Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Jesh. Tänään kyllä paperi säkylästä tuli, mutta vääränlainen. :wall: En kyllä ymmärrä, kun meikäläisen hylsyn syyks on laitettu terveydentila ja terveydentilassa ei oo mitään valittamista. Ainut on, että lääkärintodistuksessa oli maininta astmasta, joka mulla oli ennen ja joka lähti murrosiässä veke. Ei oo jääny mitään rippeitä siitä eli käytännössä ihan sama onko joskus ollu astma vai ei. Kyllä hatuttaa... Onkohan tässä mitään valitusoikeutta? Kun en ymmärrä, mikä mun terveydentilassa on sit vikana..

Huono juttu, mutta älä masennu:piis:

Ps. Posti kävi ja tulihan se sieltä: juuri oli ajatuksena soittaa sinne ja kysyä mikä mättää..

Ei tosiaan pitkä aika testeihin, mutta toi cooper vaikuttaa jo vitsiltä.. tiputavin tekijä siis varmaan on haastattelu ym.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite olin 2005 kesästä 2006 kesään valmiusjoukoissa ja ens marraskuussa tarkoitus lähteä kosovoon. Ite tykkäsin , vaikka oli siellä välillä semmosta "täyteohjelmaa" niin paljo, että Vi**tti.

Paljon on päivä palkka ulkomailla?

Kahvinkeitin, kannattaa soittaa sinne ja kysyä vähän lisätietoja. Voihan se olla, että siellä on joku virhe päässyt tapahtumaan ja lähtenyt hylsy.
Jep, näin tarkoitus onkin. Tänään en vain ehtiny soittaa. Veljellä nimittäin sama homma, että astma todettu joskus, mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut: Käynyt mm. RUK:n ja poliisikoulun..:jahas:

EDIT: niin ja tosiaan mulle on tehty nuo testit siitä, että astma tosiaankin on lähtenyt. Lääkäri, joka mulle tuon lääkärintodistuksen teki, kirjoitti vain tyyliin jotain että "säännöllinen lääkitys lopetettu". Siinähän on sitä tulkinnanvaraa sitten.

Jees, elikkä hyvin kävi. Soitin tuonne suoraan, niin asia tuli oikaistuks ja oli tullu peruutuspaikkoja, ni mahduin messiin vielä.:) Lupasi laittaa paperit heti tulemaan..

Hyvä juttu kahvinkeitin! Aina kannattaa näköjään soittaa! :)

Onko tuos coopperis jotain rajaa joka pitäisi ylittää? En siis tarkoita sitä 2200m mikä on hylätyn raja, vaan jotain sellaista tulosta mikä vaaditaan varsinaisesti sisälle pääsemiseen. Olen ymmärtänyt että tuonne karsinta ei olisi niin tiukkaa, kuinkakohan on?

meinaako moni mennä säkylään yöksi? Onneksi muistin maanantaina soittaa sinne tulosta, sillä muuten olis pitänyt lähteä joskus aamuyöstä junaan ja väsymys varmasti rokottanut tuloksia

Millä mielellä ootte lähdös testeihin?

Itseäni vähän haastattelu mietityttää, samoin koulutushaarojen tärkeysjärjestykseen pistäminen. Ymmärsinkö kirjeestä oikein, että 2/2007 ei ole valittavana kuin jääkäri-, viesti- ja pioneerikoulutushaara?

Hyvät on fiilikset. Tässä nyt käytännössä istunu viimeset 4-5 vuotta tässä ja ircannu, mutta nyt viimeset ½ vuotta ollu aika kova treeni päällä ihan vaan noita testejä silmällä pitäen.. saa nähdä riittääkö rahkeet :) esim. leuanvedossa en oo kauheen päällikkö ja cooperikin nyt edellisistä puheista poiketen on vähän ruvennut pelottamaan, mutta saa tosiaan nähdä.

Ja noista koulutushaaroista olen ihan saman käsityksen saanut

Koulutushaaravalintoja koskien antaisin sellaisen vinkin, että pioneeri- ja etenkin EOD1 ja 2 koulutuksen saaneilla on hyvät mahdollisuudet työllistyä, niin rauhanturvaajana, kuin siviiliraivaajana maailman kriisialueilla. Lisäksi räjäyttäjän papereista on hyötyä siviilissä.

Varusmiesaikana ei pioneeriaselaji ole se kaikkein mukavin ja fyysisesti helpoin, mutta ei sen pidäkkään olla.

vähän jännittää mitä sanon haastattelussa .. pitää keksiä junamatkan aikana joka kestääkin n. 3h

itelle tuli aikoinaan kutsu testeihin, mutta jätin menemättä koska sain paikan erikoisrajajääkäriksi. Haastattelusta sen verran, että sinne EI kannata miettiä mitään, oot vaan oma REHELLINEN ittes. Sen verran voit miettiä, että mitää hyvää ja huonoa sinussa on, molempia kannattaa löytyä :D
heti alussa vaan jämäkkä kädenpuristus ja ei mitään piipitystä, niin antaa hyvän kuvan :david:
Siitä se lähtee, jos lähtee.

vähän jännittää mitä sanon haastattelussa .. pitää keksiä junamatkan aikana joka kestääkin n. 3h

heti alussa vaan jämäkkä kädenpuristus ja ei mitään piipitystä, niin antaa hyvän kuvan :david:

Jos ne haastattelut on edelleen samanlaisia, niin menet yksin huoneeseen jossa on ~5 jamppaa pöydän takana toljottamassa sua, ja siellä ei todellakaan kätellä ketään. Haastattelija kysyy, miksi haluat valmiusjoukkoihin ja tekee vastaustesi perusteella lisäkysymyksiä, malliin:

Miksi haluat valmiusjoukkoihin?
-> Kansainvälinen koulutus kiinnostaa minua.
Miksi?
-> Haluan rauhanturvaajaksi ulkomaille jne.

Kuvittelisin, että ne peruskysymykset on samat, ts. "miksi haluat Porin Prikaatiin/kansainväliseen koulutukseen/rauhanturvaajaksi" jne. ja tietysti viimeisenä kysymys "kiinnostaako sinua upseerin ura", johon voitte varmaankin arvata toivotun vastauksen...

...ja tietysti viimeisenä kysymys "kiinnostaako sinua upseerin ura", johon voitte varmaankin arvata toivotun vastauksen...

Jos ne siellä pöydän takana istuvat ovat joko kessuja tai luteja, niin oikea vastaus on "Ei helvetissä. Minusta tulee oikea sotilas, ei mitään paperinpyörittäjää..."

:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom