väsymys treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ants
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
37
Mistähän voisi johtua että kun tulen salilta nii jo pukuhuoneessa tai viimestään bussissa alkaa mieletön väsymys? Väsyttää niin hirveesti että sänkyyn jos meen ni nukahdan heti. Yö unet on kyllä tarpeeksi pitkiä(8-9h).
Onko kellään muilla vastaavia "oireita" ? :zzzz:

Johtusko siintä että treenin jälkeen on hiilarit vähissä, palautusjuoma voisi tepsiä.
Mut jos jo juot niin ehkä olisi kevyen viikon paikka

Verensokerin heilahtelua veikkaan minä. Syötkö miten tasaisesti pitkin päivä ja millaisia aterioita? Vedätkö kovati hiilareita ennen treeniä ja onhan palautusjuoma mukana?

Ants sanoi:
Mistähän voisi johtua että kun tulen salilta nii jo pukuhuoneessa tai viimestään bussissa alkaa mieletön väsymys? Väsyttää niin hirveesti että sänkyyn jos meen ni nukahdan heti. Yö unet on kyllä tarpeeksi pitkiä(8-9h).

:D Joo mulla samoja ongelmia. Kehden tunnin treenin jälkeen väsyttää niin pirkaleesti. :D
Ja hikikin valuu... :rolleyes:

Ja kattoppas noita aikoja mitä supermassa vetää zetaa! :zzzz:

Mulla on ollut samantyylistä väsymisongelmaa. Sain täältä neuvoksi, että kannattaa pitää huolta siitä, että hiilarivarastot eivät ole treenatessa tyhjät. Toinen asia, mitä olen itse pohtinut, on se, että olen treenannut vain kaksi kertaa viikossa ja kaksijakoisella ohjelmalla. Voisiko liian pitkä treeniväli näkyä väsymyksenä? No, yritän nyt sekä tihentää treenifrekvenssiä että pitää parempaa huolta hiilareista.

Toi väsymys voi olla muun elämän kannalta hankalaa, mutta hyvä merkki treenaamisen onnistumisesta. Jos ihminen menee töiden jälkeen illlalla salille ja treenaa kunnolla pari lihasryhmää täysillä, niin miten ihmeessä se olisi fresh ja virkeä ? Itse olen usein onnistuneen treenin jälkeen fyysisesti väsynyt, mutta henkisesti pirteä sen ansiosta että olen voittanut itseni ja pystynyt hyvään suoritukseen. Fitness tyylinen pumppailu voi tehdä pirteen olon, mutta kyllä tehokkaaseen lihaskasvuun johtava treenaus helposti näännyttää miestä.

Kyllä mua ainakin väsyttää reenin jälkeen ihan julmetusti, tuntuu että bussiin vois nukahtaa, mut se onkin sitten illalla pitkän päivän ja duunien jälkeen, että toisaalta ihan ymmärrettävää. Tuleepahan kotona hyvin uni kun pääsee nukkumaan :)

Se on muuten jännä homma, että esim. bussiin saattaa nukahtaa, mutta koitappa mennä vaikka tunti treenistä nukkumaan, ei tule unta sitten millään.

Timba79 sanoi:
Verensokerin heilahtelua veikkaan minä. Syötkö miten tasaisesti pitkin päivä ja millaisia aterioita? Vedätkö kovati hiilareita ennen treeniä ja onhan palautusjuoma mukana?

No syön yleensä aterian about 1-1,5h ennen treeniä. Ja on palautusjuoma mukana aina. Mutta tosiaan vaikka bussiin meinaa nukahtaa treenin jälkeen niin illemmalla sitten kun yrittää saada unesta kiinni sängyssä niin aluksi ei meinaa saada millään unen päästä kiinni.
Elämän ihmeellisyyksiä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koitappa vetää treenin jälkeen vain nopeaa protskua auttaa ainakin mulla tohon väsyn välttämiseen.

mä huomasin ton väsymyksen tänään salilla päivällä, vaihdoin tällä viikolla 4- jakosesta -> 2- jakoiseen ja nyt on kyllä joka reenin jälkeen vetänyt vartin zetat. Huomaa selvästi eron miten on ruumis tottunu tohon vanhaan reenimalliin niin nyt on ollu ihan toisella tavalla puhki.

Ants sanoi:
No syön yleensä aterian about 1-1,5h ennen treeniä. Ja on palautusjuoma mukana aina. Mutta tosiaan vaikka bussiin meinaa nukahtaa treenin jälkeen niin illemmalla sitten kun yrittää saada unesta kiinni sängyssä niin aluksi ei meinaa saada millään unen päästä kiinni.
Elämän ihmeellisyyksiä :D

Mulla on ihan sama homma. Väsymys tulee puoli tuntia treenin jälkeen kun on vetänyt palkkarin. Ja se väsy on sellainen että vois nukahtaa vaikka pystyyn.Sit menee pari tuntia melko tokkurassa ja iltaa myöten virkistyy ja unen saanti nukkumaan mentäessä onkin sitten vaikeaa. Veikkaisin että verensokerilla on osuutensa asiassa. Mulla tosin alkaa väsyttämään jo pelkästään tukevan aterian jälkeen, vaikkei ois treenamassa käynytkään.

Ants sanoi:

Yksinkertainen vastaus yksinkertaiselta mieheltä: Kyllä.

Alkaa väsyttämään täälläkin ja olenkin ratkaissut asian yksinkertaisesti päivänokosilla. Eli treenin jälkeen paikkari jonka jälkeen kotiin ja purkki rahkaa ja sitten 45min :zzzz:

Ants sanoi:
No syön yleensä aterian about 1-1,5h ennen treeniä.

Koklaas sillee et syöt jo 2-2,5h KUNNOLLISEN ja täyttävän aterian jossa ON paljon HITAITA hiilihydraatteja.. Saattais auttaa, emt sit.. :jahas:

Jostain lukenut...

Reenin jälkeen elimistö käy vielä noin 2h ''ylikierroksilla'' ja aineen vaihdunta on normaalia nopeampaa joten jos reenaa illalla ja menee sen jälkeen nukkumaan niin 8 tunnin yöunista tulee kuuden tunnit sillä lepo ei ole fyysistä kahtena ensimmäisenä tuntina vaan pelkästään aivojen lepoa. Aamulla kyllä on levännyt olo mutta elimistö ei ole saanut riittävää lepoa. Itellä kehitys nopeutunut ku jätti ilta reenaamiset ja vaihto päivään.

Sulla on palkkarissa liikaa maltoa! Jos palkkarissa on liikaa hiilaria, tulee insuliinipiikki ja se vie verensokeria alas ja sillon väsyttää julmetusti.

Joskus vanhoina villeinä aikoina kun bulkkasin, laitoin palkkariin ihan sikana maltoa ja tein vielä palkkarin omenamehuun, jossa on jo valmiiksi paljon hiilaria. No sen kun kumautti treenin jälkeen kaaliin niin kotona ootti nukkumatti.

Heikki722 sanoi:
Sulla on palkkarissa liikaa maltoa! Jos palkkarissa on liikaa hiilaria, tulee insuliinipiikki ja se vie verensokeria alas ja sillon väsyttää julmetusti.

Joskus vanhoina villeinä aikoina kun bulkkasin, laitoin palkkariin ihan sikana maltoa ja tein vielä palkkarin omenamehuun, jossa on jo valmiiksi paljon hiilaria. No sen kun kumautti treenin jälkeen kaaliin niin kotona ootti nukkumatti.

Tällaista oon havainnu itsellänikin, bussissa on tullut nukuttua, ja myös kotona heti treenin jälkeen oon nukahtanu ihan vahingossa. Suuri määrä maltoa nostaa insuja kovasti ja sitten alkaa ramasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom