Välipaloja joita kehtaa syödä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä kans mun luokkalaiset alkaa ihmetteleen ku jossain tunnilla alan yhtäkkiä syömään tunaa :D Mut ei siittä pidä välittää ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jumalauta, threadissa kysyttiin selkeästi mitä hyviä välipaloja käytätte ja mitkä on hyviä! Avasin threadin, koska haluan tietää hyviä välipaloja ja pähkäilen itse just saman asian kanssa. Vastauksia on tainnut tulla muutama asiasta ja toistakymmentä asian vierestä. Etsikää asiallenne oikea threadi, mikäli vain osaatte, ei tarvi tunkea paskaa täyteen tälläsiä hyödyllisiä keskusteluja.
Montaakaan tämän threadin lukijaa ei varmaankaan kiinnosta lukea suoraa vittuilua asiallisesta vinkistä proteiinin piilonauttimiseen koulussa. Ja edelleenkin aihe oli välipalat, ei koulussa syömisen ongelmien puiminen.
:david: :david:

Asiaan: Ostin tänään sikanautasäilykettä, pitää koittaa onko hyvää ja meneekö helposti alas. Proteiinia tais olla 15g/100g ja hinta pari euroa 400g:n purkki.

VelttoV sanoi:
Täällä on tuhannen kertaa kysytty mitä syödä töissä, tai koulussa, kun kaikki eivät ymmärrä sheikkereiden perään ja tonnikalan vääntäminen tuntuu friikiltä. Rahkat ei säily jne...

1. Proteiinipatukat.

2. Voileivät. Hyvää väliin on juustot + kalkkunaleike. Laskin yhden ruissämpylän arvot lisukkkeineen. Lisukkeina oltermann juusto 2 siivua, 4 siivua kalkkunaleikettä. Prot 25g, HH 23g, Rasv 6g. Oltermanissa 30g prot per 100g :)

Ja lisää listaan kiitos. :)

laskitko siis sämpylän (ruis) protskut...ei noita vissiin kantsi laskea...BV:t sun muut on aika persiestä...sheikkeriin heraa vaan ja juot vaikka vessassa...vähän tuntuis samalta kun porukat täällä miettis miten vetää huumeita koulussa, niin ettei kukaan huomaa...

Saapas sanoi:
Jumalauta, threadissa kysyttiin selkeästi mitä hyviä välipaloja käytätte ja mitkä on hyviä! Avasin threadin, koska haluan tietää hyviä välipaloja ja pähkäilen itse just saman asian kanssa. Vastauksia on tainnut tulla muutama asiasta ja toistakymmentä asian vierestä. Etsikää asiallenne oikea threadi, mikäli vain osaatte, ei tarvi tunkea paskaa täyteen tälläsiä hyödyllisiä keskusteluja.

Samaa mä kattelin. Asiallinen kysymys ja kasa paskaa tulee takaisin :david:. Ei kaikki jaksa vastailla niihin älyttömiin 'mitätoionjamiksetsäsyöruokaa' kysymyksiin ja katsella sitä typerää virnettä työkaverien naamalla. Tiedän, että näin siinä olisi käynyt. Mulla ei ole mitään tarvetta esitellä sen kummemmin ruokailujani kenellekkään, koska siitä ei tule kuin jo mainittua ihmettelyä ja kyräilyä.

Vuosi sitten pähkäilin samanlaisen ongelman kanssa. Tässä muutama mitä itse käytin:

- Ruisleipä, PALJON kalkkunaleikettä väliin + juusto, tomaatit ja kurkut.
- Valmiiksi tehty rahka ananas kombo, näyttää lähinnä jugurtilta (tekee kotona valmiiksi ja laittaa laatikkoon, töissä sitten jääkaappiin).
- jahelihaa ja makaroonia/riisiä, raejuustoa kylkeen ja mikroon, hyvää on :).

Tunaa vaan messiin.
Koulussa tulee vedettyä aina ja jos joku tulee naamaileen, niin voihan sitä tunanpurkin vettä aina vähän " vahingossa" roiskauttaa päin näköä. Haiskoot si siinä loppupäivän :D
Onhan tuosta tunan hajusta jo kyllä kuullut opettajiltakin.

jokin virkistävä salaatti olis kans pop, ehdotuksia?
omenia, banaania (ehkä), kurkkua, salaatinlehtiä, porkkanaa...mutta mitä vielä? jotakin keltaista. mutta en tykkää appelsiinin kokkareista...hmm

Porkkanaraastin sanoi:
jokin virkistävä salaatti olis kans pop, ehdotuksia?
omenia, banaania (ehkä), kurkkua, salaatinlehtiä, porkkanaa...mutta mitä vielä? jotakin keltaista. mutta en tykkää appelsiinin kokkareista...hmm

Jää tosta vähän roteiinit vähiin. Kanasalaatti on pop. Reseptit osiolla on meikäläisen virittelemän kanasalaatin ohjeet. On hyvveee :D

Jos syötte tunaa koulussa niin mihin kaadatte sen öljyn? Ihmiset kattoo kummallisesti jos tulee vessasta tunapurkin kanssa. Meidän koulun aulassa olis kyllä aika hyviä kukkaruukkuja, sinne vaan vai? :hyper:

VelttoV sanoi:
Täällä on tuhannen kertaa kysytty mitä syödä töissä, tai koulussa, kun kaikki eivät ymmärrä sheikkereiden perään ja tonnikalan vääntäminen tuntuu friikiltä. Rahkat ei säily jne...

1. Proteiinipatukat.

2. Voileivät. Hyvää väliin on juustot + kalkkunaleike. Laskin yhden ruissämpylän arvot lisukkkeineen. Lisukkeina oltermann juusto 2 siivua, 4 siivua kalkkunaleikettä. Prot 25g, HH 23g, Rasv 6g. Oltermanissa 30g prot per 100g :)

Mietin tässä että paljonkohan yksi tuollainen Snellmannin kalkkunafilee (ohuenohut sanotaan paketin kannessa) painaa? Kukaan sattunut tuollaista punnitsemaan? Ja entäpä standardikokoinen (? :)) juustoviipale?

Ja joku tuolla sanoi että ei kannata noita leipien protskuja laskea..? Jos, niin miksi näin?

Itse vedän ruokatunnilla 1 ruispalan (molemmat puolet), välissä voita ja 4 kpl juustoviipaleita, viitisen kappaletta nakkelen noita kalkkunafileitä väliin ja 200 gramman purkki jogurttia (säilyy muuten repussa 4 tuntia, testattu juttu. Tosin vähän lämmintä on :)).

VelttoV sanoi:

1. Proteiinipatukat.

Lidlistä saa valmiita kanafile-pakasteita, jotka vaan lämmittää ja tunkee leivän väliin, ujuttaa siihen öljyt ja vaikka rehuja kyytipojaksi. Kehtaa ehkä jopa sellaista sandwitchia syödä.

Itselläni on mukana kaikkea aina raejuustosta tai rahkasta seihin ja soijarouheeseen, mutta useita näistä joudun minäkin menemään vessaan syömään suuressa häpeässä. Lisukkeena on aina kasviksia, leipää, pähkinöitä ja öljyä. Ei jotenkin kehtaa edes koulun pihalle mennä vetämään, kun ahdistuin niistä kommenteista joita tuli kun yritin ryhdistäytyä. Ei ole helppoa olla nuori bodaava tyttö :rolleyes: Kukaan ei vaan usko, paitsi muut bodarit, että panostan harrastukseen tosissaan ja syöminen on pirun iso osa sitä...

J.C.D sanoi:
Ja joku tuolla sanoi että ei kannata noita leipien protskuja laskea..? Jos, niin miksi näin?
Elimistö ei pysty käyttämään hyväksi viljatuotteiden proteiineja. Joku viisaampi vois vastata miks näin on..
Eli on käytettävä "hyviä" proteiinilähteitä.

Perkule, mä taidan tehdä kans muutaman leivän töihin. Saa vähän hiilariakin siinä samalla. Lidliin huomenna. :D

Saapas sanoi:
Elimistö ei pysty käyttämään hyväksi viljatuotteiden proteiineja. Joku viisaampi vois vastata miks näin on..
Eli on käytettävä "hyviä" proteiinilähteitä.

Perkule, mä taidan tehdä kans muutaman leivän töihin. Saa vähän hiilariakin siinä samalla. Lidliin huomenna. :D

Kyllä tuossa ne proteiinit leikkeleistä ym tulee, siivussa ei ole kuin sen n2gr...

Itse en kanssa kuulu tuohon sheikkien ystäväkuntaan. Tosin väliin täällä tuntuu olevan sellainen "fanatismi" että et ole _todellinen punttaaja_ jos et vedä proteiinipirtelöä. En tahdo siis sorsia sellaisten käyttäjiä, mutta siltä väliin tuntuu.

Ruisleivät rulaa :thumbs: Ite kans käytän kevytoltermannia, kinkkua ja kalkkunaa.
Toinen on laittaa uuniin paketti kananrintoja, josta siivuttaa aamulla ruisleipien väliin 100gr kanaa :kuola: , sitten pari siivua kinkkua, siitä tulee (ilman leipiä) sen 30gr proteiinia/n. 300kcal. Sitten tosiaan kurkut, tomaatit, salaatit päälle ym.

Ja huomasin että maltillisesti käytettynä esim HKn kevytmetwursti pitäisi olla kans ok, siivu painaa noin 6gr, ravintoarvot on lähes samat kuin Oltermannissa.. 100gr sis 25gr prot, 240kcal, Eli 2 juustosiivun tilalle sillon tällön 4 siivua metwurstia ei tapa, mutta saa väliin namisuolaistakin.. :lol2:

Ei ehkä niin pro, mutta en näe miksi tuo ei ajaisi asiaansa.

Sellainen paksumpi snelmannin kevytkalkkunaleike painoi n. 12g. Oltermann siivu 10-11g.

Ja totta mitä tuossa aiemmin pojat puhui. Kysyttiin välipaloja niille, joilla voi olla liikaa selittelemistä siitä protskudrikistä yms. Siis minulla ei ole ongelmaa tuosta. On vain jokaviikkoinen kysymys täällä tuo "mitä syödä koulussa/työpaikalla". Ja monille on se säilyminen myös tärkeä asia. Leivät kelmuun, tai tiiviiseen pussiin.

Sämpylän protskut ei tuossa paljoa tehneet. Mutta lisää sitä kalkkunaa tai juustoa väliin tai syö kaksi leipää... :)

Jos käyttää näitä halvempia maustamattomia "heroja" niin antakaahan vinkkiä millä maustaa tuommoiset koulu-välipala-huomionherätys-drinkit kun ei viitsisi kaakaota tunkea kuin palautusjuomaan? :)

Hulkki sanoi:
Tyhjään pulloon valmiiksi sekoitettu proteiinijuoma. Kun sekoittaa aamulla veteen, säilyy tökötti ainakin työ/koulupäivän ajan. Omissa sheikeissäni on 50 g proteiinia (heraa ja kaseiinia) ja 40 g öljyä (pellavansiemen- ja oliiviöljyä). Menee yhdellä isolla kulauksella alas, ja noita voi päivän aikana vetää 2-3 ihan surutta naamaan vaikka tunnillakin sen kummempaa huomiota herättämättä.

Näin se menee! Ja jos löytää niitä Danonen juotavia jogurtteja, saa niistä suorastaan loistavia pulloja tähän tarkoitukseen. Itse käytä niitä ja kukaan ei kattele/kysele mitään, ihan kun jogurttia joisi. Täälläkin on duunissa pari vatipäätä jotka on aina kysymässä samat kysymykset, neuvomassa ja vittuilemassa. Ei niitä turpaan vetämättä pitkään jaksa... ;)

Saapas sanoi:
Asiaan: Ostin tänään sikanautasäilykettä, pitää koittaa onko hyvää ja meneekö helposti alas. Proteiinia tais olla 15g/100g ja hinta pari euroa 400g:n purkki.

Rasvan määrä (ja laatu) kannattaa tarkistaa myös. Kevyempi vaihtoehto tuolle taitaa olla lihis jonka välissä on HK:n sinistä. ;)

6point sanoi:
Ei niitä jauhoja tarvi sheikkeriin laittaa. Laittaa vaikka johonkin montain dew pulloon josta ei näy väri läpi, jos haluaa ettei muut ihmettele pullon sisältöä. Itellä on nykyään pidempinä koulupäivinä tommonen mukana ja siellä on n. 30-40 grammaa heraa. Vedetkin pistän aamulla valmiiksi ja ihan hyvin on säilyny.

Ja jos mukaan laittaa vähän kaakaojauhetta, näyttää se litku kaakaojuomalta. Olen itse laiska, niin teen yleensä joku 8 0.5l pulloa tuota juomaa valmiiksi jääkaappiin, josta sitten aamulla juon yhdestä puolet, ja yhden kokonaisen otan mukaan matkaan. Kotiin tullessa sitten se toinen puolikas naamariin. Nopeaa, helppoa eikä edes kovin kallista. Ja ~50g kaakaojauhetta riittää maustamaan pari kiloa proteiinisekotusta (50% protein xl vanilja, 50% evolution ultra maustamaton).

Omat juomani eivät kyllä ole mitenkään huomaamattomia, kun säilön niitä funlight-pulloissa. Välillä tulee ihmettelyä ja kummeksuntaa, mutta mitäs pienistä, kun eivät pienetkään meistä.

Hulkki sanoi:
Omissa sheikeissäni on 50 g proteiinia (heraa ja kaseiinia) ja 40 g öljyä (pellavansiemen- ja oliiviöljyä).

pellavansiemenöljy.. no tuota.. vatsa uhkaa kapinoida vastaan jo pelkästä ajatuksesta :urjo:

Timba79 sanoi:
Näin se menee! Ja jos löytää niitä Danonen juotavia jogurtteja, saa niistä suorastaan loistavia pulloja tähän tarkoitukseen. Itse käytä niitä ja kukaan ei kattele/kysele mitään, ihan kun jogurttia joisi. Täälläkin on duunissa pari vatipäätä jotka on aina kysymässä samat kysymykset, neuvomassa ja vittuilemassa. Ei niitä turpaan vetämättä pitkään jaksa... ;)

Nuo danonen pullot on kyllä käteviä. Itekkin käytän niitä. Ainoa miinuspuoli on korkki joka saattaa vuotaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom