Uusi rap-artisti: Steen Christensen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Eugen sanoi:
Mä rupeen räppää ja mun räp-nimi on MC Adolf Hitler. ....

Tuo oli klassikko,,,,,,,,,,,,,,,, :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jamaan sanoi:
Toi kyttäampujan nimi on munkin mielestä tyhmä-kylläkin, kun täällä suomessa ei oo ihan jenkkimeininki kummiskaan, missä monet poliisit on todellakin perseestä.
Luokkayhteiskunta? Voisko olla vaikka köyhät -> rikkaat ? duunarit -> toimitusjohtajat?

Tollasella spedellä (siis tämä artisti) ei kyllä ole mitään hajua oikeasta luokkayhteiskunnasta.

Levyn oon kuullu ja täytyy sanoo et tajuttoman hyvä. Samantyylistä mitä Avain ja tän tyylin edustajia ei oo koskaan liikaa.

Mut tosta nimestä sataa paskaa ja paljon artistin niskaan. Osoittaa aika huonoa makua ja sensaationhakua tommonen :curs:

Kyllä tommoiselle nimellä on helpompi nousta suurten massojen tietoisuuten. Herättäähän toi nimi vähän enemmän tunteita, kuin joku "Uniikki" tai vastaava..

Cthulhu sanoi:
Köh, tulihan taas purkauduttua. Lieventävinä asianhaaroina mainitsen, että en tiedä, että kuka oli sujauttanut lasiini ja mitä. Toisekseen en ole tehnyt pahaa muille kuin itselleni ja tämä tuomio on mielestäni kohtuuton.
Joo myönnän, että vastaukseni oli tyhmä. :nolo:

Armoa.................

Ei Suomi ole mikään luokkayhteiskunta. Periaatteessa jokaisella on mahdollisuus tulla vaikka rikkaaksi toimitusjohtajaksi, jos vain kyvyt ja taidot riittävät. Se, että kaikki eivät siihen pysty ei ole yhteiskunnan vika.
Vai pitäisikö kaikkien ihmisten pukeutua jätesäkkeihin, jotta kenelläkään asiat eivät olisi paremmin kuin muilla?
Ihmiset surevat yleensä enemmän ihmisiä joiden kanssa heillä on jotain yhteistä. Eli on hyvin luonnollista, että länsimainen ihminen suree enemmän toisen länsimaisen ihmisen kuolemaa kuin jonkun sellaisen josta hän ei tiedä oikein mitään. Muutenhan olisi kai lähinnä kaksi vaihtoehtoa, joko surra koko ajan kaikkien puolesta tai sitten, että ei sure koskaan kenenkään puolesta.

Voisiko joku muuten kertoa, että miksi minun pitäisi surra sitä, että kehitysmaissa kuolee ihmisiä nälkään?

Ok, hyviä pointteja. toi mun eilinen postaus oli kyllä hieman trolli kanssa.. Jokaisella kyllä on mahdollisuuksia tulla vaikka toimitusjohtajaksi, mutta kaikilla ei ole samat lähtökohdat. Niinkun toi Steeni kirjotti tossa Suomihiphop haastattelussa, niin Pirihuoran lapsesta tulee pirihuora helposti, Eli toimitusjohtajan lapsestakin tulee mitä todennäköisemmin menestykäs ihminen ja toisteppäin. Toikin on totta että varmaan länsimaalainen suree mielummin länsimaalaista, ehkä vielä enemmän surraan sitä ja eletään sitä mukaan mikä on enemmän mediassa, nälkään kuollut afrikkalaisella lapsella ei varmaan ole niin suurta media-arvoa kuin terrori iskussa kuollut jenkki-lapsi. Mutta tuntuu jotenkin mun mielestä tyhmältä että silloin kun oli wtc-iskut niin kaikki leffat/pelit missä oli jotain terrori-iskuun piti kieltää yms, Eli tossa nuoltiin jenkkejä niin paljon että mua oikeen hävetti.

Aijai mikä julkisuustemppu tässäkin taustalla. "me nyt vaan keksittiin tällanen nimi"

Tuoppiahan tässä pitäisi kohottaa. Näin sitä tehdään artisti tutuksi koko Suomen kansalle ;)

Jantunen sanoi:
Aijai mikä julkisuustemppu tässäkin taustalla. "me nyt vaan keksittiin tällanen nimi"

Tuoppiahan tässä pitäisi kohottaa. Näin sitä tehdään artisti tutuksi koko Suomen kansalle ;)

Mä oon täysin samaa mieltä. Hyvää musiikkia jannu tekee, sille ei voi mitään.
Mua ei kyllä henkilökohtaisesti häiritse toi nimi yhtään, aivan sama, vaikka olisi Hussenin Saddam.

jamaan sanoi:
Jokaisella kyllä on mahdollisuuksia tulla vaikka toimitusjohtajaksi, mutta kaikilla ei ole samat lähtökohdat. Niinkun toi Steeni kirjotti tossa Suomihiphop haastattelussa, niin Pirihuoran lapsesta tulee pirihuora helposti, Eli toimitusjohtajan lapsestakin tulee mitä todennäköisemmin menestykäs ihminen ja toisteppäin.

Matalapalkkaduunari kasvattaa tödennäköisemmin duunarin. No hyvä, tämä voi hyvinkin olla totta. Kaikilla ei koskaan tule olemaan samanlaiset lähtökohdat elämään.

Mutta missä kohtaa tästä tulee hallituksen, valtion tai yhteiskunnan vika? Varsinkin Suomessa, jossa korkeakoulutuskin on maksutonta, ainakin siinä määrin että se on kaikkien sitä haluavien ulottuvilla.

Yhteiskunnalle kitisemisen sijasta voisi mielummin kysellä mitä se matalapalkkaduunariksi päätynyt itse on tehnyt parantaakseen asemaansa ja olojaan? Onko yhteiskunnan vika, jos opiskelun sijasta pikku Raunoa kiinnostaa enemmän pussikaljailu ympäri viikon, puolimätien autojen pölliminen ja muuten vaan perseveltto asenne elämään? Yhteiskuntako pirihuoraäidille aineet väkisin tunki? Yhteiskuntako jätti tarkoituksella lapsen huostaanottamatta, vai jättikö pirihuoraäiteen ystäväpiiri tarkoituksella ilmoittamatta asiasta kenellekään?

suomi rap on perseestä ei huvita kuunnella rikkaitten kakaroitten juttuja...
tylsyyttään keksivät mitä kummalisimpia sanotuksia..
laulaisivat titi nallea...prkle...

Jos joku vaikka näistä palstan metallimiehistä voisi kertoa mulle mikä räpissä niin kauheasti ärsyttää?. Eikö musiikin tarkoitus ole olla viihdyttävää?. Jos kyseinen musiikki ei "viihdytä" sinua niin ei se kai tarkoita muiden ihmisten jotka siitä pitävät olevan jotenkin ääliöitä. Tässä räbbistarba christenssenin tapauksessa ei ainakaan ole kyse "rikkaasta kakarasta". Enkä kyllä ymmärrä sitäkään, että vaikka kyseinen esiintyjä olisi kuin rikkaasta perheestä niin eikö hänellä olisi oikeutta räpätä yhteiskunta kriittisesti?.

Pian tulee sutenööri, ampumis, huumeet ja biatcha jutut mukaan. ASIAA!
Ja eugen dj Adolf on jo olemassa.

Nicho sanoi:
Jos joku vaikka näistä palstan metallimiehistä voisi kertoa mulle mikä räpissä niin kauheasti ärsyttää?

No, minä en pidä itseäni metallimiehenä, mutta koetan silti. Eli räpissä ei välttämättä kauheasti ärsytä, vaan pikemminkin kummastuttaa sen suosio. Kun tarkastelee rap-musiikkia, niin siinä on lausutut(ei lauletut, tai no, parhaimmillaankin vain keskinkertaisesti vokalisoidut) sanat, lainatut(sämplätyt, voiko pahemmin enää lainata?) melodiat ja yleensäkin koneella tehdyt rumpupohjat. Tuolla makkarit, kellarit ja sun muut akatemiat on täynnä jengiä, jotka ikänsä vääntää sormet ja ikenet verillä jotain sonaattia, vasemman käden diibadaabaa tai kitapurjeen lepatusta, että se yksi kohta kuulostaisi siinä kappaleessa juuri siltä, miltä hän ja ehkä se säveltäjä on sen tarkoittanut kuulostavaksi. Sitten tulee musiikista itsestään täysin piittaamaton Wyclef Jean tai joku Diddy ja nappaa yhden osasen alkuperäisestä esityksestä(esim. yhden ainutlaatuisen rummun iskun), lyö huivin päähän, pari silikonipimppaa ruutuun ja takoo sillä uskomattomasti rahaa. No, taitavia porukoita molemmat, mutta miksiköhän tämä neekerirunoilu on sitten tuolla listaykkösenä? Kyllä se on siellä siksi, että sen sinne nostaa ihmisryhmä, joka arvostaa noista kahdesta tuota jälkimmäistä ja haluaa sitä sinne ilmeisesti lisää. Joten tämän vuoksi ehkä saattaisi olla, minkä takia räppiä ihannoivaa saatetaan katsoa nenän vartta pitkin. En kuitenkaan ole ihan varma, että tämä ihmisryhmä on miettinyt sitä, että sitä rumpua pitää kuitenkin jonkun silloin tällöin opetella lyömään sillä tavalla ihanasti, että olisi sitten "runoilijalla ja yhteiskunnallisen viestin lähettiläilläkin" sitä matskua sämplättäväksi. HTH :)

Niin no sitä "matskua" ei enää paljoa tarvi sämpläillä saatika opetella nuotteja kun on olemassa ohjelmia kuten ProTools. Saa väännettyä materiaalin juuri sellaiseksi kuin vaan haluaa kunhan kärsivällisyyttä ohjelman käyttöön riittää.

Nicho sanoi:
Niin no sitä "matskua" ei enää paljoa tarvi sämpläillä saatika opetella nuotteja kun on olemassa ohjelmia kuten ProTools. Saa väännettyä materiaalin juuri sellaiseksi kuin vaan haluaa kunhan kärsivällisyyttä ohjelman käyttöön riittää.

Ja juuri tästä syystä henkilöt, jotka käyttävät vuosia esim. kitaran soiton opetteluun, ansaitsevat mielestäni enemmän arvostusta, kuin tietokoneella sämplätyt viiden sekunnin luupit, joita sitten toistetaan puoli tuntia putkeen. No mielipide on ehkä hieman kärjistetty, mutta asia jota haen takaa tulee selväksi. En myöskään arvosta Gimmeliä tms. bändiä, jotka saavat kaiken materiaalinsa täysin valmiina ja vain esittävät sen. Näihin asioihin saattaa vaikuttaa eniten se, että pidän musiikkia huomattavasti sanoituksia tärkeämpänä. Hyllystäkin löytyy muutama täysin instrumentaalilevy.

Nicho sanoi:

Taisitpa juuri itse vastata kysymykseen, mistä johtuu nykymusiikin lohduton rappiotila, ja miksi kaikki eivät välttämättä todellakaan pidä räppiä edes musiikin nimen arvoisena.

Minne katosi kunnon rock? Miksi "taiteilijan" täytyy joko pistää tehosekoittimeen spermaa, kusta ja paskaa tai sitten ottaa kyseinen nimi omakseen, vain että saa huomiota?
:david: tätä maailmaa.

Nykyään suuri osa rapistä nyt on mitä on, mutta tuskin missään musiikkilajissa on aikojen saatossa esitetty niin paljon yhteiskuntakritiikkiä, kuin rapissa. Tai no ehkä reggae pääsee lähelle.

Miksi sämpläys on aina varkaus!? Eikö sitä voi ajatella myös kunnianosoituksena?

Sämpläys on taitolaji siinä missä muukin musiikillinen osaaminen. Jotkut eivät osaa, jotkut osaavat, toiset oppivat harjoittelemalla, toiset eivät edes siten. Miksi kaikki rap-musiikki niputetaan yhteen. Eihän kukaan niputa kaikkia kitaristeja tai nokkahuilistejakaan yhden oksan alle. Sampleista saadaan parhaimmillaan nerokkaita uusia kokonaisuuksia ja pahimmillaan raiskataan joku hyvä ja kenties legendaarinenkin biisi.
Ja mun mielestä jo se iänikuinen "onko rap musiikkia" väittely voitaisiin unohtaa. Kuka sen määrittää mikä on musiikkia ja mikä ei. Samat henkilöt, ketkä määrittävät onko joku taidetta vai ei? Onko musiikkia vain se, mikä on tehty ns. perinteisillä instrumenteilla? Miksi ei samplereita, mikrofonia, levysoittimia yms. voi pitää instrumentteina siinä kuin kitaraa, rumpuja marimbaa ja cembaloakin?

Aku-A sanoi:
Ja eugen dj Adolf on jo olemassa.

Eihän mistää DJ:stä ollut puhekaan, vaan MC Adolf Hitler. Olen kyllä tutustunut herran tuotoksiin.

Sävel: Bomfuck Mc's: B-Boys Flygirls
"SA-boys Freuleins, throw right hand's in the air, aaaaieee, like you just dont care."

Oli tolla Steen Christensenin albumilla yks hyvä biisi.
Steen Christensen - Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja

N.O.Kummonen sanoi:
Nykyään suuri osa rapistä nyt on mitä on, mutta tuskin missään musiikkilajissa on aikojen saatossa esitetty niin paljon yhteiskuntakritiikkiä, kuin rapissa. Tai no ehkä reggae pääsee lähelle.

Punk!

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom