Väsymys

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
46
Meikää väsyttää aivan sikana, tätä shi*** jatkunut jo vuoden verran, kävin syksyllä ottamassa erilaisia arvoja, munuais- ja maksa-arvot olivat hieman koholla, joten nyt olen menossa uudemman kerran, tosin eivät paljoa olleet...nukuttaa aina, voisi nukkua vaikka päivän putkeen, tosin sitten kun pääsee ylös niin jaksaa kyllä jotenkin..sali on jotenkin jäänyt silloin tällöin meininkiin (yllätys) tosin ehkä syy johtunee yleisestä saamattomuudestani eli en kyllä venyttele juuri ja aerobinen puoli on kyllä aika vähissä, ehkäpä se noita korjaamalla paranisi...v...taisin jo itse vastata kysymykseeni :/ Kiitos! :wanha:

Samoja ongelmia täällä... mietein et olisiko syynä juurikin airobisen puute ja pieni ylipaino 175cm 114kg rasvaprosentti 89% :hyper:

eipä tuo nyt millään venyttelyllä&aerobisella lähde. takaisin lekuriin sanon ma. expertit voisivat ehdotella mitä arvoja pitäisi mittauttaa?

Ootko kilpirauhas-arvoja mittauttanu?

Tohtorille vaan..Itellä samantyyppistä oiretta puolisen vuotta. Ennen riitti 4-6 tuntia unta yössä ja nyt ei riitä edes 14 tuntia. Tuntus että verta vuotaa nenästä helpommin kuin ennen. Anemiaa? En tiiä ennen ku tohtori soittaa ens viikolla.

Kilpirauhanen otettu joku puoli vuotta sitten. Labraan on jo lähete maksa- ja munuaisarvoista, menossa kun kerkeää..pehvanssi jos jotain selviää tohtorisi kautta, niin kerrohan tännekin, jos sama vika kun suksi ei luista..

Mittauta testo tasotkin jos muualta ei tunnu löytyvän mitään, ihmeen nuorillakin saattaa syystä tai toisesta tasot olla alarajoilla. ( tätä peruslekurit ei monesti tajua mitata kun ne olettaa että vasta 60v ukkeleilla saattaa olla jotain häikkää tuossa testotasossa..)

Fatso sanoi:
Mittauta testo tasotkin jos muualta ei tunnu löytyvän mitään, ihmeen nuorillakin saattaa syystä tai toisesta tasot olla alarajoilla.

Miten alhaalla testot pitää olla että tavallinen terveyskeskuslääkäri tekee asialle jotain? Miten korvaushoito tapahtuu ja mitä se maksaa? Niin ja mitä sille lekurille pitää sanoa että se määräisi testot tutkittavaksi? Tuskin ne sitä epäilee jos menee vaan valittamaan väsymystä tms.

Tässä mennään hyvää vauhtia kohti keski-ikää ja eipä niitä testoja taida olla mitenkään liikaa koneessa enää.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta mm. meikäläisellä vireystaso nousi huomattavasti kun jätin tyhjien hiilihydraattien puputtamisen pois.

Cockton sanoi:
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta mm. meikäläisellä vireystaso nousi huomattavasti kun jätin tyhjien hiilihydraattien puputtamisen pois.

Juuri noin minullekin on käynyt. Huomattava muutos. Hiilihydraattien reilun vähentämisen jälkeen rasva palanut ja olo tullut pirteäämmäksi

Voisiko ongelma ollakin tällä kertaa mielessä? Aivokemiaa... (Bipo)?

Väsymys johtuu kyllä usein ihan vaan siitä, että tulee syötyä väärin ja oltua liian vähän ulkona.
Itsellä ainakin on vaikuttanut suunnattomasti, kun on siistinyt ruokavaliota ja lenkkeillyt säännöllisesti myös ulkoilmassa. (pelkkä sisäliikunta tunkkaisissa saleissa tuntuu vaan lisäävän väsymystä)

Tuolla reseptillä myös uni tulee paremmin ja unen laatu tuntuu olevan parempi.

Edellämainittujen lisäksi olen ottanut lisäravinteina myös vitamiini, mineraali ja kalaöljytabletteja.

Nykyään ei väsytä juuri koskaan (paitsi tietysti illalla, kun on aika mennä nukkumaan :) ), kun ennen väsytti lähes joka päivä.

training_day sanoi:
Väsymys johtuu kyllä usein ihan vaan siitä, että tulee syötyä väärin ja oltua liian vähän ulkona.

Tuon raittiin ilman puutteen allekirjoitan täysin. Varsinkin, jos on konttorihommissa ja hengittää huonoa ilmaa koko ajan...

Itse kävelen kaikki työmatkat, mutta olen sen lisäksi luopunut aerobisen tekemisestä sisällä -spinning sun muut on kyllä kivaa, mutta kumpi mahtaa oikeasti olla hyödyllisempää: ajaa bussilla spinningtunnille (missä aikaa tuhlaantuu matkoihinkin) kuin mennä kunnon lenkki raittiissa ilmassa?

Seuraava voi kauhistuttaa tunnollisia treenaajia, mutta olen jopa alkanut ajatella, että jos olen työpäivän jälkeen kamalan väsynyt ja olo on tunkkainen, eikö olisi järkevämpää mennä kunnolliselle lenkille, vaikka olisikin salipäivä? Kaiketi on parempi tehdä 2 kunnollista salitreeniä viikossa kuin useampi "väsyttää, happi ei riitä" -treeniä.

Ei auttanut siihen väsyneeseen olotilaan ulkona liikkuminenkaan. Myös mulla auttoi kun jätti sokerit ja vaalean viljan ruuasta sekä lisäsi proteiinin määrää.

Myöhemmin aloin käyttää myös yhdistelmää asetyyli-l-karnitiini + alfalipoiinihappo. Yhdistelmään voi tutustua esim. googlettamalla professori Bruce Amesin tutkimuksen, tosin lupaavat tulokset saatu vasta rottakokeilla. Eli siis jokaisen omalla vastuulla mihin uskoo, mutta pidän kyllä siitä miten itseeni vaikuttaa.
Asetyyli-l-karnitiini ei siis vaikuta suoranaisesti voimapuolella, vaan ennemmin mentaalipuolella, alfalipoiinihappo esim. antioksidanttina ja verensokerin tasaajana. Koko yhdistelmän tarkoitus solun hapettumista ehkäisevänä, eli ikäänkuin nuoruuslääkkeenä tutkittu. Mutta tutkimustulokset tosiaan valmiita vasta rotilla, ihmistutkimus tutkimusasteella. Molemmat aineet kyllä lääkehoidollisestikin erikseen käytettyjä jo kauan erinäisiin sairauksiinkin, lisäravinteiksi silti lasketaan.
L-karnitiini taas on eri aine, jolla saatu jotain pienen pientä vaikutusta treenaajan voimatasoihin, eli toimivat jonkin verran eri tavoin.

Itselläni olen voinut todeta alcar+ala-yhdistelmän lisänneen pirteyytä ja jaksamista.
Linkkejä en jaksanut tähän nyt etsiä, mutta jos kiinnostusta niin eikun googlettamaan...

MrBuffet sanoi:
Väsymys ja yleinen saamattomuus, kuulostaa masennukselta.

Tämä minullekin tuli ensimmäisenä mieleen, varsinkin kun tuollaista on kestänyt jo pitkään. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa aiheesta, oma apu ei yleensä riitä.

Kalaöljy,monivitamiini,sinkkilisä ja vähähiilihydraattinen ruokavalio(rasvaprosentin pieneneminen)ovat muutoksia,joita olen itse viimeaikoina tehnyt ja vireystaso noussut huomattavasti.Mikä näistä sitten auttanut vai kaikki yhdessä?Kannattaa kiinnittää näihin huomiota,jos ne ei vielä ole kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom