Valmentaja Scott Abel

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutta pointtina oli tuo aminohappokoostumus pitoisuus. Lihassa(sis.kananmunan ja maito) on täydempi/parempi aminohappokoostumus. Kuten leusiini joka käsittääkseni on merkittävä tekijä lihaskasvussa. Voiko saada optimaalisen määrän aminohappoja, proteiinia niin todennäkösesti kyllä. Enkä vegeruokaa lyttää täysin, pitää vaan tietää pirun paljon enemmän ruoasta kun sille tielle lähtee. Mä oon valmis ryhtymää vegeks jos ihan oikeesti mun terveys sillä paranee ja/tai takaa 120 vuoden iän. Mutta näin ei vaan tällä hetkellä ole. Mä en ole terveempi vegeruoalla 99% todennäkösyydellä. Lisäks lisäravinteiisiin menis extra rahaa(b12). ;)
http://vegebodausta.blogspot.com/2015/02/aminohappoja-osa-1.html?m=1 Kurkkaappa tuon linkin takaa aminohappoja. Aika helppohan se on esim tuon exelin pohjilta kasata vähintäänkin riittävä määrä niitä aminohappoja ruokaansa mikä sille linjalle haluaa lähteä.

http://vegebodausta.blogspot.com/2015/02/aminohappoja-osa-1.html?m=1 Kurkkaappa tuon linkin takaa aminohappoja. Aika helppohan se on esim tuon exelin pohjilta kasata vähintäänkin riittävä määrä niitä aminohappoja ruokaansa mikä sille linjalle haluaa lähteä.
Myönnän, lähtökohtasesti vegaani on todennäkösesti terveempi. Ymmärrän vieläkin paremmin eettisen ja moraalisen kannan, mutta mua vituttaa ylikaiken se väite että vegeruoka on yhtä hyvää (ravitsemuksellisesti) ravitsevaa jne. kuin sekaruokavalio. Kasvisruoassa on enemmän puutteita kuin sekaruoassa. Sekaruoan syöjillä tosin usein on syöminen ihan päin helvettiä- tähän ei tarvii tutkimuksia ku kattoo sydän ja verisuonisairaustilastoja tai pelkästää katsoo ulos muita ihmisiä. Jopa suomessa. Vegellä todennäkösesti tietämysruoasta parempi kun texasilaisella punaniskalla joka ei edes tiedä mikä on mustikka tai tomaatti.

edit. ja vielä omasta punasenlihan kulutuksesta, joskus saattaa mennä viikkokin ilman grammaakaa punasta lihaa.

Scott Abelin "kääntyminen" vegeksi ei omaan päätökseni vaikuttanut muuten kuin, että yksi eniten arvostamani henkilö bodyscenessä näin suosittelee tekemään tutkimuksiin vedoten. Joka sitten osittain sai myös mielenkiintoni heräämään pienempien proteiinimäärien hyödystä ei pelkästään terveyttä vaan myös lihastenkasvatusta ajatellen. Nuo aikaisemmat kirjoittamani asiat ovat myös tutkimuksilla todettavissa, mutta kuka niitä jaksaa kaivaa johonkin foorumi postaukseen?

Uskon kuitenkin myös hyvin paljon käytännön kokemukseen ja tiedän kyllä, että eläinproteiinilla saadaan proteiinisynteesiä buustattua akuuttisti korkeammalle pienemmillä määrin leusiinin ansiosta kuin suurimmalla osalla kasviperäisistä lähteistä. Mutta onko se loputa pitkässä juoksussa sitten parempi lihastenkasvatukseen kun tulehdustasojen takia veren proteiinipitoisuus on kuitenkin pienempi?

Hyvää keskustelua jokatapauksessa kerrankin taas täällä foorumilla.

Jos jotain kiinnostaa niin tässä semi treenatun natun "lähtökunto" 100g vegeproteiinia/pv:
View: https://www.instagram.com/p/BjacLSbHCmk/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=c1b3k23axx84

Pituus: 188cm
Aamupaino: 90kg
Sumo mave ilman vyötä: 9x180kg
Penkki: 6x130kg

Sanotaanko, että jos lihakset säilyy niin tämä "alhainen ja huonompi laatuinen proteiinimäärä" riittää ainakin minulle lihasten säilyttämiseen dieetillä.

Mikko aka Punttisaaga aka @E-mies päässyt Scott Abelin instapäivitykseen.

Screenshot_20180630-011810_Instagram.jpg

Mitä kirjoja suosittelette luettavaksi Scotilta? Itseltä löytyy nyt aluksi hardgainer solution ja cycle diet -kirjat. Luen nämä alkuun ja ajattelin koittaa tuota HGS -ohjelmaa. Haluaisin kuitenkin varautua jo jatkoa ajatellen ja lukea lisää, joten mitkä opukset olisivat looginen jatkumo jo hallussa oleville kirjoille? Varmaan tuo Abel approach ainakin, mutta suositteletteko vielä muitakin kirjoja? Olisin kiitollinen kokemuksista!

Mitä kirjoja suosittelette luettavaksi Scotilta? Itseltä löytyy nyt aluksi hardgainer solution ja cycle diet -kirjat. Luen nämä alkuun ja ajattelin koittaa tuota HGS -ohjelmaa. Haluaisin kuitenkin varautua jo jatkoa ajatellen ja lukea lisää, joten mitkä opukset olisivat looginen jatkumo jo hallussa oleville kirjoille? Varmaan tuo Abel approach ainakin, mutta suositteletteko vielä muitakin kirjoja? Olisin kiitollinen kokemuksista!
Beyond metabolism:in oon lukenu. Sekä hgssän ja cycle dietin. Pitäs itekki tuon abell aproach lukee. Ihan päteviä. Hulkki kehunut aproachia kovasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko täällä jengi käyttänyt tuota hargainer solutionilla? Mitä piditte? Itse ajattelin ottaa käyttöön. Vähän vaan mietityttää, että miten esim. kannattaa määrittää liikkeiden sarjapainot kun kerta joka treenissä eri liikkeet. Tai että miten käy sarjapainoille kun liikkeitä muutetaan joka treeniin...

Onko täällä jengi käyttänyt tuota hargainer solutionilla? Mitä piditte? Itse ajattelin ottaa käyttöön. Vähän vaan mietityttää, että miten esim. kannattaa määrittää liikkeiden sarjapainot kun kerta joka treenissä eri liikkeet. Tai että miten käy sarjapainoille kun liikkeitä muutetaan joka treeniin...

Itse vedin yhden 80 treenin setin viime syksynä ja nyt on 30 treeniä takana uutta kierrosta. Itse kyllä tykkään. Lämmittelyineen ja venyttelyineen menee kerralla noin tunti ja pystyy treenaamaan usein ja joustavasti. Toki tuollaisenaan hankala mitään sarjapainoprogressiota varsinaisesti pitää ellei tee muokkauksia, mutta enemmän tuossa nyt onkin ideana tehdä määriteltyyn toistoalueeseen sopivalla painolla riittävän haastavia sarjoja. Alun jälkeen sen kyllä oppii tunnistamaan. Puhtaita toistoja niin, että pari toistoa jäi varastoon ja kukaanhan ei kiellä nostamasta tai laskemasta painoja seuraavaan sarjaan, jotta pysytään oikealla alueella. Kun tuon on kerran tai kaksi vetänyt läpi, niin sittenhän voi ottaa taas muutaman kuukauden voimatreeniä niin halutessaan.

Itse vedin yhden 80 treenin setin viime syksynä ja nyt on 30 treeniä takana uutta kierrosta. Itse kyllä tykkään. Lämmittelyineen ja venyttelyineen menee kerralla noin tunti ja pystyy treenaamaan usein ja joustavasti. Toki tuollaisenaan hankala mitään sarjapainoprogressiota varsinaisesti pitää ellei tee muokkauksia, mutta enemmän tuossa nyt onkin ideana tehdä määriteltyyn toistoalueeseen sopivalla painolla riittävän haastavia sarjoja. Alun jälkeen sen kyllä oppii tunnistamaan. Puhtaita toistoja niin, että pari toistoa jäi varastoon ja kukaanhan ei kiellä nostamasta tai laskemasta painoja seuraavaan sarjaan, jotta pysytään oikealla alueella. Kun tuon on kerran tai kaksi vetänyt läpi, niin sittenhän voi ottaa taas muutaman kuukauden voimatreeniä niin halutessaan.
Jees, täytyy lähtee kanssa varmaan vaan toteuttamaan, niin kyllä sen oppii.

Sitten kun on tehnyt tuon 80 treeniä niin eikö tuon ohjelman voi aloittaa alusta vaan uudestaan?

Ajattelin lähteä kokeilemaan tässä samalla vielä tuota cycle diettiä, niin täytyy varmaan todeta, että musta tulee nyt 100% abel-mies :D

Sitten kun on tehnyt tuon 80 treeniä niin eikö tuon ohjelman voi aloittaa alusta vaan uudestaan?

Joo. Kirjassahan Abel tosiaan suosittelee, että treenaisi tällä tyylillä minimissään vuoden, jotta todelliset hyödyt treenityylistä tulisivat esille, mutta itse vedin ekalla kerralla vain yhden kierron läpi. Jos treenaisi kolmesti viikossa niin kaksi kiertoa riittäisi kattamaan koko vuoden, jos pitää lepoviikkoja niin olisi varaa treenata tiheämpäänkin. Itse olen keskimäärin 4-5 treeniä viikkoon tehnyt niin menee vähän nopeammin.

Sitten jossain vaiheessahan tuosta voi siirtyä esimerkiksi monijakoisempaan bodailuun kun ohjelman olisi pitänyt kasvattaa työkapasiteettia niin pitäisi sieltäkin saada enemmän irti.

Joo. Kirjassahan Abel tosiaan suosittelee, että treenaisi tällä tyylillä minimissään vuoden, jotta todelliset hyödyt treenityylistä tulisivat esille, mutta itse vedin ekalla kerralla vain yhden kierron läpi. Jos treenaisi kolmesti viikossa niin kaksi kiertoa riittäisi kattamaan koko vuoden, jos pitää lepoviikkoja niin olisi varaa treenata tiheämpäänkin. Itse olen keskimäärin 4-5 treeniä viikkoon tehnyt niin menee vähän nopeammin.

Sitten jossain vaiheessahan tuosta voi siirtyä esimerkiksi monijakoisempaan bodailuun kun ohjelman olisi pitänyt kasvattaa työkapasiteettia niin pitäisi sieltäkin saada enemmän irti.
Jees. Kyllähän tälle vois seuraavan vuoden antaa ja katsoa miten käy. Kannattaako sun mielestä seurata jotain treeniin liittyviä muuttujia näiden kiertojen välillä? Esim. sarjapainoja? Vaikka siis nehän eivät todellakaan ole ohjelman keskiössä... Lähinnä vaan mietin, että voisiko noita käyttää kehityksen mittaamiseen. Valokuvat tietty!

Jees. Kyllähän tälle vois seuraavan vuoden antaa ja katsoa miten käy. Kannattaako sun mielestä seurata jotain treeniin liittyviä muuttujia näiden kiertojen välillä? Esim. sarjapainoja? Vaikka siis nehän eivät todellakaan ole ohjelman keskiössä... Lähinnä vaan mietin, että voisiko noita käyttää kehityksen mittaamiseen. Valokuvat tietty!

Kirjaan itse treenit painoineen ja toistoineen kyllä ylös, mutta ehkä se on enemmän vain dokumentaatiota tulevaisuutta varten, jos haluaa muistella vanhoja treenejä. Toki joskus tulee selattua taaksepäin hieman jos ei muista tietyn liikkeen edellisiä painoja, mutta paremmin tuo tosiaan toimii kun arvioit ensimmäiseen sarjaan painot millä toistot todennäköisesti osuvat annetulle alueelle ja muokkaat sitten tarvittaessa seuraaviin sarjoihin. Kuitenkin nuo liikeyhdistelmät ja päivän kunto vaihtelevat sen verran etteivät painot ole vertailukelpoisia kuin korkeintaan pidemmällä aikavälillä. Enemmän arvoa tosiaan sille peilikuvalle sekä tuntemuksille, koska työkapasiteetin tulisi kasvaa ohjelman myötä, jolloin treenienkin pitäisi muuttua tehokkaammiksi.

Back
Ylös Bottom