Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Jos KRIHA-tehtäviin mielii ja pelkästään sen takia menee skvj intin suorittamaan niin en itse suosittelisi.
Kannattaa käydä se intti ihan tosiaankin sellasessa paikassa mikä itseään vain eniten miellyttää, koska sinne etelään
pääsee vaikkei noissa valmiusjoukoissa olisi ollutkaan.
Rukkiin menoa tietty kannattaa välttää, sillä upseereille noita paikkoja on vähän ja yleensä sinne ei aliluteja oteta.
Itsekkin tässä toimintavalmiudessa odottelen kutsua rotaatioon vaikken sillon inttiä käydessä kuullut koko skvj vaihtoehdosta kun asepalveluksen loppupuolella. ;)

Koin itse, että FRDF tarjosi intin puitteissa ehdottomasti monipuolisemman ja mielenkiintoisemman kokemuksen kuin olen kuullut "normaaleiden" palveluspaikkojen kykynevän tarjoamaan.
Oman koulutuksen lisäksi sai jo SA-kaudella osittain jopa suhteellisen kattavan koulutuksen myös muidenkin hommiin. Ja varsinkin loppupätkä oli kovasti motivoivaa aikaa, kun pääsi käsiksi "alan hommiin".

Mutta kuten sanottu, myös muuta kautta pääsee alakertaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
osaiskoha kukaa sanoo selvästi mitä vaatimuksia tonne valmiusjoukkoihin nyt on? Kunto on hyvä siitä tuskin jää kiinni cooper yli 300m lihaskunto hyvä kans. Mielenterveys myös ehdottomasti kunnossa.Ainoot asiat mitkä huolestuttaa kannataako hakee olen aika hiljanen luonteeltani en kuitenkaa mitenkään kauheen epäsosiaalinen tuottaako ongelmia? Englanti ylä-asteella 8 ja osaan kyllä mielestäni tosi hyvin, mutta tällä hetkellä opiskelen ammattikoulussa englanti täys 3, mutta liekö siellä paljon arvosteta amista vai pitäskö olla lukiolainen?

Pari vuotta sitten itse testit käyneen voin sanoa, että toi enkun koe oli ainakin aika helppo. Sellaista tosi perus englantia, ei mitään ihmeellisiä sanoja tai lauseita. Kyllä ne siellä amista yhtälailla arvostavat kuin lukiotakin. Kyllähän se sosiaalisuus omalla tavallaan olis aika hyvä juttu, kuitenkin aika pitkälti tiiminä siellä koulutuksessa jossain vaiheessa aletaan toimimaan.

Onkos paljon väkeä tulossa 15.4 testeihin? Ite oon kyllä laiminlyony kunnolla kaiken harjoittelun, mutta testeihin silti mennään. Tuli mitä tuli. Eikä enää niin oo väliäkään minne joutuu. Eniten huolestuttaa tuo uinti. Eikös siellä kuitenkin ole uitavana tuo 200m tiettyyn aikaan?

Onkos paljon väkeä tulossa 15.4 testeihin? Ite oon kyllä laiminlyony kunnolla kaiken harjoittelun, mutta testeihin silti mennään. Tuli mitä tuli. Eikä enää niin oo väliäkään minne joutuu. Eniten huolestuttaa tuo uinti. Eikös siellä kuitenkin ole uitavana tuo 200m tiettyyn aikaan?

Ei siellä mitään uida. Sitten varusmiespalveluksen aikana tehdään uimataitotesti, palvelit sitten missä tahansa. Uimataitotestissä ei ole aikarajaa, riittää että jaksat yhteenmenoon uida 200 metriä josta 50 metriä selkäuintia.

Ei siellä mitään uida. Sitten varusmiespalveluksen aikana tehdään uimataitotesti, palvelit sitten missä tahansa. Uimataitotestissä ei ole aikarajaa, riittää että jaksat yhteenmenoon uida 200 metriä josta 50 metriä selkäuintia.
No tämä tieto kyllä vieritti kiven syrämmeltä :D Torstaina oisin meny uimaan mutteivat paikalliseen kylpylään päästäneet. Yleisö saa uida kuulemma perjantaina 18-20. Prkl mitä touhua.

Nyt vielä 2 viikkoa kovaa juoksureenia ja viimene viikko lepoa :P

Onkos tonne minkäänlaisia näkövaatimuksia? Ei tainnut ainakaan lukea netissä tai muualla hypännyt ainakaan silmiin semmonen.:rolleyes:

Mites onko tonne sitten semmosta että tarvis olla ilman laseja tietty näkö? Niinkun esimerkiks LJK tarvii olla näkö 1,0 molemmissa silmissä ilman laseja ?

Pakko kysäistä täällä muutama kysymys aiheeseen liittyen, kun en tietoa ole mistään löytänyt. Eli olen siis 17 vuotias, ja tänä vuonna kutsunnat edessä, tosin lappuja ei ole vieläkään postiluukusta tipahtanut.. :curs: No mutta jokatapauksessa, olisin hyvin paljon kiinnostunut suorittamaan palveluksen valmiusjoukoissa, sekä mahdollisesti lähteä joskus rauhanturvaushommiin, niin missä vaiheessä tuonne sitten pitäisi hakea??? Koulusta tarkoitus olisi valmistua keväällä 2012 joten palvelukseenhan olisin valmis astumaan jo ensi vuoden heinäkuussa.. Sitten toinen kysymys liittyy sakkoihin. Eli selailin jotain valmiusjoukkoihin liittyvää materiaalia netissä ja silmään pisti jokin hakemus jossa kysyttiin onko poliisi joskus sakottanut minua? Siitä vain mietin sellaista, että onkohan tuo kovin karsiva tekijä jos tuossa ruudussa on raksi. Tosiaan satuin pienestä ylinopeudesta saamaan sakon noin vuosi takaperin että ei kuitenkaan sen vakavempaa rikosta, vai kannattaisiko tuo ruutu vain jättää tyhjäksi ja näkyykö tuollaista ylinopeussakkoa missään rekistereissä? :)

Itse ruksitin aikoinani tuon sakko kohdan, sisään mentiin ja operaatiossa käytiin. Kannattaisi nyt vähän käyttää sitä järkeä!?! Se tulee esille kuitenkin turvallisuusselvityksessä. Rehellisyyttä perkele peliin! *ituttaa tollanen touhu, ei muuta.

Kysymys kuuluu "onko poliisi joskus sakottanut" ei siinä kysytä syytä. Ei ne nyt ihmistä hyllylle laita, jos sua on sakotettu punasia päin kävelystä.

Tätä juuri ajoinkin takaa, että selviääkö tällainen omasta mielestäni ''pikkurike'' tuollaisissa turvallisuusselvittelyissä ja näin ollen kannattaako tuollaisen takia raksia ruutuun laittaa :rolleyes: Mutta kiitoksia asiallisista vastauksista! Sain selville mitä hainkin :)

Itse ruksitin aikoinani tuon sakko kohdan, sisään mentiin ja operaatiossa käytiin. Kannattaisi nyt vähän käyttää sitä järkeä!?! Se tulee esille kuitenkin turvallisuusselvityksessä. Rehellisyyttä perkele peliin! *ituttaa tollanen touhu, ei muuta.

Kysymys kuuluu "onko poliisi joskus sakottanut" ei siinä kysytä syytä. Ei ne nyt ihmistä hyllylle laita, jos sua on sakotettu punasia päin kävelystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom