Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vaijjereita on mennyt poikki ja sitten joskus aikoinaan levytangolla kokovartalo hierontaa muistaakseni 175kilolla eli rullausta tosta mahan päältä. ei oo kovin häävi tunne.

ainaki tolla clubilla millä käyn on salin puolesta asiakkailla vakuutus. Kyllä sillä kuukaushinnalla saa ollakki.

tähän aiheeseen vielä

hinkkasin yhdellä kehnonpuoleisella salilla vinopenkki tangolla, painoa kutakuinkin 80kg. olin tankoa pistämässä telineeseen ja jostain syystä (hieman puhki tai jotain) päätinkin vaan irrottaa kädet ennenkun olin saanut sitä tankoa telineeseen. onneks refleksit toimi ja hyppäsin ylös ja juoksin huoneen toiseen päähän :D kauhee kolina kuulu takaa, ja tanko osui penkkiin, kääntyi siitä ja humautti mua selkään. onneks ei naamaan tippunut. mua harvoin näkee noin nopeissa liikkeissä kun sillon. pelästyin :)

Tein eräs torstai-ilta menneenä kesänä smithissä kyykkyä shortsit jalassa(semmosta joustamatonta kangasta). Olin siinä sitten kyykkäillyt hetkisen ja tangossa 110-120kg, muutama syvä kyykky ja sit kuulu hirmunen rusaus -shortsit repesi persauksista ~25cm matkalta :hyper: --> retkahin oikein kunnon syväkyykkyyn(mahtoi olla välilevyt tiukalla). Tietenkin retkahin siinä silloin kunnon palloksi tangon alle ja en enää pystynyt kääntämään tankoa lukkoon, ratkaisuna siis pusertaa se perse maasta ylös ja tanko lukkoon(empä jääny ootteleen et josko joku tulis nostaan, oli vähän ahtaanpuoleista siellä alla).

Tein vielä sarjat loppuun, kun kerran tuuletuskin toimi harvinaisen hyvin. Saliyleisön nauru hieman haittasi keskittymistä. Illalla ei tuntunu mitään sen erikoisempaa särkyä selässä. Seuraavana päivänä ei taipunu laittamaan kenkii jalkaan ja sattu/särki kokoajan selkää riippumatta asennosta, ainoastaa seisaaltaan oli hyvä olla. Pohjalla vielä vanha inttivamma, joka ei ainakaan edesauttanut paranemista(kun sattui kipu olemaan jotakuinkin samassa kohtaa).

Parastahan tässä oli, että olin lupautunut mättämään sementtiä n. 10kuutiota seuraavana lauantaina ja jostain kumman syystä ei välähtänyt mennä lääkäriin sitten kuin vasta maanantaina :evil: . Tästä n. 3kk ja alkoi pystyä taas tekemään kyykkyä ja mavea.

Joskus aikoinaan salilla jollain lipsahti prässissä jalat siitä levyltä ja kelkka tuli sitten säärille. Kummatkin sääret poikki.

Joku tyyppi otti isompaa limppua pois smith-koneesta, mutta ei huomannut että edessä oli pienempi 10 kilon paino. Tippui siis varpaille ja huhun mukaan se varvas amputoitiin.

Kaverilla katkesi nuorena jannuna ylätaljassa vaijeri täydellä pakalla ja pää kolisi lattiaan ja selkä tuli kipeeksi. Kaadettiin sitten koko paska. :hyper:

Tää nyt ei varsinaisesti ole mikään salionnettomuus,tai no,miten sen nyt ottaa..Eli tossa jokunen vuosi sitten havukosken nuorisotilan salilla yks äijä ohjaili jotain tunteja,jostain syystä sillä tuli siellä salilla maahanmuuttajien kanssa riitaa(somaleja).Löivät sitä äijää tangolla mutta se sai kätensä eteen ja muistaakseni käsi murtui.Tosta on sen verran aikaa etten enää muista tarkkaan miten siinä kävi vaikka se äijä ite mulle sen kertoi,jos joku tietää/muistaa tapauksen voi kertoa tarkemmin.

Kaverille sattui:

125 kiloa penkissä rinnalle kun olkalihas meni 6 kohdasta poikki. Oli muuten personal treineri vielä vieressä varmistamassa. Ei muuten kerinny saaha kiinni.

Oli komian näköinen käsi ja kylki. musta alkoi ranteesta ja jatkui olkapään kautta melkein koko kyljen.

Joku tyyppi otti isompaa limppua pois smith-koneesta, mutta ei huomannut että edessä oli pienempi 10 kilon paino. Tippui siis varpaille ja huhun mukaan se varvas amputoitiin.

Mulle kävi vähän vastaava..Tein pystypunnerrusta istuen mutkatangolla 110 kg:llä ja tiputin tangon vasemman isovarpaan päälle. Ei kiva homma. Treenin jatkoin loppuun asti siitä huolimatta..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus aikoinaan salilla jollain lipsahti prässissä jalat siitä levyltä ja kelkka tuli sitten säärille. Kummatkin sääret poikki.

Toi on jo sairasta: aina pelottaa prässiä tehdessä, että se kelkka tulee alas ja ei pollareille. Siksi en koskaan esim. nouse prässistä vetämällä itseäni ylös, vaan kierähdän:D

Takapihatreeneissä lopetin kyykkäämisen enkä jaksanut ottaa levyjä pois tangosta (n. 100kg) kun maastaveto oli seuraava liike. Nappasin tangon rinnalle täysin ilman keskittymistä kropan jännittämiseen, tasapaino meni ja kaaduin suoraan selälleni nurmikolle siitä "lankkuhässäkän" päältä jolla seisoin. Matkalla sain tangon tiputettua syliin, levyt ottivat kiinni nurmikkoon eikä tanko onneksi "yltänyt" lantioon asti.

Olisi voinut sattua pahastikin, onneksi ei sattunut :)

Vuosia sitten nuorena poikana oltiin kavereiden kanssa ottamassa kuppia ja siinää päätettiin että katotaan kuka on kova penkkaaja. Noh minun vuoro kun tuli nii kylmiltään/kännissä tankoon 96,5kg rautaa, tanko telineistä irti lasku rinnalle ja työntövaiheessa tanko lähti kaatumaan taaksepäin ja tippui kaulalle. Onneksi oli varmistajat päissä:ään vaikkakin hieman jäässä ennenkuin huomasivat että meikäläinen korisee tangon alla. Onni onnettomuudessa että ei sattunut mitään pahempaa, kaula vähän kipeä muutaman päivän. "Känniläisen tuuria" Penkkaaminen loppui siltä iltaa siihen mutta kupittelu jatkui entiseen tapaan.

Käsipainolla tein "hauista" ja vetäsin toisesta etuhampaasta reilun kokoisen palasen pois. Ikää oli sillon vähän vajaa 10. Vissiin arvioin joko voimat, liikeradan tai painon koon väärin :)

Itselleni ei vielä ole sattunut mitään ihan kamalaa, kerran vedin turvat juoksumatolla ja jotain pientä sähläilyä, mutta tämä seuraava sattui katsella vierestä:
Yks tyttö teki vinopenkkiä käsipainoilla itselleen kohtuullisen suurilla painoilla, 12.5 tai 15 kg. Teki varmaan jonkun 12 toistoa. No, viimeisen toiston aikana kädet rupesivat väpäjämään pahasti. Jotenkin sillä sitten loppui voimat yläasennossa kokonaan, ja toinen käsipaino tippui yläasennosta suoraan sen jalkoväliin. Siis ei jalkojen väliin, vaan kolahti suoraan p**luun. Se paino siis lähti kaatumaan sieltä ylhäältä sinne jalkojen suuntaan, ja käsi ei jaksanut laittaa yhtään vastaan. Voi että kun se neito vielä yritti olla niin urhea siinä ja pidätteli itkua. Kyllä se vähän päästä jatko sitten jo treenejään, että ei kai se ihan hedelmättömäks siitä mennyt. Ite kyllä varmaan lähtisin moisen jälkeen kotio sluibaamaan jääpussin kanssa..

Ekaa kertaa kun kokeilin oikeeta penkkipunnerrusta joskus 15-vuotiaana tuli sijoituttua penkille vissiin "hieman" väärin kun painot tippu telineistä oton jälkeen leegoille... Eipä siinä kuitenkaan mitään sen pahempaa käynyt, mitä nyt vähän tuli verta. Kysessä oli siis tietty maksimin testaus joka meni suunnilleen näin 40(ylös) - 50(ylös) - 60(leegoille). No, tokalla sitten kuitenkin sain väännettyä sen 60 ylös asti.

Kaverille taas kävi kerran vähän pahemmin kun kokeili penamaksimia. Tangossa oli muistaakseni 97,5kg ja ite olin varmistajana. Painot telineistä ja ihan hallittu laskuvaihe. Ylöstyöntökin sujui ihan hyvin ekat noin 20 cm kunnes tanko kippasi suoraan kaverin nenälle! Vaikka olin varmistamassa ja omasta mielestäni ihan hereille, en kerennyt tekemään mitään. No, tanko telineisiin ja kaveri sprinttaa täysillä vessaan ja minä perässä kattomaan miten kävi. Olihan aika näky kun kamun nenästä valu verta suunnilleen samaan tahtiin kun hanasta vettä! Siitä sitten paperitukot nokkaan, taksi alle ja terkkariin.

Eipä siinäkään loppujen lopuksi sitten kovin pahasti käynyt. Ei katkennut hampaita eikä nenäluukaan murtunut, ainoastaan joku rustonpala oli irronnut. Eikä kuulemma nenän tukkoisuus vaivannut muutamaan viikkoon kun oli röörit tyhjentyny täysin kyseissä insidentissä. Tosin vammat henkisellä puolella oli sitten vissiin astetta pahemmat, koska ko. kamu jätti saliharrastuksen aikalailla siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom