vaatteiden koko?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Originally Posted by Hyzenthlay
. Sitten kun esim. helsingistä löytyy pari kauppaa jossa on myös pienenpiä kokoja (tai no, sellaisia, että koko 34 ei ole jokinorsulle suunniteltu ),
On se jännä kuinka laaja koko skaala löytyy yhdestä vaatekoosta. Monta naista jotka varmaan on todellista kokoa 40+ sanovat olevansa 36. Onhan niillä vaatteita todisteena ;)

Nii-i.... enpä minäkään kyllä haluis näyttää miltään anorektiselta mallilta, vaikka miten olis vaatteiden löytäminen helpompaa sitten. Vaikka vaatteiden ostaminen on nykymitoissa välillä täyttä helvettiä, niin kyllä sitä vaan on itseensä ihan tyytyväinen sitten kun se hyvin istuva paita tai housut lopulta löytyy!! Niinä hetkinä ei harmita yhtään että on tullut revittyä rautaa salilla ja oltua ruoka-aikaan kotona :D Saa katsella itteensä peilistä ja hehkuttaa, että onpa mulla vaan ihan näpsäkän näkönen kroppa vaikka ei mikään missimittainen luukasa olekaan.
Se alote "oman" vaatekaupan puolesta oli kyllä aika loistava.... :kippis1:

Metri sanoi:
Niin, muuten, kivat ajelut Särkkiksessä, vai mitä?
Oli kyllä ihan kiitettävän hauskaa, porukka vaikuttaa oikein mukavalta ihan livenäkin. Siispä mua tuskin saadaan pysymään poissa seuraavastakaan miitistä :D

sama

cemoto sanoi:
Housut ei ole mikään ongelma s/m mallista ja liikkeestä riippuen. MUTTA se yläosa. minulla kun on hartiat ja rinnat 75DD. Mitään naisten puseroita on turha edes yrittää, ne kirraa ihan kiinni kainaloon ja ahtaat rinnan kohdalta. Sit ku t-paita on hyvä kainaloista ja ei luttaa rintoja ni ne on muuten liian isoja, pitkiä ja löysää paljon selkäpuolella sekä kaula-aukossa, eikä ne istu hyvin. :hyper:
Kohtalotoveri ... otan osaa ... sama täällä :itku: DD75.
Nyt kun olen pulskemmassa kunnossa saan jotain vaatteita mutta silloin kun
olin "hyttyssarjassa" oli aika vaikeeta muualta sopi tisseihin 5-10 cm kangasta.

Joo, noinhan se menee. Suuri osa ihmisistä on ylipainoisia ja vaatteet suunnitellaan niitä silmälläpitäen.

TAI sitten ihmiset on tasapaksuja. :curs: EI kuitenkaan tarpeeksi tasapaksuja, että mulle esim. löytyisi hyvän kokoisia housuja. :itku: 158 senttiä pituutta ja tosi lyhyt selkä takaavat sen, että vyötäröltä mikään ei sovi -joko housujen vyötärö ulottuu rintojen alle tai sitten kuminauhatkaan ei riitä, kun kylkiluiden ja lantioluiden väliin jää arviolta 1 sentti, joka ei vaan kapene niin kuin pitemmän selän kuuluisi- kaikissa paidoissa, takeissa, mekoissa on selässä ruttu, kun lantio alkaa siitä, missä muilla ihmisillä on vyötärön kapein kohta, lahkeet saa aina kääriä moneen kertaan, hihat on liian pitkät -ja lisäksi treenaamisen takia olen menettänyt entiset tissitkin, niin että kaula-aukot aukeavat napaan asti (H&M:n xs on ainoa paita, josta tissit ei näy kaula-aukosta ja josta ei jää kymmenen senttiä ylimääräistä pituutta makkaraksi tohon lantiolle). Ja ainoa positiivinen geneettinen ominaisuuteni, hoikat mutta lihaksikkaat reidet ja pylly, aiheuttavat sen, että kaikki housut säkittävät reisistä kuin hillitön kenttäteltta.
AAAAARRRRRGH!

Joo, mitat on 94-72-91... Repikää siitä riemua. :( Pelkkää pötköä koko muija.
Päälle menevät koot (pienellä fiksailulla lahkeiden yms. suhteen): 38, M, 29'', ja topit xs.

Jk. Mutta habassa on sentään 1,5 senttiä eroa jännitetyn ja rennon välillä. Ja siksipä eivät mahdu kohta xs-paidatkaan enää, ellei osta hihattomia. VOI ÄITI! :nolo:

Suomalaiset on kyllä todella lihavia... Ja läski tekee ihmisestä muodottoman. Ei se luusto pahemmin muuta muotoa maittain. :urjo:

Itelleni istuu todella hyvin esim. Andiatan suomalaiset jakkupuvut kokoa 32 (175cm), farkut 26. Mutta jos yrittää etsiä vaikka sopivia vaatteita italiasta, niin oma koko onkin se kaikkein suurin mahdollinen. :nolo: Silloin tuntee itsensä virtahevoksi... Ehkä suomalaisetkin innostuisivat pitämään terveydestään huolta, jos kaupoista ei yksinkertaisesti saisi jättimäisiä mursuvaatteita.

Hmm, Esni, kuulostaa suht tutulta tuo purkauksesi. Ainoa vain, että itsellä on jotakuinkin päinvastainen tilanne: pituutta 178 cm ja pitkä selkä, pitkät kädet ja pitkät jalat...
Nykymuodin mukaiset paidat ovat viimeistään pesusta tultuaan napapaitoja, yök. Housujen lahkeet on liian lyhyet, vyötäröllä on löysää jos lantiosta olisikin sopivat jne jne... Mulla on vyötärö n. 73 cm ja lantio n. 107 cm enkä löydä tuolla suhteella istuvia housuja ellen itse ompele. Ja olen ollut peräti huomaavinani, että t-paidatkin alkavat kinnata kainaloista ja hartioista, eli on se treeni tehonnut, mutta paitojen valinta vaan hankaloituu entisestään.
Ehkä näistä seikoista johtuen on tyylini muokkaantunut sellaiseksi, että vaatteet ovat rentoja, ei purista mistään vaan tuntuu mukavalta olematta silti liian iso tms. Vaatemerkkien erilaisista kokomerkinnöistä johtuen en todellakaan tiedä, mitkä ovat vaatteiteni koot, yli 40 kuitenkin, paitsi ehkä paidoissa... Ja kun inhoan puristavia vaatteita (ne kun muistuttavat ajasta, jolloin olin alipainoinen ja kamalan läski peilistä katsottuna), ostan sporttisempaa ja samalla hieman löysempää mallia olevia vaatteita, en aina edes välitä tietää noita kokoja ihan niin tarkkaan. ;) Kaapista löytyy sekalainen kokoelma, pitäisiköhän laskea keskiarvoja? :D

Kaapista löytyy sekalainen kokoelma, pitäisiköhän laskea keskiarvoja?

Joo!

esni sanoi:

:D Jepjep... Mun piti editoida kokoja viestiin, mut jäipä tekemättä. :jahas:

Löysin eilen housut jotka istuu 95% täydellisesti, Stadiumista. Ovat L-kokoa. Eiköhän nuo muutkin ole samaa kokoluokkaa, näkyi olevan joukossa pari XL-kokoakin, kun edelleenkin pidän väljemmistä.. Itsetehdyt on itsetehtyjä, ne on mun kokoa! ;)
Paidat on näköjään M tai L, riippuen merkistä ja mallista. Yleensä hieman väljempää, kun silloin ei napa näy ja selkä palele.
Että sellaisia.

T.K. sanoi:
Suomalaiset on kyllä todella lihavia... Ja läski tekee ihmisestä muodottoman. Ei se luusto pahemmin muuta muotoa maittain. :urjo:

Itelleni istuu todella hyvin esim. Andiatan suomalaiset jakkupuvut kokoa 32 (175cm), farkut 26. Mutta jos yrittää etsiä vaikka sopivia vaatteita italiasta, niin oma koko onkin se kaikkein suurin mahdollinen. :nolo: Silloin tuntee itsensä virtahevoksi... Ehkä suomalaisetkin innostuisivat pitämään terveydestään huolta, jos kaupoista ei yksinkertaisesti saisi jättimäisiä mursuvaatteita.

Niin, ja jotkut suomalaisista ovat oksettavan anorektisia... :urjo:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Sakael sanoi:
Niin, ja jotkut suomalaisista ovat oksettavan anorektisia... :urjo:

:kippis1: Sakaelille! Jees. On se hyvä että kaupoista löytyy niitä mursuvaatteitakin, niin me lihaskimputkin saadaan jotain ruhojemme peitteeksi :hyper:

Mursuvaate -tiimiin kuulun minäkin ja nuo kokoa 32 olevat jakkupuvut kuulostaa lähinnä barbin vaatteilta. Toisaalta... olen kiinnittänyt huomiota, että viimeisen 10 vuoden aikana kauppoihin on ilmestynyt osastoja big is beatiful, great girls jne ja tämä ei ole mun mielestä kovin hyvä suuntaus. Tuskin kukaan punttimimmeistä kuitenkaan niiltä osastoilta vaatteitaan ostaa!?

No, ne Great Girls ym osastot tuskin on suunniteltu lihaksikkaille punttimimmeille vaan (anteeksi en osaa sanoa tätä tän kauniimmin) lihaville kanssasisarille. Tosin löytyy sellaisiakin naisia, jotka on vaan isokokoisia, ei erityisen lihaksikkaita, mut ei mitään lihaviakaan.

Toisaalta musta on tosi hienoa, että nykyisin jossain Henkkamaukallakin on mammavaateosasto. Kun äiti hankki meidät, se joutui ompelemaan kaikki vaatteet itse, koska missään ei kerta kaikkiaan myyty tarpeeksi isoja vaatteita (ja kuitenkin tarpeeksi pieniä mammavaatteiksi sellaselle 158-senttiselle, jonkalainen äitikin on). Nyt voi kuitenkin raskaana ollessaankin kulkea jossain muussa kuin säkissä. :)

Ja tosiaan: amatsoniystäväni (178 senttiä, Hartiat jne.) kyllä tarvii niitä xl-vaatteita - vaikka ei läskiä olekaan... Mutta ne great girls vaatteet on kyllä aikamoisia telttoja - siis isoja joka puolelta. Ei ne varmaan sovi kenellekään, niiden tarkoitus on lähinnä peittää, ei pukea. Edes: :david:

snowball sanoi:
Kohtalotoveri ... otan osaa ... sama täällä :itku: DD75.

Kohtalotovereita löytyy lisääkin, samasta koosta, joistakin malleista pitää ottaa E-kuppiakin. Mittataulukon mukaan yläosa 42, alaosa 38 ja vyötärö 34 - 36.

Vaatteiden ostaminen on yhtä helvettiä. Kaikki housut lötköttää vyötäröltä. Ja paidat... kunhan on joustavaa materiaalia niin hyvällä tuurilla ei jää hirveetä lerpaketta vyötärölle. Haaveilen joskus paitapuseroista, mutta aika karseelta näyttää. Täältä tosin saisi tilata sellaisii valmiiksi kurvikkaita: http://www.bravissimo.com/web/shopping/ ja on noita strappytoppejakin tullut haaveiltua. Mutta kun netistä tilatessa ei aina tiedä mitä sieltä tulee :(

Tosi nättejä liivejäkin noilla on...

Paidat yleensä kokoa M, jotkut L, tissit on ihan omat :) 80 ja B tai joskus jopa C. Housut taas tällähetkellä kokoa L.. Housun lahkeet on aina järjestään liian pitkät. Pituutta 160 cm.

Mainittakoon tässävaiheessa että ei tuo kuntokaan tällä hetkellä kovin kaksinen ole, eli ylimääräistä on vaikka muille jakaa.. :nolo:

Vaateiden pääväri musta ja pukeutuminen yleensä vähän Rock henkistä, vapaalla reistaskuhousut ja naisten mallin T-paidat suosiossa.

T.K. sanoi:

Mä taidan sitten olla useampi mursu samassa paketissa kun yläkroppa on kokoa 40 - 42 (leviä selkä ja hartiat, ;) ) ja alakroppa kokoa 36 - 38. Kieltäydyn sanomasta itseäni läskiksi tai jokinorsuksi tai mursuksi. Ruumiinrakenne kyllä vaikuttaa aika paljon kropan kokoon, itse näytin 34-kokoisena aika kuikelolta (pituutta on 160 cm).

Kaikki ulkomaalaiset ei ole ihan niin timmissä kunnossa kuin voisi luulla. Ja harvaa suomalaisessa vaatekaupassa olevaa vaatetta suunnitellaan ihan just suomalaiselle "läski"kropalle.

Ja yhdyn jonkun aiempaan ihmettelyyn: missä on 32-kokoisen punttimimmin lihakset???? Ja vaatetusalalla työskentelevänä epäilen vahvasti, että koko 32 olisi italiassa se suurin koko, tai sitten siellä on eri kokonumerointi... Ja se koko on kuitenkin vain numero.

Jospa julistettaisiin paino/kokorauha, jokainen saisi olla suurinpiirtein sen kokoinen kuin haluaa: dieetata kun siltä tuntuu, bulkata kun siltä tuntuu, olla reippaasti lihaksikas tai sitten vähän vähemmän lihaksikas. Ei yritetä tunkea toisiamme samaan muottiin kuin mihin itse sovitaan, se on tosi tylsää ja syvältä.

PS. En kiistä lihavuuden terveysriskejä. Luulin vain että täällä olisi saanut olla rauhassa "iik mä olen kamalan iso kun mun koko on 34" -puheilta.

tulipas vuodatettua...

Italiassa kokoa FIN36. vastaa IT42. jos en nyt ihan väärin muista.

Ja kyllä, siellä suurin osa naisista on niin pieniä ja laihoja, että niitä olis mahtunu kaks samaa aikaa mun vaatteisiin, vaikka olenkin "vain" kokoa 36.

Thaimaassa sama juttu, paikalliset naiset on niin pikkuruisia, ja muistuttavat ruumiinrakenteeltaan suomalaista, noin 12-vuotiasta tyttölasta.
Mulle, kun olen niin lyhyt, meni just passelisti heidän suurin kokonsa turisteille tarkoitetuista tyttö-mallisista t-paidoista.
Ja rintaliiviostoksilla oli jo huonompi onni, kaksi myyjätyttöstä (tai naisia varmaan olivat, mutta näyttivät tosi nuorilta) kihersivät naurua... "No elephant size, madam...." tsihihihi. Enkä mä nyt mikään jättitissi ole.

T.K. sanoi:

Tätä T.K.:n postausta on jo ehditty kommentoida useampaan kertaan, mutta olen nyt sen verran herkässä mielentilassa, etten kertakaikkiaan pysty pitämään suutani kiinni... Eli IMHO on kyllä varsin kyseenalaista, että 175cm pitkä ja kokoa 32 käyttävä aikuinen (?) nainen puhuu inhoten muiden lihavuudesta. Anteeksi suoruuteni, mutta noilla mitoilla kun ei voi olla muuta kuin diplomaattisesti sanottuna alipainoinen. Sitäpaitsi, muistelen sinun T.K. jossain ketjussa todenneesi, ettet edes ole mikään punttimimmi etkä pidä treenatusta vartalosta tjsp., joten saanko ihan ystävälliseen sävyyn kysäistä, miksi sitten ylipäätään täällä käyt...?

t: kotihippo 162 cm, n. 65 kg, vaatekoko 38-40 niin ylä- kuin alakropassakin :jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom