Omalla salilla on nuorehko kaveri joka on nostanut ei niin puhtaalla tyylillä 210kg raw penkistä natuna. Takana oli vissiin 8 vuotta penkkiä ja ainakin ajoittan neljä kertaa viikossa.
Kirjoittelee täälläkin ja uskon olevan natu enkä uskoisi valehtelemalla voittavan mitään.
Itse en ole koskaan treenannut edes kahta vuotta yhtä kyytiä ilman ettei välissä ole ollut useiden vuosien taukoja töiden opiskelujen tai loukkaantumisen takia.
En ole silti kaukana 200kg raw penkistä vaikka penkki onkin ollut vain osa kehoilua ja yleensä vain kerran viikossa siihen on panostettu.
Kaveri joka on genettisesti lahjakas ja panoistaisi pelkästään penkkiin ja sen apuharjoitteisiin pääsisi kyllä lopulta tuohon 250kg raw penkkiin.
Tiedän noin 180cm tyyppeja jotka painavat sadankilon huitteilla 15% rasvoissa vaikka eivät koskaa ole juuri tankoon koskeneet.
Itse olisin 10% rasvoissa noin 90 kiloinen, nyt painoa on 112kg. Jos olisin jatkanut bodausta nuorempana vaikka 10 vuotta 100 kiloa ei olisi varmaan ollut mahdoton saavutettava ja minua lahjakkaampia löytyy paljon.
Ammattikouluaikoinani 30 vuotta sitten 16 vuotias kaverini penkkasi jotain 120kg ja oli vain noin 65 kiloinen ja 165 senttinen lyhytkätinen paksurintainen jässikkä.
Jos rakenteeltaan saman tyyppinen 180cm jäpikkä treenaisi nykytietämyksen mukaan penkkiä ja kayttäisi muut harjoitusavut lukuun ottamatta steroideja varmasti pääsisi 250kg raw penkkiin.
Itsekin aloitin nyrkkeilyn n.16 vuotiaana ja kun kokeilin kavereideni kanssa ekaa kertaa penkkiä urheilu hallimme katsomon alla, nostin 80kg vaikka ottelupainoni oli 67,5kg
Rasvat olivat silloin todella alhaiset luonnostaan ja sixpäkit näkyvissä mutta rakenteellisesti en ole kovinkaan ihanteelliinen penkkaaja kun pituus on 182cm ja syliväli 191cm.
Silti aion penkata tuon 200kg vielä vanhana äijänä jos vaan paikat eivät hajoa enempää