maximillian sanoi:Kaikki ääripäät on perseestä.
Luiskaotsa-apinana on vaikea ymmärtää muuta kuin se oma näkökulma. :lol2:
Isoin ongelma on se että kaikkia ihmisiä ei ole varustettu kyvyllä asettautua toisen asemaan. Toisille se taas on täysin luontaista ja pääosassa tilanteita automaattista.
Tota sun päivittelyä mä olen myös harrastanut ahkerasti...mutta ei jaksa enää ihan niin paljon. ....ei ihmiset opi mitään jos ne ei halua.
Mä toivon vaan että aika tekis sen verran damagea itsellekin päähän että sitä ei enää näkis niitä epäkohtia. Taitaa olla toiveajattelua.....ainakaan sä et ole viisastunut siinä kahdessa vuodessa mikä meillä on ikä eroo... ;)
Siis että jaksat vieläkin välittää ja tuntea tunteita asioiden ja epäkohtien vuoksi.
En mäkään tota päivittelyä kovinkaan hyvin enää jaksa harrastaa. Tyhmä ihminen on tyhmä ihminen, eikä asia siitä muutu vaikka kuinka yrittäisit takoa viisaita näkemyksiä sen päähän.
Eihän se epäkohtien tiedostaminen mihinkään häviä, pikemminkin päinvastoin. Mutta oon huomannu että iän myötä sitä muuttuu kovemmaksi, ei aina jaksa välittää vaikka tiedostaa. kun tietää että vaan hakkaa päätään seinään. Tai sitten niitä tuntemuksia osaa hallita paremmin, eli vaikka tuntee surua tms., niin silti pystyy järjellä manipuloimaan itsensä sellaseen mielentilaan että en voi asialle mitään ja turha siis murehtia.