Jos ei o ollut viel täällä.. kestää noin tunnin: http://startingstrength.com/index.php/site/the_starting_strength_series_--_shane_hamman/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Harmi vaan että on niin paskaa infoa
Onko näin?
Ainakin nuo muutamat mitä tsekkasin, niin ei siellä nyt ihan puuta heinää hourailtu :D
Nostetaas pikkasen vanhaa ketjua, kun näkyy päässeen maatumaan aika ikävästi :D
Jepadees, onkos täällä kenties muita, jotka seurailee RIPin kanavaa?
Puskee pappa nykyään nimittäin ihan kivaa tahtia inforikasta matskuu tarjolle.
Kyllä ja podcastia tullut kuunneltua jo hyvän aikaa.
Ihan mitä tuohon paskaan infoon tulee, niin kritiikkihän kannattaa kaikessa säilyttää, avoin mieli ja harva asia ottaa absoluuttisena. Monella alan "gurulla" tuntuu olevan se tää on mun juttu hommeli ja sehän ei välttämättä juuri sinulle ole hyvä. Sama myös monella seuraajalla on omat mieltymyksensä, jonka kehyksissä uusi asia otetaan vastaan, mutta ei sen ulkopuolelta. Onkii sen asian sieltä joukosta mistä voi hyötyä olla ja täts it.
Mulla taas on kyykystä täysin päinvastaiset kokemukset ja homma alkoi sujua kun tajusin että vika on Rippetoen opeissa ja opettelin kyykkäämään uudestaan.Itse väitän, että nimenomaan kyykyn suhteen Rippetoen tekniikat toimivat. Kyykkytulos nousi reilussa vuodessa 110kgx5 - 162kgx4, kun tajusin alkaa käyttämään takareisiä liikkeessä. Ja kyllä, alas lattiaa kohti tuijottaminen, ja alaselän tarkoituksellinen hyödyntäminen vipuvartena pohjista noustessa, olivat ne asiat, mitkä mahdollistivat myös takareisien voimakkaan rekrytoinnin osana liikeketjua. Perse ja etureidet taas tuntuvat itsellä atkitvoituvan kyykätessä tyylistä riippumatta, mutta koko posterior-chain lihaksiston systemaattinen köyttö mahdollistaa isommat raudat. Tietty noiden nyybi-gainssien jälkeen kyykky ei ole juuri itsellä kehittynyt, ja sekä polvien, että selän kanssa on ollut kaikkea kremppaa. Tiedä sitten, johtuiko low-bar tyylistä, vai vääristä vanhemmista, aka geenit.
Mulla taas on kyykystä täysin päinvastaiset kokemukset ja homma alkoi sujua kun tajusin että vika on Rippetoen opeissa ja opettelin kyykkäämään uudestaan.
Tuosta äijästä on tosi ristiriitaiset tuntemukset. Jotenkin mulla on sellainen olo, että sen on joka liikkeeseen aivan pakko keksiä joku oma kikka mikä erottaa sen hieman muista tai yleisesti käytetystä tekniikasta, on se sitten hyvä tai huono. Omasta mielestään se on keksinyt varmaan tosi hyviä temppuja, mutta mä olen vähän eri mieltä ja niin on kyllä moni muukin kun lukee kritiikkiä. On varmaan yksi kiistellyimmistä valmentajista ja mulla on kutina että sellainen maine ei synny tyhjästä. Näistä syistä mä olen alkanut kallistua siihen suuntaan että Rippetoen opit on oikein hyviä kunhan tekee just päinvastoin kuin se opettaa.
...äijä esiintyy aiheesta riippumatta aina, ikäänkuin tietäisi KAIKKIA muita paremmin...
Mies on kuuluisa lähinnä täysin mielikuvituksettomasta aloittelijoiden ohjelmasta. Jos vedän viikon juopporännin ja Munakas tulee herättämään mut ojasta, että nyt tarvis vähän vitun vilkkaasti ohjelmaa niin teen viidessä minuutissa paremman kuin joku 3x5 kaikissa liikkeissä höpöhöpö.
Pointti starting stregthissä ei varmastikaan oo se, että se on paras ohjelma tai edes top kympissä, mutta se on HELPPO. Siitä on idiootinkin (such as myself) helppo aloittaa, vaikka ei tiedä voimaharjoittelusta mitään. Tuloksia tulee ja siinä sivussa voi hankkia vähän tietoa aiheesta.
Tai no otetaanko takaisin sana helppo. Kolme kertaa viikossa kyykkääminen ei oo helppoa, vaan yksinkertaista.
Jos olisin aloittanut treenin jollain monijakoisella hifistelyllä tai oikeastaan millään monimutkaisemmalla kuin ss, ois tanko lentänyt nurkkaan aika äkkiä.