Tekee mieli sanoa pari sanaa...
Itse on tullut tehtyä elämässä kaikenlaista. On poltettu kannabista päivittäin puoltoista vuotta putkeen, on dokattu muisti kolme - neljä kertaa viikossa säännöllisesti, on kokeiltu pirit, koksut, sienet, ilokaasut jnejne. On nähty kontulat, vesalat, jakomäet sekä nämä omat keski-uudenmaan pikkukylien lähiöt. On pantu horoja ilman kortsua kauhee känä päällä, on kisailtu autoilla alaikäsenä kännissä, on tehty ilkivaltaa ja on tehty kaikkee mahdollista. (Se mitä en oo tehny ja mitä oon AINA inhonnu syvästi, on väkivalta. Mikään turhanpäivänen öykkäröinti ja uhoaminen ei myöskään oo koskaan oikeen uponnu. Että terveisiä vaan kaikille teille maksimijunteille jotka tunnistatte noita piirteitä itsessänne.)
No, nyt on sitten elämäntyyli "hieman" muuttunut. Mutta, ei tulis mieleenikään alkaa täällä pateettisesti hehkuttamaan kuinka "selvisin syvistä vesistä" tai "meinas mennä kaikki vituiks, onneks viisastuin". Sen sijaan ajattelen niin, että OMIA valintojani on kaikki olleet, että ITSE olen tehnyt asioita ja myöskin sitten jatkossa päättänyt olla tekemättä. Että ei siitä sen enempää. Ja vielä se, että tuo oma historia huomioden, kuulostaa HYVIN naivilta sellaiset kommentit jotka menee kärjistäen suurinpiirtein näin "joo kerran olin kotibileissä jossa joku poltti jotain muutaki ku röökiä, huhuh, olipa lähellä ettei munkin elämäni suistunut raiteiltaan...". Hyvät pumpulissa kasvaneet mussukat, herätkää todellisuuteen ja siihen kuinka paljon tässäkin maassa oikeasti käytetään kaikenlaisia aineita.
Mitä enemmän näitä asioita ajattelen, sitä enemmän kallistun yksilön vastuun puoleen. Maailma on vittumainen ja paska paikka olla, jossa mielestäni jokainen kantaa vastuuta etupäässä itsestään. Tämä ajatus ei varmaankaan ole hippihenkisten maailmanparantajien mieleen, mutta näin se asia mielestäni on. Mutta en mäkään tunteeton ole, oon aika helvetin surullinen niiden tyyppien puolesta jotka eivät viisastuneet, vaan elämä jatkaa tasaista alamäkeä kunnes henki lähtee (kaveri istuu linnassa, toinen kaveri makaa haudassa heroiinin takia, moni kaveri on totaalisen kuutamolla koko ajan, jnejne). En vaan millään usko että mikään pateettinen lässytys, jauhaminen tai järkipuhe auttaa mitään mihinkään. Valitettavasti.
Eli tolla Steen1 -kaverilla on tämän threadin perusteella (en ole kuullut) mielestäni ihan oikeaa sanottavaa, mutta kaveri tekee sanomisistaan liian ison numeron. Kun ei niille asioille mitään voi, ei yhteiskunta eikä mikään muukaan. Yhteiskunnassa vallitsevat mielestäni aika helvetin kovat arvot ja suorituspaineet nykyään, ja mielestäni nimenomaan henkisesti heikot ja herkät yksilöt sitten pakenevat todellista maailmaa kuka mihinkin. Helppo se on täältä sikaniskojen huudella, että "ottakaa vaan itteenne niskasta kii, perkeleen surkimukset". Aika harva keskiverto pakkislainen vaan varmaankaan tulee ajatelleeksi, että kaikkia ihmisiä ei ole siunattu samanlaisella luonteenkovuudella kuin keskiverto pakkislaista. Surullista mutta totta.