Välipaloja joita kehtaa syödä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
:offtopic: Näinpähän tänään koulussa vuoden ikuistettavimman ilmeen :eek: luokkakaverillani, kun sattui vilkaisemaan meikän eväsleipää, tai itse asiassa leivän välistä häämöttävää sentin paksuista palvikinkkukasaa. En muuten sanonut mitään, iskin vain silmää ja jatkoin syömistä. En ite koskaan puutu muiden syömisiin tai syömättä jättämisiin, mutta jos joku alkaa mulle vittuilemaan, niin sitten sattuu. :evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä vuonna 2004 vähänkin viisaat ihmiset ymmärtävät terveellisen ruokavalion päälle ja suvaitsevat erikoisruokavalioiden sekä metroseksualismin luvattuna aikakautena niinkin poikkeavaa extremekäytöstä kuin HK:n Sinisen syömättömyyttä. Ne, jotka eivät ymmärrä, ovat luusereita, joista ei oikeastaan tarvitsisi edes välittää. Voisitte kuiskata heille jotakin gladiaattorin keittämistä vihamiehen sääriluista ja vinkata kieroutuneesti silmää. Jos vittuilu ei lopu, haastakaa kasvettuanne ne runkkarit julkiseen kädenvääntöön kahvihuoneen pöydällä. Kun ne paskamahat vaappuvat käytävällä vastaan, taputtakaa niitä vatsalle, ja kysykää "Ollaankos me pieniin päin?" Jos vittuilevat hormoneista, puristakaa niiden lösöpersettä ja kysykää "Onkos meillä estrogeenisykli päällä?". Jos ne aikuiset miehet pesevät tukkansa tai käyvät peräti parturissa, muistakaa hintitellä niitä turhamaisuudesta. Pakkilaisten vihtoihin ei enää kusta.

Loistava ideako?

Säilyykö kylmä kylmänä samalla tavalla kuin kuuma kuumana termospullossa?

Nimittäin noita termareita on olemassa nimikkeellä ruokatermos. On vähän laakeempi suuaukko ja ainakin vähän paremmat niistä sisältää parikin sellaista lokeroa mihin sitä sapuskaa voi taltioida. Tollanenhan olis ihan omiaan rahkan tms. eväskuskaamiseen.

Oikeastaan tuo ajatus lähti siitä, että jos ottais kouluun mukaan termospullossa kuumaa vettä ja sit sekoittais sinne sopivassa kohdassa Elovenan Hetki-puurojauhetta. Sen jälkeen tuli mieleen, että saahan koulun kahviosta ostaa teetä. Paljonkohan se maksais jos ottais vaan kuumaa vettä, mukin ja lusikan?

Ja sit noille juomapulloillehan on tehty sellasia pieniä kylmälaukkuja mihin mahtuu just yks puolen litran pullo. Sellanen varmaan pitäis tarpeeks kylmänä jonkun protskudrinkin..

En lukenu kaikkia posteja niin tarkkaan, eli toivotaan ettei joku jo maininnu, mutta hyvä välipala runsaalla protskupitoisuudella on rasvaton jugurtti + kuivaa soijarouhetta... Tuo soijarouhe voi olla maultaan aika erikoista, jos ei ole paljon syöny, mutta eiköhän täällä ainakin nämä pienemmän lisäravinnebudjetin omaavat ole aika sopeutumiskykyisiä ;) (omasta mielestäni ihan herkkuva).

Tsukamoto sanoi:
En lukenu kaikkia posteja niin tarkkaan, eli toivotaan ettei joku jo maininnu, mutta hyvä välipala runsaalla protskupitoisuudella on rasvaton jugurtti + kuivaa soijarouhetta... Tuo soijarouhe voi olla maultaan aika erikoista, jos ei ole paljon syöny, mutta eiköhän täällä ainakin nämä pienemmän lisäravinnebudjetin omaavat ole aika sopeutumiskykyisiä ;) (omasta mielestäni ihan herkkuva).

Saako tota ihan tavallisesta ruokakaupasta? Hinta ja pussin koko? Ravintoarvot?

Angel of Death sanoi:
Saako tota ihan tavallisesta ruokakaupasta? Hinta ja pussin koko? Ravintoarvot?

Saa tavallisista marketeísta, hinta n. 2,5 euroa/puoli kiloa (tumma rouhe jota itse ostan).

Eikä ole ainakaan meikäläisellä ongelmia tuottanu, AINAKAAN seksuaalisessa aktiivisuudessa...

Tsukamoto sanoi:

Toi tumma rouhe (2,5e/kg S-marketista) on ehkä pahinta, mitä olen ikinä syönyt.

Kostaja X sanoi:
Toi tumma rouhe (2,5e/kg S-marketista) on ehkä pahinta, mitä olen ikinä syönyt.
Aika helpolla olet siinä tapauksessa päässyt...Ootko koskaan yrittäny valmistaa sitä millään tavalla (tuo jugurttisoosi kun ei ole sen parhaimman makuinen muoto): Esim. lämpimissä kastikkeissa liotettuna ja maustettuna hyvää... Joka tapauksessa paljon halvempi ja nopeampi vaihtoehto kuin monet lihavalmisteet, eli vaikkei olisikaan vege, niin kannattaa aina välillä sotkea sekaan/korvata liha joissain ruuissa...

Tsukamoto sanoi:
Aika helpolla olet siinä tapauksessa päässyt...Ootko koskaan yrittäny valmistaa sitä millään tavalla (tuo jugurttisoosi kun ei ole sen parhaimman makuinen muoto): Esim. lämpimissä kastikkeissa liotettuna ja maustettuna hyvää... Joka tapauksessa paljon halvempi ja nopeampi vaihtoehto kuin monet lihavalmisteet, eli vaikkei olisikaan vege, niin kannattaa aina välillä sotkea sekaan/korvata liha joissain ruuissa...

Yogaa en onneksi pilannut, vaan menin liottamaan ja maustoin kuin jauhelihan. Siis hyi vittu! Pieniä kumin palasia suussa. Ei kiitos enää ikinä.

Kostaja X sanoi:
Yogaa en onneksi pilannut, vaan menin liottamaan ja maustoin kuin jauhelihan. Siis hyi vittu! Pieniä kumin palasia suussa. Ei kiitos enää ikinä.

:offtopic: siis eikö viljatuotteista saadut proteiinit ole muka jotenkin kelvollisia? itte kun vetelen joka päivä mm. lautasellisen elovena kaurajyviä ja saan niistä joku 30g proteiinia. jossain tossa ekoilla sivuilla vaan jotkut puhu että viljatuotteista saatuja proteiineja ei lasketa.

Monet tuntuvat vetävän tonnikalaa koulun käytävällä. On varmasti kivaa niillä kala-allergikoilla jotka saavat oireita jo kalanhajusta. Sopisi vähän muitakin ajatella :jahas:

Katabolic sanoi:
Monet tuntuvat vetävän tonnikalaa koulun käytävällä. On varmasti kivaa niillä kala-allergikoilla jotka saavat oireita jo kalanhajusta. Sopisi vähän muitakin ajatella :jahas:
Jaahas. Ja mistähän saisi listan kaikista niistä ruoka-aineista, hajuista ja kasveista joita on syytä varoa tuomasta julkisiin kulkuneuvoihin ja -tiloihin siltä varalta että joku on niille allerginen?

Itse olen astmaatikko ja reagoin vahvasti (ilman kroonikkolääkitystä shokkiin asti) kissoihin ja koiriin. Kun sellainen tulee bussiin, siirryn mahdollisimman kauas tai kokonaan pois bussista. Ei yhteiskunta voi toimia allergisen vähemmistön ehdoilla - tämä on oikeasti muiden ajattelemista.

Katabolic sanoi:

Hah :D Eli mennään sinne vessaan/siivouskomeroon syömään tonnikalat jos koulussa ollaan.

Törppö sanoi:
Säilyykö kylmä kylmänä samalla tavalla kuin kuuma kuumana termospullossa?

Säilyy, tosin kannattaa esikylmentää/lämmittää termari ennen käyttöä, niin pysyy haluttu lämpö kauemmin tallessa.

teri sanoi:
Noi kanafileet maistuu oudolle, jopa pahalle. Onko muut samaa mieltä vai ostinko vain pilaantuneen erän?
tää on jo vanha juttu..mutta satuin nyt vasta lukemaan.Mulla on himassa samoja fileitä ja niissä on todella outo maku :urjo: .Ostin ne joskus syksyllä..vieläkin löytyy pakkasesta.Muuten kyllä liidelin tuotteet on ollut hintansa veroisia :)

Mankind sanoi:
:offtopic: siis eikö viljatuotteista saadut proteiinit ole muka jotenkin kelvollisia? itte kun vetelen joka päivä mm. lautasellisen elovena kaurajyviä ja saan niistä joku 30g proteiinia. jossain tossa ekoilla sivuilla vaan jotkut puhu että viljatuotteista saatuja proteiineja ei lasketa.

Itse olen tämän asian päätellyt, niin, että jos lihas koostuu vaikka esim. (Itse keksitty luku tähän nyt, joka varmaan on varmaan aika lähellä totuutta, koska BCAA:n (valiini, isoleusiini,lesusiini) osuus lihaksesta on 19%, jhulmin gradusta olen kait tämän luvun bongannut) 60% ei-välttämättömistä aminohapoista ja 40% välttämättömistä aminohapoista. Ja jos ei söisi eläinkunnan tuotteita (lihat, kananmuna, maito tuotteet) niin tarjoaisit lihaksille vain 60% mahdollisista rakennusaineista. (Oletetaan, että syö optimaalisen paljon niitä kasvikunnan tuotteita, ja ei soija papuja, jossa on muista kasvikunnan tuotteista poiketen välttämättömiä aminohappoja). Tähän vielä tarkennus eli: eläinkunnan tuotteet sisältävät myös välttämättömät aminohapot. Tajusikohan kukaan nyt mitään tästä :)

Itse lasken, että päivässä tulee syötyä vähintään 2g per painokilo eläinkunnan proteiineja. Ja pyrin syömään joka aterialla eläinkunnan tuotteita joka aterialla väh. 30g ja mielenrauha säilyy :thumbs:

Tähän vielä lista noista aminoista.

Välttämättömät aminohapot
· leusiini
· isoleusiini
· valiini
· lysiini
· fenylalaniini
· metioniini
· treoniini
· tryptofaani
· histidiini
· arginiini
· tyrosiini, kysteiini

Ei-välttämättömät aminohapot
· alaniini
· arginiini
· glutamaatti
· asparagiini
· aspartaatti
· tauriini
· tyrosiini
· kysteiini
· glysiini
· seriini
· proliini
· glutamiini

edit- Suosittelisin, siis ottamaan myös niitä eläinkunnan tuotteita samalle aterialle, niiden viljatuotteiden kanssa, että olis maksimaalinen hyöty lihasten kasvulle. :piis:

Mankind sanoi:

No sitä soijarouhetta en syö, koska se on vastenmielistä. Soijajauhetta (siis ihan urheiluravinteita) menee hieman päivässä.

Meikäläisen biologian opinnot olivat sitä laatua, että en lähde väittelemään siitä, lasketaanko kasvisten prodet vai ei. Mielellään kyllä lukisin aiheesta käytävää keskustelua Pakkikselta, mutta vaikka keskustelu hyppää aina silloin tällöin pinnalle, ei se näytä hirveästi edistyvän.

Itse nautin suurimman osan päivän protskuista maitorahkasta ja rasvattomasta maidosta ja vilja ja tms. proteiinien osuus jää aika pieneksi joka tapauksessa.

Ainakin omasta mielestäni on aika vaikeaa lähteä laskemaan eri proteiinien lähteitä, jos ei kaikkea ruokaa valmista itse. Esim. laitosruoka ja erilaiset valmisteet ovat enemmän tai vähemmän vaikeasti tulkittavissa, vaikka ravintosisältö ilmoitettaisiinkin.

yks hyvä välipala on raejuustoa ja tonnikalaa sekasin.. nopee tehä kun kippaa tonnikalat raejuusto purkkii ja pistelee. syö sitten vaikka siellä vessassa jossei muitten nähden kehtaa

Dippi sanoi:
Itse olen astmaatikko ja reagoin vahvasti (ilman kroonikkolääkitystä shokkiin asti) kissoihin ja koiriin. Kun sellainen tulee bussiin, siirryn mahdollisimman kauas tai kokonaan pois bussista. Ei yhteiskunta voi toimia allergisen vähemmistön ehdoilla - tämä on oikeasti muiden ajattelemista.

Ihan hyvä pointti tämäkin :). Tuo tonnikalan haju vaan tuppaa leviämään esimerkiksi koulussa tehokkaasti koko käytävälle, joten sitä ei välttämättä "karkuun" pääse. Mutta toisaalta, onhan koulun ruokalassakin useasti kalaruokia joista saattaa haju levitä jopa koko kouluun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom