Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ittelle ei ole käyny mitään pahempaa, mutta vierestä oon nähnyt kun yhellä penkkaajalla murtu solisluu penkkiä tehdessä. Siinä oli penkkipaita päällä ja rautaa tangossa muistaakseni reilusti yli 200kg. Kuulu vaan kova rusahdus ja raudat tuli alas ryminällä, onneksi varmistajat oli hereillä eikä raudat tippunu päälle. Siitä sitten vaan saksilla penkkipaita palasiksi ja mies vietiin ensiapuun. Ei ollut kyllä mitään kivaa katseltavaa...

Itselle tapahtunutta: joskus petti toinen jalka kyykyssä ja sen jälkeen oltiin korkeassa polviasennossa 130kg niskassa, Penkissä taju lähti 160kg suorilla ja tanko tuli aikas vauhdikkaasti rintaan, kyykyssä 180 kiloa niskassa telineeseen viedessä toinen pää meni ohi koukusta ja siinä vietiin miestä taas :D mutta mitään vammoja ei noista tullut. Nähnyt on kyllä lihasrepeämisiä vaikka millä mitalla ja kerran käden katkeamisen penkissä >200kg :urjo:

Ei nyt mitään vakavaa.

Vuonna puuvene ja viikinkimorsian aloin tekemään eräällä salilla ylätaljassa ojentajia. Vaijerin päästä johon kahva laitetaan kiinni sojotti vaijerin säikeitä, ja arvatkaa huomasinko ne... Ei muuta kuin veto alas ja se vaijerin säie sivalsi nenästä leukaan (huulet mukaanlukien) asti mukavan vekin.

Armeijan salilla aikoinaan tein vinopenkkiä 27kg:n käsipainoilla ja siinä sit väänsin kovasti viimeisiä toistoja. Viimeinen toisto oli about puolivälissä kun inttikaveri sitten päätti yllättäen alkaa avittamaan ja työnsi kyynärpäistä--->työnsi huonosti ja toinen paino tipahti naamavärkin kautta lattialle. :eek: Ei onneksi tullu ku verinaarmuja muutama.

edit -typoja

Ite joskus viisaana kaverina rupesin ottaa penkistä painoja pois, otin tietenki toiselta puolelta kaikki painot ja ajattelin ettei se tanko keikaha. Sitten siinä otin viimestä kiekkoo pois siltä samalta puolelta nii eiköhän tanko keikaha ja tangon pää tuli suoraan leukaan. Oli vähän :david: olo. Mutta onneks ei käyny pahemmin. Ei tää nyt mikään vakava onnettomuus oo, mutta vakavin mitä mulle käyny.

Ai niin. Kaveri teki kerran syväkyykkyjä jollain 40kg pitkää sarjaa. Alkoi sitten kesken sarjan nenä syhyämään. No eikös se sitten ala rapsuttamaan sitä nokkaa ja tangon toinen pää kosahtaa kattoon ja otti ite kans vähän damagee. Ei kuitenkaan käyny kuinkaan. Hauskaa oli :D

Mulla kävi niin että vedettyäni maastavetoa kahdesti samalla viikolla sain reväytettyä vasemman kivekseni. ihan tosi. En tiedä mikä siihen tuli mutta maastavetoa tai kyykkyä ei tullut tehtyä kuukauteen.:D

Jääkuningas sanoi:
Mulla kävi niin että vedettyäni maastavetoa kahdesti samalla viikolla sain reväytettyä vasemman kivekseni. ihan tosi. En tiedä mikä siihen tuli mutta maastavetoa tai kyykkyä ei tullut tehtyä kuukauteen.:D

Haha :D Nyt sait mut näin aamutuimaan repeämään :D Paska juttu itessää mut naurattaa kovin. Itel ei mitään pahaa, pari viikkoa takaperin tipautin metallisen 20kg levyn varpaan päälle, vieläki vähän musta ja juosta ei kestä, mut kyykkyreenit menee jo läpi ku vettä vaan.

Jääkuningas sanoi:
Palleihin voi tulla ymmärtääkseni esim. suonikohjuja.

Tapahtui opiskelijakämpillä vuonna dino ja saurus.
Kaveri esitteli kännipäissään parille misulle voimiaan ja vetäisi rinnalle levytangon jossa n.60kg.
Siitä liike jatkui tyylikkäästi lattialle selälleen tanko yhä rinnalla. Kyynärvarsi iski lattiaan 90 asteen kulmassa ja värttinäluu napsahti ranteen vierestä poikki.
Lekuri oli puristellu päätään kun umpitunnelissa oleva mies väittää vamman tulleen painoja nostellessa :wall: :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselle tapahtunutta: joskus petti toinen jalka kyykyssä ja sen jälkeen oltiin korkeassa polviasennossa 130kg niskassa, Penkissä taju lähti 160kg suorilla ja tanko tuli aikas vauhdikkaasti rintaan, kyykyssä 180 kiloa niskassa telineeseen viedessä toinen pää meni ohi koukusta ja siinä vietiin miestä taas :D mutta mitään vammoja ei noista tullut. Nähnyt on kyllä lihasrepeämisiä vaikka millä mitalla ja kerran käden katkeamisen penkissä >200kg :urjo:

Mulla käsi toi kyykky kans kerran tollei. Olin telineen ajatuksissani laittanu vähän liika korkealle. No sit otin sarjan 180kg:lla, laittelin tankoo takas, kun toinen tangon pää menikin ohitte telineestä jonka seurauksena vuorotellen 20kg kiekot valahteli pois tangosta ja lopuksi oli vain tyhjä tanko niskassa. Tossakin varmistajien laadun huomasi. Sanoin niille et ottakaa kiinni, nii ukot vaan seis siinä, kyllä vähän hermo meni varmistajiin tossa tilanteessa. No nykyään otan vain semmosia varmistamaan joista todella on jotakin hyötyä jos jotakin odottamatonta käy. :D

kerran tuli leuanvetotangon kans tumpeloitua. tein "kädet irti" leuanvetovariaatiota (raju veto ja irroitus tangosta) ja alastulovaiheessa jotenkin onnistu kädet irtoamaan tangosta ja lensin suoraan naamalleni maahan. eipä tämä hurjalta kuulosta mutta sen muistan että kipeää otti, sen verran kovalla "heilurilla" kopsahti pää maahan. tämä sattui vielä hyvään paikkaan kun olin serkulle esittelemässä ko. liikettä :D

Ite olin kerran varmistajana yhelle tyypille, kun se teki kapeaa penkkiä apinaotteella. Painoa siinä tais olla semmoset 100kg. Tyyppi otti tangon telineestä ja pum, suoraan tipahti tanko painoineen rinnanpäälle, tais vähän sattua.

Tänää sattu salilla ensimmäinen läheltä piti -tilanne.
Tein penkkiä, viimistä sarjaa.. Ja kuinka ollakaan, en jaksanutkaa nostaa tankoa rinnalta enää ylös asti. Tanko paino mukavasti rintaa vasten siinä vaiheessa, ku sain huudeltua "Hei, tuutteko auttamaan, tukehdun kohta!"

Sen siitä saa, ku yksin treenatessa ajattelee että "no kyl viel yks menee, ja viel yks.. o-ou" :rolleyes:

Kiitokset sille pojalle, joka tuli pelastamaan neidin hädästä. :D Ja kyllä nauratti jälkeenpäin tilanne.

Vielä ei ole mitään käynyt, mutta joskus kuitenkin jotain käy. Mitenkäs tällä alueella vakuutuspolitiikka menee. Onko olemassa joku lisenssi, vai mennäänkö normaalilla tapaturmavakuutuksella? Olisi mukava marssia haverin jälkeen suoraan yksityiselle.

Vielä ei ole mitään käynyt, mutta joskus kuitenkin jotain käy. Mitenkäs tällä alueella vakuutuspolitiikka menee. Onko olemassa joku lisenssi, vai mennäänkö normaalilla tapaturmavakuutuksella? Olisi mukava marssia haverin jälkeen suoraan yksityiselle.

No mulle tuli yhestä pikku haaverista vakuutus yhtiöltä laput takas. Jossa oli et oliko lajina voimailu, omakotainen kuntoilu, vaiko kehonrakennus. Ja sit ne utelee käytettyä painoa sun muuta skeidaa, jolla ei pitäs olla mitään tekemistä ton kanssa. Tyhmää vastata et joo painoa oli 500 kiloa, kun mullekin se n.500 kiloa on tosiaan sarjapaino esim prässissä, vaikka normaali ihmisen korvaan vakuutusyhtiössä saattaa kuulostaa joltakin egopainolta. Ei sen pitäs vaikuttaa et millä painolla se tapaturma on sattunut, vaan se et miten ja missä tilanteessa se on sattunut. Nyt oli kyse siis tapaturmavakuutuksesta.

Eikun tuossa juuri hiffasin, etten omista tällä hetkellä minkäännäköistä vakuutusta, olisi kiva ottaa käsipaino hammaskalustoon ja maksaa kaikki viulut itse. Huomenna pitää mennä hoitamaan tuo kuntoon.

Ite olin kerran varmistajana yhelle tyypille, kun se teki kapeaa penkkiä apinaotteella. Painoa siinä tais olla semmoset 100kg. Tyyppi otti tangon telineestä ja pum, suoraan tipahti tanko painoineen rinnanpäälle, tais vähän sattua.

Muuten näiden juttujen takia oon luopunut apinaotteesta. Liian monesti kuullut tämmösiä, onneksi en ole vielä nähnyt. Toivottavasti en koskaan näekään.:eek:

Eikun tuossa juuri hiffasin, etten omista tällä hetkellä minkäännäköistä vakuutusta, olisi kiva ottaa käsipaino hammaskalustoon ja maksaa kaikki viulut itse. Huomenna pitää mennä hoitamaan tuo kuntoon.

Joo se hyvä noissa et tapaturmavakuutuskin korvaa kaikki sairaala käynnit takaisin. Tosin rahojen saaminen on kovan taistelun ja valittelun takana aina.

Suositut

Back
Ylös Bottom