Valmentaja Scott Abel

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse liputan siis myös tämän asian puolesta ajattelin vaan avata näitä näkökantoja tässä miksi se asia on HYVÄ ja miettimisen arvoinen.

Juurikin kaiken sairauksien yms tulehdustilojen ”hoitoon ja ehläisemiseksi” nämä mikroravinteet.

Ja niinkuin kirjoitin mikä tästä nautitusta määrästä menee käyttöön kun ”toimintoja” näillä ravinteilla on useita.

Kyllä imee paljon bambua mutta nimen omaan samalla tavalla voit kasvattaa omaa kasviperäisten ruokien määrää samalla tavalla? Toisiko se etua treeniin tms muuta kautta.

Ja juurikin se kertyy kasviperäisestä ruoasta helposti se prode määrä vaikka sitä ei tarkoituksella sinne lisäisikään.

Pidän hyvänä asiana tätä liikettä MUTTA tuputtaa ei tarttee ja ketkä ei pidä niin eihän sitä ole pakko seurata. Parjaus sinänsä turhaa jos ei ole kokeillut? Vai? :sneaky:

Vaikka et mulle varsinaisesti suoraan viestiä osottanutkaan, niin mun mielestä tiedettä vastaan on turha yrittää pyristellä. Meillä on tutkimuksia jossa on verrattu pienempää vs suurempaa proteiinin määriä. Arvaa kumpi voitti? On verrattu vege vs eläinperästä proteiinia- arvaa kumpi voitti? Miks muuten vanhuksille suositellaan nykyään suurempaan proteiinin määrää?

Mitä tulee tulehduksiin niin mikä on suurin tulehduksen aiheuttaja? Tupakka, Alkoholi,, vähäinen uni, ylipaino ja ylimääräset kalorit.

Kyllä ja jos sinä haluat syödä näin niin siihen ei varmaan kukaan ole esteenä?

Ja sitä ei varmaan kukaan tuomitse?

Ja jos joku toinen haluaa syödä tai tehdä asiat eritavalla niin sillekään ei varmaan ole kukaan esteenä?

Hyvä asia mielestäni että tutkitaan ja sillä tavalla tämä homma menee eteenpäin.

Vaan jos jotakin et ole kokeillut on mielestäni turha tuomita toimiiko joku vai ei?

Ja kyllä vege proteiini oli ylivoimainen aminohappoprofiililtaan.

Niinkuin ylempänä jo viitattiin kasvissyöjillä oli proteiinia vapaana veressä enemmän kun lihan syöjillä.

Mutta eihän tässä nyt tästä ollut kysymys? Vaan antaa aapelin tehdä videoita ja katsoo ketkä tykkää? Ja mikäli on erimieltä asiasta niin saa olla. Toimiihan se Cycle dieetti sekaruokiksella ja vegenäkin.
Uusi vaihtoehto ennemminkin ja jakaa kokemuksensa paremman vointinsa puolesta ja sitä tukevien tutkimustulosten valossa.

Kyllä ja jos sinä haluat syödä näin niin siihen ei varmaan kukaan ole esteenä?

Ja sitä ei varmaan kukaan tuomitse?

Ja jos joku toinen haluaa syödä tai tehdä asiat eritavalla niin sillekään ei varmaan ole kukaan esteenä?

Hyvä asia mielestäni että tutkitaan ja sillä tavalla tämä homma menee eteenpäin.

Vaan jos jotakin et ole kokeillut on mielestäni turha tuomita toimiiko joku vai ei?

Ja kyllä vege proteiini oli ylivoimainen aminohappoprofiililtaan.

Niinkuin ylempänä jo viitattiin kasvissyöjillä oli proteiinia vapaana veressä enemmän kun lihan syöjillä.

Mutta eihän tässä nyt tästä ollut kysymys? Vaan antaa aapelin tehdä videoita ja katsoo ketkä tykkää? Ja mikäli on erimieltä asiasta niin saa olla. Toimiihan se Cycle dieetti sekaruokiksella ja vegenäkin.
Uusi vaihtoehto ennemminkin ja jakaa kokemuksensa paremman vointinsa puolesta ja sitä tukevien tutkimustulosten valossa.
Vertaa kananmunan tai maidon aminohappoprofiilia ihan mihin vege protskuun vaan.

Ihminen on sekasyöjä- piste. Sä tavallaan nyt vahvistat mun pointtia, miten paljon hallaa voi yksi henkilö tehdä kun valikoivasti kattoo tutkimuksia., Mä oon aikasemmin verrannu juuri näitä yksittäisiä tyyppejä lahkon johtajiin jotka saa lahkon jäsenet jopa tappamaa ittensä. Nyt on joku saanu tuhannet ihmiset syömään alle 1g/kg proteeinia päivässä vastoin tutkimuksia. Isoja laajoja tutkimuksia. Tää on mun mielestä ihan vitun pelottavaa.

Vaikka et mulle varsinaisesti suoraan viestiä osottanutkaan, niin mun mielestä tiedettä vastaan on turha yrittää pyristellä. Meillä on tutkimuksia jossa on verrattu pienempää vs suurempaa proteiinin määriä. Arvaa kumpi voitti? On verrattu vege vs eläinperästä proteiinia- arvaa kumpi voitti? Miks muuten vanhuksille suositellaan nykyään suurempaan proteiinin määrää?

Mitä tulee tulehduksiin niin mikä on suurin tulehduksen aiheuttaja? Tupakka, Alkoholi,, vähäinen uni, ylipaino ja ylimääräset kalorit.
Ihan mielenkiinnosta niin miltä kannalta sitä on verrattu ja määrittele isompaa ja pienempää määrää. Ja mitä on verrattu vege vs eläinkunnan proteiineissa?

Vertaa kananmunan tai maidon aminohappoprofiilia ihan mihin vege protskuun vaan.

Ihminen on sekasyöjä- piste. Sä tavallaan nyt vahvistat mun pointtia, miten paljon hallaa voi yksi henkilö tehdä kun valikoivasti kattoo tutkimuksia., Mä oon aikasemmin verrannu juuri näitä yksittäisiä tyyppejä lahkon johtajiin jotka saa lahkon jäsenet jopa tappamaa ittensä. Nyt on joku saanu tuhannet ihmiset syömään alle 1g/kg proteeinia päivässä vastoin tutkimuksia. Isoja laajoja tutkimuksia. Tää on mun mielestä ihan vitun pelottavaa.
TOssa logiikassa ontuu yksi asia eli olettamuksena se, että käytetään vain sitä yhtä proteiinin lähdettä. Käsittääkseni ne jotka vegaanisesti elävät käyttävät vaihtelvasti useampaa lähdettä ja siten saadaan tarvittava määrä aminhappoja kasaan.

Esim https://cronometer.com/ tuolta voit tarkistaa todella tarkkaan mitä aminohappja saat ja missä määrin.

Eikös minä sanonut että se on jokaisen oma valinta.

Ja sinä valitset nyt meidän kaikkien puolesta?

Ja syödäänhän nyt ensin ennenkun mennään muita tappamaan. :LOL::LOL:

Eikös minä sanonut että se on jokaisen oma valinta.

Ja sinä valitset nyt meidän kaikkien puolesta?
Jokaisen omavalinta- Se nyt ei varsinaisesti ihan noin mene. Jos ihmisia ei ohjattais syömään terveellisesti, meitä kuolis vieläkin enemmän.
Kyllä. Mä mieluiten yritän saada ihmiset syömään isojen ja laajoihin tutkimuksiin perustuvilla tavoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No hyvänen aika sentään ei se sitten auta minunkaan kun alkaa syömään niinkuin sinä sanot. Näihin argumentteihin nojaten nyt se sitten loppui. Huoh kyllä tuntuu het erilaiselle. Kiitos Jeesus kiitos.
:rolleyes::LOL::LOL::LOL:

Ja syödäänhän nyt ensin ennenkun mennään muita tappamaan. :LOL::LOL:
Tiedät täsmälleen mitä tarkotan. Onhan nyt joku saanu sutkin syömään 1g/kg proteiinia. :D Ilman todisteita. Ja ei. Pieni tutkimus ei korvaa montaa isompaa.:) Eikä yhden mielipide korvaa 10ntä mielipidettä tutkimuksineen. Ja tää on se ongelma. Yks ihminen saa tuhannet toimimaan toisin kun tutkimukset osottaa. Osotuksena tässä nyt esim. sinä näköjään.

Edit. Viimesimpään viestiin. Älä usko mua, äläkä aapeliin. Usko tiedettä. Sä et pysty perustelemaan tieteellä. Siksi moinen reaktio sulta. Epämiellyttävä totuus.

Toi on siis yksittäinen tutkimus eikä meta analyysi ja sehän toteaa sen saman kuin minäkin, että kyse ei ole yhdestä proteiinilähteestä vaan useammasta siinä ruokavaliossa. On myös olemassa vegaanisia aminohappoja lisinä ja nuohan on helppo tarkistaa siitä chronmeteristä jos haluaa hifistellä sillä aminohappojen jakaumalla.

Edit. En jaksa käydä läpi noita Abelin kaikkia istuntoja, mutta hänellä on useampi tutkimus tukena, jotka sitten kertovat toista. Ts tarvittaisiin meta analyysia tähän paikkaan, jotta saataisiin jotain liikenteeseen. Muutenhan tämä pysyy siinä uskomus tasolla myös sinun kohdalla.

http://vegebodausta.blogspot.com/2015/02/aminohappoja-osa-1.html?m=1 Lisäsin tuon linkin johon on tehty taulukko jossa verrataan aminohappojen määriä vegaanisilla tuotteilla ja kanalla, aika simppelisti sen tuosta kasaisi itselleen haluamansa määrän tai ainakin vähintäänkin tarvittavan.

Viimeksi muokattu:
Saan kai minä kokeilla? Ja osaan sitten päättää sopiiko se vai ei. Ei paskan syömiseenkään tarvita välttämättä tutkimusta?

Suurimmaksi osaksi siinä ei ole kyllä järkeä. Mutta jos joku sitä haluaa syödä niin ei se kyllä minulta ole pois. Mukava jos maistuu.

Toi on siis yksittäinen tutkimus eikä meta analyysi ja sehän toteaa sen saman kuin minäkin, että kyse ei ole yhdestä proteiinilähteestä vaan useammasta siinä ruokavaliossa. On myös olemassa vegaanisia aminohappoja lisinä ja nuohan on helppo tarkistaa siitä chronmeteristä jos haluaa hifistellä sillä aminohappojen jakaumalla.
Mutta pointtina oli tuo aminohappokoostumus pitoisuus. Lihassa(sis.kananmunan ja maito) on täydempi/parempi aminohappokoostumus. Kuten leusiini joka käsittääkseni on merkittävä tekijä lihaskasvussa. Voiko saada optimaalisen määrän aminohappoja, proteiinia niin todennäkösesti kyllä. Enkä vegeruokaa lyttää täysin, pitää vaan tietää pirun paljon enemmän ruoasta kun sille tielle lähtee. Mä oon valmis ryhtymää vegeks jos ihan oikeesti mun terveys sillä paranee ja/tai takaa 120 vuoden iän. Mutta näin ei vaan tällä hetkellä ole. Mä en ole terveempi vegeruoalla 99% todennäkösyydellä. Lisäks lisäravinteiisiin menis extra rahaa(b12). ;)

Saan kai minä kokeilla? Ja osaan sitten päättää sopiiko se vai ei. Ei paskan syömiseenkään tarvita välttämättä tutkimusta?

Suurimmaksi osaksi siinä ei ole kyllä järkeä. Mutta jos joku sitä haluaa syödä niin ei se kyllä minulta ole pois. Mukava jos maistuu.

Toki. Saat syyä vaikka pieniä kiviä mutta älä rupee väärin perustein väittämään että vegeruoka ois parempi. Tai perusta väitettä koska yks hurahtanu(??)- aruban auringon alla auringon pistoksen saanu tyyppi näin väittää.
Sitten kun tiedettä alkaa tulla patukoissa niin sitten alan syödä niitä.

Ellei aapeli sano toisin..tai seuraava lahkonjohtajasi.

Ja jos se nyt tarvitsee jonkun yksittäisen tutkimuksen mikä linjaa isosti tätä niin lue se t.colin cambelin china study. Löytyy ebook versiona.

Ei tähän 4 vuoden vege hommaan Ole kerennyt aapelit vaikuttamaan. Toki nyt vaan mukava kun joku näitä asioita ottaa esille.

Back
Ylös Bottom