musta leski:
no enpä tainnut mokomaa lapsellisuutta aloittaa, mutta sen verran lapsellinen olin, että lähdin mukaan. arvoon otti siis
mielipidettäsi (ja kaikkien muidenkin) toki kunnioitan. en nyt oikein muista, minkä mielipiteesi olen lytännyt?
hieman taustaa (edelleenkään en tuo itseäni esille, se ei kuulu mun tapoihini, selvennykseksi vaan):
mä teen tällä hetkellä aika paljon tilausohjelmia ja kun niitä tossa kattelin, on niissä aika paljon myös eroavaisuuksia. tietenkin. eräs treenaa voimanostoa lähes ilman maastavetoa, mutta vetää silti melkein 350kg. toinen taas tekee vetoa keskimäärin 3krt/2vkoa erilaisilla pukeiltavetovariaatioilla höystettynä. ohjelma nostajan tarpeiden mukaan siis. yks heppu tekee punttia 2krt/vko ja eräs taas 6-12krt/vko. kumpikin kehittyy hyvin. muidenkin lajien urheilijoille ohjelmia olen toki tehnyt. taitaa tulla 12v täyteen noissa valmennushommissa. punteilla olen huitonut reilut 20v.
joku kumpuniemi on niin äärimmäinen esimerkki tossa vetohommassa, että kuinkahan totta noi jutut loppujen lopuksi on. no, miten vaan. senpä vuoksi en kyllä tapaa suoralta kädeltä tyrmätä mitään, vaan katselen voimailua mielestäni aika avoimin silmin. mä en ole suoraan minkään lajin puolestapuhuja, mutta voima on mulle suuri rakkaus ja musta on hienoa, kun ihmiset treenaa. mua kiinnostaa jopa enemmän se harjoitteluprosessi kuin kilpailu. sairaalloinen uteliaisuus ja tiedonhalu tietenkin auttaa(?).
noista treenimääristä per viikko ei juuri kannata sillai puhua. omat määrät nyt vaan sopii itelle ja tykkään treenata. ne ei oo mitään suosituksia, vaan kuriositeettinä mainitsin. lajikin sen verran erikoinen.
en missään nimessä väitä, että ohjelmani sopivat kaikille. en niin ole koskaan sanonut ja musta olis aika epäammattimaista niin edes väittää. melkonen selvänäkijä pitäs olla. sen verran uskallan kuitenkin omaan tietotaitoon luottaa, että ratkaisu pulmiin aika suurella todennäköisyydellä on löytynyt. kaikki on kuitenkin kiinni suurelta osin perustietämyksestä.
kylläpäs tuli kirjoteltua. lähinnä mua ärsyttää/raivostuttaa eniten se, että jotkut kuvittelee mun leikkivän jotain punttigurua ja brassailevan tiedoillani näsäviisaasti ympäriinsä, kun tulee melko usein tännekin kirjoteltua. voishan sitä tietenkin vaan hymistellä taustalla ja naureskella, että kyllä toikin tekee itelleen pelkkää hallaa tms. vaikka mä teen paljon valmennusjuttuja, mä kirjottelen täällä sellasella ystävällismielisellä ja avuliaalla fiiliksellä, joten ei tunnu kauheen mukavalta kaikenlainen loanheitto.
anyway: tämä tästä :kippis1:
mokoma:
treenasin sillon kyykkyä/variaatioita muistaakseni sellasen 2-3krt/vko. yhteensä punttitreenejä tais tulla 4-5/vko. ruokavaliolla pudottelin.