väsymys treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ants
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hiilarit reenin jälkeen on aika olemattomat niin se vois olla yks syy.. ite luin jostain että reeniin jälkeen elimistö ''käy ylikierroksilla'' viel 2 tuntia reenin jälkeen et jos menet sen jälkeen vetämään 8 tunnin yöunet niin niist tuleekin 6 tunnin fyysinen lepo vaikka aivot saiskin sen 8 tuntia ja olo tuntuu virkeältä. Ite ainakin paransin jopa tuloksia ku en reenannut illalla ja olo oli energisempi myös reenin jälkeen.

Mulla ei salitreenin jälkeen niinkään väsytä, mutta jos illalla juoksen lenkin...saatan herätä yöllä hiestä märkänä, onkohan tuo ylikunnon oire vai käyköhän elimistö ylikierroksilla. Lenkki olisi parempi tehdä ehkä aikaisemmin.:rolleyes:

VINKKI niille, joilla vaikeuksia nukkua treenipäivän jälkeen (ei saa unta, heräilee..)

Eräs tyyppi kehotti venyttelemään ennen nukkumaan menoa. Tee kaikki paskalla käynnit, hampaat pesut ensin ja sitten: VALOT POIS JA VENYTTELE KROPPA PIMEÄSSÄ JA SIITÄ SUORAAN SÄNKYYN JA HYVÄÄ YÖTÄ.

Kuulostaa hauskalle..mutta kokeilin ja nukuin hyvin. Täytyy yövuorojen jälkeen kokeilla taas.

Metalviking sanoi:
VINKKI niille, joilla vaikeuksia nukkua treenipäivän jälkeen (ei saa unta, heräilee..)

Eräs tyyppi kehotti venyttelemään ennen nukkumaan menoa. Tee kaikki paskalla käynnit, hampaat pesut ensin ja sitten: VALOT POIS JA VENYTTELE KROPPA PIMEÄSSÄ JA SIITÄ SUORAAN SÄNKYYN JA HYVÄÄ YÖTÄ.

Kuulostaa hauskalle..mutta kokeilin ja nukuin hyvin. Täytyy yövuorojen jälkeen kokeilla taas.

Jaa. Eräs toveri taasen kehui iltarukousta. Ihan näin pakanoillekin.:worship:

Heh heh..
Ei vaan mulla tuo jostain syystä toimi, mutta mähän oonkin harrastanut puntin vastapainoksi itsetutkiskelua tyyliin joogaliikkeitä, Chi-kungia jne..;)

Hauskinta tässä on hoiperrella sänkyyn pimeässä..seksuaalitoimetkin pitää suorittaa ensin, ettei tämä pimeässä venyttelyn tuoma "fiilis" katoa..heh.

Rukouksia en harrasta. Pakana? Yes I fuckin` am!

Itseäni on pitkään vaivannut sama homma: Kovan treenin jälkeen väsyttää julmetusti. Minua on selkeästi piristänyt tämä dietti. Olen jättänyt hiilarit oikeastaan kokonaan pois, enkä ota niitä juurikaan edes treenin jälkeen. Olo on mitä mainion ja ainakin vielä treeni kulkee entiseen malliin. Painoja on jopa saanut lisätä hieman.

En tiedä onko oikein puhua "hiilari- herkästä kropasta", mutta minulla tosiaan helposti tuo verensokeri heilahtelee ja aiheuttaa paskaa oloa. Mutta mutta... voikohan tällaista keto diettiä jatkaa ja muuttaa se pysyväksi ruokavalioksi, vai tuleeko seinä vastaan treenaamisen kannalta lopulta kuitenkin...? Lihaskasvua ei kuitenkaan ilmeisesti pahemmin saa ketoosilla aikaiseksi? Ja onko salin jälkeen tärkeää saada proteiini nestemäisessä muodossa, vai onko sillä suurempaa merkitystä?

Tulipa melkoisen selkeä viesti.. :rolleyes:

Edit: Ja menee näköjään myös hienosti vähän otsikon vierestä... sorry.

hiilarien ottaminen reenin jälkeen on tarkoitus tuoda energiaa joka on salilla loppunut. väistämättä kehon insuliinitaso nousee (johdannainen väsymykseen) mutta kokeile pitkäkestosia hiilareita. Ja proteiinien nauttiminen nesteenä nopeuttaa niiden imeytymistä. Salilla on kuitenkin tullut juotua reippaasti vettä joka on neutralisoinut vatsahappoja ja hidastaa entisestään imeytymistä.

samat ongelmat kun PanaSyncillä ihan sama treenaako vai ei mutta hirvee väsy koko päivän vaikka nukkuis kuinka paljon tai vähän mutta kun kello tulee 9-10 illal niin jo on pirteä olo silloin oikeen tekis mieli lähtee salille.
Tiedä sitten mistä johtuu kun ruokavalio on monipuolinen ja niin poispäin ajattelin seuraavaksi alkaa vetää vitamiineja mutta tuskin sekään autta kun ei vitamiinijuomakaan auttanut.

Itse olen alkanut vetämään palkkaria jo salitreenin aikana pienissä erissä.. mutta kyllä sitä vaan meinaa treenin jälkeen väsyttää. Pitäiskö roudata kahvinkeitin salille, jos se vähän piristäis? :D

raymond kokeiles palkkari ilman hiilaria ( joka nyt ei ole hirveen järkevä vaihtoehto ) ja katso väsyttääkö. jos ei, niin on hiilarin vika, että väsyttää, ja sille ei oikein varmaan voi mitään sitten

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KSENA sanoi:
raymond kokeiles palkkari ilman hiilaria ( joka nyt ei ole hirveen järkevä vaihtoehto ) ja katso väsyttääkö. jos ei, niin on hiilarin vika, että väsyttää, ja sille ei oikein varmaan voi mitään sitten
Mutta toisaalta tuo hiilari on todella tärkeä siinä palkarissa sekä proteiini. IMO hyvässä palautusjuomassa ei voi puuttua jompaa kumpaa eli proteiinia tai hiilaria.

Mites raymondin yö-unet? Ja entäs oletteko kokeilleet treenata heti aamulla?:confused:

Mä otan välillä 15min "nokoset" treenin jälkeen, ei ehkä nukahda mutta aina välillä toi piristää aika mukavasti. Nokosten pituus voi olla vaikka puol tuntia henkilöstä riippuen, kannattaa kokeilla mikä itelle sopii.

Liian pitkät unet ei oo hyväks omien kokemusten mukaan, ihan tokkurassa saa hoiperrella herätyksen jälkeen pitkän aikaa.

Ps. Muistakaa laittaa herätyskello soimaan :)

NGV sanoi:
Mites raymondin yö-unet? Ja entäs oletteko kokeilleet treenata heti aamulla?:confused:

Yöllä kyllä tulee hyvin uni, eli eipä tuosta niin suurta haittaa kuitenkaan ole, kunhan ei tarvi enää sen treenin jälkeen mitään hyvää vireystilaa vaativaa toimintaa harrastaa :)

Aamutreeniä vois taas kohta kokeilla, sillä saa vähän vaihtelua tähän normaaliin rytmiin

raymond sanoi:
Yöllä kyllä tulee hyvin uni, eli eipä tuosta niin suurta haittaa kuitenkaan ole, kunhan ei tarvi enää sen treenin jälkeen mitään hyvää vireystilaa vaativaa toimintaa harrastaa :)

Aamutreeniä vois taas kohta kokeilla, sillä saa vähän vaihtelua tähän normaaliin rytmiin
Itse olen kokeillut treeniä ennen koulua ja pojat olin paljon virkeämpi ja treenin jälkeen oli hyvä olo. Siksi mä yleensä jos ei ole koulua, niin menen heti aamusta treenaamaan.

Ants sanoi:
No syön yleensä aterian about 1-1,5h ennen treeniä.

Ei kannata syödä liian tukevasti ennen treeniä. Ei myöskään sen jälkeen välittömästi. Palautusjuomankaan ei tarvitse olla mikään kovin iso motti.

Vastaillaanpas vanhaan , samaa hommaa myös itsellä , että seisaalleen nukahtaa raskaan treenin jälkeen (mavea + kyykkyä). Näyttäisi toimivan ,kun ottaa 30min päikkärit treenin päälle olo on taas todella hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom