Uusia nopeusrajoituksia puuhataan, 130 km/h motarilla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
"Tieliikenteessä moottoriajoneuvolla ajettuja itsemurhakolareita tilastoidaan vuosittain noin 20."
"Ruotsissa on kuolemansyytilastojen perusteella arvioitu olevan noin 20 ajamalla tehtyä itsemurhaa vuodessa, mutta vuosittainen vaihtelu on ollut suurta"

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/...t/liitetiedostot/Itsemurhattieliikenteess.pdf

Pointti on siinä että vaikka nopeusrajoitukset olisi mitä, niin näitä ei voi välttää. Ei myöskään niitä joissa kuljettaja saa vaikkapa sairaskohtauksen tai ajaa väsyneenä jne.

Pääteillä pitäisi saada ajaa nopeampaa, mutta se ei oikein toimi kuin vaihtuvilla nopeusrajoituksilla. Öisin voisi paahtaa paljon kovempaa kun liiikennettä ei juuri, kuten vaikka lauantaisin kun ei ole edes rekkoja liikenteessä. Ruuhka-aikaan sitten se 80 on ihan käypänen kun se kuitenkin etenee raskaan liikenteen tahdissa ellei ole motari tai paljon ohituskaistoja.

Talviliukkailla joskus 60 ois hyvä. Välillä taas on kelit kuin kesällä jne.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pointti on siinä että vaikka nopeusrajoitukset olisi mitä, niin näitä ei voi välttää. Ei myöskään niitä joissa kuljettaja saa vaikkapa sairaskohtauksen tai ajaa väsyneenä jne.

Pääteillä pitäisi saada ajaa nopeampaa, mutta se ei oikein toimi kuin vaihtuvilla nopeusrajoituksilla. Öisin voisi paahtaa paljon kovempaa kun liiikennettä ei juuri, kuten vaikka lauantaisin kun ei ole edes rekkoja liikenteessä. Ruuhka-aikaan sitten se 80 on ihan käypänen kun se kuitenkin etenee raskaan liikenteen tahdissa ellei ole motari tai paljon ohituskaistoja.

Talviliukkailla joskus 60 ois hyvä. Välillä taas on kelit kuin kesällä jne.

En tiedä miten noi vaihtuvat toimis, kun nykyään ei toimi edes tietöiden kohdalla nuo nopeusrajoitukset.

Riskillä mä ratkasisin tän ja lataisin motareille 140 teiden kunnosta riippumatta - sithän sen näkis. :)
 
Tai sit 140km/h vasen kaista ja 120km/h oikea kaista. Tosin tossa menis varmaan 40vuotta ennen kuin suomalaiset sen ymmärtäs. Kun kaikki eivät osaa vieläkään edes ajaa leveäkaistateillä.
 
Tai sit 140km/h vasen kaista ja 120km/h oikea kaista. Tosin tossa menis varmaan 40vuotta ennen kuin suomalaiset sen ymmärtäs. Kun kaikki eivät osaa vieläkään edes ajaa leveäkaistateillä.

Mutta sitten on se ongelma, kun vastaan tulee rekkoja ym. ja 120 kaistalaiset joutuvat ohittamaan oikealta.

Mutta muuten olen miettinyt vähän samaa. Motarien lopussa tai paikassa missä on muuten vain paljon ruuhkaisia liittymiä voisi olla vasen kaista 80 rajoituksella ja oikea 100 sekä vielä oikean kaistan ajelu sallittua. Helpottaisi ruuhka-aikoja. Tai jos laittaa edellämainitut rajoitukset kelloaikojen mukaan liikennemerkkeihin.
 
HS: Näin työryhmä uudistaisi autoverotuksen: 6 tai 3 senttiä / kilometri | Autot | Iltalehti.fi

En löytänyt täältä keskustelua vielä tästä. Mitä mieltä pakkislaiset on tästä? Mulla nousisi vuosittaiset kiinteät kustannukset karvan alta tonnista 2800-3300 euroon. Päälle vielä satelliittipaikantimen asennus. Sanomattakin selvää, että vituttaa ihan saatanasti. Miten on mahdolista, että jokaikistä veroa nostetaan ylöspäin ja keksitään lisäksi uusia? Tämä käy jo kohtuuttomaksi.
 
En löytänyt täältä keskustelua vielä tästä. Mitä mieltä pakkislaiset on tästä? Mulla nousisi vuosittaiset kiinteät kustannukset karvan alta tonnista 2800-3300 euroon. Päälle vielä satelliittipaikantimen asennus. Sanomattakin selvää, että vituttaa ihan saatanasti. Miten on mahdolista, että jokaikistä veroa nostetaan ylöspäin ja keksitään lisäksi uusia? Tämä käy jo kohtuuttomaksi.

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Satelliittipaikannus on nykytekniikalla kallista ja epävarmaa, erilaisista moraalisista "isoveli valvoo"-aspekteista puhumattakaan. Lisäksi vero iskisi taas kerran köyhimpiin eli niihin, jotka joutuvat ajamaan vanhalla raadolla riippumatta siitä, maksaako uusi kaupassa muutaman tonnin enemmän tai vähemmän. Mitä siitä vaiheessa tapahtuu, kun syrjäkyliltä ei oikeasti päästä enää kauppoihin tai töihin vähän kauemmas kalliin liikkumisen takia? Muutenkin olisi järkevämpää verottaa polttoainetta ennemmin kuin kilometrejä, mutta ideanahan on, että kilometriperusteisella maksulla saadaan kompensoitua sitä, jos jollakulla vahingossa olisi vielä varaa vähän kuluttavaan autoon, ettei vahingossa kukaan pysty autoilemaan järkihinnalla teki sitten millaisia valintoja tahansa. Kokonaisverotason pysyminen entisellään millä tahansa matematiikalla on sekin paskapuhetta, sillä aina kun verotusta muutetaan nin pidetään kyllä huoli siitä, että valtio ei ainakaan saa vähempää kuin ennen.

Ympäristöperusteilla lässyttäminen lähinnä huvittaa, kun samaan aikaan ollaan nostamassa nopeusrajoituksia, mikä lisää kulutusta helposti toistakymmentä prosenttia isoilla teillä. Sehän vain lisää bensaverotuloja ja silloin viis ympäristötekijöistä, kyllä sinne ilmaan vähän enemmänkin saasteita mahtuu.
 
Zone-sarja -42%
Eipä tuolla tosiaan ole mitään tekemistä ympäristön kanssa. Sen avulla halutaan verotulot nousuun ja etenkin varmistettua ettei ne ainakaan laske vaikka tulisi sähköautot tai mitä tahansa.

Miksi sitä vaan ei voi verottaa polttoainetta niin sehän sitten menee just sen mukaan että paljonko ajat niin maksat. Mitä enempi kuluttaa sitä enempi maksaa jne. Sähkössä on verot että sen maksat sitten sähkölaskussasi jos sähköautolla joskus ajelee...

Tähän halutaan isovelivalvoo systeemi + uusi rahastusautomaatti.

EDIT: Ja millä perusteella tämä uudistaa autokantaa? Minä ainakaan uutta autoa sen helpommin pysty ostamaan jos sen käyttäminen maksaa entistä enemmän. Päinvastoin, ajan vanhoilla siihen asti että menee paalattaviksi.

Tästä voi hyötyä joku vanha pappa joka ajaa 5000 km vuodessa ja vaihtaa parin vuoden välein uuteen...
 
HS: Näin työryhmä uudistaisi autoverotuksen: 6 tai 3 senttiä / kilometri | Autot | Iltalehti.fi

En löytänyt täältä keskustelua vielä tästä. Mitä mieltä pakkislaiset on tästä? Mulla nousisi vuosittaiset kiinteät kustannukset karvan alta tonnista 2800-3300 euroon. Päälle vielä satelliittipaikantimen asennus. Sanomattakin selvää, että vituttaa ihan saatanasti. Miten on mahdolista, että jokaikistä veroa nostetaan ylöspäin ja keksitään lisäksi uusia? Tämä käy jo kohtuuttomaksi.

Suorat kustannukset tuosta maksusta olisi n. 2200-2400e (työmatkat). Hilipatihippan ja huhhahhei, henkilökohtaisesti en ole siis kovin ilahtunut, kun ei uuden auton ostokaan innosta. Yllä olevat pointit ympäristöperusteista jne. lähinnä naurattavat. Koskeekohan tuleva uudistus myös raskasta liikennettä ja yrityksiä samalla tavalla? Kohtahan täällä jyrää vain ulkomaiset toimijat.

edit: tarkennus
 
Suorat kustannukset tuosta maksusta olisi n. 2200-2400e (työmatkat). Hilipatihippan ja huhhahhei, henkilökohtaisesti en ole siis kovin ilahtunut, kun ei uuden auton ostokaan innosta. Yllä olevat pointit ympäristöperusteista jne. lähinnä naurattavat. Koskeekohan tuleva uudistus myös raskasta liikennettä ja yrityksiä samalla tavalla? Kohtahan täällä jyrää vain ulkomaiset toimijat.

edit: tarkennus

Tämä tässä varmaan on tarkoitus. Ajetaan tämäkin kotimainen toimeliaisuus pois.
 
Mitähän täällä pitää tapahtua ennen kuin oikeasti aletaan laittaa vastaan, eikä kuten nyt narista netissä tai hesarin mielipidepalstalla.

Tää päätön verotus ja uudet rahastuskeinot ei tule koskaan loppumaan, ellei aleta laittaa hanttiin, eikö tuo satellittipaikannus ala rikkoa jo ihmisen perusoikeuksia yksityisyyteen?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei, jos eduskunta niin päättää.

Ihanne tilanne olisi, kun ihmiset joutuisivat maksamaan jo elämisestään veroa, päälle vielä nukkumisesta ja syömisestä tulevat verot. Työntekijä maksaisi näin 100% veroa palkastaan valtiolle. Näin Suomi pelastauisi lamasta, ja Kreikkakin elpyisi.
 
http://www.pakkotoisto.com/talous-p...on-hinta-nousemassa-jopa-rajusti/#post4290730

Jatketaan autoveroasioista tuolla.

- - - Updated - - -



Kiitti, ja linkin takanahan tuo sanotaankin:

Liikenneturvan mielestä Suomen viralliseen tieliikenneonnettomuustilastoon tulisi jatkossa
lisätä tieto siitä, kuinka monitieliikennekuolema on itsemurha ja kuinka moni on
sairauskohtaus
 
Jotenkin tuntuu irvokkaalta koko juttu. Jos miettii, että työttömyys alkaa olemaan kohta 20% luokkaa usealla paikkakunnalla, niin onko nyt hyvä hetki alkaa miettimään autokannan uusimista? Ruoka kallistuu varmaan 10-20% vuodessa samalla kun jokatoisessa firmassa on YT:t. Juuri nyt ei joka jampalla ole varaa edes 7t€ halvempaan uuteen autoon. Mutta kiitos vaan lisäkustannuksista, niitä tarvittiin.
 
On sekin yksi keino autokannan uudistamiseen... nimittäin tehdä autoilusta niin kallista ettei pienituloisilla (ruosterouskujen ostajilla) ole varaa pitää autoa lainkaan. Julkisilla vaan kuten kunnon sosialismissa kuuluukin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom