Uusia nopeusrajoituksia puuhataan, 130 km/h motarilla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toiset ihmiset vielä kannattaa tätä isoveli valvoo systeemiä. Vittu mitä säkkejä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En minäkään sitä tarvi. Mutta vielä tyhmempää kuin turhaa valvonta on turha valvonta + turha työ. Jos kiusa halutaan tehdä niin tehtäisiin se ainakin järkevästi.

Pistetään se nuorempi konstu sinne vesisateeseen vaan seisomaan. Saapahan sitten tuntea tekevänsä työtä jolla on tarkoitus.
 
Eiks "ne" haluakaan valvoa reaaliaikaisesti. Samantien virrat pois autosta jos ajaa ylinopeutta.

Ei vaan tekstarina kännykkään ja vielä parempi, suoraan E laskuna verkkopankkiin. Jos et maksa viikossa, tulee ulosottomies ovelle.

Siihen kylkeen vielä puheen taltiointi, kiroilusta samantien sakko. Sanot liikenteessä "saatanan tunari" niin tulee heti rikesakko, "vitun mulkusta" tulee jo päiväsakkoja.

Ai niin, täähän oli melkein suoraan vanhasta toimintaleffasta Judge Dredd, kannattaa kattoa jos ei ole nähnyt. Se oli silloin aika koomistakin, tänäpäivänä pystys jo toteuttaan.

Aijai miten oiskaan helppo repiä se laatikko helvettiin autosta kun lähtee ajeleen päissään jne. Että ei todellakaan mitään pakollisia seurantalaitteita yhtään mihinkään, ei ainakaan Suomessa missä se kaikki taas pakollisen maksatettaisiin autoilijalla ja se pitäisi olla sertifioitu laite jonka sertifioitu monopoliasemassa oleva virkamies tarkistaa pari kertaa vuodessa.

Niin ja sitten nostetaan sitä verotusta sen mukaan paljonko herra yli-isoveli päättää sun ajavan ns turhaan.

EDIT: Tietty jos tuollainen olisi pakollinen ja se kertoisi vaan esim. nopeudet ja keliolosuhteet jne tiedot ja antaisi vaikka lähempien autojen tiedot, niin voisi olla ihan scifimielessä siisti turvapeli. Mutta tässä maassa sitä käytettäisiin just esim. automaattiseen sakotukseen.
 
Seuraavaksi kun laitetaan nopeusrajoitukset 10 km/h ylöspäin, tuloksena on entisen 130 km/h 120:n alueella ajon sijaan 140 km/h 130:n alueella. Eikö vain? Kunhan nyt ensin laitettaisiin Suomen tiet siihen kuntoon, että niillä voisi ajaa kovempaa vauhtia. Routavaurioita ja uria asvaltissa vuodesta toiseen. Puhumattakaan autokannasta, jolla porukka surraa menemään.
 
Zone-sarja -42%
Seuraavaksi kun laitetaan nopeusrajoitukset 10 km/h ylöspäin, tuloksena on entisen 130 km/h 120:n alueella ajon sijaan 140 km/h 130:n alueella. Eikö vain? Kunhan nyt ensin laitettaisiin Suomen tiet siihen kuntoon, että niillä voisi ajaa kovempaa vauhtia. Routavaurioita ja uria asvaltissa vuodesta toiseen. Puhumattakaan autokannasta, jolla porukka surraa menemään.

Ainakin etelä-suomessa monet tiet on siinä kunnossa että niillä vois ajaa 160km/h ilman isompaa hätää jos liikennettä ei ole, jotkut rampit taas ovat siinä kunnossa että siitä ei viitsi kiihdyttää kunnolla sataseen kun pelottaa että vetarit hajoo kappaleiks.
Esimerkiksi turun moottoritien vanha osuus on aikamoista mutkapätkää. Siinä ei tarttis 130 olla päiväsaikaan ollenkaan koska osa yrittäis ajaa sen 140 ja osa ei uskalla ajaa kun satasta. Noi muutokset pitäis tehdä oikeesti tiekohtaisesti eikä vaan lätkiä jokapaikkaan kymppiä lisää.

Kaveri kävi vuos sitten ranskassa ja sano että siellä on ihan suht järkevät rajotukset mutta kukaan ei niitä oikeastaan valvo ja kokoajan tulee mutkaisella moottoritiellä 20v vanhaa rellun tila-autoa ohi heittämällä. Kaverilla alla 2007 320d ja vauhtia kuulemma ihan riittävästi. Etelässä ne ottaa autoista kaiken irti, täällä on ihmisillä kuitenkin melko hyvin järki kädessä vaikka kalusto onkin mitä on :D
 
Eipä tule olemaan mitään merkitystä liikenteessä näillä nopeuksien nostamisilla. Samat kaverit siellä vieläkin vetää kuutta- seitsemääkymppiä. Ja mopoautot 45 alamäkeen ja 30 ylämäkeen.

Halvemmalla ja helpommalla päästään, jos virallisesti pidennetään minuutit 100 sekuntiin. Keskinopeudet nousee huomattavasti mutta jarrutusmatkat pysyy entisellään.

- - - Updated - - -

Kaveri kävi vuos sitten ranskassa ja sano että siellä on ihan suht järkevät rajotukset mutta kukaan ei niitä oikeastaan valvo ja kokoajan tulee mutkaisella moottoritiellä 20v vanhaa rellun tila-autoa ohi heittämällä. Kaverilla alla 2007 320d ja vauhtia kuulemma ihan riittävästi. Etelässä ne ottaa autoista kaiken irti, täällä on ihmisillä kuitenkin melko hyvin järki kädessä vaikka kalusto onkin mitä on :D

Siellä on myös motareilla huomattavasti enemmän kameroita, ne ottavat kuvat ja lasku tulee kyllä. Samoin tietullien kohdalla on monasti polizai valmiina moikkaamaan. Pari kertaa on tullut siellä oltua.
 
Ajonopeudet voidaan nostaa heti kun metsät on tyhjennetty hirvieläimistä+tiet kunnostettu+vanhukset ja muut tientukot poistettu edestä+etävalvontalaitteistot runkattu joka kaaraan+ympäristöpäästöt parinsadan vuoden takaisella tasolla+ mitä viellä?

Ei vituta yhtään asua tälläisessä paska maassa missä kaikesta tehdään niin saatanan vaikeaa ja holhotaan ihan viimeisen päälle. Odotan innolla sitä päivää kun suomelle käy kuten southparkissa.. nukee niskaan niin loppuu saatana kaikki vitun holhoaminen kerralla.
 
Ehdottomasti rajoituksia ylös. Kyllä se helpottaa sellaisia ihmisiä jotka joutuvat ajamaan suomen halki tiheään. Myös vähän isompi osa liikenteestä saatavista veroäyreistä voisi mennä teiden kunnostuksen ja moottoriteiden tekemiseen, esim nelostie päästä päähän motariksi.

Kaksi asiaa jonka vuoksi voisi jaksaa laittaa nimen kansalaisaloitteeeseen.

Nykyiset rajoitukset on aikansa eläneet. Nykyiset autot ja renkaat on aivan eri planeetalta kuin 30 vuotta sitten, joten jo pelkästään sillä pysyttäisiin perustelemaan tuo korotus.
Myös ne sora ja öljysoratiet ovat vaihtuneet asfalttipintoihin ja rajoitukset ovat samat, ei näin.
 
Hyvä siellä kehä kolmosen ja turun motarilla on puhua hyvistä teistä. Tulkaa napapiirin yläpuolelle katsomaan niin ette usko silmiänne :D silti täällä ajellaan syyspimeällä 80-luvun nissanilla minkä pääsee. Ainoat vaarat tiellä tien lisäksi on porot. Sen mitä oon helsingissä pari kertaa käyny niin täytyy kysyä että mikä järki on joka vuosi vetää kehä kolmoselle uutta pintaa.

Oispa muuten tylsää ajaa jos nelostie olis tuhat kilsaa motaria. Onneksi on noita kamerattomia kiertoteitä vielä olemassa. Helvetin tylsää ajaa Oulun läpi sen 50 kilsaa koko motarin pätkän. Varmaan rattiin nukahtais jos suomen läpi pääsis motaria :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joku "virkamies" oli sanonut, että nopeuksien nostosta "ei seuraa mitään hyvää". Sehän on heti 8% tuottavuuden lisäys jokaiselle autoilijalle, joka moottoritietä ajaa (poislukien vanhukset ja naiset). Onhan tuolla nyt joku rahallinenkin arvo.

Sen kun vielä osa kuskeista tajuaisi, että siltä ohituskaistalta voi välillä piipahtaa sivuun, jos ajaa sitä 121km/h. Pysyy liikenne paljon sulavampana, kun järjestäydytään sulassa sovussa nopeusjärjestykseen, eikä tukita molempia kaistoja. Tämä on mielestäni ainoa oikeutettu syy ajaa puskuriin kiinni, koska muuten jotkut ajelee rajoituksen tienoilla ohituskaistaa koko matkan.
 
Joku "virkamies" oli sanonut, että nopeuksien nostosta "ei seuraa mitään hyvää". Sehän on heti 8% tuottavuuden lisäys jokaiselle autoilijalle, joka moottoritietä ajaa (poislukien vanhukset ja naiset). Onhan tuolla nyt joku rahallinenkin arvo.

Sen kun vielä osa kuskeista tajuaisi, että siltä ohituskaistalta voi välillä piipahtaa sivuun, jos ajaa sitä 121km/h. Pysyy liikenne paljon sulavampana, kun järjestäydytään sulassa sovussa nopeusjärjestykseen, eikä tukita molempia kaistoja. Tämä on mielestäni ainoa oikeutettu syy ajaa puskuriin kiinni, koska muuten jotkut ajelee rajoituksen tienoilla ohituskaistaa koko matkan.

Nämä on niitä pahimpia teiden ritareita. Katsos kun opeteaan ajamaan sitä suurinta sallittua ajamalla just sitä ja tasan siellä ohituskaistalla kilsatolkulla. Ja silti samalla unohdetaan että se ohituskaista oli just sitä ohitusta varten ja sieltä kuuluu palata viipymättä takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle. Pitäs olla joku saatanan iso maasturi ja sillä tuuppais kiinni puskuriin kaikki mahdolliset lisäpitkät päällä, luulisi että paatuneinkin ritari tajuaisi suksia vidduun siitä tietä tukkimasta.

Suomessa tosin on varmasti ainutlaatuinen liikennekulttuuri. Josta tulee se kysymys mieleen että mitä eroa on mulkulla ja idiootilla? Idiotti ajaa sua hitaammin ja mulkku kovemmin.

Otetaanko puheeksi vielä ohituskaistat? Ne se on perkele. Siitä 80 luvun Nissanistakin löytyy se kaasupoljin jopa vanhalta muorilta kun on ohituskaista. Ajetaan ihan varmaan satasen alueella 80 kmh ja ohituskaistalla sitten vähän päälle satasta. Ikinä et pääse köröttelijöiden ohi vetämättä reilusti ylkällä.

Jokaiseen autoon pakolliseksi VAIKIONOPEUDENSÄÄDIN!
 
Totta tuokin. Annas olla, kun tulee lentokoneiden varalaskeutumispaikalla tai ohituskaistallinen osuus, niin johan alkaa tehoja löytyä. Ja heti ensimmäiseen mutkaan jarrut päälle, kun ei olekaan enää tie leveä.
 
Totta tuokin. Annas olla, kun tulee lentokoneiden varalaskeutumispaikalla tai ohituskaistallinen osuus, niin johan alkaa tehoja löytyä. Ja heti ensimmäiseen mutkaan jarrut päälle, kun ei olekaan enää tie leveä.

Ja annappa kun ohitat nuot köröttelijät ja sitten on se tutka just kätevästi siinä leveän tien päässä niin lähtee jopa kortti tai tulee törkeet sakot. Ja ainut paikka missä se ohittaminen on oikeasti todella turvallista ja järkevää.
 
Nämä on niitä pahimpia teiden ritareita. Katsos kun opeteaan ajamaan sitä suurinta sallittua ajamalla just sitä ja tasan siellä ohituskaistalla kilsatolkulla. Ja silti samalla unohdetaan että se ohituskaista oli just sitä ohitusta varten ja sieltä kuuluu palata viipymättä takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle. Pitäs olla joku saatanan iso maasturi ja sillä tuuppais kiinni puskuriin kaikki mahdolliset lisäpitkät päällä, luulisi että paatuneinkin ritari tajuaisi suksia vidduun siitä tietä tukkimasta.

Ei. Sieltä kuuluu palata viipymättä VASTA SITTEN oikealle kaistalle, kun ohitettu näkyy peruutuspeilistä. Liian monta kertaa joka uunomattikusimulkkupetteri on riipassu liian lähelle nokkaa eli "heti ku pääsee" ja arvaten sieltä lentelee ties mitä kiviä ja paskaa sitten tuulilasiin - kiitos siitä, onneks on vakuutuksia.
edit. tai jos tarkoitit siis ihan ohituskaistoja jotka ovat vain sen pari kilsaa pitkiä 2 kaistasella tiellä, niin sitten puhuin itse höpsistähööhöö - tarkoitin itse motareita (4 kaistasia)
- - - Updated - - -

Sen kun vielä osa kuskeista tajuaisi, että siltä ohituskaistalta voi välillä piipahtaa sivuun, jos ajaa sitä 121km/h. Pysyy liikenne paljon sulavampana, kun järjestäydytään sulassa sovussa nopeusjärjestykseen, eikä tukita molempia kaistoja. Tämä on mielestäni ainoa oikeutettu syy ajaa puskuriin kiinni, koska muuten jotkut ajelee rajoituksen tienoilla ohituskaistaa koko matkan.

Puhut höpöjä. Nopeusjärjestyksessä ajamine ei onnistu jos pitää itse päätellä ajaako se Audi nyt 140 vai 160 vai 110. Liikenne pysyy sulavana, KUN noudatetaan sitä maksiminopeutta motareilla. Vasen kaista MAKS. 120 ja oikealla sitten rekkojen mukaan. Näinollen ohituksissa ei tule sitä ongelmaa, että 121km/h rekkaa ohittava olisi jotenkin tiellä.
 
Hyvin vaikee on uskoa, että tästä kieltojen ja rajoituksien maassa "vaarannettaisiin" jotain.. tässä tapauksessa liikenneturvallisuutta. Eli en kyllä usko hetkeäkään, että nopeusrajoitusta nostettaisiin.
viimeistään viherpiipertäjät nousee barrikadeille kun autojen päästöt nousee.
 
Puhut höpöjä. Nopeusjärjestyksessä ajamine ei onnistu jos pitää itse päätellä ajaako se Audi nyt 140 vai 160 vai 110. Liikenne pysyy sulavana, KUN noudatetaan sitä maksiminopeutta motareilla. Vasen kaista MAKS. 120 ja oikealla sitten rekkojen mukaan. Näinollen ohituksissa ei tule sitä ongelmaa, että 121km/h rekkaa ohittava olisi jotenkin tiellä.

Tuo on muuten totta. Monesti, kun itse väistää hetkeksi vasemmalle jotta takaa pääsee ohi, niin se takaa tuleva jääkin siihen rinnalle ajamaan 0.1km/h nopeuserolla. Sitten tulee rekka vastaan ja on pakko jarruttaa. Toiset vain tykkää ajaa perseessä kiinni vaikkei edes haluaisi ohi. Nainen isossa ja kalliissa citymaasturissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
 
Tuo on muuten totta. Monesti, kun itse väistää hetkeksi vasemmalle jotta takaa pääsee ohi, niin se takaa tuleva jääkin siihen rinnalle ajamaan 0.1km/h nopeuserolla. Sitten tulee rekka vastaan ja on pakko jarruttaa. Toiset vain tykkää ajaa perseessä kiinni vaikkei edes haluaisi ohi. Nainen isossa ja kalliissa citymaasturissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.

Jos tarkoitit väistämistä oikealle eli ns. ensisijaiselle kaistalle niin toi on todella tuttu juttu. Erona se että mun havaintojen mukaan keski-ikäinen mies halvassa citymaasturissa on yleisempi.
 
Jos tarkoitit väistämistä oikealle eli ns. ensisijaiselle kaistalle niin toi on todella tuttu juttu. Erona se että mun havaintojen mukaan keski-ikäinen mies halvassa citymaasturissa on yleisempi.

Joo siis väistö oikealle tietenkin. Se on vielä ihme juttu, että siihen takapuskuriin tullaan 200km/h mutta heti kun antaa tietä, niin kiire loppuu. Pahimmillaan niiden perässä on piiiitkä jono ja meikä on lopullisesti jumissa jonkun hevoskärryn perässä.
 
Pahoin pelkään ettei mene läpi. Kohta joku ajokortiton poliitikko tulee sanomaan että itse asiassa motareille pitää saada hidastustöyssyjä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom