Uusi rap-artisti: Steen Christensen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
MuayThai sanoi:
Suomihiphopin sanoitukset on kuule vielä aika järkeviä verrattuna esim. .....

Muistaakseni aiemmin ketjussa kehoitettiin menemään lukemaan äijän hienoja ajatuksia.
En vain löytänyt sieltä mitään järkevää ja eihän tässä kinata musiikista vaan tuon kaiffarin hienoista ajatuksista.

Metallia ei edes koiteta markkinoida hienoilla sanoituksilla kuten rappia.
Lähes joka ketjussa missä puhutaan rapista kehutaan rappaleiden hienoja sanoituksia, jotka ovat aika usein tyyliä: if u fuk wit me i kill u...

Sanoisinpa, että viestisi ammuttiin pahasti maalin ohi...... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tienny et joku oli kehunu ton sanotuksia ku jäi pari postausta lukematta. Jos metallia ja rappia aletaan lyriikoissa vertaileen niin tuskinpa siinä isoa eroa naurettavuuksineen syntyy. Harvassa topicissa kehutaan metallisanoituksia, ja monesti ne on tyyliin:
I worship u
I obey u
I kill for u
I die for u
Satan
Take my
Soul
Satan, Satan...

jamaan sanoi:
Onko joku oikeesti käyny täällä jossain Kontulan piriluolissa?
Siellä on monien vanhemmatkin sen verran rappiolla että se ei ehkä ihan käy että sanot nojoo, kyllähän niitten poika olis ihan hyvin voinu käydä lukion ja kouluttaa itteensä, mutta ehkä sen ei tee mieli tehä isää&äitiä ylpeäksi kun varmaan ei hirveesti nappaa tai oo motivaatiota, ympäristö on suurin vaikuttaja kaikkien elämään, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Olen kyllä Cthulhun kanssa samoilla linjoilla eli eikös kuvaamassasi skenaariossa syy ole isän ja äidin, eikä yhteiskunnan?

Entä milloin ihmisen pitää lopettaa huonoista lähtökohdista mariseminen ja alkaa ottaa itse vastuu omista valinnoistaan? 15v? 18v? Säälittävin tapaus on kai sitten se 50+ ikäinen joka vinkuu: "Mutta kun mulla oli niin vaikea lapsuus..." - buu, fucking huu, niin oli kaikilla muillakin!

Mikä estää täysi-ikäistä kotoaan muuttanutta aikuista ihmistä käymään iltalukiota, jos ei opiskelu siellä pirimamman ja -papan helmoissa kakarana motivoinut? Pakottaako joku täysi-ikäisen ihmisen asumaan siellä kotikulmillaan Itä-Helsingissä, vai valitseeko ihminen kenties itse että haluaa asua halvasti, lähellä Helsinkiä ja vanhoja häviäjäkavereitaan mielummin kuin ympäristössä joka olisi vähemmän perseellään?

Vai oliko pointtisi että ihminen ei voi itse tehdä valintoja elämänsä suhteen, vaan kaikki johtuu ympäristöstä?

MuayThai sanoi:

Joo mutta kuten sanoin niin metallia ei myydäkään sanoituksilla kuten rappia.

Yleensä, kun puhutaan metallista niin kehutaan soittotaitoa, fiilistä, voimaa&kunniaa, yms.

Rapista puhuessa sitä kehutaan aina tyyliin mutta, kun ne sanoitukset ovat niin hienoja.....i kill whiteys..i rape white bitchies...päng päng...

Mutta, kun rapin sanoitukset ovat perseestä niin rapista ei jääkään tämän jälkeen mitään jäljelle.

Metallista jää vielä se soittotaita ja fiilis ja voima&kunnia.

Tämä eroittaa nuo kaksi musiikin muotoa toisistaan.

Toisessa on tyhmät sanat ja musiikki, toisessa on vain tyhmät sanat.

Cthulhu sanoi:
Joo mutta kuten sanoin niin metallia ei myydäkään sanoituksilla kuten rappia.

Mutta, kun rapin sanoitukset ovat perseestä niin rapista ei jääkään tämän jälkeen mitään jäljelle.

Metallista jää vielä se soittotaita ja fiilis ja voima&kunnia.

Aamen. En todellakaan ala sun kans inttään "kumpi on parempaa" musiikkia rap vai metalli, koska tyhmempää keskustelun aihetta ei löydy. Edellisellä kommentillani yritin vain sanoa, että naurettavia lyriikoita löytyy muistakin genreistä, enkä mitään rap vs metalli jauhamista halunnut aloittaa sillä pidän kummastakin genrestä omalla tavallani...

Cthulhu sanoi:

Mites se meneekään se jatkumo: Rapin sample -->coveri -->oma biisi. Kunnianosoitusta osoittaa erityisesti tuo keskimmäinen tapaus, tosin omassa biisissä vaikutteetkin ovat eräänlainen kunnianosoitus. En tajua, mitä kunniaa osoitetaan sillä, että napataan biisiin suora laina (esim. Dido ja Eminemin Stan)? Ei sitä nyt varkaudeksi tarvitse sanoa, mutta minä sanoisin sitä laiskuudeksi. Eihän se tietysti ole kiveen hakattu, mutta onhan se hieman huikeaa, kun MUSIIKKIA aletaan arvottaa sanoitusten perusteella. Jos tekstejä haluaa tarkastella noinkin suurella painokertoimella, niin suosittelen kyllä tutustumaan runouteen ja/tai muuhun kirjallisuuteen. Ääripäässä musiikissa (esim. klassinen musiikki) kaikki ilmaisu tehdään soittimilla tulkitsemalla/kirjoittamalla nuotit siten, että tarkoitettu sanoma saadaan vietyä perille. Jos nyt ajattelee jotain rap-artistia, joka käyttää biisinsä "musiikkina" jo valmiiksi tulkittua pätkää, niin en usko, että mahdollisuudet onnistua sanoman välittämisessä musiikin keinoin ovat kovinkaan suuret. Siksi kai siihen pitää se sanoma puhuakin tukkijätkätyyliin päälle.

nicho sanoi:
Saa väännettyä materiaalin juuri sellaiseksi kuin vaan haluaa kunhan kärsivällisyyttä ohjelman käyttöön riittää.

No, näinhän se on, että erinomaisen musiikin tekeminen on kenties helpompaa kuin koskaan. Mistähän mahtaa sitten johtua, että se ei todellakaan onnistu? Onko se laiskuutta vai eikö ole kärsivällisyyttä? Tarkoitan nyt sitä, että joku Wyclef laulaa ihan totisella naamalla nauhalle, ämmät keimailee nuotin vieressä ja taustat on samplea täynnä. Hä? :confused:

IronMind sanoi:
Olen kyllä Cthulhun kanssa samoilla linjoilla eli eikös kuvaamassasi skenaariossa syy ole isän ja äidin, eikä yhteiskunnan?

Entä milloin ihmisen pitää lopettaa huonoista lähtökohdista mariseminen ja alkaa ottaa itse vastuu omista valinnoistaan? 15v? 18v? Säälittävin tapaus on kai sitten se 50+ ikäinen joka vinkuu: "Mutta kun mulla oli niin vaikea lapsuus..." - buu, fucking huu, niin oli kaikilla muillakin!

Mikä estää täysi-ikäistä kotoaan muuttanutta aikuista ihmistä käymään iltalukiota, jos ei opiskelu siellä pirimamman ja -papan helmoissa kakarana motivoinut? Pakottaako joku täysi-ikäisen ihmisen asumaan siellä kotikulmillaan Itä-Helsingissä, vai valitseeko ihminen kenties itse että haluaa asua halvasti, lähellä Helsinkiä ja vanhoja häviäjäkavereitaan mielummin kuin ympäristössä joka olisi vähemmän perseellään?

Vai oliko pointtisi että ihminen ei voi itse tehdä valintoja elämänsä suhteen, vaan kaikki johtuu ympäristöstä?

Jeeh, kirjotin pitkän vastauksen ja sit pakkis ei toiminut.. #¤"!. :curs:

Ympäristä vaikuttaa mun mielestä todella paljon siihen mitä valintoja tulet tekemään ja mitkä elämänarvot tulet omaamaan, Eli ympäristö ja tapahtumat ohjaavat sun elämänkulkuas, vaikka jos lapsen kummatkin vanhemmat on nistejä/alkoholisteja/jotain niin lapsea ei varmaan kiinnosta joku lukio yms tai yritä menestyä kun ei ole ketään jota kiinnostaa sun menestys/ei normaali suhde vanhempiin ja kaikkee tommosta, aika moni "normaalista" perheestä kummiskin seuraa vanhempien jalanjälkiä tai menee vaikka lukioon jotta tekis vanhemmat ylpeeks tai jotain. Eli tommosessa tilanteessa sen vois vaikka pistää vanhempien syyks, sitten voi miettiä että mikä sai vanhemmat sitten tohon kuntoon? Kaikkien ihmisten kaikki tekemiset vaikuttaa kaikkeen mitä tapahtuu maapallolla, jollain tavalla on kaikkien vastuuta/ansiota se mitä täällä tapahtuu.

Tarpeeks kun tota kelaa niin tuun aina siihen tulokseen että ihminen ei oikeasti tee valintoja itse, vaan teet valinnat sun identiteetin mukaan mikä on taas syntynyt siitä mitä sun elämässä on tapahtunut.

Ja jos on turha whinee jostain kurjasta lapsuudesta, niin eiks sit oo turhaa whinee siitä että joku muu whinettää. :) ?

Ekassa postissa oli jotain ehkä fiksuja juttujakin mut täst tuli vaan jotkut kootut ajatukset.

Nyt on tuota vähän kuunneltu ja ihan hyvältä on tähän mennessä kuulostanut! Kuunnelkaapas sellanen biisi kun pikku pirihuora!

jamaan sanoi:
Onko joku oikeesti käyny täällä jossain Kontulan piriluolissa?
Siellä on monien vanhemmatkin sen verran rappiolla että se ei ehkä ihan käy että sanot nojoo, kyllähän niitten poika olis ihan hyvin voinu käydä lukion ja kouluttaa itteensä, mutta ehkä sen ei tee mieli tehä isää&äitiä ylpeäksi kun varmaan ei hirveesti nappaa tai oo motivaatiota, ympäristö on suurin vaikuttaja kaikkien elämään, kaikki vaikuttaa kaikkeen. QUOTE]

Meinaatko että vain kontulassa on "piriluolia"? Vai onko siellä ne aidoimmat ja "uskottavimmat"? Samanlaisia luukkuja löytyy ympäri Suomea, herätys. Lapselle on ihan sama vetääkö sen vanhemmat piriä jämsänkoskella vai kontulassa. Se ei ole yhteiskunnan vika vaan jos se lapsi kykenee/haluaa niin yhteiskunta sille opiskelumahdollisuuden tarjoaa. Se ei ole yhteiskunnan vika jos vanhemmat on kusipääpirihuoria.

Suurin osa yhteiskunnan vääryyksistä valittavia tapaamiani on kussut ihan täysin ITSE sukilleen eivätkä ota vastuuta teoistaan joten vika täytyy olla jonkun muun. Muistuupa mieleen eräs hassu tapaus jossa linnasta vapautunut piriääliö tuli luokalleni niskassaan nussituista autoista yms. toistasataatuhatta markkaa korvauksia. No kaveri laittoi heti alkuun opintolainan vetämään ja kun kielteinen päätös tuli heppu lopetti koulun koska hänellä ei ollut varaa käydä sitä ja yhteiskunta HAISEE! Toisekseen kaverilla oli kyllä lopettamisen jälkeen varaa rojuttaa 24-7 seuraavaan linnatuomioon asti. Ja ei, vanhemmat eivät olleet myyneet tätä rassua naapurin sedille vaan olivat kunnollisa työssä käyvyiä ja rojupaskan sisaruksista tuli kunnon kansalaisia.

Edellinen on yksittäistapaus mutta olen tavannut näitä lukemattomia, osa ollut aikanaan kavereitakin. Yhteinen nimittäjä on vastuuttomuus, kaikki on aina jonkun muun vika.

jamaan sanoi:
Ympäristä vaikuttaa mun mielestä todella paljon siihen mitä valintoja tulet tekemään ja mitkä elämänarvot tulet omaamaan, Eli ympäristö ja tapahtumat ohjaavat sun elämänkulkuas, vaikka jos lapsen kummatkin vanhemmat on nistejä/alkoholisteja/jotain niin lapsea ei varmaan kiinnosta joku lukio yms tai yritä menestyä kun ei ole ketään jota kiinnostaa sun menestys/ei normaali suhde vanhempiin ja kaikkee tommosta, aika moni "normaalista" perheestä kummiskin seuraa vanhempien jalanjälkiä tai menee vaikka lukioon jotta tekis vanhemmat ylpeeks tai jotain. Eli tommosessa tilanteessa sen vois vaikka pistää vanhempien syyks, sitten voi miettiä että mikä sai vanhemmat sitten tohon kuntoon? Kaikkien ihmisten kaikki tekemiset vaikuttaa kaikkeen mitä tapahtuu maapallolla, jollain tavalla on kaikkien vastuuta/ansiota se mitä täällä tapahtuu.

Tarpeeks kun tota kelaa niin tuun aina siihen tulokseen että ihminen ei oikeasti tee valintoja itse, vaan teet valinnat sun identiteetin mukaan mikä on taas syntynyt siitä mitä sun elämässä on tapahtunut.

Eli pointtisi on että ihminen ei voi tehdä vapaita valintoja, vaan toimii kuin kuula flipperissä vaikutuksesta toiseen kimpoillen, mutta kuitenkin mielestäsi yhteiskunta, joka koostuu ainoastaan ihmisistä pystyisi yhteiskuntakritiikin seurauksena tekemään valintoja ja muuttumaan paremmaksi?

Eikö tuo kuvaamasi tahdon vapauden puuttuminen koskekaan enää äänestäjiä jotka hallinnon valitsevat ja hallitsevassa asemassa olevia itseään? Miksi heidän toimistaa olisi syytä valittaa yhtään enempää, jos ei kerran veltolle häviäjällekään saa sysätä vastuuta omista valinnoistaan? Eihän pääministerinkään tarvitse vastuuta toimistaan ottaa, hänhän on vain kasvatuksensa ja elinolosuhteidensa tulos ja toimisi siinä hetkessä juuri niinkuin toimii joka tapauksessa.

IronMind sanoi:
Eli pointtisi on että ihminen ei voi tehdä vapaita valintoja, vaan toimii kuin kuula flipperissä vaikutuksesta toiseen kimpoillen, mutta kuitenkin mielestäsi yhteiskunta, joka koostuu ainoastaan ihmisistä pystyisi yhteiskuntakritiikin seurauksena tekemään valintoja ja muuttumaan paremmaksi?

Eikö tuo kuvaamasi tahdon vapauden puuttuminen koskekaan enää äänestäjiä jotka hallinnon valitsevat ja hallitsevassa asemassa olevia itseään? Miksi heidän toimistaa olisi syytä valittaa yhtään enempää, jos ei kerran veltolle häviäjällekään saa sysätä vastuuta omista valinnoistaan? Eihän pääministerinkään tarvitse vastuuta toimistaan ottaa, hänhän on vain kasvatuksensa ja elinolosuhteidensa tulos ja toimisi siinä hetkessä juuri niinkuin toimii joka tapauksessa.

Näin on. Pää tuottaa kokoajan paradokseja mulla. Ota nyt sitten selvää omista ajatuksista. Mutta ei tän mukaan valittaminen ole turhaa, vaan kaikki valittaa koska he eivät pysty sille mitään. :D Kaikkien mielestä oma maailmankatsomus on just se oikea ja yrittää muuttaa muita sopimaan omansa mukaiseksi, varmaan yks suurin ongelma on just se tää että ei yritetä yleensä edes tajuta asiaa monelta kantilta kun ei haluta omia näkemyksiä muuttaa, niin mä itsekkin teen, pidän välil kiinni jostain tymästä omasta maailmankatsomuksesta kun ei halua muuttaa sitä. Tääkään ei mitenkään liittynyt tähän keskusteluun vissiin, välil pitää vaan leikkiä jotain gandhia hehe.

Nojoo, tää menee kohta Matrix 4:seksi.

Heh lisää euroneekereitä persunasäkit jalos huutelemas mai nikka X)

Takaisin asiaan. Kuuntelin Steen 1:n sivuilta löytyvän levyn koosteen ja lueskelin sanoituksia ja muuta materiaalia hänen sivuiltaan. Mielipiteeni on, että hänen materiaalinsa on riimien puolesta hiukan liian agressiivista (minun makuun) ja musiikkikin kuulostaa vähän oikeakätisen vasemmalla kädellä huitaisemalta.

Vihainen kaveri. On nähnyt paljon pahaa, mutta ei ehkä ymmärrä kaikkea. No kukapa ymmärtäisi. Suomen poliisia on turha yleistää toimimattomaksi massaksi tyhmiä kusipäitä parin yksittäistapauksen takia. Tottahan ympäristö vaikuttaa ihmiseen, mutta jos ympäristön mahti olisi ehdoton, niin yksikään ihminen ei olisi koskaan noussut niin sanotusti ryysyistä rikkauteen.

Nimi edustaa mielestäni huonoa makua. Vaikka nimen valintaa selittää millä yhteiskunnan epäkohdalla tahansa, niin luulen, että eniten nimen käyttäminen sattuu kahden kuolleen poliisin omaisiin.

MuayThai sanoi:
Harvassa topicissa kehutaan metallisanoituksia, ja monesti ne on tyyliin:
I worship u
I obey u
I kill for u
I die for u
Satan
Take my
Soul
Satan, Satan...

:jahas: :david: :wall: :kakka:
Ja miksi kaikki metallimusiikki rinnastetaan aina saatananpalvontaan? On myös hyvin paljon metallia, mikä ei liity mitenkään tähän kyseiseen ilmiöön.

hmn mä kyllä tykkäsin ja se on harvinaista koska yleensä en pidä suomalaisista rap-artisteista, hyvät sanat.

kuunneltuani tuota levyä jäi mieleeni ensimmäisenä tuo poliisien haukkuminen. Eräässä biisissään Steen sanoo että "Kytät on tyhmempii ku muut ihmiset" ja "Jos katsot kyttää ylöspäin olet vitun tyhmä jätkä". Tästä alkaa kyllä väkisinkin tulla mieleen toi jenkkiräppärien fuck da police-asenne. Tuota lukuunottamatta levy kuulosti ihan hyvältä-

Kuuntelin tänään Steenin biisejä, ja voin sanoa että kaikki kuulosti kyllä aivan käsittämättömältä paskalta.
Hävettää, että olen tässäkin threadissa sitä kuulematta mennyt puolustelemaan.

Biiteistä en digannut, eivätkä kieli poskessa nimetyt biisit, kuten "Pikku pirihuora" jaksa sytyttää. Flow ei myöskään oikein toimi.

Ja se paska siitä, kuinka itä-Helsinki on maailman karuin mesta, tulee jo korvista ulos.
Voisiko joku jo hirttää nuo paranoidista skitsofreniaa sairastavat kommunistiräppärit sieltä, olisi maailma vähän parempi paikka elää.

Hyvä levy.... <font size=+5>FOR ME TO POOP ON!!!!</font>

:0:/:5:

Että näin, perkele.

hyvä levy, ehkä vähän kiirellä hutaistut taustat :4:
ja se on vain levy ei sitä kukaan pakota kuuntelemaan, jos ei satu tykkäämään :wall:

J2K sanoi:
kuunneltuani tuota levyä jäi mieleeni ensimmäisenä tuo poliisien haukkuminen. Eräässä biisissään Steen sanoo että "Kytät on tyhmempii ku muut ihmiset" ja "Jos katsot kyttää ylöspäin olet vitun tyhmä jätkä". Tästä alkaa kyllä väkisinkin tulla mieleen toi jenkkiräppärien fuck da police-asenne.

Mutta Suomessahan on maailman parhaat poliisit.

Nyt on maailman ehkä kovimman slummialueen Itä-HESAN poika (poika, näin miesten kesken), mennyt vähän liikaa imitoimaan ameriikan mallia.

"Tosin aina kun kaltaiseni musta mies ajaa avomersulla niin olen kyllä huomannut että siat pysäyttävät ja etsivän autosta huumeita.
Heti ne luulee että mun avomersu on hankittu huumerahoilla."

-Rap Tarkemo

Eli todellisuudentaju HOI!

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom