Vaihtelua selkätreeniin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FAMAZZ
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Löytyykö kommentteja/vinkkejä seuraavaan: Olen ottanut uudeks selkäliikkeeksi alataljan lapio-otteella ( tangolla jossa ote on hieman hartioita kapeampi).
Tuntuu yllättävän tehokkaalta!! Oon pitkän aikaa jauhanut perinteistä alataljaa ja sen kehitys on tyssänny..tai sit on käyny vanhanaikaset eli jossain vaiheessa oon ahnehtinu painoa liikaa ja tulos:kädet tönkissä mutta selkään ei mitään tuntumaa!!

Kaikkein tärkeintä on se et saat sen just itelläs tuntuu, ite jätin alataljan aikalailla pois ku rupesin kulmasoutuu tekee. Ei välttämättä täsmälleen samoihin lihaksii käy, mut on mielekkäämpää sitä tehä

Vaihtelua selkätreeniin

Jep! Mulla vaan ei kulmasoutu ole koskaan toiminu.alaselän saan kyl araksi..?! Ennen alataljaa lapiotangolla hinkkasin melkein kolme kuukautta alataljaa paksulla narulla! Voin kyllä suositella sitä liikettä jos takaolkapäät eivät meinaa saada potkua. Tein aina suht monta sarjaa max 8 toistoa ja pari raskasta loppuun pyramidiperiaatteel.

Selkätreeni on mun mielestä siks mukavin, ku siihen pystyy vaihteleen niin monta liikettä. Välillä pitää ihan miettiä mitä sitä tänään selälle tekisi.

Kannattaa kokeilla myös ylätaljaa tuohon alataljan paikalle. Sitten myötä- tai vastaotteella kiskomaan.

Selkätreenin lopetusliikkeenä olen käyttänyt ylätaljaa lapio-otteella niskan taakse. Painoja ei enää loppureenistä tule liikaa käytettyä, joten tuolla saan aika muhevan tuntuman yläselän alueelle puhtaalla liikeradalla.

Itse teen kulmasoudun käsipainoilla, alatalja v-kahvalla istuen ja ylätalja lapiolla selkäpäivänä. Itsellä on hieman samaa että kulmasoutu ei aina ota kunnolla ja pitää olla tarkkana liikeradan kanssa ettei mene "haukkarille". Pitänee kokeilla tota lapiota alataljasta.

Kyllä se leuanveto parhaiten sitä leveyttä on itelle kulmasoudun ja maastavedon ohella tuonut :) Leuat lisäpainoilla, myötä / vasta / hammerotteella hitailla negatiivisilla ja rauhallisilla vedoilla. Tällä triolla saakin selän kunnolla jumiin :D

Vaihtelua selkätreeniin

Kokeile ihmees! Mut mulla alko ottaan selkään vasta kun oli hartioita kapeampi ote! Joskus alotan täl liikkeel tai vasta ylät.eteen jälkeen. Jotenkin se pyramidi tyyppinen vaan tuntuu pelaavan täs liikkees.

ylätaljaa pystyy tekee jollai 3-4 eri kahvalla,alataljaa parilla,kulmasoutui 3-4 erityylillä ja tietenkin kaikki koneet mitä löytyy, nii onhan tossa tietenkin valinnan vaikeutta. mut miettii etukätee mitä tekee salilla ,nii ei tuu sellasii pitkii taukoi et tekiskö nyt aikka ylätaljaa alatalja kahvalla vai tuettua kulmasoutua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeile negatiivisia leukoja TOSI kapealla otteella, laittavat selän ihan naatiksi kun hitaasti tekee ylhäältä asti alas suorille käsille. Toinen on vähän hartioita leveämpi ote myötäotteella leukoja, tikkuna tietty. Ja ehdoton ykkönen, kulmasoutu käsipainolla ja penkistä tukea, varoo ettei yläruumista heijjaa paljoa mukaan, ku sillo ei oo niin tehokasta :rolleyes: ja tietysti trapseja unohtamatta, epäkkäät jännitykseen ja olankohautuksia käsipainoilla.

Jos vaihtelua pitää miettiä, niin mieluusti näkisi esimerkkejä niistä vanhoista selkätreeneistä ;)

Painoista pois ja keskittymistä työskentelyssä liikkeen loppuosaan eli lapojen työskentelyyn, taljoissa yms kunnon venytystä myös. Kannattaa kokeilla liikkeitä myös otsa tuettuna.

Etukäteisväsytystä ennen muita liikkeitä vaikka pulloverilla, tulee ihan tajuton pumppi latseihin: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBPullover.html

Ja tuntuu sitten ne muutkin liikkeet siellä missä pitää.

Tuntumaa ja nousujohteisuutta, ei voi mennä vikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom