Uutta ohjelmaa latinkiin!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei vaan tarkotin että noihin tuloksiin pitäisi pystyä ilman mitään jeesustelua, eli reenaa vaan hyvin ja tuloksekkaasti. Aika vitun sokea olet jos viestistäni luit minun väittäneen noin kuin sanoit. Mä nyt vaan ihmettelen että 2 vuodessa penkki ei ole edes 100kg. Mä neuvon aina omasta kokemuksesta, eli mikä on mulla toiminu, ni sanon et koita säkin, jos toimis sullakin. Ei se ole mitään pätemistä, vaan auttamista. Ja just sanoin et perusjuttuja. Vai 5 jakoinen kaikilla erikoistekniikoilla ois Allkindsille se tehokkain? Mene sä edes salille ekan kerran enneku alat täällä vinkumaan.

Olen samoilla linjoilla tuloksista. maastavedossa ja kyykkyssä kehitettävää, penkki ihan ok. Panostaisin noihin perusjuttuihin vielä jotta saataisiin isommat raudat liikkeelle. Sanoisin että penkki 100kg kyykky 130kg ja mave 150kg ykkösiä siis. En siis väitä että tälläset tulokset pitäisi olla jo noilla treeneillä, itekin tehny asioita aloittaessani ihan väärin pitkään. (eikä silläkään että 16v:n pitäisi treenata täysiä ja olla kunnon bodymunkki). Näin alkuvaiheessa tahkoisin vielä 1-2 max 3 osaisella jaolla ja keskittyisin pääliikkeisiin. :)

Tää on vaan toisen alottelijan höpinää, mut eiks kyykky ja mave oo penkkiin nähden aika jäljessä? Ainahan painotetaan sitä jalkojen treenauksen tärkeyttä muidenkin "jäsenien" kehityksen kannalta...

Sitä vaan, että itse ilman mitään pohjaa vajaa 8 kk sitten aloitin G6:n, painoa silloin 73 kg ja tulokset on nyt jo noita kovemmat, penkki suht samoissa mutta esim. kyykky paljon enempi. Lähtöpainoista ei paljon viitti puhua, kun oli niin pienet, esim. kyykyn alotin 40 kg:lla. 58-vuotias faija alotti samaan aikaan kyykyn 30 kg:lla, ja silläkin on 4x10 kyykkysarjoissa jo 15 kg enemmän painoa kuin sinulla ja se oli täysin rapakunnossa (on vieläkin aika paskassa), vois olla enemmänkin mutta lisäilee vaan pikku hiljaa kun on joskus ollut välilevyvaivaa.

Jotainhan tossa parin vuoden aikana täytyy olla tehty "väärin" (=ei oikeimmalla mahdollisella tavalla), ruoka, lepo, ohjelma tms. Onhan meitä moneen junaan, toiset varmaan kehittyy helpommin ku toiset...

Rinta+hauis, etureidet+pohkeet, olkapää+ojentaja ja selkä+takareidet+vatsat on itel käytös eli just toi savolaise ohjelma ja kyllähän tuo toimii, varsinkin ku tekee pudotussarjoi/restpausee yms eroistekniikoit. Ite otin jo 8kk treeni jälkee 4-jakoisen, kokeilin hetken 2-jakoista, mutta ei sopinu mulle. Vai, että 6kk reenamisella pitäs olla vähintää 100kg penkki, sitten kyl voisin alkaa miettii sitä pingistä, ku en saanu penkin ku 50-95kg 10kk aikana...

Tää on vaan toisen alottelijan höpinää, mut eiks kyykky ja mave oo penkkiin nähden aika jäljessä? Ainahan painotetaan sitä jalkojen treenauksen tärkeyttä muidenkin "jäsenien" kehityksen kannalta...

Sitä vaan, että itse ilman mitään pohjaa vajaa 8 kk sitten aloitin G6:n, painoa silloin 73 kg ja tulokset on nyt jo noita kovemmat, penkki suht samoissa mutta esim. kyykky paljon enempi. Lähtöpainoista ei paljon viitti puhua, kun oli niin pienet, esim. kyykyn alotin 40 kg:lla. 58-vuotias faija alotti samaan aikaan kyykyn 30 kg:lla, ja silläkin on 4x10 kyykkysarjoissa jo 15 kg enemmän painoa kuin sinulla ja se oli täysin rapakunnossa (on vieläkin aika paskassa), vois olla enemmänkin mutta lisäilee vaan pikku hiljaa kun on joskus ollut välilevyvaivaa.

Jotainhan tossa parin vuoden aikana täytyy olla tehty "väärin" (=ei oikeimmalla mahdollisella tavalla), ruoka, lepo, ohjelma tms. Onhan meitä moneen junaan, toiset varmaan kehittyy helpommin ku toiset...
Ikää oli ? Ja painokin varmaan tosta 73kg:sta kerenny nousta mukavasti. Anyways, ei tässä nyt tultu tuloksia vertailemaan vaan sitä uutta ohjelmaa etsimään. Elikkäs jos jollain asiaan liittyvää kommenttia niin kertokoot ihmeessä.

No et sä nyt oikeasti tartte ku jonku 2 jakoisen perusohjelman ja kovaa reeniä, koska sun tulokset on viel sillä tasolla et ne pitäs nousta viel sen 20-30kg jokainen nostomuoto ilman mitään ihmettelyjä. :) Ja tää ei ole mitään vittuilua vaan ihan faktaa. Jos 2 vuoden jälkeen 100kg tanko nousee 4 kertaa maasta ni se on vitun huono tulos. Sun ongelma on aika pitkälti se että et treenaa kovaa, ja siks kehitys on hidasta ja syytä etsitään ohjelmasta. Monta kertaa toitotettu täälläkin sitä et ohjelmassa on harvemmin vikaa, yleensä se on päästä kiinni. Tosin kyllä jotkut ohjelmatkin on perseestä. Ikää on turha syyttää, kyllä meilläkin oli amiksessa 15v kavereita jotka on jo reenannu pari vuotta ja nosti liikkatunnin päätteeks 120kg penkiltä.

No et sä nyt oikeasti tartte ku jonku 2 jakoisen perusohjelman ja kovaa reeniä, koska sun tulokset on viel sillä tasolla et ne pitäs nousta viel sen 20-30kg jokainen nostomuoto ilman mitään ihmettelyjä. :) Ja tää ei ole mitään vittuilua vaan ihan faktaa. Jos 2 vuoden jälkeen 100kg tanko nousee 4 kertaa maasta ni se on vitun huono tulos. Sun ongelma on aika pitkälti se että et treenaa kovaa, ja siks kehitys on hidasta ja syytä etsitään ohjelmasta. Monta kertaa toitotettu täälläkin sitä et ohjelmassa on harvemmin vikaa, yleensä se on päästä kiinni. Tosin kyllä jotkut ohjelmatkin on perseestä. Ikää on turha syyttää, kyllä meilläkin oli amiksessa 15v kavereita jotka on jo reenannu pari vuotta ja nosti liikkatunnin päätteeks 120kg penkiltä.
Aijaa nyt tullaan sitte syyttelemään etten treenaa kovaa :D Jaahas... Ja toi 4x4x100kg meinaa että teen 4 sarjaa ja 4:äntoistoja. Kyllä se sata nousee helpostikkin enemmän yhdeän sarjan aikana kun 4, älä ny vittu ihan tyhmä ole :D

Jep, siinähän ihmettelet että miten olet jo jumittunut noihin tuloksiin, jos et kerta omasta tekemisestäsi löydä korjattavaa vaan syytät ohjelmia. En mä täällä ole ainoa jonka mielestä jotain tossa 2 vuodessa on tehty oudosti kun isot liikkeet on noin alhaalla vielä.

Zone-sarja -42%
Jep, siinähän ihmettelet että miten olet jo jumittunut noihin tuloksiin, jos et kerta omasta tekemisestäsi löydä korjattavaa vaan syytät ohjelmia.
Mistä vitusta sä revit näitä juttujas :D Millon oon syyttäny mun ohjelmaa, tai edes sanonu kertaakaan että mun tulokset muka jumittais ? Kiitos neuvoistas ja hyvä että vaivauduit vastaamaan, mutta nytkun sulla ei mitään järkevää sanottavaa näytä olevan niin ei tarvi tulla tänne threadiin rähisemään.

Edit: vieläkin niitä uusia ehdotuksia otetaan vastaan.

No mitä sä edes haluat muuttaa sitten reenissäs jos kaikki on okei? Tykkäätkö veivata moni vai pikkujakosilla enempi? Kait se 4 jakonen on sitten parempi jos siis haluaa keskittyä vähempään tekemiseen kerralla ja pitää yllä intensiteettiä.

Ehkä mä oon tyhmä, mut en tajua tän ketjun ideaa. :D Siis oot jo 2v salilla käyny, osaat ohjelmat olet niitä tehnyt, ni mikä pointti täs on? Venaat et 20 tyyppiä huutaa kuorossa vuorotellen 2 tai 4 jakosta, voimaa tai podia? Siis turha ketju IMO.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan hyviltä tuloksilta noi näyttää mun mielestä ikä, paino ja treenitausta huomioonottaen.

Tässä vähän kaikenlaista asiasta ja sen vierestä. Ihan ensinnä tulisi tietää tavoite mihin pyritään.
Ja paljonko aikaa treenaamiseen voidaan käyttää, eli kuinka monta kertaa viikossa, ja kuinka pitkä ajanjakso, sitten voidaan alkaa miettimään miten tavoitteeseen päästään, treeneissä pitäisi olla jotain suunnitelmallisuutta jollakin ajanjaksolla.
Tavoitteiden realistisen asettamisen ja sen tietäminen miten niihin päästään ei ole helppoa jos ei omaa vankkaa tietämystä treenaamisesta ja omista kyvyistään ja se voi olla vähän hankalaa 16v ikäisenä ja 2 vuoden treenitaustalla.

Tässä joku kokeneempi kaveri olisi suureksi avuksi, voisi katsoa a)tekniikat kuntoon ja vaikka sitten sen treenaamisen b)kuormituksen muutenkin, siis että tehdään tarpeeksi muttei liian kovaa(liian kovaa tehdään silloin kun omaan voimatasoon ja palautumiskykyyn nähden runnotaan niin että paikat hajoaa, hermosto vedetään tukkoon, eikä keritä palautua).

Treenin kuormittavuuteen yhden treenin aikana vaikuttaa moni muukin asia kuin se mitä liikkeitä tehdään minäkin päivänä ja kuinka monta sarjaa.
Sekin vaikuttaa millä liikeradalla, millaisilla palautuksilla, millä nopeudella liikkeen positiivinen(räjähtävästi tai hitaasti) ja negatiivinen(jarruttamalla tai ilman) vaihe tehdään jne.
Jos "saman treenin"(eli vaikka 6 liikettä 3x10sarjaa kutakin tekee tänään 2 tunnissa vajailla liikeradoilla(tai jopa väärillä lihaksilla heijaamalla), piiitkillä palautuksilla ja vaikkapa jarruttamatta negatiivisia osuuksia yhtään, ja ensi viikolla 1t45 minuutissa ns. kunnolla bodausmielessä, niin kyseessä on kuormittavuudeltaan _ihan eri_ treeni.

Silloin treenataan oikein kun:
-kehitys on jatkuvaa, joka treenissä ei tarvitse ennätyksiä tehdä
-lihastasapaino ja liikkuvuus säilyy, kehitystä tehdään tasaisesti, eli kehon molemmat puolet ja toistensa vastalihakset kehittyvät mahdollisimman tasaisesti, vältetään lihasepätasapainon syntymistä, venytellään ja muutenkin huolletaan sitä kroppaa esim. hieromalla jos tarvetta on.

Hyvä(tarpeeksi hyvä) aerobinen kunto ja perusvoima/perusvoimakestävyys, oikeat tekniikat ja ymmärrys muutenkin mitä ollaan tekemässä ja miksi, ravintoasiat ja riittävä lepo riittävine unineen mahdollistavat kovan ja tavoitteellisen painoharjoittelun.

Miten tähän sitten päästään eli miten pitää treenata, mikä ohjelma sulle sopii? Nyt palataan taas siihen mitä resursseja on käytössä?
Erilaisista treeneistä palautuu erilaiset ihmiset eri tavalla. Toiset voi treenata vaikka jalat 2-3 viikossa kunnolla ja hyvin palautuu, jalat kasvaa ja rautaa saa lisätä. Toisille 1 kova kyykkypäivä viikkoon riittää. Jotkut tekee 2 treeniä päivässä, vaikka selkätreenin kahdessa osassa. Tai aerobisen/lajitreenin ja puntin erikseen.

Jos tavoite on vaan lisää lihasta ja lisää voimaa niin siihen pääsee varmaan ihan millä ohjelmalla(semi järkevällä) vaan.

No mitä sä edes haluat muuttaa sitten reenissäs jos kaikki on okei? Tykkäätkö veivata moni vai pikkujakosilla enempi? Kait se 4 jakonen on sitten parempi jos siis haluaa keskittyä vähempään tekemiseen kerralla ja pitää yllä intensiteettiä.

Ehkä mä oon tyhmä, mut en tajua tän ketjun ideaa. :D Siis oot jo 2v salilla käyny, osaat ohjelmat olet niitä tehnyt, ni mikä pointti täs on? Venaat et 20 tyyppiä huutaa kuorossa vuorotellen 2 tai 4 jakosta, voimaa tai podia? Siis turha ketju IMO.
Pointti oli se että 4 kuukautta veivattu samaa ohjelmaa, motivaatio ei tykkää, joten uutta ohjelmaa hakusessa.

Ketjun aloittaja ymmärsi nyt mun postauksen väärin. Ei tässä tultu mitään brassailemaan tms. (koitin vielä ymmärrytyttää sitä sanomalla viestissäni, että ihmiset kehittyy eri tavalla), koitin vaan vihjata sitä 1-jakoista simppeliä juttua eli perusjuttuja...

PS. Sanotaan nyt kuitenkin, että jokuhan sulla täytyy mättää hommassa pahasti, jos 58-vuotias vanhuskin 30 vuoden laiskottelutaustalla välilevyvammaisena pystyy kehittymään puolessa vuodessa ei-miltään tasolta sun painoja isommille lukemille. Päästä ja omasta halusta se on varmaan kiinni hyvin pitkälti... Jospa sulla ei vaan ole riittävää motivaatiota kehittyä, kun kerta kaikki alkaa maistua puulta? Asennevamma tms...

Pointti oli se että 4 kuukautta veivattu samaa ohjelmaa, motivaatio ei tykkää, joten uutta ohjelmaa hakusessa.

Jos ohjelma on toiminut hyvin niin ei sitä runkoa kannata mennä vaihtamaan. Vaihdat vain jotain liikkeitä/ sarjoja ja toistojen pituuksia, joten erilainen ärsyke lihakselle on taas taattu.
Toisaalta en tiedä sitten auttaako se motivaatioon, mutta kehityshän sitä motivaatiota tuo.

En lukenut koko ketjua, joten voi olla, että ammuin ohi aiheen, joten kivittäkää vain.

Masaf2 ja lakipiste, mikä noiden teidän postien tarkoitus oikein on? Saatteko suurtakin mielihyvää siitä, että pääsette kehuskelemaan omilla tuloksillanne täällä?
Onko 95kg penkki 16-vuotiaalle 70-kiloselle jotenki huono tulos? Ei tosiaan ole.

EDIT: Kaiken lisäksi ketjun aloittaja puhui bodybuilding-tyylisestä treenauksesta. Sillon on aivan sama, paljonko vetää maasta.

Jospa sulla ei vaan ole riittävää motivaatiota kehittyä, kun kerta kaikki alkaa maistua puulta? Asennevamma tms...
Ei vittu... en tykkää vittuilla ihmisille joita en tunne, mut ihan oikeesti ku tollasia johtopäätöksiä vedellää ihan tosta vaa niin HUHHUH.

http://www.pakkotoisto.com/treeni/4...tyneelle-5x5-dual-single-factor-teoriat-dfht/ kokeile vaikka tuota single factorya, sain aikoinaan tuolla ohjelmalla parhaat gainsit ikinä. Testaan varmasti vielä uudestaan joskus. :)
Pistetäänpä mietintää tämäkin!

Masaf2 ja lakipiste, mikä noiden teidän postien tarkoitus oikein on? Saatteko suurtakin mielihyvää siitä, että pääsette kehuskelemaan omilla tuloksillanne täällä?
Onko 95kg penkki 16-vuotiaalle 70-kiloselle jotenki huono tulos? Ei tosiaan ole.

Juuri tätä hain postauksessani. Ihme dissausta.

Vaikka ketjun aloittajalla maastaveto ja kyykky "heikot" suhteessa penkkiin niin kokonaisuudessan ihan ok tulokset noilla treeni vuosilla, iällä ja pituus/paino suhteella.

Suhteessa penkkiin tasapainoiset tulokset olisivat mielestäni kyykky 1,4 kertainen ja mave 1,8 kertainen penkkiin nähden eli siis jos esimerkiksi penkki 100kg niin kyyky olisi 140kg ja mave 180kg niin olisi suht tasapainossa nuo tulokset.

Back
Ylös Bottom