- Liittynyt
- 28.10.2011
- Viestejä
- 4 344
Ainakin tämäkin asia varmasti kiinnostaa niin monia että kansa unohtaa sen miljardien tunkemisen sellasiin paikkoihin mihin kansa ei niitä halua. Fiksuja ne on ne päättäjät.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös se nyt EU fiksuudessaan säätäny et 15v välein pitäs B-kortti käydä uusimassa? Ehdot uusimiselle tietysti on tyyliin autokoulun 2.vaihe eli et voi ryssiä ellet kolaria aja (ellei jo ihan lääkärintodistus piisaa?), mutta tuosta kun hieman kehittelis niin varmasti eläkeikäsille saatas vaikkapa 5v välein suoritettava arvioiva ajo jossa kortti voidaan ottaa pois ellei ajotaidot oo ajantasalla? Kelpais kyllä meikäläiselle, eilen viimeks koitti tulla papparainen kylkeen kun kuvitteli että 2-kaistasesta liikenneympyrästä voi poistuessaan vaihtaa kesken kaiken sisemmältä kaistalta ulommalle vaikka rinnalla on toinen auto joka nyt sattu ajamaan rajotusten mukaan (eli hieman nopeemmin) ympyrän lävite...
Minut varmaan voi lukea teiden sankariksi kun mainittin ajavani n. 130 kmh motarilla. Mainittin myös että omaan pelisilmää, en aja tuota vauhtia ruuhkassa vaan silloin kun motarilla on tilaa. Enkä hilaa itteäni edellä ajavan perseeseen kiinni, mutta siitä huolimatta että itte painelen reippaasti, tulee AINA joku perseeseen kiini ja vähän saatanan usein se on Audi tai BMW merkkinen auto. Niillä kun ei vissiin voi ajaa kuin lähempänä 200 kuin 120...
Mutta sais nuo silti olla vapaampia motareilla, kielto vaikka että vasemmalle ei saa edes ajaa alta 100 kmh eli jos ei sitä rekkaa pysty ohittaan ajamalla 120 kmh niin on sitten ohittamatta. Motarit kun pystyy käytännössä kiertämään eli ajamaan pienempiä teitä jos ei motarin nopeutta uskalla ajaa.
Ja eikös nämä Hybriditoyotat kiihdy ihan kunnolla jos vaan polkee sitä kaasua eikä yritä ajaa niin saatanan taloudellisesti siinä kiihdytyskaistallakin joka on siis ihan oikeasti tehty sitä varten että siinä kiihdytetään siihen päätien nopeuteen. Tosin minä ainakin ruuhkattomalla tiellä vedän jo kaukaa vasemmalle jos on se 130 kmh lasissa ja kiihdytyskaistalta on tulossa porukkaa. Tämä jossain ketjussa tuomittiin niin hiton vaaralliseksi syytä että kaistanvaihto on kuulemma aina riski. Varmaa on jos ei peilejä osaa käyttää eikä niska taivu. Mun mielestä vaan vähän vitusti isompi riski on se toinen toistensa väistely siinä oikealla kaistalla kun ihmiset tulee ihan eri vauhtia sieltä kiihdytyskaistalta. Jos väistän vasemmalle, voi tulla siihen päätielle ihan millä nopeudella tahansa. Ruuhkassa ei tietenkään tämäkään onnistu.
Motareilla vois nostaa mutta ei muualla, jos teitä ei paranneta. Sen verran paljo joutuu työn puolesta käydä kolareilla ja suurin osa niistä johtuu ylinopeudesta. Eikä mitään 200km/h vaan pikkasen yli. En muista olleeni kertaakaan huonossa säässä pahalla kolarilla mutta useita kertoja kun ajokeli on mitä parhain. Ainakin kolmella kuolonkolarilla kun tie ollut kuiva ja näkyvyys hyvä. Vauhtia ollu enemmän.
Motarille vois nostaa. 10km/h nostolla ei kyllä matka-aika lyhene käytännössä yhtään tku-hki välimatkalla, joten aika lopulta aika sama. 6min 160km matkalla 120km/h --> 130km/h laskettu täällä
Nyt kun on ilmeisesti ihan asiantuntijan näkökulma niin pakko kysyä: Onko noi ylinopeudet ajettu sitten ihan täysissä mielen ja ruumiin voimissa? Ei alkoholia ym.? Aika paljon joskus tullu selailtua moottori lehden kuolonkolarijuttuja ja tuntu että vähintään puolet KAIKISTA niistä ois kännissä tai lääkkeissä/huumeissa.
Täällä myös kovasti sauhutaan nopeuseroista ruuhkassa, just sen takia elektroniset nopeusnäytöt ois hyviä että voitais pitää ruuhka-aikoina eri rajoitukset. Joku kunnon kesämökkiruuhka niin 80 tauluihin ja kortti pois jos joku koittaa pujotella 130km/h seassa. Pysyy vähän eri tavalla autoilijat hereillä kun vaihtuu rajotukset eikä vaan takaraivossa jyskytä "TÄÄLLÄ SAA AJAA KESÄLLÄ 120 PRKL!!1"
Parasta/helpointa/halvintahan olisi jos navigaattori tulisi pakolliseksi ja vehkeeseen striimautuisi aina allaolevan tien nopeudet, jotka muuttuvat kelin mukaan.
Samaan syssyyn vekottimeen vielä nopeuden taltiointi niin ei tarvi poliisinkaan arpoa mitä on tullut ajettua.
Ei olisi teknisesti mikään maailman isoin homma. Ei edes hinnaltaan, ei paljoa jonkun satasen lisäkuluerä per vuosi ole jos verrataan muihin kuluihin mitä valtio autoilusta nyhtää.
Parasta/helpointa/halvintahan olisi jos navigaattori tulisi pakolliseksi ja vehkeeseen striimautuisi aina allaolevan tien nopeudet, jotka muuttuvat kelin mukaan.
Samaan syssyyn vekottimeen vielä nopeuden taltiointi niin ei tarvi poliisinkaan arpoa mitä on tullut ajettua.
Ei olisi teknisesti mikään maailman isoin homma. Ei edes hinnaltaan, ei paljoa jonkun satasen lisäkuluerä per vuosi ole jos verrataan muihin kuluihin mitä valtio autoilusta nyhtää.
Helppohan se on huudella että orwellin systeemit lähestyy ja on paha asia yms., mutta jos asia toteuttettaisiin järkevästi ja yksityisyyttä kunnioittaen niin ei se poikkeaisi mitenkään nykytilanteesta huonompaan.
Tätähän on jo eduskunnassa asti suunniteltu. En nt muista minä vuonna jokaisessa autossa pitäisi olla gps musta laatikko. Maksaa tällä hetkellä 1500 ja vaikka olisi pakollinen kaikille, niin autoilija maksaa. Onko tälläinen valvonta järkevää? Ei todellakaan, saatana.
Ei tuollaista järjestelmää tarvita. Olkoon sitten peruste vaikka Orwell. Nyt mä laitan foliohatun päähän ja jatkan töitäni.
. Lisäksi tarvitaan navigaattoreiden ja tiehallinnon välille täysin uusi tietojärjestelmä, maksaa vähintään puol miljardia ja se sisällytetään autoveroon..