Uutta ohjelmaa latinkiin!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin elikkäs nyt olis pikkuhiljaa aika pistää tota reeni ohjelmaa vaihtoon, sillä tässä ollaan nyt lähemmäs neljää kuukautta veivattu samaa Elaston 2-jakoista. Alkaa nimittäin lopulta maistua puulta tämäkin touhu. En nyt ole niin varma että saako näistä treeni ohjelmien kysymisistä kokonaista thrediä tehdä, mutta tehdää nyt näin ja lukitkaa jossei ole sallittua.

Tarkotuksena ois saada niin voimaa kun myös sitten sitä ulkonäköäkin, elikkäs bodybuilding tyyppistä treenia haen, ei niinkään voimannosto. Pistäkää ehdotuksia ja jospa saatais vaikka joku toimiva setti aikaseksi, tai ehdottakaa jo jotain toimivaksi todettua ohjelmaa. Listataanpas vähän tietoja tohon alapuolelle, ja jos vielä jotain tarviitte niin kertokaa vaan ni lisäilen sitä mukaa.

Tausta
Ikä:16
Treeniä takana: ~2vuotta
Paino:~70kg
Pituus: 178cm
Vartalotyyppi: ecto/meso
Aikasemmat ohjelmat: Elasto 2-jakoinen, Timban 2, ja 4-jakoinen.

Sarjapainot
Penkki: 1x95, 6x80kg
Kyykky: 5x5x90kg
Mave: 4x4x100kg

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
SUPERMASSA-blogista ota treeniohjelmaesimerkki #1 tai #2.. molemmat toimii. Voimankasvatukseen (tarkemmin sarjapainojen kasvatukseen) toimii hyvin nuo 12,10,8-sarjat (joka sarjaan lisää painoa).

SUPERMASSA-blogista ota treeniohjelmaesimerkki #1 tai #2.. molemmat toimii. Voimankasvatukseen (tarkemmin sarjapainojen kasvatukseen) toimii hyvin nuo 12,10,8-sarjat (joka sarjaan lisää painoa).
Tietoa soveltuuko nää nuorelle pari vuotta reenanneelle ?

Sopii nuo, hyvin palautuu dieetilläkin. Pudotukset voi tehä esim. yhdellä pudotuksella kahden sijaan. Pudotus-ohjelma omalla kohalla oli se, jonka jälkeen pidin lepoviikon (1kk maitohappo-ohjelma ja sen jälkeen 1kk pudotusohjelmaa).

Sarcev on joskus sanonut jotain tämän suuntaista: "there's no such a thing as overtraining, just under-eating and under-sleeping"

Kolmijakoinen push/pull/legs 3on1off-kierrolla on ainaki mulla toiminut tosi hyvin. Oon saman ikäinen ja suurinpiirtein saman kokoinen, niin saattais ehkä toimia sullaki.

Itekki miettiny ens viikoks vaihtoa pois 2-jakosesta...

MAANANTAI: Rinta & Hauis (ojentaja, olkapää, selkä)

Penkki 4x
Vinopenkki kp 3x
Ristikkäistalja 3x
Leuat kapea vastaote 3x
Hauis kp 3x
Hauis taljassa 2x

TIISTAI: Reidet (vatsat, alaselkää)

Kyykky 4x
Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
SJMV 3x
Reiden koukistus 3x
Jalkojennosto 3x

TORSTAI: Olkapäät & Ojentajat (rinta)

Pystypunnerrus tanko 3x
Viparit sivulle 3x
Takaolkapääsoutu taljassa 3x
Kapea penkki 3x
Dippi 3x
Ranskis 2x

PERJANTAI: Selkä (reidet, hauis, vatsat)

Maastaveto 4x
Leuat leveä myötäote 3x
Kulmasoutu kp 3x
Ylätalja 3x
Hauis tangolla 3x
Vatsarutistuslaite 3x

Tuota ajattelin mutta, nyt en olekkaan varma.. pitäisikö kokeilla tuota massan treeniä?

pitäisikö kokeilla tuota massan treeniä?
Näyttää ihan semi kiinnostavalta setiltä. Ei oo ennen tullu tehtyä pudotussarjoja, ja toi 4-jakoinenkin periaatteessa uutta niin vois pistää kokeiluun. Kertokaa ny ihmiset ihmeessä jos ollaan elämää suurempi virhe tekemässä :D

Aika perussetillä mun mielestä kandeis lähtee liikenteeseen, kun voimatasot on aika matalalla vielä. Perusliikkeet ja 2 jakoinen Imo. :) Ootko kovaa reenannu ton 2v? Jotenki aika kesyt tulokset, luulis et noi nousis jo jollain 6kk reenillä. Eli en tosiaan mitään ihmetreenejä vetäisi, vaan tahkoisin perusjuttuja silleen et penkki 120kg, veto 180kg ja kyykky 150kg. Mites syömiset? Aika köykänenkin oot pituuteen nähen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän ot mut enpä usko että noihin tuloksiin nyt ihan 6kk treenillä pääsee jos lähtötasot esim. penkki jossain 40 - 45kg maksimi, niinku monella aloittelijalla yleensä on jos ei koskaan aikaisemmin elämässään mitään liikuntaa harrastanut...

Vähän ot mut enpä usko että noihin tuloksiin nyt ihan 6kk treenillä pääsee jos lähtötasot esim. penkki jossain 40 - 45kg maksimi, niinku monella aloittelijalla yleensä on jos ei koskaan aikaisemmin elämässään mitään liikuntaa harrastanut...

Ja vähän lisää ot mutta Lakipiste tuntuu usein pätevän siitä minkä verran jokaisen miespuolisen henkilön pitäisi olla vähintään kehittynyt 6kk treenillä
tuollaiset tulokset kuin penkki 120kg, veto 180kg ja kyykky 150kg jää melko varmasti (oma arvio) ainakin 90% sali treenaajista tekemmättä 6kk treenillä vaikka treenattaisiin alusta asti "oikein." Lakipisteen juttujen perusteella taas nuo tulokset ovat jokaisen helppo saavuttaa mikäli vain omistaa 2 kivestä. Harvat kehittyvät noin nopeasti.

Ja vähän lisää ot mutta Lakipiste tuntuu usein pätevän siitä minkä verran jokaisen miespuolisen henkilön pitäisi olla vähintään kehittynyt 6kk treenillä
tuollaiset tulokset kuin penkki 120kg, veto 180kg ja kyykky 150kg jää melko varmasti (oma arvio) ainakin 90% sali treenaajista tekemmättä 6kk treenillä vaikka treenattaisiin alusta asti "oikein." Lakipisteen juttujen perusteella taas nuo tulokset ovat jokaisen helppo saavuttaa mikäli vain omistaa 2 kivestä. Harvat kehittyvät noin nopeasti.

Ei vaan tarkotin että noihin tuloksiin pitäisi pystyä ilman mitään jeesustelua, eli reenaa vaan hyvin ja tuloksekkaasti. Aika vitun sokea olet jos viestistäni luit minun väittäneen noin kuin sanoit. Mä nyt vaan ihmettelen että 2 vuodessa penkki ei ole edes 100kg. Mä neuvon aina omasta kokemuksesta, eli mikä on mulla toiminu, ni sanon et koita säkin, jos toimis sullakin. Ei se ole mitään pätemistä, vaan auttamista. Ja just sanoin et perusjuttuja. Vai 5 jakoinen kaikilla erikoistekniikoilla ois Allkindsille se tehokkain? Mene sä edes salille ekan kerran enneku alat täällä vinkumaan.

Ei vaan tarkotin että noihin tuloksiin pitäisi pystyä ilman mitään jeesustelua, eli reenaa vaan hyvin ja tuloksekkaasti. Aika vitun sokea olet jos viestistäni luit minun väittäneen noin kuin sanoit. Mä nyt vaan ihmettelen että 2 vuodessa penkki ei ole edes 100kg. Mä neuvon aina omasta kokemuksesta, eli mikä on mulla toiminu, ni sanon et koita säkin, jos toimis sullakin. Ei se ole mitään pätemistä, vaan auttamista. Ja just sanoin et perusjuttuja. Vai 5 jakoinen kaikilla erikoistekniikoilla ois Allkindsille se tehokkain? Mene sä edes salille ekan kerran enneku alat täällä vinkumaan.
En kyllä tajua mitä sä oikeen yrität sanoa. No anyways, paino ollu ku alotin >60kg, max penkki 40kg, viimene harrastus ollu lätkä mitä pelasin 8:vnä, ni eihän siintä ny 100kg:ta 6kk:ssa millään taota. Ja ihan kunnolla treenattu nyt ~1-1,5v, sillä alussa oli paskat ohjelmat sun muuta.

+ Eipä tossa nyt mitään erikoistekniikoita ollu. Mun mielestä pudotussarjat on aika peruskauraa isompijakosissa ohjelmissa.

En kyllä tajua mitä sä oikeen yrität sanoa. No anyways, paino ollu ku alotin >60kg, max penkki 40kg, viimene harrastus ollu lätkä mitä pelasin 8:vnä, ni eihän siintä ny 100kg:ta 6kk:ssa millään taota. Ja ihan kunnolla treenattu nyt ~1-1,5v, sillä alussa oli paskat ohjelmat sun muuta.

+ Eipä tossa nyt mitään erikoistekniikoita ollu. Mun mielestä pudotussarjat on aika peruskauraa isompijakosissa ohjelmissa.

Ja tommoset on hyvin paljon kiinni geeneistä ja ihmisestä itsestään muutenkin...

Mun penkkimaksimi 92kg ja treenausta 8kk.. kohta 9. Massaa hyvinkin paljon saanut ja sitten -> samanikäinen kaveri mutta 10cm pidempi ja hyvin hintelä ruumiin rakenne eikä saa helposti tietenkään kunnon lihaa ja pena, melkee samalla treenitaustalla, 110kg

Aika perussetillä mun mielestä kandeis lähtee liikenteeseen, kun voimatasot on aika matalalla vielä. Perusliikkeet ja 2 jakoinen Imo. :) Ootko kovaa reenannu ton 2v? Jotenki aika kesyt tulokset, luulis et noi nousis jo jollain 6kk reenillä. Eli en tosiaan mitään ihmetreenejä vetäisi, vaan tahkoisin perusjuttuja silleen et penkki 120kg, veto 180kg ja kyykky 150kg. Mites syömiset? Aika köykänenkin oot pituuteen nähen.

Kato nyt vahan kaverin ikaa ennen kuin rupeat patemaan. Jos kaveri on 16 ja treenannut pari vuotta ja penkki 95kg seitkyt kilosena, niin se on aivan helvetin hyvin. Sinun mielesta olisi siis normaalia kehitysta penkata vajaa satku 14veena puolen vuoden treeni taustalla? Siina on pikkasen eroa onko aloittelija reilu parikymppinen tai 14vee.

Tuo tuossa alapuolella on siis se ohjelma ?
Joo, just tuo.

Oon tehny 5-jakoisella ny 3-4kk. Just tuo jako. Tuosta pudotus-ohjelmastakin voi helposti muokkia 4-jakoisen yhdistämällä esim. takareidet+etureidet yhdeksi treeniksi.

Miks voimatasoja pitäis erikseen nostaa? Samalla lailla se lihas kasvaa pienemmilläkin painoilla jos rasitus on oikeanlaista. Ja Markon ohjelmissa on, varmasti. Kannattaa hyödyntää mahdollisuus muutoin maksulliseen ohjelmaan..

Makuasioita. Ite ettisin itelleni sopivan jaon, joka mun tapauksessa ois 2-jakonen ja vaihtelisin sitten "ohjelmaa" panostamalla välillä massaan, välillä voimaan jne. Ja välillä vaikka joku erillinen leuanveto-ohjelma tai kyykkyohjelma tms joka kulkee ton perusrungon rinnalla. Ei aina tartte vaihtaa jakoa jos haluu muutoksia.

Zone-sarja -42%
Joo, just tuo.

Oon tehny 5-jakoisella ny 3-4kk. Just tuo jako. Tuosta pudotus-ohjelmastakin voi helposti muokkia 4-jakoisen yhdistämällä esim. takareidet+etureidet yhdeksi treeniksi.

Miks voimatasoja pitäis erikseen nostaa? Samalla lailla se lihas kasvaa pienemmilläkin painoilla jos rasitus on oikeanlaista. Ja Markon ohjelmissa on, varmasti. Kannattaa hyödyntää mahdollisuus muutoin maksulliseen ohjelmaan..
Voisikkos muokkaa mulle sellasen 4-jakosen missä noi jalat on yhessä ? Ittekkun kokematon oon ni en viittis lähteen sählään.

Tuon vois melkeen tehä jotenki tällä ajatuksella:

(Kevyttä ojentelua muutama sarja?)
Smith-kyykky 1x10, 1x8, 1x6
Prässi 1x12, 1x10, 1x8
Hack 1x20, 1x15, 1x12 + Pudotus -20%
Istuen koukistus 1x15, 1x12, 1x10 + Pudotus -20% + Pudotus -20%
SJMV 3x15-20
Maaten koukistus 3x15-20
Askelkyykky kävellen (pitkä askel) 1x20 tai useampi sarja

Ongelmia tuottaa se, että etureisitreeni vie niin hyvin paukkuja, että lopputreenissä voi olla voimat lopussa. Esim. polvet voi tärrätä SJMV:ssä melko lailla.

Eli aina lisää painoa seuraavaan sarjaan noissa, joissa toistomäärät muuttuu. Sitten 3x15-20 voi olla samat painot.

PS. Kannattaa heittää kommentti tuohon Markon blogiin, ja kysyä siinä, miten kannattais tehdä :)

Back
Ylös Bottom