun päällä polttelemassa kessua käsi munissa koko vuotta.

Luin frendin kirjeen ja 2/14 erä onkin näköjään pelkkä kranaatinheitinkomppania josta ekat 6kk karjalan prikaatissa, mielenkiintoinen ratkaisu :D 6h junamatka per suunta, tosin lomatkin ilmeisesti silloin pidempiä. Aika vähän otetaan ilmeisesti porukkaa joukkoihin noissa erissä, kun muistaakseni viime vuonna sisään oli päässyt molempiin eriin 200 hlö, nyt toiseen otetaan vaan 75. Saattaa olla siis hiukan normaalia tiukempi karsinta testeissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom