Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein tosiaa tossa keväällä vipareita sivulle 10 kässäreillä, ja tiputin ne sarjan jälkeen alas.. Kulli jäi väliin.. vittu että sattu, ja meisseli turposi 2x normaalista, ja meni aika mustaksi.. Kuseminen sattu vitun paljo ainaki 2 viikkoa..nyt enää naurattaa moinen, mut sillo vitutti:)

Miten toi on mahdollista? Vai ylettääkö sun kullis lattialle asti?

Miten toi on mahdollista? Vai ylettääkö sun kullis lattialle asti?

Ehkä hän piti niistä kiinni vielä, kun tiputti ne ylhäältä alas, jolloin ne "tippuivat" juuri kriittiselle alueelle?

Tein tosiaa tossa keväällä vipareita sivulle 10 kässäreillä, ja tiputin ne sarjan jälkeen alas.. Kulli jäi väliin.. vittu että sattu, ja meisseli turposi 2x normaalista, ja meni aika mustaksi.. Kuseminen sattu vitun paljo ainaki 2 viikkoa..nyt enää naurattaa moinen, mut sillo vitutti:)

On käyny joskus kauhukuvana mieles et noin vois käydä ja oon aina ollu hyvin huolellinen laskiessani. :D

Ei mitään vakavaa ole onneksi tapahtunut mutta kerran tippui 20 kilon levy sormen päälle ja sain juosta koko loppu treenin ajan vessassa huuhtelemassa verenvuotoa pois :lol2:

Heheh, kylmät väreet tuli... iik! Taisin viellä purasta kielestä kaiken kunniasi..Noh asiaan, kaverin kans oltiin salilla tossa 6v sitten (aloittelijana) Aloin tekemään ranskalaisia suorilla käsillä (40kg tangolla) Siinähän toi olkapää meinäs lähtä paikoltaa vihlas kyllä makiasti.. Virheistä ooppii

------------------------------------------------
Feel like shit

Näin aika mielenkiintoisen melkein-onnettomuuden pari viikkoa takaperin. Jollain n. 60kg aasialaisella pikkumiehellä putosi 80 kilon painot rinnalle penkkipunnerruksessa, näytti siltä että painoa oli n. 40 kiloa liikaa tangossa. Tämä huutaa kuin hullu. Olin ainoa ihminen hänen lisäkseen salilla, ja noin 20 metrin päässä tekemässä jalkaprässiä. Ennen kuin siitä ehdin apuun, niin kyseinen sälli rullaa ensin tankoa vähän mahaa kohti, huutaa lisää, vaihtaa otetta ja tekee jonkinlaisen hauiskäännon maaten selkä hieman koholla ja aivan heittämällä saa tangon takaisin paikalleen. Vieläkin ihmettelen että mistä hitosta ne voimat tuli sille, en erottanut hauislihasta hänen käsivarsissaan.

Ihme fakiireja.

Ei varsinaisesti salilla,mutta 90-luvulla voimanostokilpaulussa Ylitorniolla ei ollut varmistajat ihan hereillä,ja tipahdin reilun 200kilon lasti selässä lattialle polvilleen raudat selässä.Mukavan tuntuinen selkä oli pari vkoa kisan jälkeen:curs::curs:

Ei varsinaisesti salilla,mutta 90-luvulla voimanostokilpaulussa Ylitorniolla ei ollut varmistajat ihan hereillä,ja tipahdin reilun 200kilon lasti selässä lattialle polvilleen raudat selässä.Mukavan tuntuinen selkä oli pari vkoa kisan jälkeen:curs::curs:

Tuosta tuli mieleen, että kisoissa kannattas kilpailijan ensi lätkii varmistajia poskille ja sitte vasta alkaa psyykkaa itteesä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaverilla repes olkapäästä joku sidehäsäkkä leuanvedoissa lisäpainoilla... Kaveri + lisäpainot (85 +15kg) ja ilmesesti vähä repimistekniikka käytössä... Pualvuotta tapahtuman jälkee edellee toimintakyvvytön ja puol vuotta täsät eteenpäin leikkaus ja joku metallilevy sinne hetkeks...

Ko. liike kuuluu mielestäni samaan kategoriaan dippien kanssa, joissa itsellänikin kuuluu kamala pauke ja rutina olkapäästä (siksi en tee)... Tapaus toimii itselleni varoittavana esimerkkinä ja kylmät väreet tulee aina tätä ajatellessa ...

Kenties paska tekniikka ja liian isot painot. Itselläni kävi viime vuonna samoin. Säännöllisellä kuntoutuksella lähes entisessä kunnossa nykyisin.

Nuo liikkeet (kuten muutkin) pitää tehdä oman kropan asettamien rajojen mukaan tai jättää sitten tekemättä, kuten sinä. IMO fiksumpi ratkaisu on tosin koittaa saada kroppa siihen kuntoon että pystyy tehdä noitakin liikkeitä.

Itelleni kävi joskus kauan sitten niin, että olin just tehny sillosen oman ennätyksen penkistä kaverin luona (60kg:hyper:) ja olin koko päivän ollu ihan mehuissani siitä asiasta. Kello oli n.kymmenen illalla ja kattelin sen kaverin luona telkkarii ja sain siitä yhtäkkii jotain vaikutteita ja aattelin, että "damn.. mä oon keho". Ryntäsin siis kaverini huoneeseen (penkki sijaitsi siellä) ja päätin rempasta sen kuuskyt kiloo tosta noi vaa. Sit se vaan putos suoraan mun rintakehälle ja kuulu älytön rusaus. Kaveri oli vieressä ja nosti sen painon äkkii pois. Sen jälkeen en meinannu päästä penkistä ees ylös ku sattu niin perkeleesti.
Aamulla kun menin kotiin, niin kerroin tämän porukoille ja sanoin, että rintakehä on vieläkin kipee ja että lääkäriin meno ei olis yhtään pahitteeks. Ne kuitenki sano, että "et sä mitään lääkärii tartte. Korkeintaan ne laittaa jonkun ideaalisiteen ja that's it". Se siit sitten:jahas:. Kyllä se kipu kuukauden jälkeen rupes heltiään.:rolleyes: Tästä siis
opin, että ei penkkiennätyksii keskellä yötä eikä penkki ole mikään aggressio laji vaan se vaatii keskittymistä, jotta saa liikkeen kulkemaan oikein:piis:

Hitto tul tosta penkkijutusta mieleeni: Teininä, varmaan 14vuotiaana heikkona sällinä meinasin näyttää kavereille et kyllä mä nyt ainakin 65 kiloa nostan penaa. No otin käsille tangon siitä, ja se alkokin kaatua eteen, ja tippu ihan suoraan mahalle. Onneks olin käynyt kusella, muuten ois tullu housuu;)

Ruisleipä: kuulostaa pahasti kylkiluun murtumalta, itelläkin on ollu, ei tosin puntilta. Aika vittumaista ku sain vielä flunssan kun kylkiluuta parantelin,sattu yskiminen ihan vitun paljon. Paraneminenki viivästy ja kivuttomaksi meni noin 7 viikkoa

Kyllähän näitä penkkitapaturmia varmasti löytyy. Heitelläänpä nyt omakin tähän. Joskus olisinko ollut 12v penkkasin 50kg ylös ja siitä täpinöissä huolimattomasti tanko telineisiin ja siitähän se luiskahti nenälle. Ei tullut kuitenkaan mitään murtumia tai vastaavaa, vain vitusti verta. :D

Toinen on nyt tästä viime talvelta. Salilla remmoin ylätaljaa niskan taakse ja eiköhän siinä vaijeri mennyt poikki ja tanko niskaan. Ja se tulee aika vauhdilla kun rempasee sellasella voimalla sieltä että ne raudat tulee ylös. Päässä oli varmaan 4 viikkoa jumalaton pitkulainen kuhmu. :thumbs:

Tänään läheltäpititilanne.. meinas hack-kyykyn kanssa käydä pien kämmi. Sarjan jälkee laitoin sen sinne yläasentoon, lukitukseen, huonosti. Katoin sitte et eihä toi nyt oo oikein ok, ku vaa toiselt puolelt on varmistettuna, ja seki ihan reunalla. rupesin ähräämää sitä, ja syliihä se tuli. otin sitte painot pois ja nostin sen kelkan ylös.. onneks ei ketää ollu näkemässä:) ja ettei se tullu alas, kun olin käymässä pois siit.

Läheltä piti

Läheltä piti kyllä, kun mä ääliö pistin about 40kg tangon toiseen päähän (kotona), kun aattelin tehä kulmasoudun. Voi p*****e ku mä menin tekemään sen niin, että se tanko oli penkis telinees kiinni. Aattelin, että tälleen tää menee, sit vaan nostan näistä painosta ja siirrän tonne. Hui hitto, ku mä nostin sitä, ja se tangonpää nosti toisen pään, ja koko roska tippu jalan vieree. Ois tullu varmaan reikä, jos ois osunu...

Vuonna kiv ja miekka kävin salilla jossa oli magneettikortti jolla pääsi sisään mihin vuorokauden aikaan vaan. Menin yksi kerta hieman kuuden jälkeen aamulla salille ja luulin olevani salilla yksin, kunnes yhdestä nurkasta alkoi kuulua aika kummaa ähinää. Iso äijä oli sitten jalkaprässissä päättänyt aloittaa aamun nostamalla maximeja, ja jäänyt jumiin levyn alle. Siellä se oli jo jonkin aikaa polvet kurkussa ollut ennenkuin saavuin salille. Hiukan sen oli vaikea siitä lähteä kävelemään kun saatiin levy työnnettyä ylös.. Varmaan jo peräpukamatkin tuossa tilanteessa..

Välillä tulee aina näitä että jollain putoaa tanko hampaille tai naamalle, muutamaa tyyppiä olen ensiapuun kuskannut kun on hampaat ollu kurkussa.

Penkissä rintalihaksen repeämä on ollut ehkä pahin mitä olen ollu todistamassa.

Itselle ei ole sattunut mitään, mitä nyt joku paino joskus pudonnut varpaalle tms.

Kerran on hajonnut pulloverissa käsipaino kesken sarjan, kun olen maannut penkillä ja lähtenyt tuosta tekemään liikettä. Onneksi ei naamalle mätkähtänyt nuo kiekot. Paino siis hajosi, kun lähdin laskemaan sitä alaspäin. Johtui luultavasti siitä, että tietyt tyypit tiputtavat noita painoja miten sattuu ja tietäähän sen miten ne löystyy ja menee paskaksi, kun osuu tippumaan sopivassa kulmassa. :curs:

Eestiläinen voimanostaja vetäisi ykkösyrityksen apinaotteella, tangossa vähän reilut kaks markkaa.
Jaa mavee? Toihan on euroissa aika vähän.

Mut ihan oikeesti, ootteko miettiny, miten kävis ylätaljassa äijälle kun vaijeri katkee ja on vetämässä kahvaa rinnalle. Vois selkä napsahtaa poikki, jos pitää reisiä tukien alla :( Vai saisko kuitenkin vatsalihaksilla hidastettua vaihtia, ettei pää sentään pamahtas lattiaan?

Suositut

Back
Ylös Bottom