Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hui saatana mul on sattunu toi kivesjuttu joskus 15v kakski kertaa, oli ihan sairaan kipeät ja mentiin sairaalaa kohti traktorilla:DDD mut sit kipu lakkas. aattelin et no muija vaan oli vähä liian kovakouranen, ku olin aina ollu muijan luona ennen tota:DDDD
Mitä oikee puuhastelette? :O

Tänää meinas penkissä tippua 100 kiloo pään päälle. Olin just tehnyt työsarjat ja kokeilin huviksee iskee satasen tankoon ja kattoa nouseeko.. Pyysin kaveria varmistaa ja kysyin et jaksatko varmasti jos jää rinnalle jne. Vakuutteli että jaksaa. No, aloin punnertaa ja tanko nous vähän rinnalta mut sitte loppu ojentajista puhti. Kaveri naama punasena nostaa tankoa ja tajusin et kohta se tippuu alas. Ehkä sekuntia enne ku tanko rymähti varmistusraudoille pääsin pujahtamaan alta pois.. Kyllä siinä vähä pisti miettimään loppu reeniks mitä ois voinu käyä :D

Tänää meinas penkissä tippua 100 kiloo pään päälle. Olin just tehnyt työsarjat ja kokeilin huviksee iskee satasen tankoon ja kattoa nouseeko.. Pyysin kaveria varmistaa ja kysyin et jaksatko varmasti jos jää rinnalle jne. Vakuutteli että jaksaa. No, aloin punnertaa ja tanko nous vähän rinnalta mut sitte loppu ojentajista puhti. Kaveri naama punasena nostaa tankoa ja tajusin et kohta se tippuu alas. Ehkä sekuntia enne ku tanko rymähti varmistusraudoille pääsin pujahtamaan alta pois.. Kyllä siinä vähä pisti miettimään loppu reeniks mitä ois voinu käyä :D

Miten voi olla varmistajana jos ei saa rautoja ylös? Eihän siinä yleensä tarvitse nostaa kuin 20 kg enintään niin johan tulee. Ellei työntäjä sitten lopeta työntämistä kokonaan, mitä tuskin teit?

Miten voi olla varmistajana jos ei saa rautoja ylös? Eihän siinä yleensä tarvitse nostaa kuin 20 kg enintään niin johan tulee. Ellei työntäjä sitten lopeta työntämistä kokonaan, mitä tuskin teit?

Joo en tosiaankaan lopettanut työntämistä. Syynä voisi ehkä olla se, kun siellä salilla on sellane mavetus korokelattia joka alkaa ihan sen penkkipunnerruspenkin takaa niin siinä ei varmistaja oikeen saa tukevaa asentoa :S Tosin siinä saa kyllä tukevan asennon kun laittaa toisen jalan sen penkin yli sinne punnertajan puolelle sillee jännästi. Unohin tuon tyylin mainita joten osaksi omaakin tyhmyyttä. Noh onneksi ei käynyt kuinkaan.

minulle ei ole tapahtunut mitään mutta n,18vuotias miehen alku ei saannu pukattua penkkiä ylös ja jäi rinnalle siis no sit iso köriläs tuli nosti sen ylös tais kaverilla vähän rinta venähtää.

minulle ei ole tapahtunut mitään mutta n,18vuotias miehen alku ei saannu pukattua penkkiä ylös ja jäi rinnalle siis no sit iso köriläs tuli nosti sen ylös tais kaverilla vähän rinta venähtää.

Olisit sen verran neuvonut sitä kaveria että yleensä salilla nostellaan painoja, ei niitä penkkejä tai muita tuoleja...:dance: Ehhehe ehhehe... (Todella paskaa läppää irtoo tänään)

Itellä meinas joskus käydä hullusti penkissä kanssa. Kyseessä sellanen penkki missä ei oo mitään varmistusrautoja ja eihän sitä aina joka sarjaa viiti vieraita ihmisiä pyytää varmistelemaan. Tein sitte jollain 70-80 kilolla jonkunlaista sarjaa ja sitte vaikka edellinen nosto oli jo aika tiukka niin meinasin, että kyllä nyt vielä yks tulee. Eihän se oikeen tullu, sain muistaakseni tangon vasemman puolen just paikoilleen, mutta oikee puoli ei menny vaan tipahti alas. Onneks ei ollu lukkoja tangossa niin liuku painot pois eikä kovin pahasti osunu silmäkulmaan se tanko. Pari päivää oli silmänvierestä kipeä, mutta mustelmaa ei pahemmin tullu. Ois voinu käydä huonomminki. Nykyään oon sitte yleensä pyytäny niitä vieraampiakin varmistamaan, jos on olemassa riski ettei nouse.

Itellä meinas joskus käydä hullusti penkissä kanssa. Kyseessä sellanen penkki missä ei oo mitään varmistusrautoja ja eihän sitä aina joka sarjaa viiti vieraita ihmisiä pyytää varmistelemaan. Tein sitte jollain 70-80 kilolla jonkunlaista sarjaa ja sitte vaikka edellinen nosto oli jo aika tiukka niin meinasin, että kyllä nyt vielä yks tulee. Eihän se oikeen tullu, sain muistaakseni tangon vasemman puolen just paikoilleen, mutta oikee puoli ei menny vaan tipahti alas. Onneks ei ollu lukkoja tangossa niin liuku painot pois eikä kovin pahasti osunu silmäkulmaan se tanko. Pari päivää oli silmänvierestä kipeä, mutta mustelmaa ei pahemmin tullu. Ois voinu käydä huonomminki. Nykyään oon sitte yleensä pyytäny niitä vieraampiakin varmistamaan, jos on olemassa riski ettei nouse.

EI UJOSTELUA!Aina varmistaja jos vähänkin epäilyttää.

Itselle ei onneksi ole mitään pahempaa sattunut.

Kerran tein salilla vatsapenkissä vatsoja rocky-tyyliin. Eteen, sivuille, eteen ja vähän siinä sit käsilläkin tuli hutkittua. Vikassa sarjassa alkoi puhti ja keskittyminen loppua ja toinen jalka lipsahti tapin alta.. siitähän lähti sellainen heilahdusliike sivulle, että ilmat meinasi pukata pihalle.

Täytyy sanoa ettei varmaan ikänä ole kylki ollut niin pitkänä, kirpaisi kyllä perkeleesti. Jälkikäteen kyllä nauratti :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt meinas wepperin selkä mennä paskaksi. Tein Smithissä pohkeita n. 100kg painoilla, kuten aina ennenkin. Nyt kuitenkin loppui keskivartalosta puhti, jonka seurauksena se notkahti eteenpäin ja tästä johtuen lähdin tangon mukana alas taittuen melkein kaksinkerroin. Joku oli (luojan kiitos) jättänyt ne turvapalikat n. puolen metrin korkeudelle ja siihen se tanko sitten lopulta pysähtyi, ihan saatananmoisen pamauksen saattelemana. Kumma kyllä selkään ei käynyt edes kipeää, vaan selvisin ihan vitunmoisella säikähdyksellä. En edes uskalla kuvitella mitä olis käyny jos niitä turvapalikoita ei olis ollu paikoillaan.

Tein ennen kyykyt smith-koneessa (siinä missä siis on lukittava tanko). Kunnes kerran vetäessä failureen asti, ei tankoa saanutkaan lukittua paikalleen, vaan se jäi selkään kun ei sitä oikein pudottaakaan voinut kiskoilta. Siinä sitten sai huudella jelppiä tutuilta :(

Toinen kerta sattui perinteisesti levypainoja purkaessa, kun rysäytin kmpin kiekon varpaille. Ei poikki menyt, mutta monta smurffia tuli..

Kolmas vahinko jonka muistan, on käsipainopenkissä. Taisin tehdä vinopenkkiä, kun sarjan lopuksi ponnistin istuvaan asentoon painoa sylissä, ja pudotin kädet sivuille vasta istuvassa asennossa. Tietenkin pudotin suoraan lonkalle molemmat kolmekymppiset - sillä seurauksella että loppupäivänä ei paljoa kävelty.

Tänään alataljaa tehdessä reväytin alaselän, lekuri sano et viiko saikkuu ja lykkäs ressun kouraan käy hakee 800 buranaa.
Kuulema ens viikonlopulla uudestaan lääkäriin jos kipeä mutta mutta nää jutut ei mee aina niinkuin elokuvissa...:urjo:

Nyt meinas wepperin selkä mennä paskaksi. Tein Smithissä pohkeita n. 100kg painoilla, kuten aina ennenkin. Nyt kuitenkin loppui keskivartalosta puhti, jonka seurauksena se notkahti eteenpäin ja tästä johtuen lähdin tangon mukana alas taittuen melkein kaksinkerroin.

Itelle kävi melkeen samalla tavalla, mutta tein pohkeita hack-kyykkylaitteessa puupalikka päkiöiden alla kun sarjan puolivälissä koko palikka pyörähti jalkojen alta pois ja kelkka jysähti pohjaan. Onneks olin laitteessa naama sitä kelkkaa päin, muuten olis voinu käydä heikosti. Oli vielä todella smuutti exitti, jotenkin refleksinomaisesti hyppäsin siitä laitteesta pois heti kun palikka karkasi jalkojen alta enkä päätynyt naama edellä lattiaan. Pelästyin kyllä aivan saatanasti ja tuon jälkeen vähän arkaillu pohkeiden tekemistä kyseisellä tyylillä. Parashan olisi seisten pumpattava pohjeprässi niin ei tarttis kikkailla, mutta sitä ei tuolta löydy. Mietin tässä että jos kokeilis tehä pohkeet smitissä silleen, että pitäiskin tankoa mavetyyliin käsissä eikä niskassa. Kasvais ainakin forkut samalla :D Toinen olis joku dippivyö johon ripustelis painoja ja sitte pumppais yhellä jalalla jonku korokkeen päällä, hmm..

En sanoisi onnettumuudeksi, ainakaan vielä mutta osaako kukaan kertoa mistä kyse? tuossa tunti sitten maastavetoa tein salilla ja aivan yllättäen meinasi lähteä taju, rupes pyörimäään päässä ja särkemään päätä. kaveri sano että takaraivo "nyki" vetoa tehdessä. voiko olla että päästä katkennut verisuoni tai jotain? onko kellään muulla käynyt vastaavaa? edelleenkin vähän hötö olo ja päätä särkee helvetisti..

En sanoisi onnettumuudeksi, ainakaan vielä mutta osaako kukaan kertoa mistä kyse? tuossa tunti sitten maastavetoa tein salilla ja aivan yllättäen meinasi lähteä taju, rupes pyörimäään päässä ja särkemään päätä. kaveri sano että takaraivo "nyki" vetoa tehdessä. voiko olla että päästä katkennut verisuoni tai jotain? onko kellään muulla käynyt vastaavaa? edelleenkin vähän hötö olo ja päätä särkee helvetisti..
Varmaan kannattaa lääkärissä käydä tai terveydenhoitajalla koulussa tms, kuin lähteä hakemaan pakkikselta apua hakemaan. Se on aika paha mutu tuntumalta ruveta veikkailemaan, että mitäköhän on käyny. Voi toki olla että kyseessä oli pelkkää ponnistuspäänsärkyä.

Joo täytyy sitä varmaan joltain asiantuntijalta kysyä, ajattelin vaan kysyä josko joku tuntenut jotain vastaavaa..

:offtopic:

Mulla kans heittää päässä melkein jokasen kovan mavesarjan jälkeen, niin että pitää istahtaa hetkeksi tuolille.

Mutta sitten itse tämän triidin aiheeseen eli onnettomuuksii salilla.

Mulle itselle ei oo käyny mitenkään pahasti, pari viikkoa sitten tuli 16kg kahvakuula varpaille, ja voin kertoa että varpaat oli niinku rivi kyrpiä. Paisu nimittäin pikkusen ja värityskin oli kuin suoraan sateenkaaresta, mutta mikään ei onneksi murtunut. :)

Toinen paha kävi kaverille kun siltä lähti taju mavesarjan jälkeen, sinne se kaveri lakos tangon yli lattiiaan. Kyllä siinä vähä itekki otti sen jälkeen rauhallisemmin. :(

kerran tein jalkaprässissä viimistä pummpisarjaa 350kg lastattuna ja aattelin että en mä noita varmistustankoja tarvi, kyllä mä ehdin sitten käsillä vetää ne kahvat siitä sivusta kiinni kun en enää jaksa. Laskin sit viimisen toiston pari senttiä liian alas ja kelkka jysähti pohjaan ku kivi ja meikä siinä polvet otassa ihan paketissa :D ONNEKS en ollu yksin salilla, sain huudettua kaverit apuun että työnsi sen kelkan takas ylös :D
Tuolloin ei nyt varsinaisesti sattunu mitään, vakavin loukkaantuminen on kaiketi takareiden katkeaminen maastavedossa. ja sattuu muuten ihan vitusti!

Suositut

Back
Ylös Bottom