Väliviikot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite pidän väliviikon aina noin 7 viikon välein, koska silloin sattuu aina olemaan koeviikko, eikä kaiken muun päälle enää tahdo ehtiä salille. Väliviikon jälkeen tuntuu kyllä voimia olevan hyvin taas treenata kovaa. Väliviikolla yleensä käyn vain heittämässä joka toinen päivä juoksulenkin (6km), jotta ei ihan kirjojen eteen muumioidu.

Olin tossa 2 viikkoo kokonaa pois salilta ku ei voinu käydä ollenkaa, kevyttä viikkoo en ollu pitäny yli kahtee kuukautee ja ku tauon jälkee meni salille ni 1-2 toistoo meni enemmä ku ennen taukoa melkee joka liikkeessä.

mä pidän vaa kevyitä viikkoja en väliviikkoja (tai no on ollu kyl enemmä väliviikkoja ku treenii :D) sillo ku treenaan.

Pyrin käymään joka toinen päivä salilla, 2-jakoinen käytössä. Sitten kun on viikonloppuna tärkeää menoa, niin tulee sitä 2-4 päivän taukoa, kerran tai kaksi kuussa. Käyn kyllä tosissani salilla, mutten todellakaan skippaa tärkeitä menoja salin vuoksi.

3 viikkoa reeniä ja sen jälkeen kevyt viikko on oma jaotus.
Kevyellä viikolla vain yksi kuntopiiri eli täysin eri tyyppistä saliharjottelua kun reeniviikoilla. Sit viel muutama palauttava/kevyt aerobinen niin johan jaksaa taas seuraavat 3vko rääkätä. Koen hyväksi ja toimivaksi.

Muutaman tollasen syklin teen ohjelmallaan ja sit taas uutta ja ihmeellistä. Esim perusvoimaa jalostaa maximi voimaksi jne jne...variaatioita on monia.

Kukin taplaa tyylillään!

Kevennetty viikko tulee pidettyy 5-8 viikon välein. Väliviikkoja lähinnä sillon kun on kipeenä.

Toimiiko tuo väliviikko siten, että lihakset eivät ole ollenkaan rasittuneet seuraavassa kunnon treenissä ja sen takia jaksaa nostaa enemmän? Vai tuleeko tuossa ihan selvästi voimaa?

Tarkotan siis sitä että jos kyykkäisin ennen väliviikkoa 55kg 10,10,10,12 toistoilla. Pitäisin väliviikon ja kyykkäisin 10,10,10,15 toistoilla. Jaksaisinko sen ensimmäisen salitreeninkin jälkeen vielä 10,10,10,15 vai 'tippuisiko' takaisin tuohon 10,10,10,12 tulokseen?

Vähän huonosti selitetty, mutta ehkä joku saa tuosta selvää, eikä tarvi miettiä toista selitystapaa :D

Ja jos on massakaudella niin kannattaako tuonakin aikana olla +500 kaloreilla vai kannattaako vähän ottaa hintsummin ruokaa? Ohjelmana tällä hetkellä kultainen kuusikko, joka toimii

Väliviikot on turhia. Pidän fiiliksen mukaan kevyitä viikkoja, mutta väliviikot jätän muille:kippis1:

Minä taas teen poikkeuksen:

Pidän nykyään väliviikkoja. En löydä mistään motivaatiota kevennettyihin treeneihin. Mitä vitun hyötyä on jostain Mikki Hiiri-liikkeistä kevyesti pumpaten?Yleensä ainakin moni tekee just jotain kick backkejä ja muita homosteluja kevyellä viikolla ja nekin kevyesti...paskankaan väliä kehityksen kannalta.
Tietty jos sali on ainoa harrastus, niin kevyet viikot on hyvä paikka hieman chillailla (menikö tuo sana oikein?) salilla kavereiden kera...ja jauhaa paskaa yms.

Tauot vaikuttaa vain positiivisesti treeniin ja varsinkin fiilikseen. Eipä noita usein tule, mutta kuitenkin. Eikä ne koskaan viikkoa pitempiä ole.

Pää pysyy mukana ja homma maistuu.

DF:n deloading rokkaa aika hyvin. Joskus tulevaisuudessa, kun DF saa riittää niin aion vetää neljän viikon välein tuollaisen viikon mittaisen deloadig-tyyppisen kevennyksen.

Maksimisarjapainolla pari toistoa normaalia lyhempiä sarjoja ja sarjamääriä pudotetaan myös. Tämän lisäksi yksi treenipäivä jätetään kokonaan pois. Saa tehdä kunnon painoilla ja silti työmäärä pienenee. Tämä siis jos 1-jakoisella jumppaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ite en oikee väliviikkoja pidä, vaikka tiedän että monen vkn/kk:n pumppuailujen jälkeen viikon tauko vaan parantaa tuloksia mutta mä reenaan aina niin kauan ku motivaatiota riittää antamaan kaikkeni salilla tai sitte jos oon sairas ni sillo sitte taukoa.. nytki torstain ja huomisen salireenit jää pois ku auto hajos :/ maanantaina jatkuu taas :) mutta lenkkeilly oon sitte taas enemmänki ku ei oo salille päässy<3

Pidän nykyään väliviikkoja. En löydä mistään motivaatiota kevennettyihin treeneihin. Mitä vitun hyötyä on jostain Mikki Hiiri-liikkeistä kevyesti pumpaten?Yleensä ainakin moni tekee just jotain kick backkejä ja muita homosteluja kevyellä viikolla ja nekin kevyesti...paskankaan väliä kehityksen kannalta.
Tietty jos sali on ainoa harrastus, niin kevyet viikot on hyvä paikka hieman chillailla (menikö tuo sana oikein?) salilla kavereiden kera...ja jauhaa paskaa yms.

Tauot vaikuttaa vain positiivisesti treeniin ja varsinkin fiilikseen. Eipä noita usein tule, mutta kuitenkin. Eikä ne koskaan viikkoa pitempiä ole.

Juuri näin. Ei mullakaan riitä motivaatiota tehdä pikkupainoilla, pidetään sitte kunnolla taukoa jos siltä tuntuu.

Tänään on oman kevennetyn viikkoni viimeinen päivä. Alkuviikosta tein kolme salitreeniä, joissa jätin pääliikkeiden painot sen verran kevyiksi, että nostaminen oli helppoa, eikä yhdessäkään liikkeessä tarvinnut tosissaan puristaa. Motivaation ylläpitämiseksi rutistin kuitenkin apuliikkeitä vähän kovempaa. Nyt on sitten menossa kolmas treenitön lepopäivä. Huomenna pääsee taas salille, ja voin sanoa, että into on todella kova. Ja uskoisin, että kroppakin on tykännyt huilista, koska edellinen selkeästi kevennetty viikko taisi osua vuodenvaihteeseen.

kyllä ite oon huomannu, että viikon tauot tekee terää kun ne vaan saa sinne treenikierron loppuun. Vittumaista on se jos joutuu keskeyttää ohjelman jonku inttileirin tai vastaavan takia. Ehkä se on päästä kiinni, mutta treeni tuntuu ottavan aina takapakkia kun ei pysty viemään ohjelmaa loppuun kerralla.

Itellä on vähän sama homma. Ei ainakaan mulla mielenkiinto riitä 50% painoilla jauhaa. Parempi olisi varmaan käydä kevyesti treenaamassa mutta minkäs teet ku ei mielenkiinto riitä.

Toimiiko tuo väliviikko siten, että lihakset eivät ole ollenkaan rasittuneet seuraavassa kunnon treenissä ja sen takia jaksaa nostaa enemmän? Vai tuleeko tuossa ihan selvästi voimaa?

Tarkotan siis sitä että jos kyykkäisin ennen väliviikkoa 55kg 10,10,10,12 toistoilla. Pitäisin väliviikon ja kyykkäisin 10,10,10,15 toistoilla. Jaksaisinko sen ensimmäisen salitreeninkin jälkeen vielä 10,10,10,15 vai 'tippuisiko' takaisin tuohon 10,10,10,12 tulokseen?

Vähän huonosti selitetty, mutta ehkä joku saa tuosta selvää, eikä tarvi miettiä toista selitystapaa :D

Ja jos on massakaudella niin kannattaako tuonakin aikana olla +500 kaloreilla vai kannattaako vähän ottaa hintsummin ruokaa? Ohjelmana tällä hetkellä kultainen kuusikko, joka toimii
Noh.. Väliviikoillahan tietysti voimaakin tulee, koska lihakset kehittyy levossa. Väliviikkoja yleensä pidetään ylikunnon, paikkojen hajoamisen tai mielenterveyden katoamisen pelossa.

Väliviikko on hyvä pitää noin kerran vuodessa, ja sairastaa se flunssa samalla kertaa. Jos jää flunssa pois, niin silloin unohtuu myös väliviikko...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom