Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Offtopiccia: Nyt on joku hukassa kuin ellun kana. Erikoisjoukkoihin (""-tai ilman) otetaan VAIN kelpaavat jäsenet, eli jos ei porukassa ole kasarmin täydeltä sopivia sällejä, niin sitten sinne ei oteta täyttä kasarmillista porukkaa, eli näitä "ei sopivia"
Kiintö menee vain ylöspäin, eli otetaan maksimissaan sen ja sen verran (ei oo 200 jätkää, eli ei sinne 50% hakijoista pääse), mutta voidaan ottaa vähemmänkin, jos ei oo riittävästi sopivaa porukkaa. Jos ei oo yhtään pätevää hakijaa, nii sillon ei tuu koko kurssia. Näin käsitykseni mukaan siis Upinniemen taistelusukeltajissa, LJK:ssa ja erikoisrajajääkäreissä. Täyttä varmuutta ei ole, kun en jaksanut kaivaa lähteitä, mutta Sakari_:n väite "että sinnekkin jouduttiin ottamaan jos jonkin sortin ääliöitä" on kyllä hukassa, koska sinne ei JOUDUTA ottamaan yhtään ketään.
Jatkakaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meille kyllä ilmotettiin testipäivän alussa luennolla, että näistä reilusta 400 otetaan 200-220 sisään. Siinä samalla tajusinkin, että voi perkele, näistä jos puolet valitaan niin eipä ole kovin kummoinen karsinta.

Totta kai jännitin itseni puolesta kovin paljon, koska olin juoksussa keskitason alapuolella. Lihaskuntotestit meni kyllä hyvin, ja siinäkin pukkas vitutus päälle kun näki kuinka helvetin rynkyttämällä porukka teki mm. selkiä, leukoja ja punnerruksia. En kehdannut siinä kenellekkään mitään kauhean kritisoivaa sanoa, ajattelin vain, että "jos noin pääsee sisään niin ei tässä kyllä vittu mitään menetä".

Sen uskon, että taistelusukeltajissa ja LJK:ssa ollaan helvetisti tiukemmalla linjalla ketä sinne otetaan. Mutta tuolla kun oli niin tuli vähän semmonen fiilis, että "mihin vittuun sitä on tullu haettua..".

Jos kyllähän tuolla muuten varmaan ollaankin samoilla linjoilla, että jos ei kriteereitä täytä niin sillon ei pääse. Mutta kriteerit ei tainneet olla mitenkään kovin kummoset. mm. cooperin karsiva raja 2200m, leuoissa ja muissa ei tainnu ees alarajaa olla. Muistin joskus lukeneeni, että alaraja olisi minimissään 2400m, vähintään 8 leukaa ym ym. Mutta tämäkin meni oman tyhmyyden piikkiin kun olin näimmä väärin ymmärtänyt.

Hakijoiden fyysisestä puolesta en ole kuitenkaan mitenkään erityisemmin huolissani, vaan lähinnä heidän jutuistaan, käyttäytymisestä ja asenteesta.

Tämä sai olla viimenen viesti. Tuntu hyvältä kun pääsi vähän purkamaan tunteitaan ko.asiasta.

Jos jo nyt vähän harmittaa, niin ei kannata mennä ko. osastoon. Se on vuosi alokkaana. Et pääse kouluttamaan omia alaisia jne.. Toimintaakin on vähän ja sekin käsittää yöllisiä kävelyitä kuvitteellisilla konfliktialueilla. Eli koko homma toimii yhteistyöllä ja se on tylsää kuten rauhanturvaaminen muutenkin. Kyllä sitä voi vielä lähteä leikkimään sotaa jonnekkin muualle. :thumbs:

Aa.. käsitin väärin, tosta Sakari_:n aikasemmasta tekstistä sai käsityksen, että LJK:hon oltaisiin ottamassa "paskasakkia", my bad. Eihän toi porin prikaati ees oo erikoisjoukko, nii siellä kait sitten on kiintiöpaikat. Noi 2200m kuupperinrajat on kyllä naurettavia :D Kyllä terve nuorimies/nainen sen juoksee, jos on vähänkään ruumiinsa perään katsonut... nonii se siitä, jatkakaa...

Jos jo nyt vähän harmittaa, niin ei kannata mennä ko. osastoon. Se on vuosi alokkaana. Et pääse kouluttamaan omia alaisia jne.. Toimintaakin on vähän ja sekin käsittää yöllisiä kävelyitä kuvitteellisilla konfliktialueilla. Eli koko homma toimii yhteistyöllä ja se on tylsää kuten rauhanturvaaminen muutenkin. Kyllä sitä voi vielä lähteä leikkimään sotaa jonnekkin muualle. :thumbs:

Millä tasolla on luetunymmärtäminen?

Minä en mitenkään kommentoinut heidän kouluttamista, toimintaa tai rauhanturvaamishommia. Minulla on varsin realistinen kuva mitä se on.

"Kyllä sitä voi vielä lähteä leikkimään sotaa jonnekkin muualle."

Tämmöisten jannujen takia en tuonne jaksaisi lähteä.

Vittu kun meni hermo tohon sun quoteen, voi vittu. Opettele lukemaan. Voi vittu, että alko vituttaan viä enemmän. Voi perkele. Kenen viestiin sä ny ees vastasit? Mun? Miten toi ny liitty mun viestiin? Mistään mainitsemistas asioista en puhunut. Lue nyt herra isä ne mun viestit ensin ennen kun niihin vastaat.

edit: Camo, en todellakaan halua ees mainita valmiusjoukkoja samassa lauseessa kun LJK. Mutta nyt on mun myöhästä niihin hakea, ikää on 19 (88), tänä keväänä pääsin ylioppilaaksi. Jos nyt haen lykkäystä ja haen ensi vuonna LJK:n enkä sinne pääse niin aikaa menee ihan liikaa turhaan.

Neuvo kaikille jotka meinaa hakea johonkin erikoiskoulutukseen armeijassa. Älkää jättäkö hakematta sen takia, kun jotkut sanovat, että "sinne on todella vaikeaa päästä". Mm. LJK:n on varmana todella vaikea päästä ja siellä karsitaan heti kättelyssä kaikki sotahullut/asennevammaiset ja muut epämääräiset. Mutta sen takia EI SAA jättää hakematta, että on kovat vaatimukset.

Millä tasolla on luetunymmärtäminen?

Minä en mitenkään kommentoinut heidän kouluttamista, toimintaa tai rauhanturvaamishommia. Minulla on varsin realistinen kuva mitä se on.

"Kyllä sitä voi vielä lähteä leikkimään sotaa jonnekkin muualle."

Tämmöisten jannujen takia en tuonne jaksaisi lähteä.

Vittu kun meni hermo tohon sun quoteen, voi vittu. Opettele lukemaan. Voi vittu, että alko vituttaan viä enemmän. Voi perkele. Kenen viestiin sä ny ees vastasit? Mun? Miten toi ny liitty mun viestiin? Mistään mainitsemistas asioista en puhunut. Lue nyt herra isä ne mun viestit ensin ennen kun niihin vastaat.

edit: Camo, en todellakaan halua ees mainita valmiusjoukkoja samassa lauseessa kun LJK. Mutta nyt on mun myöhästä niihin hakea, ikää on 19 (88), tänä keväänä pääsin ylioppilaaksi. Jos nyt haen lykkäystä ja haen ensi vuonna LJK:n enkä sinne pääse niin aikaa menee ihan liikaa turhaan.

Älä nyt pelihousujasi revi. Jos oikein muistan, niin itse sinä valitit mahdollisista palvelutovereistasi. Ihmiset, jotka asettavat itsensä muiden yläpuolelle eivät yleensä tule toimeen muiden ihmisten kanssa. Toisaalta on turha verrata LJK:ta tai taistelusukeltajia valmiusjoukkoihin tai dragsvikin ATU-yksikköön. Ko. alat eroavat paljon toisistaan. LJK:ta vastaa ennemmin rajajääkärikomppaniat.

Äläkä huolehdi minun palveluksistani ne on käyty kyllä. Jos todellakin tiesit koulutuksesta, niin minkä takia helpot vaatimukset sisäänpääsylle näyttivät tulevan sinulle yllätyksenä? En minä sinulle mitään käynyt - huomautin vain, että kannattaa lähteä sinne mistä on kiinnostunut.

Tämmöinen ei paljoa lohduta kun maastopukuihin pukeutuneiden, CS:n pelaajien joukosta joka toinen valitaan ja minä satuin olemaan joukossa. Mieluummin pakit LJK:sta kovan reenaamisen jälkeen kuin tuonne asennevammaisten joukkoon.

Jospa nyt kumminkin astut sinne palvelukseen ja avaudut sen jälkeen sitten enemmän? Tosin jos motivaatio ja asenteet on jo nyt tuollaiset, voi olla että löydät itsesi p-kauden jälkeen 3jk:sta. Ja kukakohan se asennevammainen on? Ei hyvää päivää... Jos nyt ensin treenat sitä juoksukuntoa ainakin sille keskitasolle :rolleyes:, kyllä se p-kausi on siellä porissakin suht fyysistä hommaa.

Sen voin sanoa, että kyllä siellä sitä kovatasoistakin porukkaa on. Esim omalla p-kaudella oman joukkueen cooper keskiarvo vähän yli 3000 ja suurin osa ihan fiksua porukkaa. Tietenkin joukkoon mahtuu aina jotain hiihtäjiä, mutta sama se on kaikkialla muuallakin(jopa siellä utissa).

Ja tosiaan onhan se hyvä netssä voivotella "joo harmi ku en jaksanu treenata uttii nii joutuu olee näitte cs-pellejen kanssa valmiusjoukoissa" Ja mikään ei estä vielä hakemasta sinne, itse astuin varusmiespalvelukseen vasta 20-vuotiaana ja ei tässä mitään ongelmaa ole.

Jospa nyt kumminkin astut sinne palvelukseen ja avaudut sen jälkeen sitten enemmän? Tosin jos motivaatio ja asenteet on jo nyt tuollaiset, voi olla että löydät itsesi p-kauden jälkeen 3jk:sta. Ja kukakohan se asennevammainen on? Ei hyvää päivää... Jos nyt ensin treenat sitä juoksukuntoa ainakin sille keskitasolle :rolleyes:, kyllä se p-kausi on siellä porissakin suht fyysistä hommaa.

Sen voin sanoa, että kyllä siellä sitä kovatasoistakin porukkaa on. Esim omalla p-kaudella oman joukkueen cooper keskiarvo vähän yli 3000 ja suurin osa ihan fiksua porukkaa. Tietenkin joukkoon mahtuu aina jotain hiihtäjiä, mutta sama se on kaikkialla muuallakin(jopa siellä utissa).

Ja tosiaan onhan se hyvä netssä voivotella "joo harmi ku en jaksanu treenata uttii nii joutuu olee näitte cs-pellejen kanssa valmiusjoukoissa" Ja mikään ei estä vielä hakemasta sinne, itse astuin varusmiespalvelukseen vasta 20-vuotiaana ja ei tässä mitään ongelmaa ole.

Tällä hetkellä cooper 2700m, parin kk reenillä nousi 2200-> 2700m, niin jälkeen päin mietittynä puolessa vuodessa jos olisin kovaa reenannut olisi 3000m mennyt kyllä rikki helposti. Tästä en kuitenkaan syytä kuin itseäni, eli täysin oma syy, purin vain vitutustani julkisesti. Koska kuntotestit eivät menneet keskitason päällä, en ainakaan usko, niin psykologiset yms meni varmaankin hyvin. Siksi aloin ajattelemaan, että LJK:n olisin voinut jopa päästä jos vain kunnon olisin saanut helvetisti paremmaksi.

Lihaskuntotestit meni aikalailla kiitettävillä läpi. Parasta oli nämä jotka olivat vetäneet +100 selkäliikettä minuutissa, 120 tais olla joskus maksimi. Oli kyllä semmosta rynkyttämistä, että voi vittu.

Testeissä kusi juoksu monestakin syystä, en vaan viitsinyt mainita koska sitä pidetään vaan turhana selittelynä, niin kun tätäkin kyllä kun nyt sen kerron.. Ja se on kyllä totta, että ei kukaan oo koskaan 100% kunnossa. Eli varmana oli muillakin syitä miksi esim. juoksu meni omaa tasoa huonommin. Olin kuitenkin samalla linjalla muiden kanssa, niin en pidä sitä mitenkään epäreiluna.

Motivaatiota riittää kyllä, elä siitä huolehdi. Tarkotus ja päämäärä on tämä suorittaa kunnialla alusta loppuun.

Etkö nyt ymmärrä, jos nyt tämän hylkään ja haen ensivuoden alussa LJK:hon, mitä sitten teen jos en pääsekkään sinne? Saa nähdä mitä vaihtoehtoja vuoden jälkeen tuolla valmiusjoukoissa on..

Oli miten oli. Sinne mennään, turhaan tämmöinen mun kitinä kyllä tässä vaiheessa. Niin makaa kuin petaa..

On jäänyt vähän epäselväksi, mutta pääseekö rauhanturvaajaksi jos ei ole kuin yo-todistus ? Entä vaikuttaako koira/kissa allergia valmiusjoukkoihin pääsemiseen?

Kelpaakohan nuorison terveystodistus lääkärintodistuksesta ?
Aikaisemmin, ennen kutsuntoja tulleessa vihkosessa lukee että väh. 3kk vanha lääkärintodistus tarvitaan. Mutta itse nuor. terveystodistuksessa lukee että se on voimassa 5 vuotta...

Vähän myöhäinen herätys tuli, kun pitäisi perjantaina olla perillä, mutta pistän postiin silti huomenna :dance:
(oli koululla tänään joku kertomassa tästä haarasta ja kiinnostuin, itse se tyyppi sanoi että voi tulla kuulemma vähän myöhässäkin hakemukset ja silti saatetaan ottaa)

edit: siis nuor. terveystodistus 2004 peräisin :P

Ketäs muita on tänävuonna hakemassa valmiusjoukkoihin? Itse laitoin viime perjantaina hakemuksen menemään. Mietityttää vain se, että itse jouduin laittamaan siihen "onko poliisi sakottanut sinua?" kohtaan "kyllä". (ylinopeus) Ja koivunsiitepöly allergia jouduttiin laittamaan siihen terveystodistukseen, mutta vakuutin lääkärin että siitä ei olisi mitään haittaa ja näin se siihen merkittiinkin. Mahtovatko nuo vaikuttaa sisäänpääsyyn? Fyysisistä ei pitäisi olla kiinni toi sisäänpääsy.

Tuleekos nuo valmiusjoukon miehet kaikki vähintään alikkeina pois? Saako ne nuo alikessun natsat sitten vasta lopuksi, vai onko ne kaikki tällä hetkellä alikeppeinä siellä?

Kai sitä voisi tännekin laittaa hakemuksen siltä varalta, että Utista tuleekin kieltävä vastaus. Haluan joka tapauksessa jo kesällä inttiin ja nykyinen palveluspaikka olisi vasta I/2009. Eikö tuohon hakemukseen tarvitse kuin tuon 'Hakemus valmiusjoukkoihin'-lomakeen?

Kai sitä voisi tännekin laittaa hakemuksen siltä varalta, että Utista tuleekin kieltävä vastaus. Haluan joka tapauksessa jo kesällä inttiin ja nykyinen palveluspaikka olisi vasta I/2009. Eikö tuohon hakemukseen tarvitse kuin tuon 'Hakemus valmiusjoukkoihin'-lomakeen?

Tarvitsee hakemuksen lisäksi lääkärintodistuksen (muistaakseni 3kk vanha) ja viimeisen koulutodistuksen.

Oho, niinpä onkin. Eli samat kun lvj:hin, mutta cooper-todistusta ei tarvita. Aika vitsiltä kyllä vaikuttaa nuo fyysiset vaatimukset, mutta kyllä kv-joukkoihin hakee varmasti motivoituneempaa porukkaa, kun mitä peruspaikoista löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom