vaatteiden koko?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Missukka sanoi:
muut mitat mulla on 90-55-85 mutta en mielestäni ole kovin laiha, lähinnä normaalikokoinen, hieman ehkä löysä.

Mä taidan sittenkin olla jokinorsu!
106-80-105

Gillyanne sanoi:
Missäpäin, Estel, asut? Jos pääkaupunkiseudulla, niin ainakin Stadium mainostaa, että "valitse vapaasti mieleisesi ylä- ja alaosa" tjsp. Voipi olla, että puhun läpiä päähäni, mutta mielestäni tuo tarkoittaa sitä, että ne voisivat olla eri kokoisetkin... älkää lyökö (kovin kovaa ainakaan), jos puhun höpöjä :D

Itse asiassa minunkin pitäisi ostaa uudet uikkarit... äääks...

Et puhu, ainakin viime kesänä Stadiumista sai ostaa eriparia. Eli koko, malli yms. sai olla eri.

Itä- Suomesta löytyy ainakin Citymarket. Satuin nimittäin katsomaan juuri pari päivää sitten alusvaatehyllyjä ja siellä oli bikinit laitettu myyntiin samalla tavalla kuin Stadiumissa.

Missukka, nyt mä oon kateelline tosta vyötäröstä :D ultrakapea vyötärö ja sixpäkki taitaa olla vähän mahdoton yhdistelmä... kuten myös päkki ja rinnat. Ainakin omalla kokemuksella siis...

Pitää nyt sadannen viestin kunniaksi silti kirjottaa vaikka en muista vastasinko jo tähän aiemmin.. eli mitat on 91-67-99. Rasvaa riittää, varsinkin lantion kohdalla. Mutta kyllä tämän kropan kanssa nyt elää, kun tuo lantio on sentään kutistunut alle sadan sentin :)

Huoh, faidran esimerkin innostamana päätin mitata lantioni. Okei, ei ollut hyvä idea, ei. Tulos yhä vaan yli sata: 101 cm.

Jos sovitaan, että unohdetaan tuo luku ja keskitytään miettimään, mitä se on tuossa vaikka joulun alla. Tai oli mitta mitä oli, kun se "materiaali" ei ole tuota hyllyvän sorttista vaan napakkaa.

Vyötäröä en uskalla edes mitata. On meinaan vyötärönympärys varmaan sama, kuin kapeimmat lantiot täällä! Varsinkin kun tuo vauvamasun ripe tuossa alavatsalla köllöttää. Vaan se lähtee vielä!

Puolen vuoden jälkeen kirjoitan mitoista uudestaan...

BettyBlu sanoi:
Hei Vilma-liina mistä tollanen taulukko löytyy?
Kiitos.

Taulukoita löytyy ainakin lähes kaikkien vaatteita myyvien firmojen postimyyntikuvastoista, ja varmaan myös heidän nettisivuiltaan.
Todennäköisesti noissa taulukoissakin on eroja, riippuen esim. vaatteiden valmistusmaasta.

En ole vielä löytänyt yhtään taulukkoa, jossa kaikki mun ympärysmitat löytyis esim. koon 38 alta. Oon kai joku sekasikiö, kun rinnanympärys voi olla kokoa 42, vyötärö 36 ja lantio sitten taas jotain ihan muuta. Ei ihme, että mitkään valmisvaatteet ei tunnu istuvan päälle, paitsi tietysti mahdollisimman joustavasta materiaalista valmistetut. Onneks on olemassa ompelukone ja saumuri, jolla pystyy helposti tekemään tarvittavia muutoksia.

Ja mun vaatekaapista löytyy vaatteita lähes kaikkia mahdollisia kokoja. Koot vaihtelee niin tolkuttomasti riippuen siitä, mikä kausi on meneillään. On jotain lasten 160 senttisiä, H&M:n 34:sia, ja sitten taas toisesta äärilaidasta löytyy esim. koon 42 housut. Etenkin housuissa on hirvee repertuaari, koska persus katoaa dietillä kokonaan, ja ilmestyy "rajähdysmäisesti" takaisin, kun kalorit nousee normaalille tasolle.
Jos joku koko tähän nyt täytyy heittää, niin se ois varmaan S/M.

Tosiaan, mä en kyllä osaa lukea. Tässä threadissahan kysyttiin vaatteiden kokoa eikä strategisia mittoja ;) Koot vaihtelee: yläosa voi olla S-M tai 38, alaosa M-L tai 38-42, riippuu ihan täysin vaatteen valmistajasta. Omistan jopa yhdet jazzhousut kokoa S, vaikka en todellakaan alaosasta ole mikään small.. Ja sama vika kuin vilma-liinalla, en ainakaan tähän mennessä oo koskaan ollut minkään postimyyntikuvaston taulukon standardikokoinen nainen :D

Tuo vaatekoko riippuu kyllä ihan mielettömästi kaupasta. Normaalisti "veromodakoko" 34 voi olla liian suuri mulle, mutta auta armias kun yritin ahtaa ahteriani backstreerissä koon 40 housuihin... heh :D ei onnistunut.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Yläosa riippuen materiaalista 34-36, alaosa sitten 36.Tyyliin vähän vaikee vastata, kun ei ole mitään tiettyä. Yleensä sellasia urheilullisia rentoja vaatteita, joita kuitenkin voi pitää töissä. Esim. Mexx ja Esprit on hyviä merkkejä jossa voi helposti yhdistää työ- ja vapaa-ajan.

Hehkutan tänne kun johonkin on pakko hehkuttaa. Vaatteeni ovat jääneet pieniksi hartioista :hyper: Juuri kaivoin vanhan kesätopin kaapista ja se on tosi hassun näköinen, kun yläselästä kangas kirraa tosi tiukalle ja vyötäröllä on kangasta vaikka muille jakaa. Aikoinaan paita oli sellainen lievästi löysä joka puolelta.

Selkä on leventynyt, uskomatonta! :rock:

Itse asiassa mulla on luonnostaan leveähköt hartiat ja joskus olisin halunnut niitä jopa kapeammiksi, heh!

Tiukkis sanoi:
Hehkutan tänne kun johonkin on pakko hehkuttaa. Vaatteeni ovat jääneet pieniksi hartioista
Wau! Hehkuta vaan! Tuosta vasta haaveilen, mä olen sellainen luisuhartia, että varmaan meidän kolmevee neidinkin vaatteet olis mulle hartioista löysiä... Joten ihaillen suhtaudun tuohon!
:worship:

Tänne on tosiaan hyvä hehkuttaa, kun täällä innostukseni ymmärretään :) Ja kaiken lisäksi selän levenemisestä saan ainakin osittain kiittää Pakkista! Täältä lukemieni vinkkien perusteella selkätreenini on saanut paljon uusia ulottuvuuksia - lisäksi selkätreeni on noussut jalkatreenin ohi suosikkitreenikseni :thumbs:

Siis voihan V***%#&*!!!
Kävin taas viikonloppuna pitkästä aikaa vaateostoksilla ja ette usko mutta paloi käämit. Vaikka kaiken järjen mukaan tällanen paljon liikkuvan ihmisen kroppa pitäis olla ns. "ihanne" enkä minkään mittapuun mukaan ole kovinkaan epänormaali vartaloltani (tai siis niin ainakin tähän asti oon luullu) niin silti kauppojen sovituskopissa melkein laattaa lentää ja koko touhu on yhtä tuskaa. Kun paita mahtuu tissien ja hartioiden kohdalta niin mahan ja vyötärön seudulla on vaikka millä mitalla löysää, ja sama peli housuissa - kun reisistä ja takamuksista mahtuu niin vyötärö on korvissa ja noin 20 senttiä liian iso, ja lahkeet 15 senttiä liian pitkät. Ja lopputulos aina se että näytän ihan hirveeltä tankerolta ja epäsopusuhtaiselta persjalkaiselta!!! P****kele!!! Kyllä taas jäi niin monet hyvännäköiset housut kauppaan, kun yksinkertasesti ne ei istu, ei sitten kirveelläkään.
Pikkuhiljaa sitä on oppinut jo sovittamatta näkemään mikä vaate vois ehkä sopia ja mistä on turha edes haaveilla - ja tota turha edes haaveilla - osastoa tuntuu olevan noin 90 prossaa vaatekauppojen tarjonnasta. Ymmärtäisin tän jos olisin kaskyt kiloa ylipainoinen tms, mutta kun hampaat irvessä ruuvaan salilla ja kyttään syömisiäni ja pidän itseäni kaikin puolin kunnossa, niin vaikka en mikään kusimato-mallivartaloinen olekaan, niin ei se vaatteiden löytäminen ihan näin kovan työn takana pitäis olla!!???!!! :itku:

*HUOH* Tulipas purkauduttua oikein kunnolla, ja vieläpä ihan aiheen vierestä... mutta kyllä pistää vihaksi :curs:

Joo, noinhan se menee. Suuri osa ihmisistä on ylipainoisia ja vaatteet suunnitellaan niitä silmälläpitäen. Sitten kun esim. helsingistä löytyy pari kauppaa jossa on myös pienenpiä kokoja (tai no, sellaisia, että koko 34 ei ole jokinorsulle suunniteltu :D), niin joku trendin toimittaja päättää tehdä jutun, jossa valitetaan kuinka ei enää mahduta nykyään koon 38 vaatteisiin :curs: (tjeu: pari kuukautta vanha trendi, en nyt muista mikä).

Punttimimmien pitäisi selvästikin kehittää joku oma vaatekauppa. Vaatteita, joissa olisi käsille tarpeeksi tilaa ja vyötäröllä riittävän vähän kangasta :)

Hippu sanoi:
Siis voihan V***%#&*!!!
Kävin taas viikonloppuna pitkästä aikaa vaateostoksilla ja ette usko mutta paloi käämit. Vaikka kaiken järjen mukaan tällanen paljon liikkuvan ihmisen kroppa pitäis olla ns. "ihanne"...
Tästä samasta aiheesta on täällä aika moni muukin avautunut. Mutta totuushan on se, ettei niitä vaatteita todellakaan tehdä punttimimmin mittojen mukaisiksi. Ihannevartalokin taitaa nykyisellään olla enempi sellainen laiha lihakseton, sellaiselle vaatteet varmaan sopivatkin (vaikkakin tälläisen täysin potailuun hurahtaneen onkin vaikea käsittää, kuinka kukaan haluaisi näyttää aliravitulta kukkakepiltä, mutta ilmeisimmin moni haluaa)
Itse olen pieni, pyöreä ja fanaattinen punttailija ja inhoan housujen ostamista. Lahkeet toki saan helposti lyhennettyä, mutta kun mallit on vaan suunniteltu ohuemmat reidet ja pienemmän persuksen omaaville, joten päälle mahtuvissa farkuissa lötköttää vyötäisillä se puoli metriä ylimääräistä.
Voin vaan kuvitella, miten hankalaa oikeasti lihaksikkaitten on löytää nättejä vaatteita.
Mut älä masennu, kyllä hyvänmallisiakin vaatteita tulee aina välillä vastaan. Ja ryhdikäs urheilullisen ihmisen kroppa näyttää todella hyvältä, mitä siitä vaikka sopivia vaatteita saakin "vähän" etsiskellä. :)

Lilith sanoi:
Tästä samasta aiheesta on täällä aika moni muukin avautunut. Mutta totuushan on se, ettei niitä vaatteita todellakaan tehdä punttimimmin mittojen mukaisiksi. Ihannevartalokin taitaa nykyisellään olla enempi sellainen laiha lihakseton, sellaiselle vaatteet varmaan sopivatkin (vaikkakin tälläisen täysin potailuun hurahtaneen onkin vaikea käsittää, kuinka kukaan haluaisi näyttää aliravitulta kukkakepiltä, mutta ilmeisimmin moni haluaa)
Itse olen pieni, pyöreä ja fanaattinen punttailija ja inhoan housujen ostamista. Lahkeet toki saan helposti lyhennettyä, mutta kun mallit on vaan suunniteltu ohuemmat reidet ja pienemmän persuksen omaaville, joten päälle mahtuvissa farkuissa lötköttää vyötäisillä se puoli metriä ylimääräistä.
Voin vaan kuvitella, miten hankalaa oikeasti lihaksikkaitten on löytää nättejä vaatteita.
Mut älä masennu, kyllä hyvänmallisiakin vaatteita tulee aina välillä vastaan. Ja ryhdikäs urheilullisen ihmisen kroppa näyttää todella hyvältä, mitä siitä vaikka sopivia vaatteita saakin "vähän" etsiskellä. :)

Exactly my feelings, Hippu ja Lilith! Samoja kokemuksia. Silloin kun vahingossa sattuu löytämään suurin piirtein sopivat, ne on pakko ostaa. Kaiken huippu oli tässä pari vuotta sitten Helsingissä. Etsiskelin vähän juhlavampia housuja kollegojen kanssa ja nämä yllyttivät eräitä kokeilemaan. Hih! Reidestä kiristivät JA lisäksi vyötäröllä oli (hiukan liioitellen) kymmenisen senttiä löysää. Minkähänlaiselle pömppövatsaiselle tikkujalalle nekin housut olivat tarkoitetut? Sillä reisulla en muuten housuja löytänyt. :wall:

Niin, muuten, kivat ajelut Särkkiksessä, vai mitä?

Hyzenthlay sanoi:
Joo, noinhan se menee. Suuri osa ihmisistä on ylipainoisia ja vaatteet suunnitellaan niitä silmälläpitäen. Sitten kun esim. helsingistä löytyy pari kauppaa jossa on myös pienenpiä kokoja (tai no, sellaisia, että koko 34 ei ole jokinorsulle suunniteltu :D), niin joku trendin toimittaja päättää tehdä jutun, jossa valitetaan kuinka ei enää mahduta nykyään koon 38 vaatteisiin :curs: (tjeu: pari kuukautta vanha trendi, en nyt muista mikä).

Punttimimmien pitäisi selvästikin kehittää joku oma vaatekauppa. Vaatteita, joissa olisi käsille tarpeeksi tilaa ja vyötäröllä riittävän vähän kangasta :)

Kannatetaan!!! :rock: Punttimimmit, mihin tehdään aloite?

Suositut

Back
Ylös Bottom