Välipala ennen treeniä dieetillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TilDaa
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä syötte ennen treeniä?
Massakauden jälkeen oon alottelees dieettiä ja teen runkoa tuleville syömisille. En oo ennen dieetannu.
Massakaudella välipalalla oli tummaa riisiä, raejuustoo tai kanaa, kasviksia ja omena. Se sama vois toimia dieetilläki kai, mut olisko nopeammin sulavat hiilarit ja prode paremmat? Vai niin ettei ollenkaa hiilaria, koska sitä tulee aamupalalla ja lounaallaki?

Tässä sitä runkoa:
Aamupala klo7: 4 munan valkuaista, 30g kalkkunaa, porkkanaa tms, pieni kipollinen (ehkä 30g) kaurahiutaleita johon sekaan marjoja, 1rkl riisiproteiini+1rkl kollageenijauhe, pähkinöitä
Lounas klo 11.30: kouluruoka lautasmallin mukaan
Välipala klo 14: mitä?
Treeni klo 15 jälkeen
Päivällinen n. 20-30min treenin jälkeen: mitä? Käviskö tähän kaurapuuro+lisukkeita ja banaani?
Iltapala: kalkkunaa/munia, kasviksia, oliiviöljy

Ruokia en punnitse, vaan tässä lähinnä tiedustelen MITÄ olis hyvä syödä, en määriä. Ja mulla maidoton ruokavalio, mutta jostsin syystä raejuusto sopii mulle 😁

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meadowsin ohje on ihan hyvä että treeni on pyhä ja treenin ympärillä oleviin aterioihin ei kosketa ennen kuin on pakko. Eli ensimmäisenä karsitaan ateroista jotka on kauimpana treenistä. Näin saa pidettyä treenit mahdollisimman tehokkaana mahdollisimman pitkään. Kokeilemalla sitten selviää mikä systeemi ja mitkä ruuat toimii parhaiten mihinkin väliin.

Ja syö koko kananmuna, mieluumin vaikka tuo lisätty oliiviöljy pois. Kaloripitoiset lisäravinteetkin korvaisin ihan vaan ruualla niin pysyy helpommin nälkä kurissa, vaikka sitten niitä valkuaisia.

Meadowsin ohje on ihan hyvä että treeni on pyhä ja treenin ympärillä oleviin aterioihin ei kosketa ennen kuin on pakko.
Tähän voisin lisätä, että toinen pyhä on viimenen ateria jossa parikyt grammaa hiilaria, voi parantaa unta.

Tähän voisin lisätä, että toinen pyhä on viimenen ateria jossa parikyt grammaa hiilaria, voi parantaa unta.
Ohje on muuten Scott Stevensonilta, mutta olisin tuosta tapauskohtaisesti eri mieltä aikalailla. Sanoisin, että jopa 40% nykyään kaipaisi erilaista ohjetta tähän.

Ja pahoittelen offtopikkia.

Nää on just niitä nynasseja jotka selviää vain ja ainoastaan kokeilemalla. Nekin mieltymykset saattaa vielä ajan ja iän myötä muuttua. Aamutreenaajasta tulee iltatreenaaja ja yhtäkkiä nukkuminen kärsii jos syö yhtään mitään liian myöhään ja sitä rataa.

4 munan valkuaista,
Munat kannattaa syödä kokonaisena. Keltuainen on yksi ravinto rikkaimpia ruoka aineita. Sisältää kaikkia vitamiineja ceetä lukuunottamatta. Neljästä valkuaisesta saat noin 12 g protskua. Jos korvaat sen kahdella kokonaisella munalla saat noin 16g protskua ja lompakko kiittää. Kolesterolista turha huolestua jos ei ole perinnöllinen ongelma. Itse olen syönyt 3 munaa päivässä noin 20 vuoden ajan 😃 Veriarvot aina huippu luokkaa.

Munat kannattaa syödä kokonaisena. Keltuainen on yksi ravinto rikkaimpia ruoka aineita. Sisältää kaikkia vitamiineja ceetä lukuunottamatta. Neljästä valkuaisesta saat noin 12 g protskua. Jos korvaat sen kahdella kokonaisella munalla saat noin 16g protskua ja lompakko kiittää. Kolesterolista turha huolestua jos ei ole perinnöllinen ongelma. Itse olen syönyt 3 munaa päivässä noin 20 vuoden ajan 😃 Veriarvot aina huippu luokkaa.
Okei, eli keltsit mahaan eikä roskikseen. 🥚😄 kolesteroliarvosta ei oo tietoa mut tuskin on ongelma.
En kyllä viäkää tiä mitä söisin ennen treeniä. Ehkä sitten vaan riisiä, raejuustoo ja kasviksia.

Kalaa/Punaista lihaa ainakin päiväpuuron tilalle.
Eihän tuolla ole muuta proteiininlähdettä nyt kuin nuo munat(ja lusikallinen riisiproteiinia).
Ei hajuakaan miksi et ottaisi selvää paljonko syöt, vaikka sanoit ettet sitä tee(=juuri siitä syystä), suosittelen niin tekemään. Vedät vaan vaivalla hankitut gainssit vessasta alas jos dieettailet puurolla ja banskuilla laskeskelematta. Jos painonpudotus laadusta riippumatta on ainut tavoite niin sitten kai ihan sama.
Ennen treeniä joo pitkäjyväinen kama + proteiininlähde on hyvä valinta, ihan sama mitkä.
Siis kunnon ateria päivälliseksi aina kun koulussa on rasvahiilaripataa, silloin kun on oikeaa ruokaa niin
selviät vähemmälläkin kotiruoalla(esim. se raejuusto+hedelmiä tyyliin tai ruisleipää runsaalla juusto/leikkele päällisellä)

e: Munat joo kokonaisina!

Kalaa/Punaista lihaa ainakin päiväpuuron tilalle.
Eihän tuolla ole muuta proteiininlähdettä nyt kuin nuo munat(ja lusikallinen riisiproteiinia).
Ei hajuakaan miksi et ottaisi selvää paljonko syöt, vaikka sanoit ettet sitä tee(=juuri siitä syystä), suosittelen niin tekemään. Vedät vaan vaivalla hankitut gainssit vessasta alas jos dieettailet puurolla ja banskuilla laskeskelematta. Jos painonpudotus laadusta riippumatta on ainut tavoite niin sitten kai ihan sama.
Ennen treeniä joo pitkäjyväinen kama + proteiininlähde on hyvä valinta, ihan sama mitkä.
Siis kunnon ateria päivälliseksi aina kun koulussa on rasvahiilaripataa, silloin kun on oikeaa ruokaa niin
selviät vähemmälläkin kotiruoalla(esim. se raejuusto+hedelmiä tyyliin tai ruisleipää runsaalla juusto/leikkele päällisellä)

e: Munat joo kokonaisina!
Koulussa on mulle tehty omat ruuat allergioiden takia ja se ruoka on puhdasta ja hyvää. Tyyliin peruna, kana ilman kastikkeita, salaatti.
Oon punninnu ennemmin ruoat tarkasti ja oo suunnilleen oppinu makrot. Kouluruokaa en pysty punnita, joten mututuntumalla menis vaikka punnittisin kaikki muut.
Okei eli lihaa päivällisellä. Aattelin siksi sitä puuroo (siellä mukana valkuaisia ja protskujauhoo), koska se sulaa nopeemmin ku liha ja päivällinen on treenin jälkeinen ateria.
Ja jep, justiin syön aamupalaa ja munat meni kokonaisina👍🏼

Kuinka paljon ennen treeniä tuo.sun väliplaa tulee?

Itse panostaisin siihen, että se on nopeasti sulavaa ja eikä paina vatsassa treenin aikana.
Mitä sä muuten treenaat?? Silläkin on vaikutus siihen, mitä vois suositella.

Sanoisin vaikka heraproteiini ja banaania vois olla aika kustnanustehokas ja helppo. Tai riisihiutale puuro ja heraproteiinilla.ja voi siihenkin sen banaanin ottaa kylkeeen.
Kasviksia en ennen treeniä ottaisi. Turhaa ottaa liikaa kuituja ennen jumppaa.

Ehkä yleisin nopeasti imeytyvä välipala on protsku drinkki ja banaani. Nykyisin on valmiita protsku drinkkejä kaupoissakin niin sopii kouluun tms...

Koulussa on mulle tehty omat ruuat allergioiden takia ja se ruoka on puhdasta ja hyvää. Tyyliin peruna, kana ilman kastikkeita, salaatti.
Oon punninnu ennemmin ruoat tarkasti ja oo suunnilleen oppinu makrot. Kouluruokaa en pysty punnita, joten mututuntumalla menis vaikka punnittisin kaikki muut.
Okei eli lihaa päivällisellä. Aattelin siksi sitä puuroo (siellä mukana valkuaisia ja protskujauhoo), koska se sulaa nopeemmin ku liha ja päivällinen on treenin jälkeinen ateria.
Ja jep, justiin syön aamupalaa ja munat meni kokonaisina👍🏼
Asia kunnossa! Tätä ei voinut sivustaseuraaja tietää.
Olen laskenut kaloreita itsekkin joten uskon että pystyt kyllä silmällä arvioimaan jos sen olet rutinoinut.
Ja puurosta en tajunnut että siellä on prodet tuona "lisukkeena" kun itellä ne on lähinnä makuja(marjoja) tai voita :)
Itse söisin silti lihaa jokapäivä(oma mieltymys) ja vähintään treenipäivänä jos lompakko kestää, mutta mä aikanaan opettelin syömään raskaasti ja 1h päästä treenaamaan -> siitä tuli vuosien varrella mun tapa. Jos prodepuuro toimii paremmin niin ei siinä vikaa ole!

Jolloin 14 mitä? Vastaukseni olisi: raejuusto/vastaava+hedelmiä tai raskaat ruisleivät(juusto+leikkele pääosissa ja vielä vaikka rehut päälle ni on hyvää)?

Kuinka paljon ennen treeniä tuo.sun väliplaa tulee?

Itse panostaisin siihen, että se on nopeasti sulavaa ja eikä paina vatsassa treenin aikana.
Mitä sä muuten treenaat?? Silläkin on vaikutus siihen, mitä vois suositella.

Sanoisin vaikka heraproteiini ja banaania vois olla aika kustnanustehokas ja helppo. Tai riisihiutale puuro ja heraproteiinilla.ja voi siihenkin sen banaanin ottaa kylkeeen.
Kasviksia en ennen treeniä ottaisi. Turhaa ottaa liikaa kuituja ennen jumppaa.
Syön klo 14 ja klo 15 jälkeeen salille. Treeni on 4-jakoinen ja nyt ku alkas dieetti niin teen pitempiä sarjoja ku ennen tätä oli voimakausi.
Heran tilalla käytän riisiprotskua ku maito ei mulle sovi. Toi riisihiutalepuuro vois olla hyvää. Joo kasvikset vois ottaa sit muilla aterioilla.
Asia kunnossa! Tätä ei voinut sivustaseuraaja tietää.
Olen laskenut kaloreita itsekkin joten uskon että pystyt kyllä silmällä arvioimaan jos sen olet rutinoinut.
Ja puurosta en tajunnut että siellä on prodet tuona "lisukkeena" kun itellä ne on lähinnä makuja(marjoja) tai voita :)
Itse söisin silti lihaa jokapäivä(oma mieltymys) ja vähintään treenipäivänä jos lompakko kestää, mutta mä aikanaan opettelin syömään raskaasti ja 1h päästä treenaamaan -> siitä tuli vuosien varrella mun tapa. Jos prodepuuro toimii paremmin niin ei siinä vikaa ole!

Jolloin 14 mitä? Vastaukseni olisi: raejuusto/vastaava+hedelmiä tai raskaat ruisleivät(juusto+leikkele pääosissa ja vielä vaikka rehut päälle ni on hyvää)?
Joo vähän epäselvästi sanoin noi syömiset. Lihaa syön joka lounaalla ja iltapalalla myös. 🙂
Nuo klo 14 ateriaehdotukset on hyviä. Menisköhän se ilman hiilaria ku hiilaria tulee kuiteski aamulla ja lounaallaki. Tai sitte tuolla mainittiin riisipuuro, jos sitä vähän lisäksi. Pitää kokeilla.
Hyviä vinkkejä!🙂

Syön klo 14 ja klo 15 jälkeeen salille. Treeni on 4-jakoinen ja nyt ku alkas dieetti niin teen pitempiä sarjoja ku ennen tätä oli voimakausi.
Heran tilalla käytän riisiprotskua ku maito ei mulle sovi. Toi riisihiutalepuuro vois olla hyvää. Joo kasvikset vois ottaa sit muilla aterioilla.
Vaihtoehto on sit myös mennä ihan prot ja rasva linjalla ja ottaa hiilarit juomassa treenin aikana niin saat tehot ylös siihen jumppaan joka on aika olennaista.

Tai sitten hh ennen treeniä ja osan sen aikana.

Noita kannattaa kokeilla erilaisia kombinaatioita jotta löydät sen sulle sopivan tavan.

Söisin hiilarit nimenomaan treenin ympärillä, aamupalalla ja illemmalla ei ole niin väliä. Mutta vähän hifistelyä tämäkin jo on, pitää treenata ihan tosissaan että tämmösillä seikoilla olisi paljoa merkitystä.

Vaihtoehto on sit myös mennä ihan prot ja rasva linjalla ja ottaa hiilarit juomassa treenin aikana niin saat tehot ylös siihen jumppaan joka on aika olennaista.

Tai sitten hh ennen treeniä ja osan sen aikana.

Noita kannattaa kokeilla erilaisia kombinaatioita jotta löydät sen sulle sopivan tavan.
Söisin hiilarit nimenomaan treenin ympärillä, aamupalalla ja illemmalla ei ole niin väliä. Mutta vähän hifistelyä tämäkin jo on, pitää treenata ihan tosissaan että tämmösillä seikoilla olisi paljoa merkitystä.
Treenin ympärille niitä nyt yritän sijoittaakki jotenki järkevästi. Juon 30min ennen treeniä eaa:ta, niin olisko treenin aikana sit veteen jiku hiilarijuttu, en oo niihin yhtää perehtynyt. Liialliseen hifistelyyn ei riitä motivaatio, mut kokeilen eka niin että tuntia ennen reeniä välipala jossa hiilaria mukana ja jos se ei riitä niin sit treenin aikana jotain hiilaria.

Treenin ympärille niitä nyt yritän sijoittaakki jotenki järkevästi. Juon 30min ennen treeniä eaa:ta, niin olisko treenin aikana sit veteen jiku hiilarijuttu, en oo niihin yhtää perehtynyt. Liialliseen hifistelyyn ei riitä motivaatio, mut kokeilen eka niin että tuntia ennen reeniä välipala jossa hiilaria mukana ja jos se ei riitä niin sit treenin aikana jotain hiilaria.
Noi hh pitoiset juomat hyödyllisiä erityisen pitkissä tai kovissa treeneissä ja dietillä. Dietillä sen hyöty on lähinnä siinä, että se tuo laadukkaamman treenin. Henk. koht silti jos bodaus mielessä treenaisin, niin söisin mielummin ne hiilarit.

Erään hh juomilla tehdyn tutkimuksen mukaan nälän ja janon tunne vaikuttaa saadun hyödyn määrään siten, että mitä nälkäisemmäksi tunnen itsesi, sitä suurempi saatu hyöty. Kylläisenä saatu hyöty oli jopa olematon, jos jumppa ei ollut erityisen rankka tai pitkä.

Tätä oon ite käyttänyt lähinnä kyykkypäivinä helpottamaan domsseja: https://www.fitnesstukku.fi/highly-...ZHP6GJELAElDPHPcwkBoCEU4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Muut treenit ei välttämättä vaadi ja mieluumin juokin vaan pelkkää vettä. Auttaa ihan plussakaloreillakin mutta miinuksilla vaikutus korostuu. Mitään määrää energiaahan tuossa ei juuri ole eikä se itse treeniin vaikuta kuin korkeintaan tyhjällä vatsalla vaan sen funktio on lähinnä ohjata ravinteita oikeaan paikkaan mikä helpottaa palautumista.

Tätä oon ite käyttänyt lähinnä kyykkypäivinä helpottamaan domsseja: https://www.fitnesstukku.fi/highly-...ZHP6GJELAElDPHPcwkBoCEU4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Muut treenit ei välttämättä vaadi ja mieluumin juokin vaan pelkkää vettä. Auttaa ihan plussakaloreillakin mutta miinuksilla vaikutus korostuu. Mitään määrää energiaahan tuossa ei juuri ole eikä se itse treeniin vaikuta kuin korkeintaan tyhjällä vatsalla vaan sen funktio on lähinnä ohjata ravinteita oikeaan paikkaan mikä helpottaa palautumista.
Auttaa plussakaloreillakin, jos uskot siihen :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom