vaatteiden koko?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
T.K. sanoi:
Ehkä suomalaisetkin innostuisivat pitämään terveydestään huolta, jos kaupoista ei yksinkertaisesti saisi jättimäisiä mursuvaatteita.

Menee vähän :offtopic:, mut mun on pakko puuttua tohon, et laihempi on terveempi kuin lihavampi. Moni ylipainoinen liikkuja on nimittäin terveempi kuin laiha, joka ei liiku lainkaan.

Mulla on muuten ystävä, aikuinen nainen, joka mahtuu tyttöjen kokoon 140. On anorektikko. Itsekin syömishäiriöiden ihmemaassa seikkailleena olen Gillyn tavoin aika touchy koko- ja painoasioiden suhteen.

Peruskoulussa olin lihava lapsi ja laihat tytöt kitisi "kauhee kun mä oon läski" ja puristeli olemattomia makkaroitaan. Toivottavasti ei sama touhu rantaudu tälle foorumille God forbid.

Gillyanne sanoi:
Tätä T.K.:n postausta on jo ehditty kommentoida. Eli IMHO on kyllä varsin kyseenalaista, että 175cm pitkä ja kokoa 32 käyttävä aikuinen (?) nainen puhuu inhoten muiden lihavuudesta. Anteeksi suoruuteni, mutta noilla mitoilla kun ei voi olla muuta kuin diplomaattisesti sanottuna alipainoinen. Sitäpaitsi, muistelen sinun T.K. jossain ketjussa todenneesi, ettet edes ole mikään punttimimmi etkä pidä treenatusta vartalosta tjsp., joten saanko ihan ystävälliseen sävyyn kysäistä, miksi sitten ylipäätään täällä käyt...?
HIENOA HYVÄ HYVÄ :worship: Gillyanne olen samaa mieltä.
Minä kävin työpaikkahaastattelussa ja kaksi noin 30v naista haastatteli. Kysymys` mitä harrastat?`Itse vastasivat: No eihän tuota tarvitse kysyä se todella näkyy päälle päin.
Luoja että tuntu hyvälle, MINUN TREENAAMINEN NÄKYY :hyper:
Tänää kävin dressmanista ostaas miesten S-koko paitoja, eikä tarvi ku 5cm ottaa helmasta pois ni ovat ihan sopivia.
T: toinen kotinorsu

Huomasin juuri tässä että farkkujen löytäminen on ihan mahdotonta. Vytärön sopivuudesta ei mitään tietoa kun housu ei mene sinne sakka edes väkivalloin ennenkuin ollaan norsu koossa, joka ei sitten istu ollenkaan. Miten Lehtonen oli löytänyt farkut??
Pelastus kuitenkin löytyi aina yhtä luotettavasta ja kalliista espritistä.. On tää niin epäreilua..

Tikrun vaatteet

Helpottavaa huomata etten oo vaateongelmieni kanssa yksin. Housuongelmani helpottui tuossa reilu vuosi sitten kun "löysin" miesten housut, niissä ei reidet eikä peppu ahdistu ;) , ja vaikka mallit on usein mukavan rentoja, niin vyötärölle ei jää sitä 15cm tyhjää :D

Naisten housuista oon samaa mieltä, et ne on suunniteltu ruikkujalkaisille, ja perseettömille/lantiottomille anorektikoille, joilla on kuitenkin paksu vyötärö...tai ainakin usein tuntuu tältä. :jahas: Eli niiden kanssa mulla on yhtä tuskaa, ellei sit satu olemaan strechiä.

Koot, no ne nyt vaihtelee, miesten koissa sitä pienintä yleensä ja naisten koissa malllista riippuen yläosat 38-42/S-L ja alaosissa 38-40/M-L. Väreistä käytän usein mustaa, valkoista, punaista, beigeä, ruskeaa ja armeijanvihreää. Tyyli on duunissa ja vapaa-ajalla usein rennon sporttista, ja juhliin/baariin ym. repäisen sit korkeat korot ja jotain naisllista/sexyä päälle, riippuen tilanteesta. Minihameet on kivoja ;)

Ja tähän ulkomuoto keskusteluun osallistun sen verran et mieluummin naisellinen, lihaksikas ja terve kroppa kuin anorektisen laiha :D Ja mä ainakin diggaan siitä et multa löytyy peppua, kunhan se on kiinteä, se korostaa tosiaan vyötärön kapeutta=naisellisempi kokonaisuus. Hartioita sais tulla vielä lisää ja selkä levitä. Niin, ja jos joku mies ei tykkää mun ulkomuodosta, niin mä aina sanon ettei tartte sit katella, et etsi jostain muualta se lantioton, perseetön, silari teiniprinsessa. ;) Älkääkä sitten vetäkö herneitä luontaisesti isorintaiset ja pienipeppuiset punttimimmit, koska tarkoitan niitä wannabe-beibejä... Mun mielestä aitous on tärkeää ja se et jokainen pystyisi hyväksymään itsensä ja rakastamaan kroppaansa, oli se sit minkä muotoinen tahansa :)

Samoilla linjoilla Tiger girlin kans, eli farkut suunnitellaan just sellasille kun kuvailit. Kävin muutama viikko sitten kaupassa, jossa oli eri farkkumerkkejä vaikka ja kuinka paljon. Kokeilin kaikki läpi! Kiristi reisi, persus osastosta ja vyötäröön jäi löysää tosi paljon. Ihmeteltiin sitten myyjän kans pitkään, mut onneks se toi vielä yhden merkin kun olin jo epätoivoinen, joka yllätys, yllätys sopikin! Merkki oli Freesoul. Materiaali stretsiä, joten istuvuus hyvä. Eilen sitten menin H&M:iin ja ajattelin ostavani jonkun halpis kauluspaidan. Eipä ollut sopivaa, veti selästä ja hartialinja nousi väärään kohtaan ja sitten hihat jäi lyhyeksi joka paidassa.... se siitä kokeilusta! :(

Minulla on pitkänä ihmisenä tuo vaatteiden löytäminen välillä tuskallista..housujen lahkeet ovat liian lyhyet niin myös paitojen hihat.
Pääasiallisesti käytän kokoa 40, jotkut koon 38 vaatteetkin menevät.
Tyylinä rento farkut ja paita look..ainakin arkena, viikonloppuisin ja silloin kun on aikaa laittautua tyyli on sitten hieman naisellisempi.

Mimmuli sanoi:
Huomasin juuri tässä että farkkujen löytäminen on ihan mahdotonta. Vytärön sopivuudesta ei mitään tietoa kun housu ei mene sinne sakka edes väkivalloin ennenkuin ollaan norsu koossa, joka ei sitten istu ollenkaan. Miten Lehtonen oli löytänyt farkut??
Pelastus kuitenkin löytyi aina yhtä luotettavasta ja kalliista espritistä.. On tää niin epäreilua..
Pitikös sun mennä sanomaan... "eksyin" kaupassa Espritin osastolle ja sovitin farkkuja - jotka istuivat kuin valettu :eek: Mahtuivat niin reidet kuin takapuolikin, eikä jäänyt sitä perinteistä kämmenen levyistä löysää vyötärölle. Ainut miinus noissa onkin sitten se hinta... :jahas:

Toisen sopivan farkkumerkin löysin Stockerista. Meinasin jo luovuttaa uusien farkkujen hankinnassa kun mitkään ei tuntuneet istuvan, mutta nyt onkin jo paaaaaljon parempi mieli! :thumbs:

Emmah sanoi:
Pitikös sun mennä sanomaan... "eksyin" kaupassa Espritin osastolle ja sovitin farkkuja - jotka istuivat kuin valettu :eek: Mahtuivat niin reidet kuin takapuolikin, eikä jäänyt sitä perinteistä kämmenen levyistä löysää vyötärölle. Ainut miinus noissa onkin sitten se hinta... :jahas:

Ei nyt millään pahalla, mutta eikös Esprit ole melko halpa merkki...? Eli tuskin farkut maksoivat yli 100 euroa, vai maksoivatko?

Sakael sanoi:
Ei nyt millään pahalla, mutta eikös Esprit ole melko halpa merkki...? Eli tuskin farkut maksoivat yli 100 euroa, vai maksoivatko?
Ei nyt millään pahalla, mutta meillä taitaa olla vähän erilainen käsitys kalliista ja halvasta... ;) Musta lähes sata euroa farkuista on paljon. Ehkä just jotkut 20-40 €:n Kappahlin/Lindexin/H&M:n farkut menee mulla kategoriaan halpa. Tottakai noi merkkivaatteet a la cK/D&G/Boss/jne. on jo ihan eri hintakategoriassa, mutta mulle merkin sijaan tärkeämpää on ollut, että ne farkut istuvat.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Emmah sanoi:
Ei nyt millään pahalla, mutta meillä taitaa olla vähän erilainen käsitys kalliista ja halvasta... ;) Musta lähes sata euroa farkuista on paljon. Ehkä just jotkut 20-40 €:n Kappahlin/Lindexin/H&M:n farkut menee mulla kategoriaan halpa. Tottakai noi merkkivaatteet a la cK/D&G/Boss/jne. on jo ihan eri hintakategoriassa, mutta mulle merkin sijaan tärkeämpää on ollut, että ne farkut istuvat.

Minun mielestäni Espritin vaatteet eivät ole halpoja eivätkä myöskään kalliita; ne ovat sellaisia keskihintaisia. Enkä millään tavalla tarkoittanut sitä, että merkillä olisi jotain väliä. :)

Mua ainakin hirvittää se Espritin hinta.. Kun on aiemmin tottunut ostamaan hurjalla opiskelijabudjetilla vero moodan 40 euron housuja jotka on ollu "tosi mageet" :rolleyes: Ja sitten huomaatkin ostavasi kahdet yli 80 euron housut..
Se, mikä ihmetyttää on se, että mun housut (kaikki siis esprittiä) on kokoa34-38.. Aikalailla siis malli kuitenkin heilläkin heittää.

Vaatekoko sellasta tasaista 40/M/L sekä alhaalla että ylhäällä. Mutta paidat on alkanu aiheuttaa ongelmaa.... kiristää hartioista ja lököttää vyötäröltä ->näyttää rumalta :( Tyyli on aika ei-röyhelöinen. Jonkun verran pitää esim. duunissa miettiä käytännön kannalta ja silleen että on "esimerkillinen", (hah hah, jota en todellakaan aina ole, heh.)
Ja tohon kroppakeskusteluun: itse saan kommentteja että oletpa hoikka, tms. vaikka paino on 66 ja pituus 172. Että silleen, mutta se vaan osoittaa, että punttaavilla mimmeillä se vaa'an lukema ei tosiaankaan kerro siitä, miltä näyttää! Jos joku ei-punttaava painais saman verran, niin ei tid. näk. näyttäisi laihalta ainakaan. (En itekään näytä laihalta omasta mielestäni, mutta en nyt paksultakaan, NORMAALILTA, sanoisin.)

Omii kokoi...

Omat koot liikkuvat välimaastossa 32-38 - 32-36 yläkropassa valmistajasta riippuen ja 34-38 alakropassa myös samasta syystä.

Esimerkkinä vaikkapa H&M (jossa käyn, koska sopii budjettiin - minusta 20 egen housut ovat jo sijoitus), josta ostin joku aika sitten sammarit kokoa 38. "Naisten osastoilla" en ole kaupoissa vielä käynyt, vaikka olen naisen ikäinen ;)...En osaa siis arvioida, mikä varsinainen naisten koko olisi - elän vielä teinivuosia ja teinimaassa koko on usein 36.

Sama ongelma on silti täälläkin, lähinnä tosin siis noissa teinikaupoissa, eli reisistä krinnaa, vyötärö löysä - ja usein vielä lahkeet ovat liian pitkät. Mulla on tosin Jenkeistä ostettuja housuja, jotka ovat lahkeiden osalta juuri niin kuin pitää (siellä tosin ihan tavallisesta supermarketista löytyy eri lahjepituuksia housumalleista).

Olen normaalisti 34, joissain Zaran housuissa 36. Nyt olen saanut liikaa rasvaa ympärilleni, joten vaatteet kiristää, mut uusia en osta ennen kuin olen vanhassa koossani!

mä olin kesällä ihan onnettoman ruipelo, ylöosasta xs:n vaatteet oli isoja, housuista meni 32-34.. (pituus 163), ja kyllä kaikki huomauttelikin siitä.. :(
nyt oon saanu jo lisää massaa, hihattomat paidat menee vielä päälle, muuten alkaa jo hartioista kiristää ja reidet & perse pitää jo survoo housun sisälle.. (niihin muutamiin stretcheihin mihin vielä mahtuu..) :D
vielä pitää saada lisää massaa.. :evil:

Suositut

Back
Ylös Bottom