vaatteiden koko?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Housut ei ole mikään ongelma s/m mallista ja liikkeestä riippuen. MUTTA se yläosa. minulla kun on hartiat ja rinnat 75DD. Mitään naisten puseroita on turha edes yrittää, ne kirraa ihan kiinni kainaloon ja ahtaat rinnan kohdalta. Sit ku t-paita on hyvä kainaloista ja ei luttaa rintoja ni ne on muuten liian isoja, pitkiä ja löysää paljon selkäpuolella sekä kaula-aukossa, eikä ne istu hyvin. :hyper:

S-koko paidoissa (joskus XS, kun ollaan oikein vähissä rasvoissa), housuissa 36-38 riippuen täysin lahkeen pituudesta (ne kun tuppaavat aina olemaan liian lyhyet, kun vyötärö ja muu osa on sopiva), alusvaatteet 34/36. Mitäs muita kokoja sitä vielä löytyy..Sukat 36-38..

edit: Tietenkin, jos sattuu niin hassusti, että sitä paisuu jostain syystä, niin kyllähän sitä koon 34/36 alusvaatteet ja S-kokoa oleva paita alkaa tuntua hiukan ahdistavilta.. Mutta tältäkin vältytään, kun on olemassa ruokavalio. :)

Vaatteiden koko mulla on yleensä 38-40. Housujen koko on sitt joissain malleissa isompi, kun on hiukan "uhkeampi" takamus. Ongelmana mulla on housujen suhteen ollut lahkeen mitta! Lahkeet on usein liian lyhkäsiä, vaikka muuten housut oiskin sopivat.
Ja tyylistäni sen verran, että tykkään selkeälinjaisista vaatteista. Väreistä mun pukeutumiseen kuuluu musta ja sinisen eri sävyt.

Housut on kokoa 34, mallista riippuen menee jopa 32. Tuumakoko on 26" tai 27". Minulla ongelmana puolestaan se, että lahkeita löytyy melkeinpä aina lyhentämään. Oon tosi onnellinen jos löydän housut, joissa on sopiva lahkeenpituus! Yläosat on kokoa 34. Ja kenkä 36. Tyyli...korkeat korot, vartalonmyötäiset vaatteet, värit musta, valkoinen, punainen, beige. Tykkään pukeutua "sexysti" ( - punastuu - ) ja huomiotaherättävästi :)

Tiukkis: sanoi:
Omat housuongelmat kulminoituvat (yllättäen) siihen, riittääkö lahkeissa pituus. Usein koon kasvaessa lahkeet eivät pitene yhtään :wall: En tietysti kovin isoja housuja voisikaan ostaa kun en kuitenkaan ihan XL-kokoa ole.
Mitä ihm... Miun ongelmana on se, että kun koko kasvaa, lahje pitenee liikaa. Lautavatsaa miulla ei ole, mutta muuten pulmat muistuttavat Latsin pulmia. Miulla on lyhyet käsivarret ja jalat, mutta paksuutta on. Jos jotkut 44 housut sopivat reisistä ja tuurilla persuksista, lahkeet ovat überpitkät ja vyötärö löksöttää (vihaan vöitä). Housunosto onkin miulle yhtä tuskaa. Siksi mieliasuni onkin verkkarit + T-paita. Paitakoko on M/L, riippuu mallista, tai 44/46. Ja jos löydän hartioilta ja olkavarresta sopivat, hihat ovat liika pitkät. Usein onkin turvauduttava käärimiseen.

Pukeutumistyyli on muuten melko "väritöntä", voisin tunnustaa että junttimaista.

No ehkä se lahje sitten jonkin verran pitenee ainakin joissakin malleissa, mutta erittäin harvoin se pitenee meikäläiselle riittävästi, noita jalkoja kun täällä riittää...

Munkin kroppa on ihan eriparinen, kun mittailee postimyyntiluetteloiden ohjeitten mukaan. Lantio 34, vyötärö 36 ja yläosa 40. Eli jos ostan hyvät housut,niin ne on vyötäröltä tiukat ja istuva paita taas lököttää niiltä kohdin. Niin, haluaisin jonkun nätin mekon kesäksi, mutta mistäs löytäisi sopivan kokoisen joka kohdasta..

Opetella ompelemaan ...

Ratkaisu monien vaatepulmiin olisi opetella ite ompelemaan. Joskus valovuosi sitten (eli yläasteella ollessani) taisin ommella viimeksi kokonaisen vaatekappaleen, ja se taito on kokonaan kadonnut. Pitäisi oppia kaikki ihan alusta. Mutta sittenpä - toivottavasti - saisi joka kohdasta istuvat housut, paidat, hameet ja mekot. Niin, hametta käytän aniharvoin, ja kun käytän, ne kaupan hamoset joko ovat liian pitkiä (liian lyhkäsiä en osta) tai levenevät ihan hassussa kohdassa.

Edit: Niin, tässähän onkin mielenkiintoinen jatkokyssäri ja pikku gallupin paikka: ketkä mimmeistä osaavat ommella/ovat viimeisten 5 vuoden aikana ommelleet itselleen vaatteita?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mä kokeilin ommella joskus vaatteita, mutta tuli liian kalliiksi kun ei mun taidot riittänytkään siihen :) ..vaikka useasti kyllä yritin. Onneksi anoppi on ompelija.

Mulle on vielä mennyt ihan hyvin kaupan vaatteet päälle, mut oon joskus itsekin ommellut, ei vaan taida mikään niistä olla enää käytössä. Oma äiti on ompelija edelliseltä ammatiltaan, ja vienkin aina kaikki korjattavat vaatteet sille. Alusta alkaen en jaksa sen kanssa vaatteita tehdä, kun se on niin pikkutarkka, että mulla menee hermot...kärsimätön luonne, you see... Verhot ompelen kyllä aina itse ja sukkapuikot pysyy kädessä! :)

Yks kaveri on myös tosi hyvä ompelemaan ja tilasinkin sen jo tekemään mulle puvun veljen häihin, mut yllättäen löysin halvalla hyvän mekon kaupasta... Jatkossa kyllä varmaan joskus häntä vaivaan...

Metri sanoi:
... ketkä mimmeistä osaavat ommella/ovat viimeisten 5 vuoden aikana ommelleet itselleen vaatteita?
Juu osaan ommella ja olen ommellut. Mutta monesti laiskuuksissani tyydyn vain tekemään pikku muutoksia. Esim. paidoista vaan saumurilla ylimääräiset sivusaumoista pois.. surrrrrr... ja valmista tuli. :)

Ja kisa-asut on myös suht yksinkertaista tehdä itse. Muokkaa ja päällystää valmiita alusasuja tai bikinejä. Tosin alaosan joutuu kyllä yleensä tekemään kokonaan uusiksi. Mutta eipähän tarvi aina juosta jossain ompelijalla sovituttamassa ja hiomassa, ja varsinkaan maksaa hirmu summia. Onneksi siskolla on kanssa kone ja silmäneula hallussa, niin hän on kanssa jeesannut asujen tekemisessä. Ja esim. tuo minun profiilista löytyvän kuvan yksiosainen asu on alunperin hänen tekosiaan, sitä on vaan muuteltu kropan muuttuessa ja tehty parannuksia ja uudistuksia.
Tuo kisa-asujen tekeminen on kyllä sen verran hidasta hommaa, ja oon niin pikkutarkka, että en kyllä muille niitä viitsis alkaa tekemään. (Paitsi miehelleni oon kyllä tehny poseerauspöksyt.) Tai sitten ne tulis maksamaan niin hirveesti, jos tuntiveloituksena niitä tekis.

Heh. Sopivan kokoisia, tietenkin! Ja väljiä (M-XXL; hmmm...pitäisin kai burkhasta...).

Ompelupuuhat jätän niille jotka osaavat, koulussakin pakenin puukässyihiin.

Itselläni housut vyötäröstä 38, mut reidet ei enää tahdo mahtua niihin...Paidat kokoa 34-38 mallista riippuen...Nappipaidat yleensä 40, kun on tuota rintavarustusta, omaa tosin..=)

Tiukkis sanoi:
No ehkä se lahje sitten jonkin verran pitenee ainakin joissakin malleissa, mutta erittäin harvoin se pitenee meikäläiselle riittävästi, noita jalkoja kun täällä riittää...

Juu tutulta kuulostaa tuo tiukkiksen probleema.. olenkin haaveillut, että joku joskus sattuisi kehittämään vaatemalliston erityisesti pitkäraajaisille :hyper:
tyyliltäni olen aika joukosta erottumaton, ja housuostoksilla suuntaan yleensä farkkupainotteisiin putiikkeihin.. tuumakoot pyörivät siinä ~33"/34"-36" kieppeillä. muuten vaatekoko on luokkaa 38-42 tai vaihtoehtoisesti m/l. onhan sitä pituuttakin kyllä sellaiset 180cm, että vois olla aika ristiriitaista jos niskaa raapivassa lapussa lukis "small"..! :D
Kyllähän meitä siis moneen junaan löytyy. Onneksi..

Pieniä vaatteita. xs tai s. (163/54)
Ongelmana on liian pitkät lahkeet, liian löytät vyötäröt ja ahtaat reidet. Enkä myöskään ikinä löydä ittelleni lantiomallisia housuja kun kaikissa kokeilemissani vyötärö on siltikin navassa. Olen oudon mallinen.

Viivi sanoi:
vaatteiden koko riippuu tosi paljon ostopaikasta, mutta sanotaanko nyt 36-38

Kunnon kauluspaitaa en ole saanut pitkiin aikoihin mistään, jos ei hartiat ole liian leveät ( hihan sauma on puolessavälissä hartiaa ) niin sitten on muuten vain vääränkokoinen niin ettei napit mene kiinni vaan rintavarustuksen kohdalle jää () tälläinen ja tuntuu että napit siiinkooo just jonkun silmien väliin.

Oisko vinkejä ?

Nim. trikoopaitoihin kyllästynyt

Kannattasko ostaa kokoa isompi paita! Jos hartiat kiristaa ja napit ei mene edesta kiinni niin todennakoisesti sa kuvittelet olevas pienenmpi kuin olet.

Muutenki...onk taalla palstalla todella kaikki kokoa 32-36??? Mahtuuko ne teijan lihakset muka noihin kokoihin? Ma muistan olleeni kokoa 32 joskus 12 vuotiaana ja en nyt ikina mikaan kauhee laski oo ollu. Ja kun aikanaan harrastin kilpaurheilua niin reidet ei ikina ois mahtunu jo lihaksien takia niin pieniin farkkuihin ku jengi taalla sanoo kayttavansa.

Suositut

Back
Ylös Bottom