Vahvamiesten treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lehtone
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oot siis sitä mieltä että kannattaa ja nyt alkaa vaihtelee sitä tyyliä miten tekee. Ja kyllä mä aika paljon oon lukenu mut ehkä pitäs lukee lisää. :evil: On vaan aika vaikeet välil ku pitäs olla kova sarjakestävyys mut toisaalta maksimivoimaakin pitäs saada lisää niin perkeleesti. :itku:

No sanoppa mielipitees jos normaalin pystypunnerrus reenin tekis täysin puhtaalla tekniikalla ja sit rinnalleveto reenin yhteydessä tekis kovilla painoilla niin että ottais jaloista apua?

Eiköhän tuossa yllä ole jo asiaan vastattu useampaankin otteeseen.... Vaihtelua vaihtelua.

No kysympä vielä kaksi tyhmää kysymystä, toivottavasti jollain riittää mielenkiintoo vastata. :nolo:

Leuanvedossa mulla on semmonen juttu että vastaotteella kulkee hyvin. Tulee kehitystä ja liikerata on luonnollinen. myötäotteella just päin vastoin, tuntuu niin vastenmieliseltä välillä. Oon miettiny että kumpi olis parempi, tehä niin kauan tolla vastaotteella kun sillä hyvin saa kehitystä ja vaihdella vasta sitten. Vai sinnikkäästi vaan vaihdella kokoajan.

Toinen on sit että onko tommosesta pienimuotoisesta krusifixtreenistä :evil: mitään hyötyä tehtynä rinta olka reenin jälkeen vai onko ihan paskanhailee?

niih

mokoma sanoi:
No kysympä vielä kaksi tyhmää kysymystä, toivottavasti jollain riittää mielenkiintoo vastata. :nolo:

Leuanvedossa mulla on semmonen juttu että vastaotteella kulkee hyvin. Tulee kehitystä ja liikerata on luonnollinen. myötäotteella just päin vastoin, tuntuu niin vastenmieliseltä välillä. Oon miettiny että kumpi olis parempi, tehä niin kauan tolla vastaotteella kun sillä hyvin saa kehitystä ja vaihdella vasta sitten. Vai sinnikkäästi vaan vaihdella kokoajan.

Toinen on sit että onko tommosesta pienimuotoisesta krusifixtreenistä :evil: mitään hyötyä tehtynä rinta olka reenin jälkeen vai onko ihan paskanhailee?

Krusifiksia on tapana tehdä joitakin viikkoja ennen kyseistä koitosta, ei sitä voi ottaa mihinkään viikottaiseen ohjelmaan, tai tietysti saahan sillä ittensä mukavan miehekkääseen jölliin :D
Voihan sitä tietysti aina välillä kokeilla, että oppii asennon/itelleen sopivan tekniikan :kippis1:

mark-o sanoi:
Krusifiksia on tapana tehdä joitakin viikkoja ennen kyseistä koitosta, ei sitä voi ottaa mihinkään viikottaiseen ohjelmaan, tai tietysti saahan sillä ittensä mukavan miehekkääseen jölliin :D
Voihan sitä tietysti aina välillä kokeilla, että oppii asennon/itelleen sopivan tekniikan :kippis1:

OK! kiitos.

mokoma sanoi:

Eiköhän 17v.kaverin kannata treenata mahdollisimman monipuolisesti.sitä leuanvetoa lähinnä meinaan.myötä ja vastaotteella paljon sarjoja.sitten kun menee lähemmäs parikymmentä leukaa molemminpuolin ni lisäpainot kehiin.ja välttämättä ei hirveästi kannata panostaa nuihin krusifiksi treeneihin ym..sitten vasta kun on kunnon pohjat.ja tuosta jto:n ohjelmasta.kuinkahan moni alaikäinen 2000-luvun jätkä viettää vkonloput mettätöissä?ja maastavedot ovat aivan ehdoton perusta voimamies harjoittelulle.piste.

kyllä mä tiedän, ettei nykynuoret mettätöissä paljoo viihdy. siks sitä ehdotinkin. sillä saa erinomasen pohjan treeneille, sitä on turha edes yrittää kieltää. kyllä sitä pääsee mettähommiin nykyäänkin, jos vaan haluaa. mä puhuin siinä yhteydessä käyttökelpoisesta voimasta ja sitä mm. se mettähommailu on. sanoipa ko. kyselijä, että sellasiin on menossakin.

vahvamieskisailu ei oo ollenkaan niin fiksattuja liikeratoja noudattavaa, ku yleinen punttitreenailu ja siks harjottelussakin kannattaa hyödyntää ns. raskasta hyötyliikuntaa. vetotreenejä en muistaakseni koskaan oo väheksyny.

Silloin vielä kun asuin kotona, niin olin paljon isän apuna puuhommissa, maata kärräämässä, lapiohommissa yms. Kyllä se nuoren miehen väsytti. Takuuvarmasti kartuttaa Jto:n mainitsemaa käyttökelpoista voimaa. Mikä onkaan sitä paitti parempaa kun ahkeroida raittiisssa ulkoilmassa. Uni ja ruoka maittaa, aijai

Musta leski sanoi:
Eiköhän 17v.kaverin kannata treenata mahdollisimman monipuolisesti.sitä leuanvetoa lähinnä meinaan.myötä ja vastaotteella paljon sarjoja.sitten kun menee lähemmäs parikymmentä leukaa molemminpuolin ni lisäpainot kehiin.ja välttämättä ei hirveästi kannata panostaa nuihin krusifiksi treeneihin ym..sitten vasta kun on kunnon pohjat.ja tuosta jto:n ohjelmasta.kuinkahan moni alaikäinen 2000-luvun jätkä viettää vkonloput mettätöissä?ja maastavedot ovat aivan ehdoton perusta voimamies harjoittelulle.piste.

No tuskinpa tuun ikinä vetään kahtakymmentä leukaa ku painoo on nyt 95kg ja lisää tulossa :D Toi jto:n ohjelma oli tosiaan hyvä paitsi siitä puuttu noi vedot...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
maastavedot kyl kuuluu peliin ehdottomasti, mutta kun ko. herralla oli mahis noihin mettätöihin, ei kannata kiusata selkää liikaa. sen aika tulee sitten myöhemmin. noi viikonloppuhommat toimii oikein hyvänä peruskuntokautena. mulla on kyllä erittäin first hand -kosketus voimamiestreeneihin suomen huipulta, joten ei laji ole outo ollenkaan.

Juu ymmärsin toki että ohjelmassa ei ollut vetoja kun lehtosen oli tarkotus tosiaan mennä mettä töihin. Ite pääsen ehkä kerran kesässä ja kovvoo hommoo on.
EI kukaan tainnu epäilläkkään että olis outo laji, ei taida voimailu alalta semmosta löytyä, en tiiä löytyykö muualtakaan :)

mokoma sanoi:
No tuskinpa tuun ikinä vetään kahtakymmentä leukaa ku painoo on nyt 95kg ja lisää tulossa :D Toi jto:n ohjelma oli tosiaan hyvä paitsi siitä puuttu noi vedot...

niin no.kyllä sun kannattaa silti yrittää panostaa,jos vahvaksi meinaat tulla.ystäväni HUNTER KILLER 170/92 vetää leukoja 20kg lisäpainoilla 10 toiston sarjoja.ja natuna.ja olen nähnyt 85 kiloisen kädenvääntäjan vetävän sarjoja 50kg painoilla.mutta ei ehkä natuna huom...ja tuosta maastavedosta.olihan tuo veto yhtenä karsintalajina tän vuoden suomen vahvin mies kisassa.300kg ja sillä toistoja.ei ehkä PELKÄLLÄ mettätöillä mene.mutta turha tästä on kinastella.esim.jani illakainen tekee punttisalilla pääsääntöisesti pelkästään punnerrusta edestä,kyykkyä ja maastavetoa.että näin.

Oon vaan niin paska nois leuan vedois :curs:
Tottakai yritän kehittyä niissäkin mut vähän on onkelmii! Oonkin keskittyny noihin lisäpainovetoihin enemmän. Ja natuna mennään loppuun asti...

Oliskin muuten hienoo vetää leukoi 30kg vaikka kutosii!!! :hyper:

musta leski lienee käsittäny mut aika väärin tai ei osaa lukea. moneenkin kertaan mainitsin ne metsätyöt hyvänä PERUSKUNTOtreeninä.

leuoista: unohda ne ylipitkät sarjat ja keskity kovaan perustyöhön alle kutosen sarjoilla. kyllä sun painoinen saa luvan yli 50 kilolla vedellä. ei siitä ylimääräsestä voimasta haittaa ole. ei 50:n veto mikään ihme natuna ole. satasella on jo aika temppu.

töitä vaan siellä :)

Oon aatellukin tehä leukoja kaks kertaa viikkoon niinku jto on vähintää suositellu. Mulla on vaan neljä reeniä jotka jokainen kestää vähän reilun tunnin niin en saa sitä toista reeniä mahtuun mihinkään. Toi leuka reeni venyttää reeniä kumminkin ainakin 20 min (jos kiirettä pitää) niin kestää reeni jo liian kauan sit. Mulla tuli hirvee hinku lyödä kaikki Liikkeet samaan ohjelmaan niin pitää vähän kiirettä.

jto sanoi:
musta leski lienee käsittäny mut aika väärin tai ei osaa lukea. moneenkin kertaan mainitsin ne metsätyöt hyvänä PERUSKUNTOtreeninä.

heh.joo joo.äläs nyt hermoa :thumbs: enköhän mä lukea osaa,ja yritin vain painottaa vedon tärkeyttä.on varmasti metsätyöt hyvää treeniä.uskoisin vain 17vuotiaan pystyvän vetämään myös samalla vkolla kuin jos on vkonloppuna metsätöissä.ja eihän sitä nyt aina tarte sata lasissa treenata.vetoa varsinkaan.itse treenasin alle 20 vuotiaana hyvin pitkälti jarmo virtasen opeilla.ykskin kesä treenattiin HUNTER KILLERIN kans veto ja kyykky joka neljäs päivä,ja penkki joka kolmas päivä.tahti oli aika tiivis lievästi sanottuna.kummasti sitä vaan palautui ja kehittyi.ei kyllä varmasti enää tän ikäisenä(vaikka ei vanha olekaan),ni pystyis saman kaavan mukaan treeenaa.selkä vois olla aika jumissa.

hermoamiset sikseen. kyllähän sitä palautuu, jos on hyvässä kunnossa. itellä tulee treenejä parhaimmillaan 15/vko.

veli kumpuniemi veti aikanaan kolme kertaa viikossa ja kuulemma aina kovaa :) siihen sitten kääkät ja muut treenit päälle... edelleen ME-mies...

jto sanoi:
hermoamiset sikseen. kyllähän sitä palautuu, jos on hyvässä kunnossa. itellä tulee treenejä parhaimmillaan 15/vko.

veli kumpuniemi veti aikanaan kolme kertaa viikossa ja kuulemma aina kovaa :) siihen sitten kääkät ja muut treenit päälle... edelleen ME-mies...

tiedän kyllä kumpuniemen treenimetodit..ja en rupea julkisella palstalla niitä arvostelemaan.sen verran voin sanoa,että kova vetämään ja harjoittelemaan.ja tietääkseni kumpuniemi veti kaikilla treenikerroilla aika kovaa.jokainen voi itse kokeilla,että miten selkä palautuu ku vedetään 3 kertaa vkossa maasta.mutta nyt ollaan jo pahasti :offtopic:

mokoma sanoi:

sulla on ikää 17v.painoa 95kg,ja omien sanojen mukaan et ole hirveän pitkä.sanokoot muut mitä haluaa,mutta YLIMÄÄRÄISESTÄ massasta sinulle ei ole hyötyä.otetaan vaikka esimerkiksi jouko ahola.vuosilukua en muista(90 ja jotain) ku voitti ensimmäisen suomen vahvin mies tittelin.painoa oli 110 kg.ja rasvat tosi alhaalla verrattuna kanssakilpailijoihin.jä menestystä tuli heti myös kansainvälisesti(european hercules ym..)räjähtävyys,hapenottokyky jne..oli eri statosfääreissä ku jollain 33rasvaprosentin omaavalla kamputsealaisella vahvamiehellä.ja voimaakin oli kuin pienessä kylässä.entäs kaksinkertainen voimanoston MM janne toivanen(vähän kyllä :offtopic: ).sarjaan 100kg yhteistulos yli 900kg ja cooperin testissä 3000m.onhan se tietty hienoa ku hartioilla on leveyttä,ja massaa löytyy.mutta jos rasvaprosentti on pitkälti yli 20,ni ei välttämättä kannata beachilla hirveästi elvistellä ilman paitaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom