Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Viperin kulutuslukemat on 12 MPG city, 21 MPG highway. Eli semmoiset 20l per kilsa menee, jos ajaa tosi siististi.Paljonkohan kuluttaa, on meinaan semmoinen motti pellin alla että moro.
Paljonkohan kuluttaa, on meinaan semmoinen motti pellin alla että moro.
Lukuisissa Audeissa on oletuksena suhteella 60/40 taakse/eteen jakava neliveto. Tietty jos takana ei ole pitoa, niin silloin eteen siirtyy enemmän. Taka-akselille on myös laajasti tarjolla aktiivilukollinen tasauspyörästö (sports differential).Niin ja katukäyttöön nelivedon on tietenkin oltava takavetopainotteinen, ettei ajettavuus mene pilalle. Audeista tietääkseni ainoastaan R8:a on saanut takavetopainotteisena ja varmaan ihan lukko(taka)perällä (Korjatkaa jos meni väärin).
Lukuisissa Audeissa on oletuksena suhteella 60/40 taakse/eteen jakava neliveto. Tietty jos takana ei ole pitoa, niin silloin eteen siirtyy enemmän. Taka-akselille on myös laajasti tarjolla aktiivilukollinen tasauspyörästö (sports differential).
mitkä uusista Audeista mahtaa olla takavetopainotteisia?
Pitkittäismoottoriset (A4, A5, A6, jne)
Kyllä siinä yhtäläisyyksiä löytyy.Onks toi samasta rakennettu kuin Volvo? Näyttää ihan samalta.
Ja sitten lähdettä kiitos. Suurin osa näistähän on etuvetoisia, vaikka moottori onkin onnistuttu asentamaan oikein päin pellin alle. Seuraavassa artikkelissa todetaan quattro malleista seuraavaa ( https://www.carwow.co.uk/guides/glossary/audi-quattro-system-explained):
"It’s great for road cars, too. In most applications, torque is split 50:50 from front to rear in order to provide greater stability, though sportier models like the RS4 and RS6 have a more rearward bias."
"Due to the high performance nature of the R8, a much greater percentage of torque is diverted to the rear wheels: it’s approximately a 15:85 split."
Aika epätarkasti ilmaistu, mutta vaikuttaisi tosiaan että oletukseni takavetopainotteisista Audeista (promillen osia tuotannosta) pitää paikkaansa.
Kaikki uudet torsen vehkeet on 40:60 B8:sta lähtien.
Haldex vehkeet on 90:10
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a6/a6-saloon/quattro/audin_nelivetojaerjestelmaet.html
Mä luulen, että kyse saattaa olla siitä, että jos lähtökohtana on se, että auton pitää olla tietyn pituinen sisätilojen takia, niin sen muotoilu hyvännäköiseksi saattaa olla kohtuu mahdoton tehtävä ja siitä ei vain saa sopusuhtaisen näköistä ilman että se olisi kolme metriä leveä ja korkea. Noi monet pidennetyt ei ole mitään kauneimpia härveleitä. Hyvänä esimerkkinä Audi Q7 mikä näyttää aivan naurettavalta, koska auton muut mitat ei ole missään suhteessa pituuteen nähden.Hyi jumalauta miten ruma kiesi. Kukahan täysin vajaaälyinen noita bemarin isoja edustusautoja muotoilee? Pitäis ampua koko äijä.