Farkkujen reidenympärys/vaatteiden löytäminen
Nykyään tuntuu olevan todella hankalaa löytää järkihintaan farkkuja, jotka olisivat vyötäröltä sopivan tiukat ja kuitenkin reisistä sen verran väljät, että jalat mahtuvat liikkumaan normaalisti. Vielä muutama vuosi sitten sai Halpa-Hallista halvalla tällaiselle jäntevälle 175-senttiselle sopivia farkkuja, joiden vyötärö oli 31 tuumaa ja lahkeen pituus jotain vähän enemmän. Reiden kohdan ympärys noissa farkuissa on 60 senttiä. Kokomerkintänä on kuitenkin ainoastaan tuo 31. Enää niitä ei kuitenkaan saa. Olivat tosi hyvät päällä. En ole pitkään aikaan löytänyt kunnolla sopivia farkkuja mistään, siis sellaisia jotka eivät rajoita liikkuvuutta merkittävästi.
Mistään netistäkään ei viitsi tilata vaatteita, koska missään ei ikinä kerrota erikseen reidenympärystä, ja kun sitä ei kerrota, niin oletus on tietysti, että se on liian pieni. Yleensä "loose fit" tms. tarkoittaa vain sitä, että farkut ovat leveät lahkeiden alapäästä, mutta reidenympärys on niissä silti ihan samaa anorektikkopaskaa kuin slim fiteissäkin.
Muutenkin ihmeellisen hankalaa on löytää yhtään mitään vaatteita. Hupparit ja takit ovat lähes poikkeuksetta M-kokoisina muuten sopivia, mutta rinnanympäryksestä tai hartioista liian pieniä. L-koko taas on minun pituisen tyypin päällä melkoinen teltta. Rinnanympärys on minulla kuitenkin vain vajaan 110 senttiä, mutta yleensä 175-senttisille tarkoitetuissa vaatteissa se saisi olla korkeintaan 90 senttiä, että mahtuisi vaatteiden sisään kunnolla. Miksi nämä takit ja puserot ylipäätään levenevät alaspäin, kun miehen vartalohan on V? Olen yrittänyt löytää järkihintaan jotain ohuempaa talvitakkia, mutta sopivaa ei löydy mistään. Hyviä huppareita olen joskus löytänyt Tokmannin alennusmyynneistä.
Ja sitten flanellipaidat. Ei jumalauta. Aina on joko hihat liian lyhyet tai liian kapeat, tai sitten puristaa hartioista. Ja aina ovat väljiä mahan kohdalta. Hipsterit vielä käärivät niistä hihat kyynärpäähän asti, vaikka ei sellainen ole mahdollista kenellekään, jolla on normaalit sormilihakset forkussa. Hipsterit ovat aina edelläkävijöitä muotijutuissa ja ovat pilanneet vaatteet kokonaan. Niiden takia ei enää löydy normaalille ihmiselle sopivia vaatteita.
Tähän ketjuun voi raportoida, jos löytää jostain HALVALLA sellaisia vaatteita, jotka sopivat muidenkin kuin anorektikoiden ja obeesien päälle. Mainittava kaupan nimi, hinta ja joku tieto, miten kyseisen vaatekappaleen sieltä kaupasta löytää.