"Väärin. Hiilarit eivät ole niin paha juttu kuin rasva."

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kritz
  • Aloitettu Aloitettu
Juttelin tässä äskettäin erään vanhan tuttuni kanssa joka yrittää tiputtaa painoaan.. Kyselin että onko jättänyt pullat yms pois ja kai muistaa hyvien rasvojen tärkeyden, mutta tämän kommentin jälkeen huomasin että on aika turhaa yrittää antaa mitään neuvoja: "Ihminen ei tarvitse lainkaan muuta rasvaa kuin piilorasvan. Ja se on fakta."

Olette varmaan kaikki törmänneet samantyylisiin tapauksiin, joten mitä luulette, pystyykö ihmisille puhumaan järkeä, vai onko vaan parempi jättää heidät rypemään rasvattomuudessaan? Löytyykö keneltäkään mitään kansan syviin riveihin vetoavia argumentteja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kuulin töissä tossa pari päivää sitten, että "eihän karkit lihota. Tai siis ainakaan nallekarkit, koska niissä ei oo rasvaa. Sokerihan sitoo rasvaa." Jouduin latomaan faktat pöytään.

Te siis vielä jaksatte? Minä en. Jos joku neuvoa kysyy niin kyllä minä vinkkejä voin antaa, mutta selittelemään en jaksa ruveta.

Selityksenä omille ruokailutottumuksille jengi sanoo lähes aina: "Noitahan aina on syöty". :nojoo:

Jakob sanoi:
Te siis vielä jaksatte? Minä en. Jos joku neuvoa kysyy niin kyllä minä vinkkejä voin antaa, mutta selittelemään en jaksa ruveta.

Sama juttu täällä, jossakin threadissa sen työkaverin kanssa yhteenoton jo kerroinkin. Ei jaksa vääntää, jos joku ei järkipuhetta usko ja neuvoa kysyy eikä siltikään usko niin vetäkööt itsensä vaikka jojoon mun puolesta. :eek:

Jakob sanoi:
Te siis vielä jaksatte? Minä en. ...
En todellakaan jaksa enään selitellä.

Olen alkanut vittuilemaan takasin :evil:
Paras on puhdas ja suoraan sydämestä tuleva PFFFF! :lol2:

Valitettavan totta, mutta myös itse olen "rasvavalistuksen" uhri. Ruokaostoksilla käydessä tuotteesta kuin tuotteesta melkein väkisin tarttuu mukaan vähärasvainen vaihtoehto. Tosin toisaalta tuo lienee hyväkin - voipa kompensoida itse sitten noitten kevyttuotteiden vähäisemmän rasvamäärän niillä hyvillä rasvoilla kuten öljyn lorautuksilla.

Vinopenkki sanoi:
Voipa kompensoida itse sitten noitten kevyttuotteiden vähäisemmän rasvamäärän niillä hyvillä rasvoilla kuten öljyn lorautuksilla.
Ja ottaa sitten hirveän määrän sokeria rasvan tilalla. Katteleppa hiukan niitä tuoteselostuksia esim. maustetut rahkat on hyvä esimerkki ei rasvaa, mutta sokeria sopivasti.

Jakob sanoi:
Ja ottaa sitten hirveän määrän sokeria rasvan tilalla. Katteleppa hiukan niitä tuoteselostuksia esim. maustetut rahkat on hyvä esimerkki ei rasvaa, mutta sokeria sopivasti.

Hyvä huomio, mutta en enää onneksi ihan niin amatööri ole, ettenkö vilkaisis myös tuoteselostuksia sokerin suhteen :)

Toi kuvailemas esimerkki pitää hyvin paikkansa mm. jugurttien suhteen. Monissa vähärasvaisissa (esim. Yogy) on puolestaan aika rutkasti sokeria. Mutta esimerkiks sellaisissa maitotuotteissa kun pelkässä maidossa ja juustoissa näin ei ole.

ps. Ja kuka mitään maustettuja rahkoja ostelee, Ehrmannin saa hyvin maustettua tarvittaessa itekin ;)

Mitä oon itse kuullut että kaiken tarvittavan saa ruuasta ja vitamiinit sekoittaa pään ja sinusta tulee hullu kirvesmurhaaja. KYLLÄ VITAMIINIT!
stanaa.. jaksa kohta enää.
Sitten vielä kaikki mikä tulee jauhoista/pillereistä on pahasta koska ihminen ei tarvitse mitään ulkopuolista.
Rasvat ovat hirveitä! muistakaa se! kauuuuheita! hiilareita saa syödä niin paljon kuin sielu sietää mutta välttäkää sitä läskiä!
ja varokaakin ottamasta niitä proteiinihormooneja!

On se kyllä kumma, miten tässä noin kuukauden pakkiksen lukemisen jälkeen on alkanut kaappiin tulemaan aika paljon enemmän kanaa, tonnikalaa, rahkaa, tummaa makaronia jne. Ja lisäksi on aika vähiin jäänyt karkit limsat ja sipsit. No kaikkea sitä oppii. Olen yrittänyt selittää näitä myös parille kaverille, jotka kyttäävät kaupassa, jos sattuvat sinne samaan aikaan. Katsovat hulluna, kun sanon etten tee siitä tonnikalasta mitään ruokaa erikseen, vaan syön suoraan purkista. Yksi kaveri kyseli jotain dieetistä, mutta ei sekään kovin tosissaan tuntunut minua ottavan, kun selitin siitä ettei sitä rasvaa kannata liikaa vähentää, vaan jättää mieluummin hiilarit vähemmälle.

Hei, tervetuloa kerhoon: löysin Pakkiksen aikanaan kesätöissä (oli vähän tylsää :D )
ja sen jälkeen elämänlaatu on kohonnut kyllä uusiin sfääreihin.
Tällä hetkellä oon paremmassa kunnossa kuin koskaan, kiitos ravinto- ja treenivinkkien jotka oon täältä löytäny. :)

HooEee sanoi:
Olen alkanut vittuilemaan takasin :evil:
Paras on puhdas ja suoraan sydämestä tuleva PFFFF! :lol2:

Juuri näin! Myös kyynisen halveksuvaan äänensävyyn lausuttu sana paskapuhetta ilman mitään selittelyjä toimii hienosti.

Kyllä ne kalorit ratkaisee, ei rasva eikä hiilarit.

Niille ihmisille jotka jaksaa uskoa jotain ja pystyy käsittelemään uusia asioita viittii selittää mutta näitä "Vittu oon aina oikeessa" tyyppejä on kyllä niin paljo ja niille on turha selitellä mitään. Eikä edes kiinnosta selitellä.

jarska sanoi:
Mitäs ne sitten oikein ovat? :david:

Eipä noihin tapauksiin jaksa puuttua, nykyään oon vaan sanonu että syökää mitä lystäätte. Ei ne kuitenkaan usko ja joku oliiviöljy huikka on ihan hui kamalaa, miten sä pystyt?

Vinopenkki sanoi:
Mitäs ne sitten oikein ovat? :david:

Tajusit varmaan mitä siinä tarkoitetaan. Kalorimäärähän sen pelin ratkaisee, eikä se että mistä makroravinteista ne kalorit otetaan. Överiksi ei tietysti sovi vetäistä tätäkään hommaa, esim. 90% hiilaria, 5% prot. ja 5% rasvaa. Ja kroppa toimii paremmin niillä hyväksi havaituilla suhteilla, esim. 30-40-30.

jarska sanoi:
Sitten varmaan kaksi kaveria kehittyy aivan samalla tavalla, vaikka toinen söisi
proteiinia 30%, rasvaa 60% ja hiilaria 10%, ja toinen
proteiinia 30%, rasvaa 10% ja hiilaria 60% edellyttäen,
että kilokalorimäärät olisivat samat noissa molemmissa tapauksissa?

PS. Ei muuten kehity.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom