Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Itseä ovat RT tehtävät kiinnostaneet kauan jotenka valmiusjoukot taitaa olla hyvä tie niihin hommiin?

Kunto ihan hyvässä kunnossa (cooper ~2800 ja lihaskunto ok) ja parantaa aion, mitään sairauksia ei ole ja kaikinpuolin terve. Olen asunut ulkomailla joitain vuosia joten enkku sujuu, mutta muut aineet ei erityisesti.. keskiarvo on ~7 (lukion tokalla tällä hetkellä).

Kävin kutsunnoissa ja palveluun olen astumassa vekaranjärvelle II/2011.

Millaset mahikset luulette olevan näillä tiedoilla? :wtf:

Erittäin hyvät jos hommat nyt ei ole paljoa 205 erästä muuttuneet. Jos rt-hommat kiinnostaa, niin ehdottomasti valmiusjoukkoihin 1jk:hon. Jos et hölmöile tai muuten ole täysin nollataulu niin aika varmasti tarjotaan kotiutumisen jälkeen seuraaviin rotaatioihin paikkaa. Ellei sitten tule jotain radikaaleja muutoksia kriha-hommiin. Kosovoa nyt ainakin ajetaan alas jääkärikomppanian osalta niin paikat luonnollisesti vähän vähentynyt siellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Erittäin hyvät jos hommat nyt ei ole paljoa 205 erästä muuttuneet. Jos rt-hommat kiinnostaa, niin ehdottomasti valmiusjoukkoihin 1jk:hon. Jos et hölmöile tai muuten ole täysin nollataulu niin aika varmasti tarjotaan kotiutumisen jälkeen seuraaviin rotaatioihin paikkaa. Ellei sitten tule jotain radikaaleja muutoksia kriha-hommiin. Kosovoa nyt ainakin ajetaan alas jääkärikomppanian osalta niin paikat luonnollisesti vähän vähentynyt siellä.

1jk=jääkärikomppania?
Hölmöilyä en usko harrastavani ja kyllä pääkin toimii toistaiseksi..

Kiitos muuten nopeasta vastauksesta.

Milloin meinaatte lähettää hakemuspaperit vai oletteko jo lähettäny?
Eikö se pidä 1.2.2010 mennessä lähettää jos mielii seuraavaan erään yrittää? Työpaikalla tuli juteltua ko. asiasta niin nyt on hakemuksia tullut entistä vähemmän koko ajan ja nyt pitäs olla jo tosi hyvät saumat päästä tuonne.. No paperit laitetaan kuitenkin ennemmin tai myöhemmin taas vetämään..

Hakuaika!

Moro!

Ensimmäistä kertaa tänne kirjottelen kun satuin löytämään täältä kiinnostavia kirjotelmia tästä kyseisestä koulutuksesta, jonne siis itsekkin olen hakemassa 2011 heinäkuulle.

Moni on tässä threadissa sanonu, että on helpot kuntotestit, mutta sitten nämä hulluustestit vaikuttaa eniten. Se on hyvä, vaikka ammattiurheilijana haluaisi tietenkin melko raskaat testit.

Ilmeisesti noissa ns. hulluustesteissä pärjää jos siis ajattelee selkeästi, eikä vahingossakaan mene valehtelemaan. Tälläisen kuvan olen saanut. Ja tietenkin lukion pitkän englannin oppimäärällä ja keskiarvolla 9-10 pärjää loistavasti englannin kokeessa? Että siitä ei tarvitse murehtia.

Sitten tärkein kysymys: Miten se haku tuonne jos on -91 syntyinen ammattilukiolainen jolla koulu siis päättyy viimeistään kesän alussa 2011? Että siis minä ajankohtana pitää hakupaperi pistää menemään jos haluaa tuohon heinäkuussa 2011 alkavaan koulutukseen?

- Vizion

Sitten tärkein kysymys: Miten se haku tuonne jos on -91 syntyinen ammattilukiolainen jolla koulu siis päättyy viimeistään kesän alussa 2011? Että siis minä ajankohtana pitää hakupaperi pistää menemään jos haluaa tuohon heinäkuussa 2011 alkavaan koulutukseen?

Voit hakea jo tänä vuonna jos huvittaa. On kai sulla paremmat mahollisuudet päästä jos jo tänä vuonna haet.

Huvittais vähän herkistää tätä threadia uudemman kerran. Eli onko ketään hakemassa nyt vuodelle 2011 valmareihin? Jos on, ni ilmotelkaa. Pittäis pistää valintapaperit menemään tuossa tammikuun alussa.

Vähä mietin vielä et hakisko vai eikö. RT-tehtävät ei kiinnosta, mut valmarit houkuttelis näin muuten. Pääsiskö tonne heti 2010 heinäkuussa, jos nyt hakis? Ei innosta odotella 2011 tammikuuhun asti.

Kunnon luulisin riittävän aika reilusti:
Cooper reilu vuosi sitten viimeks 2800 paikkeilla, nyt treenin jälkeen mahdollisuus 3000:een. Noi lihaskuntotestit tuntuu naurettavan helpoilta: leukoja jokin aika sitten 31 (ei ihan puhtaita), vatsoja n. 60/min, selkiä n. 60/min, punnerrukset 30-35 paikkeille /min. Vauhditon pituus n. 220cm. Enkku sujuu (lukion päästötodistukseen tulee 9). Luulis riittävän?

Vähä mietin vielä et hakisko vai eikö. RT-tehtävät ei kiinnosta, mut valmarit houkuttelis näin muuten. Pääsiskö tonne heti 2010 heinäkuussa, jos nyt hakis? Ei innosta odotella 2011 tammikuuhun asti.

Kunnon luulisin riittävän aika reilusti:
Cooper reilu vuosi sitten viimeks 2800 paikkeilla, nyt treenin jälkeen mahdollisuus 3000:een. Noi lihaskuntotestit tuntuu naurettavan helpoilta: leukoja jokin aika sitten 31 (ei ihan puhtaita), vatsoja n. 60/min, selkiä n. 60/min, punnerrukset 30-35 paikkeille /min. Vauhditon pituus n. 220cm. Enkku sujuu (lukion päästötodistukseen tulee 9). Luulis riittävän?

Enkkus riittää varmasti. Ite nykäsin läpite vaikka oli lukion enkku huomattavasti huonompi..

Jos RT-tehtävät ei kiinnosta, niin voisin suosiolla jo sanoa, että älä mee tonne. Tulee pian motivaation puutteita ja pitkä vuosi.

Mitenkäs tuossa kuntotestissä on ton leuanvedon laita? Olen aika suurehko ja massakas henkilö ja en usko, että saisin edes yhtä leuanvetoa. Muut kyllä onnistuu...

Onko Järkeä pistää papereita menemään kun 1.2 loppuu haku ja pitäs saada jostain lääkärin todistuskin... Pitääkö käydä tavalisessa lääkärintarkastuksessa vai pitääkö mennä sotilaslääkärin vastaanotolle.

Olen kuski ja omistan ABC kortit ja kohta ehkä E kortin ja englanin kieleni on hyvä. Onko perustestit vaikeita?

Miten lomien laita? Miten kuljetukset Rovaniemeltä onnistuu poriin?:pano:

Miten lomien laita? Miten kuljetukset Rovaniemeltä onnistuu poriin?:pano:

Koitappa päässä valmareihin, täällä on toinenki Rovaniemeläinen hakemassa...taino oikeastaan Muoniossa asun, mutta Rovaniemeläistä syntyperää kun vanhemmat siellä asuu.

Ite aattelin pistää nytten paperit menemään heinäkuulle 2011 kun pitää vielä tuota ammattilukiota vuos käyä. Ja eikös sole helpompi päästäkki sinne jos hakee edellisenä vuonna??

Jos menee paperit läpi niin huhtikuussa sitten luultavasti bussilla/junalla sinne menen ja kasarmilta majotus niinkö asiaan kuuluu.

Jos nyt on muitaki Rovaniemeltä ja EHKÄ olisivat vielä tuohon heinäkuulle 2011 menossa ni olishan tuo mukava ko ei tarvis yksin niitä lomamatkoja kulkea. Meinaan aika pitkä matka.

Niin ja tuo lääkärintodistus on helppo saada mm. mie hain tännään sen, eikä menny kolmeneljäsosatuntia pidempään, että siittä ei ainakaan hakemuksen lähettäminen jää kiinni. Ja sen voi hakea henkilöltä jolla lukee Lääkäri rinnassa ja paperissa täytyy vain lukea palveluskelpoisuusluokka.

27.1 lääkärintarkitus, ehtiiköhän paprut perille ajoissa?

ja sitte pitääkö tonne lähettää viimeisen kokonaan suoritetun koulun todistus, vai viimeisin välitodistus, vai kummatkin?

" - viimeisin kokonaan suoritetun koulun todistus" lukee mil.fi, mutta hakemuslomakkeessa lukee vain "viimeinen koulutodistus"

27.1 lääkärintarkitus, ehtiiköhän paprut perille ajoissa?

ja sitte pitääkö tonne lähettää viimeisen kokonaan suoritetun koulun todistus, vai viimeisin välitodistus, vai kummatkin?

" - viimeisin kokonaan suoritetun koulun todistus" lukee mil.fi, mutta hakemuslomakkeessa lukee vain "viimeinen koulutodistus"

Mulla on sama ongelma että ylä-asteen paperit on viimesimmät, mutta pistin tuonne s-postia, että ei kai ole haitaksi pistää opintosuoritustodistuksia menemään. Ja vastaus oli että ehdottomasti laittaa välitodistukset tai muut opintosuorituksia kuvaavat paperit myös matkaan!

Varmasti ehtii paperit ajoissa jos vain heti ne pistät postiin, kun ne yleensä kolmelta iltapäivällä(?) tyhjennetään postilootat ja siinä se lähtee viimestään seuraavana päivänä kohti säkylää.

Paljon tonne on pitäny alimmillaan juosta cooperissa että on päässy sisään? Se ja vauhditon tuottaa ongelmia.

Sitte joku vois kertoa vinkkejä englannin sanoja, jotka ois hyvä tietää.

Jos KRIHA-tehtäviin mielii ja pelkästään sen takia menee skvj intin suorittamaan niin en itse suosittelisi.
Kannattaa käydä se intti ihan tosiaankin sellasessa paikassa mikä itseään vain eniten miellyttää, koska sinne etelään
pääsee vaikkei noissa valmiusjoukoissa olisi ollutkaan.
Rukkiin menoa tietty kannattaa välttää, sillä upseereille noita paikkoja on vähän ja yleensä sinne ei aliluteja oteta.
Itsekkin tässä toimintavalmiudessa odottelen kutsua rotaatioon vaikken sillon inttiä käydessä kuullut koko skvj vaihtoehdosta kun asepalveluksen loppupuolella. ;)

H-hetki lähestyy!

Muutama hassu viikko vielä ni pitäs tulla tieto pääseekö vai ei. Jänskättää hieman, mutta luulen pääseväni. Jos se kuitenki pomppaa ni ainaski tietää olevansa hullu :D

Suositut

Back
Ylös Bottom