"Vahvat miehet salilla"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr.Rock
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tosimies ei tietysti välitä vaikka kynikset kuinka tulisivat pätemään vaan ravistelee pölyt harteiltaan ja psyykkaa itseään seuraavaa sarjaa varten. :D

Näin muutaman HST treenin tehneenä (15 toistot menossa) ei ainakaan ole pelkoa leimautua "vahvaksi mieheksi", heh heh. Paremminkin katseet ovat luokkaa "eikö tuo muka nosta enempää". Ei nuo raudat yleensäkään mitään Coleman luokkaa ole...

rahkanaama sanoi:
Itsekkin tuomitsen salilla kyttäämisen, mutta tälläisessä tilanteessa, kun jonkun pikkusielun on pakko ollut heti perään näyttää, että kyllä minäkin jaksan.

Aiemmin käyttämälläni salilla oli yksi melkoisen ylimielinen jamppa, joka suurinpiirtein vaaniskeli kaikkia itseään reiluhkosti heikompia harrastajia ja kävi sitten tekemässä kyseisten henkilöiden treenipainoilla pitkiä sarjoja näytöstyyliin. :david:

Tuollaiset tapaukset vieroittavat kyllä aloittelijat melko tehokkaasti pois salilta.

kepakko sanoi:
Mutta edelleen kun puhutaan siitä niin yleisestä "90-asteen kulmasta" kyykyssä niin haluaisin tietää, että 90-astetta mitattuna mistä? Jos puhutaan polvikulmasta, niin 90-asteen syvyys on aikas vähän. Tuosta ylemmäksi jäävät ovat jo melko turhia salipyllistyksiä (ellei tosiaan ole jokin vamma, tai spesifinen lajiharjoittelu kyseessä.

Voimanoston säännöissä kyykyn pitää mennä niin syvään, että reiden yläpinta lonkkanivelen kohdalta on alle polven yläpinnan. Eli yksinkertaisesti sanottuna reidet lattian kanssa vaakatasoon ja siitä vielä hitunen alaspäin. Jos kehonrakennusmielessä treenaa, niin kyykyn voi jättää ylemmäksikin. Esim. pikkaisen tuon vaakatason yläpuolelle. 90-asteen polvikulmasta taasen on tuohonkin matkaa vielä reilusti...

En minä ainakaan kyykyssä 90-asteen polvikulman yläpuolella tunne reisissä yhtikäs mitään. Sen alapuolelle mentäessä rupeaa sitten tuntumaan ja vaakatasoa lähestyttäessä tuntuukin sitten jo oikein kunnolla.

Tässä unohtuu taas kerran se tosiasia, että on pitkäraajaisia ja lyhytraajaisia ihmisiä ja "välitykset" ovat sitä myöten erilaiset. Itselläni on pitkät jalat ja tuollainen silmämääräisesti 90 asteen kulmaan kyykkääminen tuntuu juuri siellä missä pitääkin ja treenin jälkeisinä päivinä myös oikeat paikat ovat kipeät.

Toisaalta minä harrastakaan voimanostoa, vaan menen enemmänkin tuntuman mukaan.

Nitsku sanoi:
Tässä unohtuu taas kerran se tosiasia, että on pitkäraajaisia ja lyhytraajaisia ihmisiä ja "välitykset" ovat sitä myöten erilaiset. Itselläni on pitkät jalat ja tuollainen silmämääräisesti 90 asteen kulmaan kyykkääminen tuntuu juuri siellä missä pitääkin ja treenin jälkeisinä päivinä myös oikeat paikat ovat kipeät.

Pikät jalat on minullakin. Tai ainakin pitkät reidet, joka on yksi syy siihen, että kyykky ei ole minulla niitä parhaita lajeja. 90-asteen (polvikulma) kyykkyä en silti saa reisissä kummoisesti tuntumaan. Pitäisi varmaan lastata 2 x syväkyykyn painot ja kokeilla sitten mutta itseäni hävettäisi enemmän niiden salipyllistysten tekeminen, kuin naurettavan pienillä painoilla syvään kyykkääminen :david:

No joo, huumoriosasto sikseen... Jos pitkien reisien takia ei syvemmässä kyykyssä selkä pysy tarpeeksi pystyssä, niin aina voi leventää jalka-asentoa. Asennon leventäminen saattaa tietty viedä rasitusta etureisiltä pakaroille ja takareisille.
Eli mikä onkaan loppupäätelmä? Öö... ei kai mikään =)

ERGJ sanoi:
:offtopic: Kertokaapa joku viisaampi minulle, että onko se tosiaan niin kauheaa jos esim. kyykyissä ei poraa sitä persettä lattiasta läpi. Tai prässissä ei laita polvia tisseistä läpi.

Jos teen hiukan epäpuhtaammilla radoilla, niin enkö kehity ollenkaan? Nimittäin tuntuu hiukan pahalta porata persettä lattiasta.. Kireyttä tai jotain. En tiedä.

EDIT: Enkä tarkoita tässä mitään syväkyykkyjä, vaan jos vaikka en esim. menekään siihen 90 asteeseen kyykyssä.

kyllähän sen oppii tuntemaan ajan myötä mikä liikerata sopii parhaiten omille välityksille. Itse en ainakaan näe siinä mitään järkeä, että tekisin syväkyykkyä 1/3 sarjapainoista, kuin ~ kisakyykkyjä 2/3 suuremmilla painoilla. 1) joko alaselkä menee jumiin syväkyykyissä isommilla painoilla 2) polvi vihloo siihen malliin, että voi hajota.

kepakko sanoi:
Pikät jalat on minullakin. Tai ainakin pitkät reidet, joka on yksi syy siihen, että kyykky ei ole minulla niitä parhaita lajeja. 90-asteen (polvikulma) kyykkyä en silti saa reisissä kummoisesti tuntumaan. Pitäisi varmaan lastata 2 x syväkyykyn painot ja kokeilla sitten mutta itseäni hävettäisi enemmän niiden salipyllistysten tekeminen, kuin naurettavan pienillä painoilla syvään kyykkääminen :david:

No joo, huumoriosasto sikseen... Jos pitkien reisien takia ei syvemmässä kyykyssä selkä pysy tarpeeksi pystyssä, niin aina voi leventää jalka-asentoa. Asennon leventäminen saattaa tietty viedä rasitusta etureisiltä pakaroille ja takareisille.
Eli mikä onkaan loppupäätelmä? Öö... ei kai mikään =)

Vanhaa sieniviisautta mukaillen : opettele tuntemaan lihaksesi. Treenaa vain niitä lihaksia jotka tunnet.

.,.

neutraali sanoi:
oikeesti sanokaa siellä salilla jos teitä jonkun tekniikkaa ottaa aivoon, että kokeileppas tehdä näin tämä liike jne.

Useinpa neuvoessani kyynärpäät otsassa -penkkaajia tulee vihaisia mulkaisuja ja muita "joo joo mee vittuun" -murjaisuja, joten olenpa päättänyt olla liiemmin välittämättä muiden tekniikoiden korjaamisesta. Toivottavasti näin ei ole muiden saleilla.

o_virta sanoi:
Aiemmin käyttämälläni salilla oli yksi melkoisen ylimielinen jamppa, joka suurinpiirtein vaaniskeli kaikkia itseään reiluhkosti heikompia harrastajia ja kävi sitten tekemässä kyseisten henkilöiden treenipainoilla pitkiä sarjoja näytöstyyliin. :david:

Kaverilla hyvä itsetunto. :D

sumutin123 sanoi:
Useinpa neuvoessani kyynärpäät otsassa -penkkaajia tulee vihaisia mulkaisuja ja muita "joo joo mee vittuun" -murjaisuja, joten olenpa päättänyt olla liiemmin välittämättä muiden tekniikoiden korjaamisesta. Toivottavasti näin ei ole muiden saleilla.

Meilläpäin oon kerran yhtä jätkää neuvonu ku sen penkkaus näytti vähän siltä että olkapäät hajoo mutta rinta ei kehity. Vastaukseksi sain mukavan mulkaisun ja "pyh" kommentin... tais olla viimenen kerta ku neuvon jätkiä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mr.Rock sanoi:
Kaveri vaan halusi selvästi näyttää, että hänelläkin liikkuu isot painot (muutaman sentin).
Täällä taitaa muuten olla jonkin verran samantyylisiä treenaajia kuin kyseinen kaveri, kun heti vedetään herneet nenään, heh, heh.

Ehkä kyseinen jamppa luulee isojen painojen ja lyhyen liikeradan tehoavan paremmin. Tällä tavalla minullakin joskus.

Voi hemmetti! Mä oon sit egopainojen käyttäjä numero uuno! Ensinääkään, välitysten takia en yksinkertaisesti pysty menemään kuin hieman yli 90 asteen polvikulmaan kyykyssä. Jos lasken lonkan polven alle, niin nokka ottaa lattiaan kiinni. Tosin hack:issa yritän tehdä sit syvempiä.

Joskus (tosin harvoin) teen kaikissa liikkeissä tarkoituksella lyhyempää liikerataa isommalla romulla. Olen omalla kohdalla huomannut, että ne osittaistoistot antaa hyvää potkua tuleviin treeneihin ja hyvän tuntuman joskus lihakseenkin.

Ja aika ajoin on polvi niin armottoman kipee kersana sattuneen kaatumisen takia, että sillä ei voi mennä kovin alas. Silloin saatan tehdä osittaistoistoja jopa pienilläkin painoilla. Eli silloin olen se oravannahan raiskaama 20 kg painavampi möykky salilla.

Ens kerran ku teen osittaistoistoja, ni meen mahdollisimman myöhään salille ja sammutan sittenkin valot.

Ei sen puoleen, ymmärrän kyllä, mitä alkuperäinen kirjoittaja ajaa takaa. Tosin kaverin puolesta täytyy sanoa, että itse oli lajin alkutaipaleilla ihan yhtä tollo kun tuokin. Salilla ei nimittäin ollut peiliä kyykkytelineen edessä, ja malmia tuppasi tulemaan tankoon ja liike lyheni (tämä siis ei ollut tarkoituksenmukaista, eikä vamman aiheuttamaa). Ja tuolloin on todellakin vaikeaa arvioida, miten syvälle kyykkää, koska mä ainakin olin satavarma, et kyykyt käy ysikympissä. Mä olin vaan olevinani niin sikavahva silloin. Arvatkaa vaan mikä järkytys oli kyykätä ekan kerran peilin edessä...!!! Miltä tuntus jos penkistä lähtis seuraaviin treeneihin 30 kg sarjapainosta pois, häh!

Joo, alkuun nousi mullakin sarjapainot kyykyssä nopeasti tuonne 150 tietämille. Sitten jossain vaiheessa tajusin, että taitaa nämä "kyykyt" jäädä vähän korkealle. Oli siinä monen vuoden treenaaminen, että pääsi samoihin sarjapainoihin... ;)

Noh jotkut tekee kyykyn syvään toiset ei, itse teen etukyykyn toisinaan niin matalaan kuin vain pääsen ja toisinaan vähän alle 90-asteeseen.
Eiköhän se ole hieman treenaajasta kiinni ja siitä mitä treenillänsä haluaa. Ei varmaan kaikki isoilla painoilla treenaavat ole egoilijoita!

Ja eikös silläkin ole väliä, että minkä oman salillakäymisen näkee. Kehoilua, voimailua, itsetunnon kohotusta mitä vaan. Voimailussa kun toiset eivät hirveän syviä kyykkyjä tee.

Minäkään en lähtis morkkaamaan noita, jotka vähemmän syvään kyykkäävät. Itsekään en syviä kyykkyjä polvieni takia tee. Sattuu olemaan aika heikon oloiset polvet ja ne ei kestä tehdä syvään kyykkyä ilman että koskee ja kenties vielä saa jotain hajalle polvesta. Monesti minä ihmettelenkin näitä syväkyykkääjiä, jotka aina perseellä koittaavat maata koskettaa kyykyn ala-asennossa. Miten hitossa siinä kestää polvet? :confused:

sumutin123 sanoi:
Ehkä kyseinen jamppa luulee isojen painojen ja lyhyen liikeradan tehoavan paremmin. Tällä tavalla minullakin joskus.

Jos se oli Big Ronnie :D Treenityyli ainakin on sama ja sille se on ainakin tehonnut.

ZweCCo sanoi:
Minäkään en lähtis morkkaamaan noita, jotka vähemmän syvään kyykkäävät. Itsekään en syviä kyykkyjä polvieni takia tee. Sattuu olemaan aika heikon oloiset polvet ja ne ei kestä tehdä syvään kyykkyä ilman että koskee ja kenties vielä saa jotain hajalle polvesta. ...

Sama homma, pikku hiljaa yritän syventää kyykkyä ja alkaahan nuo menemään jo tässä vähän syvemmmiksi. Nivelsiteet molemmista polvista särki nuorempina ja tuommonen kyykkyily tuntuu vähän hassulta polvissa. Ensimmäiset kyykyt yleensä tuntuvat pistävänä kipuna polvissa kun lämmittelee, mutta tunne häviää kuhan on saanut vähän lämpöä paikkoihin ja loppu treeni onkin sitten mukavan tuntuista. Toivottavasti nyt eivät ole vaan pahempaan suuntaan menossa. :D
Pitää vaan toivoa ettei kanssasaleilijat vaan luule, että taas tuossa joku vetämässä liikkeet päin persettä että saisi isompia limppuja tankoon kiinni. :(

Feel the pain sanoi:
Onhan se ero niinku yöllä ja päivällä jos ajatellaan täysin puhtaasti treenaamista tai cheatilla treenaamista. Kuten oheisesta klipistä näkee ei Ulliksen tyylissä paljo tarvi tankoa nostella. Puhtaalla tyylillä heppu ei sais varmana ku pari kolme toistoa.
No jokainen tavallaan..
http://softmag.no/spyd/video/Ullis 6x200.mpg
no ei kukaan järkevä tarkoita cheatilla reenaamisella mitään ulliksen kaltaista kuitenkaan:), toivottavasti ainakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom