Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En minäkään sitä tarvi. Mutta vielä tyhmempää kuin turhaa valvonta on turha valvonta + turha työ. Jos kiusa halutaan tehdä niin tehtäisiin se ainakin järkevästi.
Pistetään se nuorempi konstu sinne vesisateeseen vaan seisomaan. Saapahan sitten tuntea tekevänsä työtä jolla on tarkoitus.
Eiks "ne" haluakaan valvoa reaaliaikaisesti. Samantien virrat pois autosta jos ajaa ylinopeutta.
Seuraavaksi kun laitetaan nopeusrajoitukset 10 km/h ylöspäin, tuloksena on entisen 130 km/h 120:n alueella ajon sijaan 140 km/h 130:n alueella. Eikö vain? Kunhan nyt ensin laitettaisiin Suomen tiet siihen kuntoon, että niillä voisi ajaa kovempaa vauhtia. Routavaurioita ja uria asvaltissa vuodesta toiseen. Puhumattakaan autokannasta, jolla porukka surraa menemään.
Kaveri kävi vuos sitten ranskassa ja sano että siellä on ihan suht järkevät rajotukset mutta kukaan ei niitä oikeastaan valvo ja kokoajan tulee mutkaisella moottoritiellä 20v vanhaa rellun tila-autoa ohi heittämällä. Kaverilla alla 2007 320d ja vauhtia kuulemma ihan riittävästi. Etelässä ne ottaa autoista kaiken irti, täällä on ihmisillä kuitenkin melko hyvin järki kädessä vaikka kalusto onkin mitä on :D
Myös ne sora ja öljysoratiet ovat vaihtuneet asfalttipintoihin ja rajoitukset ovat samat, ei näin.Nykyiset rajoitukset on aikansa eläneet. Nykyiset autot ja renkaat on aivan eri planeetalta kuin 30 vuotta sitten, joten jo pelkästään sillä pysyttäisiin perustelemaan tuo korotus.
Joku "virkamies" oli sanonut, että nopeuksien nostosta "ei seuraa mitään hyvää". Sehän on heti 8% tuottavuuden lisäys jokaiselle autoilijalle, joka moottoritietä ajaa (poislukien vanhukset ja naiset). Onhan tuolla nyt joku rahallinenkin arvo.
Sen kun vielä osa kuskeista tajuaisi, että siltä ohituskaistalta voi välillä piipahtaa sivuun, jos ajaa sitä 121km/h. Pysyy liikenne paljon sulavampana, kun järjestäydytään sulassa sovussa nopeusjärjestykseen, eikä tukita molempia kaistoja. Tämä on mielestäni ainoa oikeutettu syy ajaa puskuriin kiinni, koska muuten jotkut ajelee rajoituksen tienoilla ohituskaistaa koko matkan.
Totta tuokin. Annas olla, kun tulee lentokoneiden varalaskeutumispaikalla tai ohituskaistallinen osuus, niin johan alkaa tehoja löytyä. Ja heti ensimmäiseen mutkaan jarrut päälle, kun ei olekaan enää tie leveä.
Nämä on niitä pahimpia teiden ritareita. Katsos kun opeteaan ajamaan sitä suurinta sallittua ajamalla just sitä ja tasan siellä ohituskaistalla kilsatolkulla. Ja silti samalla unohdetaan että se ohituskaista oli just sitä ohitusta varten ja sieltä kuuluu palata viipymättä takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle. Pitäs olla joku saatanan iso maasturi ja sillä tuuppais kiinni puskuriin kaikki mahdolliset lisäpitkät päällä, luulisi että paatuneinkin ritari tajuaisi suksia vidduun siitä tietä tukkimasta.
Sen kun vielä osa kuskeista tajuaisi, että siltä ohituskaistalta voi välillä piipahtaa sivuun, jos ajaa sitä 121km/h. Pysyy liikenne paljon sulavampana, kun järjestäydytään sulassa sovussa nopeusjärjestykseen, eikä tukita molempia kaistoja. Tämä on mielestäni ainoa oikeutettu syy ajaa puskuriin kiinni, koska muuten jotkut ajelee rajoituksen tienoilla ohituskaistaa koko matkan.
Puhut höpöjä. Nopeusjärjestyksessä ajamine ei onnistu jos pitää itse päätellä ajaako se Audi nyt 140 vai 160 vai 110. Liikenne pysyy sulavana, KUN noudatetaan sitä maksiminopeutta motareilla. Vasen kaista MAKS. 120 ja oikealla sitten rekkojen mukaan. Näinollen ohituksissa ei tule sitä ongelmaa, että 121km/h rekkaa ohittava olisi jotenkin tiellä.
Tuo on muuten totta. Monesti, kun itse väistää hetkeksi vasemmalle jotta takaa pääsee ohi, niin se takaa tuleva jääkin siihen rinnalle ajamaan 0.1km/h nopeuserolla. Sitten tulee rekka vastaan ja on pakko jarruttaa. Toiset vain tykkää ajaa perseessä kiinni vaikkei edes haluaisi ohi. Nainen isossa ja kalliissa citymaasturissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
Jos tarkoitit väistämistä oikealle eli ns. ensisijaiselle kaistalle niin toi on todella tuttu juttu. Erona se että mun havaintojen mukaan keski-ikäinen mies halvassa citymaasturissa on yleisempi.