Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Jos ne haastattelut on edelleen samanlaisia, niin menet yksin huoneeseen jossa on ~5 jamppaa pöydän takana toljottamassa sua, ja siellä ei todellakaan kätellä ketään. Haastattelija kysyy, miksi haluat valmiusjoukkoihin ja tekee vastaustesi perusteella lisäkysymyksiä, malliin:

Miksi haluat valmiusjoukkoihin?
-> Kansainvälinen koulutus kiinnostaa minua.
Miksi?
-> Haluan rauhanturvaajaksi ulkomaille jne.

Kuvittelisin, että ne peruskysymykset on samat, ts. "miksi haluat Porin Prikaatiin/kansainväliseen koulutukseen/rauhanturvaajaksi" jne. ja tietysti viimeisenä kysymys "kiinnostaako sinua upseerin ura", johon voitte varmaankin arvata toivotun vastauksen...

Mä ainakin kättelin Dietteriä (kaikki tietää :D) ja tais siinä olla joku pioneeri kapteenikin, jotka haastatteli. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joopsista, olihanne... cooperissa 2700~ ja lihaskuntoon ihan tyytyväinen mutta haastattelu AIVAN käteen. En muista että olisin koskaan ollu niin jäässä ku siinä.
Vähän mietityttää kyllä kuinka suuri painoarvo tolla just on, koska aika hemmetin huonon kuvan ittestäni sinne ainakin omasta mielestäni jätin :( toivotaan ny parasta.

Jep, oli ne.

Kuntojutut alakanttiin, coopper 2550m (ikinä kun oon juossu niin ei ole menny noin huonosti), lihaskunnot muuten hyvän rajan yli mutta selät kiitettävä ja vauhditon tyydyttävä.

Haastattelu meni itsellänikin TÄYSIN pieleen, olin kyllä rehellinen ja puhuin ihan kiitettävästi, mutta se mitä puhuin ei kyllä nostanut arvoani juuri KV-joukkoja ajatellen. Noh, eipä sitä tietenkään itse osaa sanoa että kuinka muihin verrattuna meni. Hieno kokemus kuitenkin kokonaisuudes :)

Missä tuvassa olit Lk1?

Silloin parisen vuotta sitten sain kehut haastattelussa kun olin ottanut kasan todistuksia mukaan ja niitä sit niille esittelin. Kiinnostuneita olivat ainakin palokunnan ja järkkäri hommien todistuksista.

Itse kävin intin Dragsvikissa Tammisaaressa, jossa koulutetaan rannikkojääkäreitä. juuri mun saapumiserää (2/05) ennen alettiin muodostaa ATU:ta eli vesistöihin erikoistunutta rauhanturvaaja porukkaa. Tulihan se käytyä, Suomen kallein varusmiespalvelus. Tosi hieno kokemuksena ja oppi ruotsin kieltäkin hieman. niin ja tietenki vihreäksi baretiksi sielä tuli :)

Sisällä ollaan. Tänään tuli kirje laatikkoon, jännitystä tosin pilasi vähän se, että sain uuden palv. ast. määräyksen jo eilen:D

Mitenkäs muilla, pääsittekö?

ei oo tullu vielä minkään maan postia..

Palvelukseenastumismääräys Poriin tuli jo, mutta tuleeko sieltä vielä lisäksi joku "onneksi olkoon" tms lappu? Pitää myöntää että en oo toviin kyllä tuulettanu niin kovasti kun eilen ku tuo tuli :lol2:

Itselle tuli eilen saapumisilmoitus oman sotilasläänin kirjeestä, en ehtiny vielä hakea mutta palvelukseenastumismääräyshän sielä kun tänään kerta tuli onnittelukirje porista :)

hep! posti oli käynyt päivällä ja Poriin, onneksi olkoon

Ei oo mitään onnittelukirjettä näkyny, pelkästään palvelukseenastumismääräys II/08 erään ja epävirallinen ilmotus sisäänpääsystä. Muita 08-kesällä meneviä?

Olin itsekkin totta kai tyytyväinen kun koulutukseen pääsin. Mutta nyt kun jälkeen päin miettii niin olisin toivonut että olisin jaksanut reenata helvetisti kovempaa ja aiemmin, ja olisin hakenut LJK:n.

460 hakijaa, ~50 karsittiin hakemuksien perusteella, lopusta reilusta 400 hakijasta ~50% otettiin koulutukseen. Tajuaahan sen nyt tyhmempikin, että sinnekkin jouduttiin ottamaan jos jonkin sortin ääliöitä. Olihan siellä fiksujakin kavereita, mutta kyllähän niitä helvetin tyhmän/idiootin oloisia löytyi yllättävän paljon. Ja kun joka toinen joudutaan ottamaan niin ei siinä kauhean nirso saa olla.

Kadun vain sitä, että en hakenut LJK:n. Siitäkään en voi syyttää ketään muuta kuin itseäni, että ei ollut tarpeeksi motivaatiota ja tahtoa reenata esim. LJK:n. Tommoiseen paikkaan olisi minun tarvinut reenata todella kauan, mutta luovutin koska pidin sitä mahdottomana. Tuskin olisin sinne päässyt kovankaan reenaamisen jälkeen, mutta jos jollain ilveellä olisinkin, olisi se ollut sentään itselleni helvetin kova saavutus. Tämmöinen ei paljoa lohduta kun maastopukuihin pukeutuneiden, CS:n pelaajien joukosta joka toinen valitaan ja minä satuin olemaan joukossa. Mieluummin pakit LJK:sta kovan reenaamisen jälkeen kuin tuonne asennevammaisten joukkoon.

Sinullahan on jo aikamoinen kuva ko. palveluksesta vaikket ole päivääkään sielä palvellut. Onnea vaan sinne jos asenteesen palvelustovereitasi kohtaan on tuollainenhttp::rock:

Palveluksesta en tainnut väittää mitään tietäväni, ja jos väitin, en sitä tarkoittanut.

Mutta oli miten oli. Fiksuja kavereitahan siellä oli, mutta suurimpaan osaan olin pettynyt. Ja kuka sanoo etteivät he olleet pettyneet minuun. Ja koska 50% otet.... No, siitä kirjoitin äsken.

Itseppähän oman soppani keitin. Siinä makaa missä petaa. Näin se on, paska homma vaan kun piti oppia tää kantapään kautta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom