Vaihtelua jakoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

S225T

Mode
Kaupunki
Helsinki
Olen tässä aiemmissa threadeissa aina mainostanut omaa treenijakoani rinta/selkä/vatsat, jalat/alaselkä, olkapäät/kädet erinomaiseksi ja näin on viimeiset 6 kk tai jotain tullut treenattua.

Jako toimi loppuun asti loistavasti, mutta nyt tuli fiilis, että treenataan vähän aikaa toisin ja myös vähän enemmän, eli taas kerran yates-jakoon.

Suunnittelin näin -
ma: rinta/hauikset/kyynärvarret
ti: jalat
ke: lepo
to: olkapäät, ojentajat
pe: selkä, trapsit, vatsa
la: lepo
su: lepo

parina aamuna kevyt aerobinen

Olen tehnyt juuri tällä jaolla aiemminkin, mutta myös toista variaatiota, eli siinä oon tehnyt takareidet selkäpäivänä ja vatsan etureisipäivänä.

Aikaisemmin tein myös tota jakoa aina pitemmällä kierrolla, eli aina treeni-lepo-treeni-lepo jne. Silloin tein kaikki varsinaiset sarjat absoluuttiseen loppuun asti ja usein vielä pakkoja/tiputuksia.
Nykyisin en tee/enkä aio tästedeskään toistaiseksi tehdä käytännössä mitään erikoistekniikoita, enkä edes yhtään sarjaa epäonnistumiseen asti joten ajattelin kokeilla, miten kroppa suhtautuu vähän tiheämpään treeniin. Kuvittelisin, että hyvin niin kauan kun treenikohtainen volyymi on alhaalla ja sarjat ei mene epäonnistumiseen, joka on hermostolle rankkaa.

Tästä huolimatta jatkan tapaani pitää joka neljäs rundi kevyenä, jolloin huomattavasti kevyemmät painot ja vain pumppi tavoitteena.

Viikottaisten treenien määrä kasvaa kolmesta neljään, eikä sarjamäärät oleellisesti muutu -about 4-6 sarjaa/lihasryhmä, saas nähdä.

Pientä pähkäilyä siis vielä linjalla takareidet-vatsat, huomenna on eka jalkatreeni, joten silloin pitäis päättää.

Raporttia seuraa, mitä tapahtuu jos mitään.
:cool:

p.s. pieni tiukennettu dieetti on vieläkin päällä, mutta kalorit suht ylhäällä. Se voi anyway olla tekijä tässä - reippaammalla ja vapaammalla syömisellä niin ehkä ylikunto olisi paremminkin torjuttavissa.. siis bulkki päälle - NOT

ps.s. mä treenaan aina aamulla - herätys about 0620 - pari leipäpalaa, protskudrinkki, vitskut ja lasi tuoremehua - salilla valmiina treeniin n.0815-0825. Ja aina alle tunnin treeni.

Suunnittelin näin -

Ai onks toi Yates jako...
Tolla tehnyt nyt muutaman kuukauden ja helvetin hyvin toiminu.
Tai oikeestaan mun versio:

la: Känni
su: Krapula

Mun mielestä vaikuttaisi ihan perusversiolta nelijaosta. Toimii.

EDIT: tosin mulla oli 8-päivän kierto.

Treenasin vuosia sitten silloin kun vielä bodaus oli päälajini, nythän se on voimanosto. Ohjelma oli tismalleen tuollainen suunnittelin sen itse ja vasta myöhemmin huomasin, että Dorian Yates ja Greg Kovacs treenasivat samalla jaolla. Toimi hyvin ainakin minulla. En paljoa käyttänyt tehokeinoja ainoastaan pakkotoistoja silloin tällöin.

mulla on tällänen:

1. rinta, haba
2. lepo
3. jalat
4. lepo
5. olkapää, ojentaja
6. lepo
7. selkä, vatsa
8. lepo

pirun hyvin on toiminu

Originally posted by fish
Mun mielestä vaikuttaisi ihan perusversiolta nelijaosta. Toimii.

EDIT: tosin mulla oli 8-päivän kierto.

Mulla täsmälleen sama ohjelma ja vieläpä 8-päiväisellä kierrolla.

:kippis1:

Tänään oli jalkatreeni ja päädyin alkuperäiseen suunnitelmaan, eli jalat kokonaan omana päivänään ja vatsat sitten selkäpäivänä alaselän jälkeen vikana.

Tulipa shokkihoitoa, kun yliarvioin suorituskykyni kunnolla tänään etureisien osalta - yleensä kyykky ekana, sitten ojennukset, sitten joku hack tai vastaava.
Tänään kyykky, hack, ojennukset.
Toistot jaloille varsinkin mulla aika korkeat yleensä - kyykyssä voin mennä 6-8 väliin yhdessä sarjassa, muissa lähes aina 10 ja 15 välillä, joten tänpäiväinen oli aika lailla jotain ihan muuta.
Toka kyykkysarja meni alusta pitäen vähän pipariksi ja toivotun 7-8 toiston sijaan jäin 5.een. Siitä sisuuntuneena pitipähän sitten hackin kakkossarjaan ladata vähän reilusti reilummin kuin aiemmin ja tuli upeat ==> 3 toistoa :rolleyes:

Onks tää sitä power bodybuildingia
;)

Minulla on nyt samanlainen ohjelma kuin otsikon ekassa postauksessa. Onko paljonkin haittaa, kun olen jättänyt tuon keskiviikon lepopäivän pois? Ei melkein Perjantaina kerkeä käymään.

Perjantaina onnistuu kyllä, jos tuosta lepopäivästä on hyötyä.

Telchar sanoi:
Minulla on nyt samanlainen ohjelma kuin otsikon ekassa postauksessa. Onko paljonkin haittaa, kun olen jättänyt tuon keskiviikon lepopäivän pois? Ei melkein Perjantaina kerkeä käymään.

Perjantaina onnistuu kyllä, jos tuosta lepopäivästä on hyötyä.

Sinähän tuoreen threadin esiin kaivoit ;)

Kyllä se tosiaan olisi parempi jos saisit sen lepopäivän sinne väliin.
4 päivää kovaa treeniä putkeen on aika rankka rupeama jos ei saada yhtään hengähtää välissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
S225T sanoi:
Sinähän tuoreen threadin esiin kaivoit ;)

Kyllä se tosiaan olisi parempi jos saisit sen lepopäivän sinne väliin.
4 päivää kovaa treeniä putkeen on aika rankka rupeama jos ei saada yhtään hengähtää välissä.

Nojaa taitaa aika yksilöllistä olla. Itsellä ei tuota mitään vaikeuksia treenata maanantaista perjantaihin täysiä joka päivä. Ainoa tuossa on että maanantaista saattaa etuolkapäät olla rinnan jäljiltä vielä hieman kankeat kuin vain yksipäivä välissä.

Niijja pistettäköön tähän minunki uusi treeniohjelma jota itse pidän parhaimpana mitä oon luonut.

ma: rinta,ojentaja,pohkeet
ti: selkä,hauis
ke:olkapäät,vatsa
to: jalat
pe: kädet
su: juoksu hetikun herää.

eli pohkeet, hauis ja ojentaja tulee kaks kertaa viikossa.

Olen tässä aiemmissa threadeissa aina mainostanut omaa treenijakoani rinta/selkä/vatsat, jalat/alaselkä, olkapäät/kädet erinomaiseksi ja näin on viimeiset 6 kk tai jotain tullut treenattua.

Jako toimi loppuun asti loistavasti, mutta nyt tuli fiilis, että treenataan vähän aikaa toisin ja myös vähän enemmän, eli taas kerran yates-jakoon.

Suunnittelin näin -

parina aamuna kevyt aerobinen

Olen tehnyt juuri tällä jaolla aiemminkin, mutta myös toista variaatiota, eli siinä oon tehnyt takareidet selkäpäivänä ja vatsan etureisipäivänä.

Aikaisemmin tein myös tota jakoa aina pitemmällä kierrolla, eli aina treeni-lepo-treeni-lepo jne. Silloin tein kaikki varsinaiset sarjat absoluuttiseen loppuun asti ja usein vielä pakkoja/tiputuksia.
Nykyisin en tee/enkä aio tästedeskään toistaiseksi tehdä käytännössä mitään erikoistekniikoita, enkä edes yhtään sarjaa epäonnistumiseen asti joten ajattelin kokeilla, miten kroppa suhtautuu vähän tiheämpään treeniin. Kuvittelisin, että hyvin niin kauan kun treenikohtainen volyymi on alhaalla ja sarjat ei mene epäonnistumiseen, joka on hermostolle rankkaa.

Tästä huolimatta jatkan tapaani pitää joka neljäs rundi kevyenä, jolloin huomattavasti kevyemmät painot ja vain pumppi tavoitteena.

Viikottaisten treenien määrä kasvaa kolmesta neljään, eikä sarjamäärät oleellisesti muutu -about 4-6 sarjaa/lihasryhmä, saas nähdä.

Pientä pähkäilyä siis vielä linjalla takareidet-vatsat, huomenna on eka jalkatreeni, joten silloin pitäis päättää.

Raporttia seuraa, mitä tapahtuu jos mitään.
:cool:

p.s. pieni tiukennettu dieetti on vieläkin päällä, mutta kalorit suht ylhäällä. Se voi anyway olla tekijä tässä - reippaammalla ja vapaammalla syömisellä niin ehkä ylikunto olisi paremminkin torjuttavissa.. siis bulkki päälle - NOT

ps.s. mä treenaan aina aamulla - herätys about 0620 - pari leipäpalaa, protskudrinkki, vitskut ja lasi tuoremehua - salilla valmiina treeniin n.0815-0825. Ja aina alle tunnin treeni.

saisko näistä sarjat mitä milläkin tehään ja miten?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom