Uusi rap-artisti: Steen Christensen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Hiukan älyttömiä sanoituksia Steeniltä. Eipä mies kovin suurta kunnioitusta saa kun kääntää jenkkiräppiä suomeksi.

Varmaan sanoituksissa olisi paljon asiaakin, mutta tietyt naurettavuudet saavat mun kaiken huomion osakseen ja asia jää kuulematta. :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aku-A sanoi:
Pian tulee sutenööri, ampumis, huumeet ja biatcha jutut mukaan. ASIAA!
Ja eugen dj Adolf on jo olemassa.

niin,mutta Harmi vaan että sen musa on aika paskaa.

J2K sanoi:
kuunneltuani tuota levyä jäi mieleeni ensimmäisenä tuo poliisien haukkuminen. Eräässä biisissään Steen sanoo että "Kytät on tyhmempii ku muut ihmiset" ja "Jos katsot kyttää ylöspäin olet vitun tyhmä jätkä". Tästä alkaa kyllä väkisinkin tulla mieleen toi jenkkiräppärien fuck da police-asenne. Tuota lukuunottamatta levy kuulosti ihan hyvältä-

Tulikos semmonen mieleen, et se artisti voi oikeesti olla tota mieltä? Kaikki ei välttämättä ole jenkeistä apinoitua.

http://www.sosialistiliitto.org/murros/66/66_steen.html

Siinä hemmon haastattelu, en tiedä onko tää jo mainittu tääl triidissä.

Tugi sanoi:
..
Siinä hemmon haastattelu, en tiedä onko tää jo mainittu tääl triidissä.

Niin tuosta haastattelusta, eikös Tony Halme tuonut jo lähiöiden äänen esiin?
Sosialisteja vain vituttaa, kun ääni olikin toisenlainen mistä ne pellet näkivät märkiä unia....

Niin ja haastattelu oli taas täynä pelkkää paskapuhetta........

Tugi sanoi:
Tulikos semmonen mieleen, et se artisti voi oikeesti olla tota mieltä? Kaikki ei välttämättä ole jenkeistä apinoitua.

Täytyy myöntää, että kyllä kävi mielessä. Sitten iski hyväuskoinen (mieli)puoleni ja huusi: "Siis niinq aikuisten oikeesti nyt!" Ja sitten minä en ajatellut sitä hetkeen. Mutta sitten luin sen historiikkia ja lisäksi...

Tugi sanoi:
http://www.sosialistiliitto.org/murros/66/66_steen.html

....tuon ja tajusin, että jos valittaa siitä, että

-asunnoton isä ryyppää jo viidettä vuotta sossurahansa eikä laita niitä asuntoon,
-itse päivystää kakaralaumansa kanssa pirihuorien vieressä valittaen olosuhteiden tuomasta determinismistä,
-marmattaa kukkahattutätien laatimien lakien mukaan toimivan Suomen poliisin toiminnasta, vaikka itse joutaisi loppuiäkseen poseen tekemiensä rikosten perusteella(saved by kukkahattutäti!),

niin pmmpiäkin kiinnostaa. Mitä tuollaisella jätkällä tekee? Tuli vain paha mieli ja ihmetys siitä, miten kieroon voi perimän ja ympäristön yhdistelmä kasvaa. Ojasta allikkoon. Oujee. :kakka:

Steen meni ja voitti levyraadin. En kyllä olis uskonu että olis kalastanut noilta ihmisiltä noinkin paljon pisteitä.

Tämä jätkä on Avaimen lisäksi ainut suomiräppäri ketä tulee kuunneltua.Särähtäähän tuo "vittu" vähän liian usein korvaan, mutta muuten sanotukset on semmosta mitä kyllä kuuntelee mielellään yhteiskuntapolitiikan tenttikirjojen lukemisen lomassa.

100% vihaa ja väkivaltaa kappaleesta: "Steen Christensen, voix sitä syyttää? Sehän vaan pisti kylmäx pari kyttää. Tommonen tapa pitäs idäs säilyttää ja aina ku kyttä nähää nii sitä turpaa mättää. Christensen on itäpuolen sankari sille pitäs antaa kytäntappo mitali. Jos sun henkiriepu on sulle edes vähän rakas älä ota turpaan anna vittu takas. Tekis mieli ajaa kytät (ei saa selvää) ottaa niiden clockit ja ampuu niitä päähän ja heittää ruumiit mereen jostai telakalta" jne

Ei toi minusta ainakaan kovin fiksulta kuulosta. Muut kappaleet levyllä on hyviä. Toi on perseestä. :arvi:

Mike sanoi:
Eiköhän tuohon jo pitäisi puuttua, tartteeko kaikkea paskaa amerikasta tänne raahata. "Fuck the police" shitti on jenkeissä in, mutta ehkä täällä pitäisi pistää rajat johonkin.

Tosin ne 2 skoudea jotka sakotti mua sumareista, sais joutua alempaan helvettiin, sillä mäkin olen sinne menossa ja siellä ei ole paljoa virkamerkillä tekoa ko katotaan sitä sakkoa uudestaan.
ethän mike kuulu siihen sumuvalorallikuskituningmunanjatke-jengiin,jotka ajelevat rinkiä kylillä ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat valot päällä ja ...ei millään pahalla,mutta,jos olisin poliisi ja laki sen sallisi niin vetelisin ympäri korvia kyseistä kansanosaa...se sumarit päällä ajo on samankaltainen pätemis juttu/junttia kun piikkilankatatuointi hauiksessa,usealta urpolta löytyy...kaikella kunnioituksella,kun taisit olla vielä ovimies....

kyllä mä ainakin kunnioitan mielummin niitä poliiseja ja wtc uhreja vaikka minuutin päivässä,kuin kantaisin huolta, jostain itä helsingin narkki paskojen kuolemista.Narkit tekee valintansa ja tietävät varmasti mitä käy jos jää väärille tyypeille velkaa yms,

Siis eihän Steen nyt jumalauta tarkoita, että kytät pitäisi tappaa jne.. Tarkoituksena on vaan herättää keskustelua, huomiota ja esittää vertauskuvia.

Sama asia jossain Impaled Nazarine kirkonpoltto musiikissakin, ei ne artistit oikeasti vauvoja tapa tai uhraa pieneläimiä.

Toi Steen on mun mielestä sinänsä kiinnostava, saa tehtyä jotain sälinää tähän kuppaseen pikkuräkälään.

Musa taas on täyttä :kakka:

Ei vaan kolahda tuo suomirap juur koskaan.. :(

Kyllä mä noita biisejä ihan mielelläni kuuntelen, mutta ei steenin sanotuksissa mitään järkee oo. Ainakaan mun korvaan ei istu... Mut ihan hyvää musaa, sen ajatusmaailma ei vaan oikein mua kohtaa! :rolleyes:

Nipsu sanoi:
Siis eihän Steen nyt jumalauta tarkoita, että kytät pitäisi tappaa jne.. Tarkoituksena on vaan herättää keskustelua, huomiota ja esittää vertauskuvia.

Sama asia jossain Impaled Nazarine kirkonpoltto musiikissakin, ei ne artistit oikeasti vauvoja tapa tai uhraa pieneläimiä.

No on onnistunut nousemaan jopa iltapäivälehtien etusivulle, joten keskustelun herättämisen ja huomion ymmärrän, mutta että vertauskuvia? Mitä ihmeen vertauskuvallista siinä on, että kutsuu kahden poliisimiehen tappanutta, muistakin rikoksista vankeuteen tuomittua miestä itäpuolen sankariksi ??

Kannattaa ensiksi hakea Steen1 nuoruuden esikuvien eli "NWA" (Niggas With Attitude" levy Straight Outta Compton. On mainio levy ja sen kautta oppii ymmärtämään herran ajatusmaailmaa sekä vaikutteita joita hän on nuoruudessaan ottanut.

Erityisesti NWA:n Fuck The Police on rinnastettavissa Steenin tuotantoon. Tuon biisinhän on esittänyt about 74 eri yhtyesttä vuosina 85-95. Yleensä jos on tutustunut Gangstarap musiikkiin, niin nuo "Kill every muthafukking cop" läpät on oppinut ottamaan ihan huulen heittona.

Steen1 on myös kertonut, että tulevista levyistä tulee hieman kevyempiä, koska kaikki paska ja ahdistus on saatu purkaa jo Salaliittoteoria lätylle.

Mitä ihmeen vertauskuvallista siinä on, että kutsuu kahden poliisimiehen tappanutta, muistakin rikoksista vankeuteen tuomittua miestä itäpuolen sankariksi?

Lähinnä kuvastaa lähiöiden vihaa järjestelmää vastaa. Haastatteluissa herra on myöntänyt, että Tanskalaisella Steen Christensenillä viiraa aika vitun pahasti, ja tuomitsee teot, kuten muunkin väkivallan.

Peace

Nipsu sanoi:
Yleensä jos on tutustunut Gangstarap musiikkiin, niin nuo "Kill every muthafukking cop" läpät on oppinut ottamaan ihan huulen heittona.

Kyllä se minusta vaikuttaa ainakin hieman uskottavammalta kun South Centralin sankarit puhuu aiheesta "icing cops". Eikä se nyt ihan huulenheittoakaan voi olla, kyllä siellä poliiseja hengiltä laitetaan kivaan tahtiin.

Nipsu sanoi:
Lähinnä kuvastaa lähiöiden vihaa järjestelmää vastaa.

Jos joutuu lähiöön niin ei siitä kyllä auta järjestelmää syyttää.
Kokeilisivat työntekoa joskus.:wanha:

Mutta tosiasia on, että poliiseja kunnioitetaan suomessa uniformun ja auktoriteetin takia. Ameriikan ihmemaassa kunnioitus perustuu muihin syihin. Esim. jos laitat New Yorkissa kytän kylmäksi ja jäät kiinni niin tulee paljon, hyvin paljon paskaa niskaan.

Suomessa köyhyys ei juurikaan periinny. Kaikilla on mahdollisuus opiskella niin paljon kuin rahkeet riittää. Toisinaan ympäristön vaikutteet ja joustokyky ei vain anna parasta mahdollista tukea kehitysprosessille.
Monet psykologit jatkavat kiistelyä kuinka suuressa roolissa perintötekijät ja ympäristö ovat ihmisen kehistyksessä. Kannattaa tutustua.

Nipsu sanoi:
Mutta tosiasia on, että poliiseja kunnioitetaan suomessa uniformun ja auktoriteetin takia. Ameriikan ihmemaassa kunnioitus perustuu muihin syihin. Esim. jos laitat New Yorkissa kytän kylmäksi ja jäät kiinni niin tulee paljon, hyvin paljon paskaa niskaan.

w00t? Voitko selittää vähän? Siis Suomessa kunnioitetaan poliisia vain uniformun takia ja Ameriikassa poliiseja kunnioitetaan vain sen takia, että niiden tappamisesta saa _todella_ paljon kakkaa niskaan?

En nyt ymmärrä...??

Suomalaiset eivät paitsi kunnioita poliisin Auktoriteettiä, vaan myös Luottavat poliisilaitokseen.

Tuo hieman kärjistetty viestini koski "kyttien tappoa"

Mun mielestä hilpee jätkä tuo Steen1...

Ensin levyllä kehutaan ja ymmärretään poliisin tappajaa.

Sitten haastattelussa takki on kummasti kääntynyt ja tappoja eikä tappajaa enää hyväksytäkkään.

Okeeiii.... Tämä on siis yhteiskunnallista kritiikkiä...

En tykkää, paska jätkä, paskaa musiikkia, paskat sanat.
Mutta harvoin hiphop hevimiestä innostaakaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom