Väliviikot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin kuinkas usein niitä väliviikkoja tulisi aina pitää? Itse olen aina yrittänyt pitää 2-3 kuukauden välein, mutta jokaisella tuntuu (tässäkin) asiassa olevan ihan omat mielipiteensä? Toinen sanoo, että parin kuukauden välein ja toinen, että pari kertaa vuodessa, jota en kyllä ite usko :lol2: niin ja voisiko väliviikon korvata kevennetyllä viikolla vai onko se ehdottomasti EI salille kokonaiseen viikkoon :itku:? Saiskos väli/kevennetyllä -viikolla harrastaa aerobista? Niin ja treenaan aina sen 5 kertaa viikkon ja täysillä :rock:

Itse pidän väliviikkoja sillon kun siltä tuntuu eli 4-6 viikon välein. Väliviikolla joko harrastan enemmän aerobista tai sitten käyn kevyesti salilla, joskus tulee myös pidettyä sillaisia viikkoja ettei tee mitään.

Itse pidän väliviikkoja sillon kun siltä tuntuu eli 4-6 viikon välein. Väliviikolla joko harrastan enemmän aerobista tai sitten käyn kevyesti salilla, joskus tulee myös pidettyä sillaisia viikkoja ettei tee mitään.

:kippis1:

väliviikot täysin turhia!!!!!!!!!
ei ole mitää järkeä!!!!
kevennettyssä taas on :)

Kataq puhuu asiaa. Tietyissä olosuhteissa täysi viikon lepo parantaa suorituskykyä, mutta nyt taidetaan mennä ihan kilpaurheilun puolelle ja taitaa tällöinkin viikon lepo olla liikaa.

väliviikot täysin turhia!!!!!!!!!
ei ole mitää järkeä!!!!
kevennettyssä taas on :)

Aha :rolleyes:

Tähän voi sitten rivissä kaikki ketkä pönkittää imagoaan sillä että yhtyy niiden ammattibodareiden kommentteihin ketkä vähättelee väliviikkojen tärkeyttä, kirjoittaa mielipiteensä.

Mutta kyllä se kroppa vaan lepoa tarvii ihan kokonaankin. Jos joku pelkää että 2vk:kin aikana lihat lähtee niin huhhuh. Tai sitten olen geneettinen friikki siinä että aina ne kaudet kun on muistanut pitää lepoviikkoja säännöllisesti on tuntunut paikat kehittyneen eniten. Itse tykkään treenata joten aina ei malta levätä, mutta sen kerran kun on pitänyt esim noin joka 6-8 viikon välein lepoviikon esim 4kk ajan, niin tuntuu tulokset nousseen ihan selvästi.

Kuuntele kroppaa.

End of avautuminen

En osaa treenata salilla kevyesti, niinpä olen toisinaan pitänyt viikon vapaata puntista. Väliviikon aikanakin olen kehittynyt voimallisesti.

Tähän voi sitten rivissä kaikki ketkä pönkittää imagoaan sillä että yhtyy niiden ammattibodareiden kommentteihin ketkä vähättelee väliviikkojen tärkeyttä, kirjoittaa mielipiteensä.

Mutta kyllä se kroppa vaan lepoa tarvii ihan kokonaankin. Jos joku pelkää että 2vk:kin aikana lihat lähtee niin huhhuh. Tai sitten olen geneettinen friikki siinä että aina ne kaudet kun on muistanut pitää lepoviikkoja säännöllisesti on tuntunut paikat kehittyneen eniten. Itse tykkään treenata joten aina ei malta levätä, mutta sen kerran kun on pitänyt esim noin joka 6-8 viikon välein lepoviikon esim 4kk ajan, niin tuntuu tulokset nousseen ihan selvästi.
Totaalisenlevon väliviikkoja ei tarvitse välttämättä pitää. Kevyen treenin vaikutukset taitavat olla pääsääntöisesti paremmat kuin totaalisen levon. Mikäli pää vaatii lepoa tai ei osata pitää kevyttä treeniä kevyenä, niin siinä tapauksessa kannattaa pysyä salilta pois. Muussa tapauksessa ainakin itse suosittelisin selkeitä kevennettyjä pätkiä sopiviin väleihin.

Toki tämäkin riippuu ohjelmasta. Esim. HST kun mennään sääntöjen mukaan niin lepoa tulee.

En pidä minäkään mitään totaalilepoviikkoja. Erilaisten menojen takia tulee ihan riittävästi 2-4 päivän lepojaksoja vuodessa, eipä tossa enää ylimääräisiä taukoja kaipaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pidin just viikon loman bulgarias, tuli aurinkoo otettuu kunnnolla eikä yhtään treeniä tietenkään sen aikana, muistan kun kävin ulkomailla 2kk ilman treeniä ollenkaan niin lihakset katos jonnekki, mutta sen jälkeen kun alko treenaa niin sai melkeen 2x yhtä paljon lihasta kun oli alunperin.

toivon että tuon viikon loman jälkeen olisi ees vähäsen samanlaista efektiä :hyper:

PS: muuten en koskaan pidä mitään taukoja, jos ei krapulapäiviä lasketa :kippis1:

Itse treenailin aikanaan 4-5 kertaa viikossa ja aina täysillä. Parin vuoden tauon jälkeen kaikki ennätykset meni muutamassa kuukaudessa uusiksi. Kolme treeniä viikkoon riittää hyvin ja edes ihan hulluna ei ole tarvinnut huhkia. Hyvä ohjelma ja puhdas tekniikkaa auttaa paljon. Toisaalta nousujohteisesti tehdessä on pakko välillä ottaa kevyempi viikkokin väliin. 4-5 viikon välein on mulla paikallaan, kun vaan malttaisi pitää. Usein tulee kevyellä viikolla sitten otettua vähän liian kovaa, kun ykkösten kokeilut ei oikein tavalliseen treeniin sovi...

Nyt on kesä ollu rauhallisempaa aikaa treenin suhteen. Oon tainnu koko kesänä käydä jonkun 10 kertaa treenaamassa eli n. 3 viikkoa vetänyt treeniä.
Tämä lähinnä sen takia, että salini on korjausten vuoksi kiinni suuren osan ja sen takia, että olen ollut kotosalla vaan n. 2 viikkoa.
Juoksemassa ja uimassa olen kyllä käynyt ainakun olen jaksanut ja huvin vuoksi vääntänyt punnerruksia ja vatsoja silloin tällöin, mutten mitenkään totisesti.
Hyvästä ravinnosta olen pitänyt kiinni suht tarkasti.
Treenit alkaa sitten kun koulu taas alkaa. Otin jo ennen kesää sen suunnitelman että lepuutan sekä mieltä että kroppaa kesällä, enkä stressaa turhaan salilla käynnistä tms.

Mäkään en varsinaisia väli- tai lepoviikkoja pidä, vaan kevytviikkoja, jolloin esim. intervallitreenejä ei tule viikkoon, vaan sitten enemmänkin rauhallisempaa liikuntaa: kesäisin pyöräilyä, talvisin kestävyysspiningiä, juoksumattoa tai kevyttä lenkkiä. PAljon hyötyliikuntaa, eli ns. aktiivista palauttelua. Puntilla kevyempiä painoja. Tiettyä sykliä ei ole, vaan kropan tuntemus sekä aikataulut(työt, koulu matkailu tms.) määräävät.

Itse huomaan, että jos liikunnan lopettaa kuin seinään yhtäkkiä (vaikkakin sitten lepomielessä), niin ei kyllä hyvää tee. Enemmän vaan menee paikat tukkoon ja kynnys aloittamiseen on korkeampi.

Kiitoksia, taas oon paljon fiksumpi :worship: eli kevennyt väliviikot :rock:

mä ite kans aattelin vähän että voisin ottaa kevyemmän viikon, vaikka kuukauden välein... oiskohan siinä mitenkä paljon järkee? kumminki omasta mielestä vedän kyllä ihan täysiä kaikki reenit ja ajattelin että sais vähä rauhottua lihaksetki välissä. Ps: vähän aikaa sitten tuli puoli vahingossa piettyä se kevyt viikko ja penkki nous sen aikana about 5kg:wtf:

mä ite kans aattelin vähän että voisin ottaa kevyemmän viikon, vaikka kuukauden välein... oiskohan siinä mitenkä paljon järkee? kumminki omasta mielestä vedän kyllä ihan täysiä kaikki reenit ja ajattelin että sais vähä rauhottua lihaksetki välissä. Ps: vähän aikaa sitten tuli puoli vahingossa piettyä se kevyt viikko ja penkki nous sen aikana about 5kg:wtf:

todellakin kannattaa. itse oon aina vetänyt 2-3viikkoa täysiä treeniä jonka jälkeen yksi kevyt viikko. ja kevyen viikon oon pitänyt todellakin kevyenä. eli käytännössä vaan helvetin hyvät lämmittelyt lihaksille ja thats it. seuraavalla viikolla on ihan eri meininki taas treeneissä ja ykköstulokset tulee aina kevyen viikon jälkeen.

Mulla on viimeisen yli kahden vuoden aikana tainnu olla vain yks viikon mitattainen totaalitauko salilta. Sekin tuli kun nilkasta meni nivelsiteet ja sai konkata kepin kans. Kevyitä viikkoja pidän sitten keskimäärin joka neljäs tai viides viikko.

Miksei noita täysiä lepoviikkojakin voisi aina joskus harvoin pitää. Ehkä sitä pelkää vähän liikaa sitä, että lähtee "tuntuma" salilla käymiseen pitemmän tauon aikana. On ollut sellainen hyvä jatkuvuus hommassa. Eihän lihakset viikos tai pariskaan vielä katoa tietenkään.

En pidä minäkään mitään totaalilepoviikkoja. Erilaisten menojen takia tulee ihan riittävästi 2-4 päivän lepojaksoja vuodessa, eipä tossa enää ylimääräisiä taukoja kaipaa.
Samoilla linjoilla Timban kanssa. Itse pidän noin kaksi kertaa vuodessa 4-5 päivän totaalilepo jakson. Vielä kun nivelet eivät ole siinä kunnossa, että huutaisivat hoosiannnaa 24/7, niin ei pitemmille tauoille ja tiheämmin ole tarvetta. Nivelrikkoisillehan tuollainen viikon ja jopa kahdenkin tekee hyvää.

Mä pidän n.3kk välein viikon-kahden tauon ja sen jälkeen huomaa kyl et kehitys harppaa aina eteenpäin hirmu ison harppauksen. kevyitä viikkoja en osaa pitää vaan se totaali lepo on mun juttu. Satutaankin sillon olee aina viikon reissussa joten tulee samalla sit sekin ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom