vaatteiden koko?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Viela yksi pieni kysymys...ihan mielenkiinnosta.
Taa on tietty maku asia...ja ehka mun maku on erilainen kun oon asunu pitkiakin aikoja mm etelaAmerikan suunnalla ja afrikkalaisten kanssa. Joten...nayttaako teista oikeesti ees hyvalta aikuinen sanotaan +/-30v nainen jolla on perse kokoa 32??? Ja farkuissa joku koko 26 tai pienempi??? Ma olin tosi kukkakeppi lapsena ja muistan et mun farkut oli joskus alkuteinivuosina kokoa 26 ja en todellakaan haluis olla sen kokoinen enaan. Mielummin vaikka vahan jenkkakahvoja kuin noin pienet perat. Mut kuten sanoin ehka ma oon liikaa tottunu tohon karnevaali elamaan ja sielahan ei pienilla perilla parjaa. ;)

Hei mut silti! Vaikka kyl ma muista et aikanaan ainaki suomalaiset jatkat tykkas pienista perseista ja isoista rinnoista...mika on muualla maailmassa jenkkeja lukuunottamatta aika harvinaista. Ku voihan mimmi ola timmi mut silti naisellinen. Ma ainakin diggaan semmosta Marilyn tai J'Lo kokoa ja Marilyn oli kokoa 40-42 ja ei se J'Lo paljon pienempi ole...ainakaan peristaan.

annamae sanoi:
Mielummin vaikka vahan jenkkakahvoja kuin noin pienet perat. Mut kuten sanoin ehka ma oon liikaa tottunu tohon karnevaali elamaan ja sielahan ei pienilla perilla parjaa. ;)

Hei mut silti! Vaikka kyl ma muista et aikanaan ainaki suomalaiset jatkat tykkas pienista perseista ja isoista rinnoista...mika on muualla maailmassa jenkkeja lukuunottamatta aika harvinaista. Ku voihan mimmi ola timmi mut silti naisellinen. Ma ainakin diggaan semmosta Marilyn tai J'Lo kokoa ja Marilyn oli kokoa 40-42 ja ei se J'Lo paljon pienempi ole...ainakaan peristaan.

ERITTÄIN HYVIN SANOTTU!!!! :kippis1:
Oon täysin samaa mieltä. Mulla on aikanaan ollut nykyistä selkeesti rehevämpi ahteri, ja nyt ahkeran salilla vääntämisen seurauksena perä on kaventunut niin että melkein itseäkin alkaa huolestuttaa, ja siippakin kyselee harva se päivä, että en kai mä aio kaikkia rasvoja persiistä hukata :) Vakavasti puhuen, ei näillä mitoilla vielä aihetta todelliseen huoleen oo, mutta kyllä mä ainakin mieluummin olen hiukan persevä kuin mikään lanteeton kukkakeppi. Eikä yläkroppaakaan viitsis treenata ihan suhteettomaksi lantioon nähden - ei vaan musta näytä enää naiselliselta, jos lantio on kapea ja takamus pieni.

Joo. Mulla on perseessä mittaa vaikka kuinka enkä mistään hnnasta sitä puikulaksi laihduttaisi. Kyllä se iso (?) lihaksikas perse on kaikkein paras! Mahdollisimman vähällä sellumäärällä

Täällä ilmoittautuu myös ns. rintava, reitevä ja persevä punttimimmi :kippis1: Vaatteiden koko, hmm... se riippuu mallista niin paljon, mutta 38-40 tai M/L se useimmiten on. Mullakin tahtoo olla ikiongelmana sama kuin PMLatsilla, eli jos housut istuvat reisistä ja peffasta hyvin, niin vyötärö onkin sitten mallia teltta... ja/tai lahkeet puoli metriä liian pitkät. Sama homma yläosissa, varsinkin T-paidoissa, jos hartiat sopivat puristamatta, niin vatsan/vyötärön kohta lepattaa kuin lakana tuulessa. Ommella en valitettavasti osaa, en sitten pätkääkään :nolo:

Ja juu, ei oo silikoonia meikäläisen nahan alla (threadin aloittajalle tiedoksi) ;)

Annamae sanoi:
Kannattasko ostaa kokoa isompi paita! Jos hartiat kiristaa ja napit ei mene edesta kiinni niin todennakoisesti sa kuvittelet olevas pienenmpi kuin olet.

Taisit ymmärtää vähän väärin ton Viivin probleeman, eli PAITA on hartioista liian suuri ei Viivi itse ;) . Tässä posti:

Viivi sanoi:
Kunnon kauluspaitaa en ole saanut pitkiin aikoihin mistään, jos ei hartiat ole liian leveät ( hihan sauma on puolessavälissä hartiaa ) niin sitten on muuten vain vääränkokoinen niin ettei napit mene kiinni vaan rintavarustuksen kohdalle jää () tälläinen ja tuntuu että napit siiinkooo just jonkun silmien väliin.

Oisko vinkejä ?

Toi nappien väliin aukeeva rako on ongelmana mullekin, vaikka en mielestäni tolkuttoman uhkea olekaan, taitaapi olla b-kupille toi mitoitus useimmiten. Yks keino on, jos paita muuten on sopiva, ommella nappien väliin pienet hakaset tai pala tarranauhaa, niin kankaat pysyy nätisti yhdessä nappien välissäkin. Pikaratkaisuna toimii pieni hakaneulakin sisäpuolella, sellanen joka varmasti pysyy kiinni :D!

Eeva sanoi:
Toi nappien väliin aukeeva rako on ongelmana mullekin

Ok, ma sit ymmarsin vaarin. Ootteko kokeillu tohon paita pulmaan semmosta ratkasua etta ostaa ns kunnon paitoja. Ma oon vaan valitettavasti huomannu et ns halvat kauluspaidat vintsottaa ja vetaa mut (vaikka itkien) laittaa useemman kymmenen euroo kunnon paitaan ni on siita paljon enemman iloa pitkaksi aikaa. Viimeksi ostin aikas kalliita paitoja Ralph Laurenilta mut ne istuu tosi hyvin ja eipa tarvii seuraavaan viiteen vuoteen paitoja ostaa. Ja kaytanhan ma niita yli 8h joka paiva toissa! Ni yhta tarkeet ne on ku hyvat kengat erityisesti seisomatyota tekevalle. Ja eipa tassa kuussa muuta osteta. Jotkii Marks & Spencerin ja muitten markettien 'halpahallien' paidat kylla vintsottaa tosi pahasti. Mulla C kupilla oli kans toi nappirako ongelma mut nain ma paasin siita...ja se etta noissa vaatekaupoissa on osaavat tadit neuvomassa etta minka kokonen sen paidan pitaa olla. Ja usko tai ala..se on muutakin kuin nappituntumaa...

annamae sanoi:
Viela yksi pieni kysymys...ihan mielenkiinnosta.
Taa on tietty maku asia...ja ehka mun maku on erilainen kun oon asunu pitkiakin aikoja mm etelaAmerikan suunnalla ja afrikkalaisten kanssa. Joten...nayttaako teista oikeesti ees hyvalta aikuinen sanotaan +/-30v nainen jolla on perse kokoa 32??? Ja farkuissa joku koko 26 tai pienempi??? Ma olin tosi kukkakeppi lapsena ja muistan et mun farkut oli joskus alkuteinivuosina kokoa 26 ja en todellakaan haluis olla sen kokoinen enaan. Mielummin vaikka vahan jenkkakahvoja kuin noin pienet perat. Mut kuten sanoin ehka ma oon liikaa tottunu tohon karnevaali elamaan ja sielahan ei pienilla perilla parjaa. ;)

Mä kyllä lukeudun pienien peppujen kannattajiin :) pieni ja pyöreä on paras, ja hartiatkin näyttää leveämmiltä kun on pieni peppu. Tosin ihan kukkakeppi ei saa olla, itselläni oli vielä 17-vuotiaana lantion ympärys 80cm, ja nyt kun olen treenannut ja saanut pikkusen lihaa, se on 86cm (jä näyttää paljon paremmalta mielestäni). Ja miksikös ei pienipeppuisella karnevaaleissa kivaa olisi, sekaan vaan kaiken kokoiset :haart:

Vaate koko on 36-38 tai s-m paidoissa ja housuissa tuumakoot.Olen 170 cm ja mulla on pitkät jalat enkä ole mikään löysävartaloinen :) , joten housut joudun ostaan niin, että niissä on pituus ja leveys tuumat erikseen. Käytän paljon strech vaatteita, koska ne istuu mielestäni paremmin päälle :rolleyes: . Omistan hartia varustusta sen verran :) , että joistakin m-kokoisistakin ei strech vaatteista hartiakohdista puristaa. Farkuista miss sixty on jees ja muuten sporttiset vaatteet on must in! Seuraan paljon vaatemuotia ja pakko myöntää, että pukeudun sen mukaan, mutta vain jos se miellyttää mua. En siis laita jotain vaatetta sen takia päälle, että se on muodissa vaan siks et mä tykkään siit. Tän kevään ja kesän väreistä must tummanpunainen, valkoinen,beige ja vaaleenpunainen on kivoja.Vaatteita on ihana shoppailla ja käytän niihin ehkä liikaakin rahaa.
En ole kuitenkaan mikään snobi tyyppinen vaikka tykkään merkkivaatteista. :rolleyes: Mielenkiintosta lukee toisista tällaisia juttui, koska vaatteet kertovat ihmisestä paljon..
Kesää odotellessa!

Metri sanoi:
Edit: Niin, tässähän onkin mielenkiintoinen jatkokyssäri ja pikku gallupin paikka: ketkä mimmeistä osaavat ommella/ovat viimeisten 5 vuoden aikana ommelleet itselleen vaatteita?

Ompelen vaatteita itse ja korjaan ostamiani vaatteita sopivammiksi jos ei ole liikaa muita kiireitä. Varsinkin housuja joutuu yleensä aina korjailemaan, että saan niistä edes jotenkin sopivat, lähinnä lahkeesta mittaa pois ja vyötäröltä kapeemmiksi. Viimeaikoina on vaan jäänyt vähemmälle, kun on muka aika muuta puuhaa, lähinnä olen korjaillut ratkenneita saumoja ja muuta pientä.

Hyzenthlay sanoi:
Mä kyllä lukeudun pienien peppujen kannattajiin :) pieni ja pyöreä on paras, ja hartiatkin näyttää leveämmiltä kun on pieni peppu. Tosin ihan kukkakeppi ei saa olla, itselläni oli vielä 17-vuotiaana lantion ympärys 80cm, ja nyt kun olen treenannut ja saanut pikkusen lihaa, se on 86cm (jä näyttää paljon paremmalta mielestäni). Ja miksikös ei pienipeppuisella karnevaaleissa kivaa olisi, sekaan vaan kaiken kokoiset :haart:

Joo mutta isopeppuisella vyötärö näyttää kapealta. Nami. Takapuolen ympärys meikällä ollut iät ja ajat (eli viimeiset 7 vuotta...) 85cm..
Vaatteita olen joskus kokeillut ite väsätä mutta ei kyllä ole minun lajini. Lapset ja villasukat vielä menee...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Täytyy kai tässä sitten lähettää ensimmäinen oma posti tälle foorumille...

Kamalan pieniä vaatekokoja monilla, itselle menee - merkistä riippuen - 36 - 38, joskus teinimerkeissä jopa 42. :rock:

Koko yleensä 36-38, enemmän 36.
Joo tosta Marilynistä aina sanotaan että se oli koko 42. MUTTA se vastaa tämänpäivän kokoa 38. Koska koot ovat suurentuneet niistä ajoista.
Mun mielestä kaikki naisvartalot ovat kauniita, juuri sen takia kun ne on erilaisia.
Itsellä mielummin iso pua ja kapee vyötärö, kuin päinvastoin :) .

Mä olen kyllä ehkä maailman hajanaisin vaatekoon käyttäjä. Usein saatan S-koon ihmisenä valita L-koon paidan, joskus taas pienentää XS:ää.:) On vaikea tilata vaatteita, koska liian kireä on discusting kun taas koot vaihtelee niiin pirust myös vaatteissa.
Kun mietin, aika usein muutan jollain tavalla hankkimaani vaatetta. Saatan duunata siitä avokauluksisen paidan tai muuttaa housujen ns. 'tyyliä' parantelemalla niitä mun makuun sopivammiksi. Ihan hörhöö. Sukkia en yleensä parantele, ne kelpaa:Hyper:

Minihame onkin musta oiva keksintö reisien suhteen, harvoin reidet on tiellä. heh.Mä olen kyllä kesäisin ihan minifani. Ne on niin söpöjä. :)

pöö

Missukka sanoi:
Joo mutta isopeppuisella vyötärö näyttää kapealta. Nami. Takapuolen ympärys meikällä ollut iät ja ajat (eli viimeiset 7 vuotta...) 85cm..

:eek: Jos 85 cm peppu on iso, niin sittenhän meikäläisellä on varsinainen seittemän leivän uuni :hyper:

BettyBlu sanoi:
Itsellä mielummin iso pua ja kapee vyötärö, kuin päinvastoin

:offtopic: Ootkos Kainuun tyttöjä?

Hm. Mä tässä mietin, mikähän mun koko on... Kaapissa olevat vaatteet kun eivät vastaa todellisuutta tällä hetkellä. Eli normaalisti koko on 38/M, jostain L tai S, riippuu ihan vaatteesta. Nyt kumminkin on matkaa vielä noihin 38/M koon vaatteisiini, alaosassa siis, raskauden jäljiltä. Paino alkaa olla lähtölukemissa, mutta lantio tuntuu taasen kerran levinneen raskauden aikana... Vielä jos kolmannesta haaveilee, niin se seitsemän leivän uuni alkaa jo olla todellisuutta. :rolleyes: No, on se siitä hyvä, että on leveä, että synnytys sujuu näpsäkästi - vaikka kontaten tulis. Ja jos alle 90cm on leveä takamus, niin mä en taida tästä tuolista enää nousta esittelemään tätä mun järkälepeffaa. :D

Mutta sovitaan, että kokoni on se 38/M. Housuissa nappi alkaa lähestyä napinreikää, enää ei puutu montaa senttiä! Isompia en käy ostamaan, kuljen siihen asti parissa trikoopökissä, hameissa ja mahtuuhan mulle jo yhdet farkut taas...

Tuo paitapusero-ongelma on mulle tuttu. Mulla kun on vielä ihan olemattomat hartiat (nyt haaveilen, että punttiharrastus korjaisi asiaa), ja E75 rinnat. Eli se napinvälien repsottaminen paitiksissa on tuttua. Eli eipä tule käytettyä paljon paitiksia, trikoopaitoja lähinnä. Tosin niissäkin näytän aika... no, mikähän sit sopiva sana. Kun vyötärö on mulla normaalisti aika kapea suhteessa perään ja rintoihin, niin ladyfit-paidoissa mun ryntäät näyttää varsin uhkaavan päällekäyviltä. ;) Nuorena inhosin sitä niin, että käytin kauheita teltta-t-paitoja, nyt tykkään pitää vartalonmyötäisempääkin.

Ommella osaan, ja kone on. Ei vaan tule nyt paljon ommeltua, aina jos saan laitettua tarvikkeet läjään, lapsilla on jotain tsydeemiä, tai isompi tulee siihen sohimaan, lasten nukkuessa illalla taas olen usein niin väsy, ettei keskittymisestä tule mitään. Olen mä ommellut itse mm. hääpukuni. Tosin se ei ollut mikään prinsessahörhelö, vaan pitkä leninki. En löytänyt mistään sellaista, just sen väristä (syvänvihreä) ja levenevähihaista keskiaikatyyliin, joten ommella päräytin itse. Nyt mulla on projektina sen pienentäminen, olin naimisiin mennessä raskaana ja tein puvun väljäksi. Tosin sekin projekti ollut jo monta kuukautta suunnitteilla, milloin sit toteutuukaan...

Ai joo, pitää kesää kohden kysyä uimapuvuista! Nimittäin uimapuvun osto olis ajankohtainen, ja se on ihan kamalinta mitä tiedän. Olenkohan yksin angstini kanssa? Nimittäin kun rintoja on minkä on, niin 38/40 koosta ne tursuvat suoraan sanottuna ulos. Sitten isommat puvut putoavat hartioilta ja ovat väljiä niin, että leyhyvät vaan. Bikineissä sama, rintoja en saa ängettyä pienempiin kokoihin, isommissa taas yläosa on sit muuten liian väljä, että päällä pysy, ja alaosa samoin. Ei paljon tee mieli rannalla oleilla, kun on niin epämukava olla uikkareissa. Jo se ongelma, ettei puku tue yläosaa, on kurjaa. Tuntuu ahdistavalta ja rinnat on lytällään tai roikkuu jossain ihan eri kohdassa kun niiden normien mukaan pitäisi olla. :rolleyes: Mistähän sitä löytäis sopivat, mukavat ja jotka eivät ole ulkonäöltään ns. mamma-malllia.

Pitikin ajatella tuota. Heti alkoi potuttaa.

Estel sanoi:
Ai joo, pitää kesää kohden kysyä uimapuvuista! Nimittäin uimapuvun osto olis ajankohtainen, ja se on ihan kamalinta mitä tiedän. Olenkohan yksin angstini kanssa? Nimittäin kun rintoja on minkä on, niin 38/40 koosta ne tursuvat suoraan sanottuna ulos. Sitten isommat puvut putoavat hartioilta ja ovat väljiä niin, että leyhyvät vaan. Bikineissä sama, rintoja en saa ängettyä pienempiin kokoihin, isommissa taas yläosa on sit muuten liian väljä, että päällä pysy, ja alaosa samoin. Ei paljon tee mieli rannalla oleilla, kun on niin epämukava olla uikkareissa. Jo se ongelma, ettei puku tue yläosaa, on kurjaa. Tuntuu ahdistavalta ja rinnat on lytällään tai roikkuu jossain ihan eri kohdassa kun niiden normien mukaan pitäisi olla. :rolleyes: Mistähän sitä löytäis sopivat, mukavat ja jotka eivät ole ulkonäöltään ns. mamma-malllia.

Pitikin ajatella tuota. Heti alkoi potuttaa.

Missäpäin, Estel, asut? Jos pääkaupunkiseudulla, niin ainakin Stadium mainostaa, että "valitse vapaasti mieleisesi ylä- ja alaosa" tjsp. Voipi olla, että puhun läpiä päähäni, mutta mielestäni tuo tarkoittaa sitä, että ne voisivat olla eri kokoisetkin... älkää lyökö (kovin kovaa ainakaan), jos puhun höpöjä :D

Itse asiassa minunkin pitäisi ostaa uudet uikkarit... äääks...

Gillyanne, Itä-Suomessa asun. Valikoima täällä lähinnä marketien ja parin alusvaateliikkeen tasolla. Mutta kiitos vinkistä, me ollaan Helsinkiin lähdössä lähiaikoina sukuloimaan, voisinkin sillä reissulla uikkaria etsiä. Olisi varmasti valikoimat toista luokkaa kuin täällä.

Gillyanne sanoi:
:eek: Jos 85 cm peppu on iso, niin sittenhän meikäläisellä on varsinainen seittemän leivän uuni :hyper:
QUOTE]
Kyllä se suhteessa muuhun minuun näyttää. Siis esim. Vyötäröön. Vai onko minulla sitten harvinaisen kapea vyötärö... Ja se on läski! peppu. Siis roikkuloiva. Ei hyvä.

Nyt piti ihan mielenkiinnosta käydä katsastamassa vaatemittataulukkoa. Nimittäin ultimate kunnossa mun lantionympärys oli tuo 85 senttiä, ja mulla ei kyllä ole mikään leveä lantio, ja noissa mitoissa mulla ei myöskään ollut takapuolta käytännössä ollenkaan. Olen Missukka sinua lähes 10 senttiä lyhyempi, joten sinulla varmasti sitten tosiaan on todella kapea vyötärö, tai hartiat tai jotain, jos noilla mitoilla takamus näyttää suurelta.

Enivei, taulukoiden mukaan naisten 34 koossa lantion ympärys on 88 senttiä. Kyseisessä taulukossa tuo koko 34 oli pienin. 85 sentin lantio löytyi lastentaulukosta 160cm pituisen lapsen kohdalta.

Joo oon itekkii huomannu noi kokotaulukot ja ihmetelly. muut mitat mulla on 90-55-85 mutta en mielestäni ole kovin laiha, lähinnä normaalikokoinen, hieman ehkä löysä. Kaipa sitä sitten itseänsä katselee kovin kriittisesti!

Suositut

Back
Ylös Bottom