Wannabe Athlete
Ikuinen räpiköijä
Hyvä jakso tuo uusin, pistää taas ajattelemaan. Pitäisi itsekin lukea tuo tutkimus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli kertokaa nyt jumalauta, mitä on prosessoitu ruoka, niin tuon ukon höpinöihin tulee edes jotain järkeä.
Tuo nyt on jo aivan vitun paska määritelmä, eikä mun varmaan tarvitse edes perustella miksi.Aapeli on tainnut pitää nyrkkisääntönään noille "whole foodeille", että tuoteselosteessa on korkeintaan viisi ainesta.
Tuo nyt on jo aivan vitun paska määritelmä, eikä mun varmaan tarvitse edes perustella miksi.
Mä mietin itsekin lisäaineita ja sitten sellaisia aineita jotka vaativat rankkaa teollista prosessointia mikä muuttaa niitä aivan toisenlaisiksi, kuten vaikka osittain kovetettu kasvirasva. Se on jo millä tahansa määrittämällä prosessoitua. Löytyisiköhän sieltä tutkimuksesta jotain mikä niissä prosessoiduissa ruoissa ja miksi tekee niistä aineenvaihdunnallisesti huonompia?Joo en ota kantaa tuohon määritelmään sen enempiä, mutta muistelisin noin puhuneen kun käyttää käsitettä whole foods. Pointtihan tuossa varmasti on ettei ole ylenmäärin lisättyjä aineita, mutta eihän se sinänsä prosessoinnista kerro välttämättä.
Sano sille, että tuo on meillä Suomessa käsitteenä vähän hankala, koska täällä jokainen tietää mitä terveellinen ruokavalio tarkoittaa ja noita Abelin mainitsemia "whole foodeja" taitaa olla melkein helpomi löytää kuin prosessoitua mättöä. Mulle se oli ainakin hieman hankala ymmärtää kun syön niin jo ihan defaulttina. Ja onhan tuo nytkin selityksenä sellainen, että jättää aika paljon arvailujen varaan. On maitotuotteetkin helvetin raskaasti prosessoitu ja joidenkin mielestä ne on ok ja joidenkin mielestä suoraan saatanasta.Kysyin Scott Abelilta prosessoidusta ruoasta;