Vahvamiesten treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lehtone
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo ei sitä massaa kannata alkaa tuon ikäisen kaverin ihan hankkimalla alkaa hankkimaan. Sitä hyvänlaatuista massaa tulee ihan varmasti treenivuosien myötä itsestäänkin ilman sen kummempia bulkkauksia. Ei muuta kuin raakaa perustyötä ja oikeanlaista syömistä niin hyvä tulee. Ei kannata vielä alkaa turhia hifistelemään.

Huomaa kyllä ohjelmasta heti että Jto ei ole ollut koskaa metsätöissä! Jos ottaa 4x viikossa punttia ja 2x metsätöitä viikonloppuna, joutuu tiputukseen ja sairaslomalle hyvin äkkiä.

woimailija sanoi:
Huomaa kyllä ohjelmasta heti että Jto ei ole ollut koskaa metsätöissä! Jos ottaa 4x viikossa punttia ja 2x metsätöitä viikonloppuna, joutuu tiputukseen ja sairaslomalle hyvin äkkiä.

heh.hyvin sanottu :lol2: .lyödäänkö vetoa siitä,että kuinka kauan menee ennenkuin jto:lta tulee jonkin sortin tyrmäys tuohon sun mielipiteseen?hänellä kun on aina (oikeat) mielipiteet ja treenimetodit lajiin ku lajiin... :hyper:

Musta leski sanoi:
heh.hyvin sanottu :lol2: .lyödäänkö vetoa siitä,että kuinka kauan menee ennenkuin jto:lta tulee jonkin sortin tyrmäys tuohon sun mielipiteseen?hänellä kun on aina (oikeat) mielipiteet ja treenimetodit lajiin ku lajiin... :hyper:

Mikä varmastikin johtuu siitä että mies tietää enemmän treenaamisesta kun suurin osa tavispakkislaisista tulee koskaan tietämään.

drn sanoi:
Mikä varmastikin johtuu siitä että mies tietää enemmän treenaamisesta kun suurin osa tavispakkislaisista tulee koskaan tietämään.

:worship: :worship: :worship:tietää varmasti.onhan tuo huomattu.mutta varmasti tavispakkislaisiltakin tietoa löytyy.kaikki ei vaan kehtaa päivystää koneen ääressä ja kommentoida sivukaupalla joka threadiin.nuita treenimetodeja kun on melkein yhtä paljon kuin treenaajia,ja itse en ainakaan pystyisi treenaamaan 15krt/vko,vaikka osa ois kevyitä treenejä.mutta näinhän se on.jotku huiput treenaa 3 krt/vko,jotku treenaa 6 päivää vkossa ja 2krt/päivä.ei kaikki tyylit kaikille sovi.taas mennään :offtopic: menkööt!

mitä helevettiä? onko nyt joku "mollatkaa-jto:ta -päivä" vai???

musta leski tuntuu olevan oikeastikin yhtä tyhmä kuin mitä esittää?

mä en ole täällä guruilemassa. moneskohan kerta tää on, kun sitä pitää jollekin pahville toitottaa. ellei mun tekstit kiinnosta, ÄLÄ LUE NIITÄ. mä en pidä omia juttujani mitenkään jumalan sanana. ovatpahan omia mielipiteitäni. sen verran näissä hommissa on tullut pyörittyä, että aika avoimesti asioita tarkastelen. ärsyttää tollaset perkeleen pellet :curs: . kiusaa naapurias, jos on tekemisen puutetta.

se että kommentoin usein johtuu siitä, että kone on usein saatavilla ja auki. jos jotenkin pystyy pikkusen pr-työtä treenaamisen eteen tekemään, hyvä homma.

metsätöistä:
onpahan tullut tehtyä ja aika reippaastikin. veikkaisin, että paljonkin enemmän ku musta leski ja woimailija yhteensä. maalta kotosin ja nuorena meni monta kesää puuhommissa, ku heinänuha ei päästäny pellolle.

sen takia laitoin ton ohjelman ko. kyselijälle, koska oletin, ettei ton ikänen heppu siellä itteensä tapa. kunhan risusavotassa jumppaa. ei siinä tiputukseen joudu. aika eri asia puuhailla muutama tunti ku paahtaa ympäripyöreitä päiviä tukkihommissa.

:curs: :curs:

woimailija sanoi:

Jos tosta joutuu tiputukseen ja sairaslomalle ni mä varmaan kuolin jo 10v sitten.

-Jto- saako kysyä mitä kaikkea noihin sinun viiteentoista treenikertaan sisältyy???Esimerkiksi kenta sandvik reenaa kolme treeniä per vekka....mitä helvettiä sinä duunaat noin pirun monessa treenissä??vai lasketko lähikaupasta kävelemällä
haetun
maitopurkinkin aerobiseksi treeniksi???ihan asiallisesti kysyn, ilman että tarttee minut tyhmäksi haukkua tms.

Onpa ikävä tähän hienon väittelyn keskelle tulla ja palata aiheeseen :lol2:

Tarkotus ei oo mitenkään kerätä läskiä mutta en vaan saa jostain syystä voimaa lisää jos en saa enempää kaloreita kun kulutan :( lieneekö sit vika reeneissä?!? Vuosi suunnitelmii kuuluu tästä syystä pari kevyttä diieettaus jaksoa, tarkotus kumminkin jäädä alle 105 kiloseks. Ainakin toistaiseks ;) Pituutta kasvan korkeintaa pari senttiä enää, sit olisin 180cm.

ps. Älkääs kaverit suututtako sitä koska mä ainakin haluun jatkossakin lukee jto:n mielipiteet aiheesta kun aiheesta(kunhan nyt jotenkin liittyy punttailuun :D )

en tyhmäksi hauku. 15 treeniä per viikko ei ole jatkuva tahti. mainitsinkin, että se on aika yläraja. kesällä lähinnä ehtii. perheellinen kun treenaa joka välissä, kun vaan aikaa on.

mun päälaji ei ole enää voimailu, vaan kiipeily. tässä erään viikon sisältö:
ma:
- kiipeily 2h
- sormitreeni 1h

ti:
- puntti yläkroppa 2h
- lenkki 1h

ke:
- kiipeily 3h
- sormitreeni 1h
- puntti keskikroppa 1h

to:
- uinti 2h

pe:
- kiipeily 2h
- sormitreeni 1h
- puntti yläkroppa 1h

la:
- juoksu 1h
- puntti keskikroppa 1h

su:
- kiipeily 4h
- puntti ylä- ja alakroppa 1h

tossa ei oo mukana verryttelyjä ja venyttelyjä. pääasiassa treenejä tulee 7-11/vko. talvella vähemmän ja kesällä enemmän.

mokoma:
aikanaan laskin painoa 15kg ja samassa ajassa tuli kyykkyyn ~30kg lisää. eli aikalailla syy on treeneissäsi. penkki tosin tais laskea mullakin tuolloin. se on aina ollut hyvin riippuvainen omasta painosta. en sitä tosin oo kovin tosissaan koskaan tehnyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jto sanoi:
mokoma:
aikanaan laskin painoa 15kg ja samassa ajassa tuli kyykkyyn ~30kg lisää. eli aikalailla syy on treeneissäsi. penkki tosin tais laskea mullakin tuolloin. se on aina ollut hyvin riippuvainen omasta painosta. en sitä tosin oo kovin tosissaan koskaan tehnyt.

No niinpä tietenkin, oli arvattavissa mut onneks noi reenit on menos parempaan suuntaan kun sain noi bodailut lopetettua. Sanos kuinka monta kyykky reenii teit viikossa? Äläkä sano että viistoista :D iskee muuten semmonen masennus että :urjo: Muutitko reeniäs jotenkin tona aikana kun tiputit painoo?

Oon niin laiska et en jaksan lukee kaikkii et jos on kirjotettu jo ni voi voi :D, mut tohon reenii ni menkää satamaa lemppaamaa ni saatte sit voiman lisäks vähä pätäkkää :P

JTOLLE.ottaako arvolle?ei tarte heti hermota ja tyhmäksi haukkua,ku pikkasen kritiikkiä esiintyy.itse olen harrastanut punttia ja urheilua 10v.ja tiedän,että en palautuisi kolmen maastaveto treenin vkosta.jokuhan voi palautua.toivon,että sinäkin kunnioittasit myös minun mielipidettä.jokainen voi vapaasti kokeilla omia rajoja palautumisen suhteen.ylikunto ja jumi voi vaan äkkiä yllättää.esim.jarmo hirvi treenasi aikanaan kolmesti viikkoon,koska hänen mielestään kaurapuuron voimalla ei voi useammin treenata kovasti.samoin ex maajoukkue nostaja jari peltoniemi.hänellä vetotreenit oli 2 viikon välein.et sinäkään voi väittää,että ohjelmasi kaikille sopivat.sovitaanko me aikuiset ihmiset,että ei haukuta toisiamme,ja mielipiteitä/kritiikkiä treenin saralta voidaan jatkossakin esittää. YHDESSÄ OLEMME MONIA..

musta leski:
no enpä tainnut mokomaa lapsellisuutta aloittaa, mutta sen verran lapsellinen olin, että lähdin mukaan. arvoon otti siis :) mielipidettäsi (ja kaikkien muidenkin) toki kunnioitan. en nyt oikein muista, minkä mielipiteesi olen lytännyt?

hieman taustaa (edelleenkään en tuo itseäni esille, se ei kuulu mun tapoihini, selvennykseksi vaan):
mä teen tällä hetkellä aika paljon tilausohjelmia ja kun niitä tossa kattelin, on niissä aika paljon myös eroavaisuuksia. tietenkin. eräs treenaa voimanostoa lähes ilman maastavetoa, mutta vetää silti melkein 350kg. toinen taas tekee vetoa keskimäärin 3krt/2vkoa erilaisilla pukeiltavetovariaatioilla höystettynä. ohjelma nostajan tarpeiden mukaan siis. yks heppu tekee punttia 2krt/vko ja eräs taas 6-12krt/vko. kumpikin kehittyy hyvin. muidenkin lajien urheilijoille ohjelmia olen toki tehnyt. taitaa tulla 12v täyteen noissa valmennushommissa. punteilla olen huitonut reilut 20v.

joku kumpuniemi on niin äärimmäinen esimerkki tossa vetohommassa, että kuinkahan totta noi jutut loppujen lopuksi on. no, miten vaan. senpä vuoksi en kyllä tapaa suoralta kädeltä tyrmätä mitään, vaan katselen voimailua mielestäni aika avoimin silmin. mä en ole suoraan minkään lajin puolestapuhuja, mutta voima on mulle suuri rakkaus ja musta on hienoa, kun ihmiset treenaa. mua kiinnostaa jopa enemmän se harjoitteluprosessi kuin kilpailu. sairaalloinen uteliaisuus ja tiedonhalu tietenkin auttaa(?).

noista treenimääristä per viikko ei juuri kannata sillai puhua. omat määrät nyt vaan sopii itelle ja tykkään treenata. ne ei oo mitään suosituksia, vaan kuriositeettinä mainitsin. lajikin sen verran erikoinen.

en missään nimessä väitä, että ohjelmani sopivat kaikille. en niin ole koskaan sanonut ja musta olis aika epäammattimaista niin edes väittää. melkonen selvänäkijä pitäs olla. sen verran uskallan kuitenkin omaan tietotaitoon luottaa, että ratkaisu pulmiin aika suurella todennäköisyydellä on löytynyt. kaikki on kuitenkin kiinni suurelta osin perustietämyksestä.

kylläpäs tuli kirjoteltua. lähinnä mua ärsyttää/raivostuttaa eniten se, että jotkut kuvittelee mun leikkivän jotain punttigurua ja brassailevan tiedoillani näsäviisaasti ympäriinsä, kun tulee melko usein tännekin kirjoteltua. voishan sitä tietenkin vaan hymistellä taustalla ja naureskella, että kyllä toikin tekee itelleen pelkkää hallaa tms. vaikka mä teen paljon valmennusjuttuja, mä kirjottelen täällä sellasella ystävällismielisellä ja avuliaalla fiiliksellä, joten ei tunnu kauheen mukavalta kaikenlainen loanheitto.

anyway: tämä tästä :kippis1:

mokoma:
treenasin sillon kyykkyä/variaatioita muistaakseni sellasen 2-3krt/vko. yhteensä punttitreenejä tais tulla 4-5/vko. ruokavaliolla pudottelin.

Taitaa olla jo turhaa kysellä täs tredis ku on menny ihan kuppien kilistelyks :kippis1: koko homma. :D

Mutta siis tänään hokasin uuden onkelman taas. Kyykyssä kun laskeudun paino tuppaa meneen varpaille. Kokeilin jo itekseni siirtää painoa enemmän kantapäille mutta meni heti ihan tuskaseks? Onko kuinka haitallista tuommoinen varvas kyykkääminen? Oisko kellää apuja ongelmaan? Ois mukava laittaa toi tekniikka kuntoon ennen ku on liian myöhästä.

haittaa. menee selällä nostamiseksi etkä saa persusta apuun. keskity vaan oikeeseen tekniikkaan. ei sen ihan kantapäällä tarvi olla, mutta siellä taempana kuitenkin. liian kapee asento saattaa ajaa tohon.

No asento on melko kapee mut tuntuu tehokkaimmalta, tiedä sitten? pienemmillä painoilla sain pidettyäkin asennon hyvänä mut isommilla romuilla varsinkin alhaalta lähtö oli uskomattoman avutonta.

mokoma sanoi:
No ihan semmoset normi sisäpelikengät? ;)

nilläkin pystyy kyykkäilemään hyvin,mutta kokeilepa lautaa kantapäiden alla.auttaa kummasti,ku sisäpelikengät meinaa vähän "elää" noston aikana.sellanen n.1.5cm korkea lauta on aika passeli.(en ole mittaillut salilla,mutta noin arviolta.)ja tanko ylös niskaan,eli pystykyykkynä kyykkäile mieluummin kuin tanko alhaalla hartioissa(voimanostokyykky).ottaa reisiin paremmin. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom