Uudet automallit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä en oikeen tosta START! ohjelmasta ole koskaan tykänny. Jotenki tylsä vaan..
Tuntuu et hyvistäki autoista väkisin pitää jotai miinuksia keksiä.
Jotain sportti autoa testataan ja itketään sit ku siinä on muka pieni tavaratila, alustat liian kovia..no on varmasti jos ajaa 60km/h jotai peltotietä. Jotenki tuommonen mielikuva siitä jääny.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joku amis ajellu tolla, kun toinen etusumuvalo oli jo palanut kovan käytön jäljiltä. ;)

Näissä uusissa mersuissa taitaa olla sellainen juttu, että kun vilkku on päällä niin syttyy myös tuon vilkun puoleinen sumuvalo.
 
Tai olisko samanlainen kuin octaviassa että sen puolen sumari syttyy minne päin on kääntymässä. Ihan mukava ominaisuus vaikka pihaan käännyttäessä pimeällä.
 
No joo, mutta start on kuitenkin mielestäni tähän mennessä paras suomalainen auto-ohjelma. Itteä hymyilyttää enemmän ajoneuvos. Jussi Halli on supliikkimiehiä, mutta ei sitä ratin taakse pitäisi päästää. Pagani Zondan koeajo oli aika hirveää katsottavaa.

Joo, ihan hyvin ne itse auton koeajot on tehty, en siitä valitakaan. Suomeksi tehtynä tuollainen alkuhypetys (jännitys tiivistyy... uuuu...) ei vaan toimi. Ajoneuvoksesta en ole tainnut nähdä kuin jokusen jakson ja ei se tosiaan ihmeemmin vakuuttanut sekään.

Top gear on läppä, etukäteen kirjoitettuja brittiläisiä puujalkavitsejä, eikä juuri laisinkaan normaaleja auto-arvosteluja. En tajua miten sitä kukaan jaksaa katsoa muutakuin väsyneen huumorin takia. Kyllähän Startissa ihan hyvin autoista kerrotaan ylipäätänsä.

Brittihuumori on tosiaan ihan oma juttunsa. Viime aikoina TG ei ole tosiaan ollut enää aivan niin hyvä kuin mitä se oli pari vuotta sitten, mutta silti tulee katsottua jokainen jakso. Juontajat ovat silti helvetin hyviä, ja siitä ei pääse mihinkään.
 
Toi uus mersu ois kyllä kova sana. Tosin ei ole vaihtoehto koska sitä ei saa farkkuna eikä automaagilla. Kuka noita vaihteita koko ajan jaksaa hämmennellä
No onneksi uusi E-sarja on pian markkinoilla, eiköhän siinä täyty nuo molemmat ehdot. Voisi kyllä kuvotella, että jossain vaiheessa C-sarjaankin tulee tuollainen vaihtoehto.
 
Kyllä mun mielestä bemarin 330d faceliftin kone on vieläkin vaikuttavampi jos speksejä katselee. 245hv/520nm ja kulutus 5,7l/100km. 0-100km/h 6,1s. Suora kutonen.

Mersun vastaavat arvot 204hv/500nm, 5,2-5,7l/100km, 0-100km/h 7,0s. Rivinelonen.
AMS:ssähän nuo olivat hiljattain testissäkin: http://www.auto-motor-und-sport.de/...-diesel-duell-in-der-mittelklasse-935470.html

Itse pidän kyllä selvästi edistyksellisempänä tuota mersun konetta. Kutosen väännöt ja melkein kutosen tehot neljästä sylinteristä ovat kehitystä. Turhat sylinterit joutavat pois. Kahdeksansyliriset dieselit katosivat jo markkinoilta, saapa nähdä kuinka pitkään tarjotaan kuusisylinterisiä? Pian alkaa olemaan voimaa jo aivan tarpeeksi nelisylinterisissä koneissakin. Malliston alapäähän voimaa riittäisi jo nykyiselläkin teknologialla kaksisylinterisissäkin koneissa.
 
AMS:ssähän nuo olivat hiljattain testissäkin: http://www.auto-motor-und-sport.de/...-diesel-duell-in-der-mittelklasse-935470.html

Itse pidän kyllä selvästi edistyksellisempänä tuota mersun konetta. Kutosen väännöt ja melkein kutosen tehot neljästä sylinteristä ovat kehitystä. Turhat sylinterit joutavat pois. Kahdeksansyliriset dieselit katosivat jo markkinoilta, saapa nähdä kuinka pitkään tarjotaan kuusisylinterisiä? Pian alkaa olemaan voimaa jo aivan tarpeeksi nelisylinterisissä koneissakin. Malliston alapäähän voimaa riittäisi jo nykyiselläkin teknologialla kaksisylinterisissäkin koneissa.

Enpä usko että kutoset mihinkään katoaa. On se käynti vain ihan eriluokkaa jos neloseen vertaa. Paljon pehmeämpää ja sivistyneempää. ja kulutuksella nyt ei ole kovin isoa eroa neloseen. Toisin ku kasilla oli.
 
Enpä usko että kutoset mihinkään katoaa. On se käynti vain ihan eriluokkaa jos neloseen vertaa. Paljon pehmeämpää ja sivistyneempää. ja kulutuksella nyt ei ole kovin isoa eroa neloseen. Toisin ku kasilla oli.
Nykyiset dieselit käyvät ihan siististi nelosinakin. Tokihan kutonen käy siististimmin, mutta onko se riittävä syy valmistaa yhtä ylimääräistä lohkoa ja suunnitella koko auto siten, että pitkä moottori sopii keulalle? Bemarinkin tilankäyttö paranisi huomattavasti, jos moottorille ei tarvitsisi varata tilaa kuudelle perättäiselle sylinterille. M-mallit voisivat tulevaisuudessakin olla vaikka V8:lla varustettuja, joka sopii samaan tilaan neloskoneen kanssa.

Tuo mersun diesel alkaa olemaan jo varsin riittävä voimavaroiltaan ja tulevaisuuden neloset tulevat olemaan varmasti vieläkin tehokkaampia. Kutoset alkaisivat olemaan samoilla eväillä 300 - 400 hevosvoimaisia. Voi olla, että markkinoilla ei riitä vetoa noin tehokkaille dieseleille. Vääntöäkin alkaa olemaan jo niin paljon, että laatikostakin tulisi raskas.

Bensapuolellakin muutoksen tuulet puhaltaa. Bemarin koneita totuttiin pitämään ominaisuuksiltaan huippuna, mutta kilpailijoiden viime vuosina esittelemät ahdetut koneet ovat muuttaneet järjestystä. Kaikki x30i:tä tehottomammat koneet tuntuvat arkiajossa suorastaan puhdittomilta, eikä kulutkaan ole enää alan huippua. Onneksi bemariltakin on tulossa lisää ahdettuja bensakoneita. Kutosten asema tulee niidenkin vuoksi horjumaan.
 
Kyllä tulevaisuus on pienten ahdettujen neloskoneiden. Mutta kyllä BMW varmasti yrittää kehittää vielä kutosiaan. Se on kuitenkin bemarin tavaramerkki, ja jos niitä ei enää mallistosta juurikaan löytyisi, niin kyllä markkinaosuus alkaisi kääntyä Audin ja Mercedeksen hyväksi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä kukaan olisi varmastikaan vielä pari vuosikymmentä sitten uskonut, kuinka paljon BMW myy tänä päivänä dieseleitä ja maastureita. Myöskin Porschen dieselmaasturi olisi saattanut jäädä arvaamatta. Imagoa muokataan aina tarpeen mukaan. Ei kannata pitää vanhojen aikojen periaatteista kiinni, jos ne eivät toimi tänä päivänä. Itse uskon, että BMW:llä ei katsota hyvällä sitä, kun kilpailijat tuovat markkinoille taloudellisempia moottoreita, jotka tarjoavat vieläpä paremman suorituskyvynkin. Ja johan tuolle on lyöty hyvä pohja, Efficient Dynamics on se mainoslause, jota on ihmisten mieliin yritetty iskostaa isolla rahalla. Itse pidän päivän selvänä sitä, että kymmenen vuoden päästä kutosten osuus on merkittävästi pienempi kuin nyt.
 
Kävin tsiigaamassa tota Opel Insigniaa äsken. Ihan pätevän näköinen peli ulkoapäin, farkkuna ei (vielä) ollut mahdollista katsella autoa.
Sisällä tuntui olevan hyvin tilaa kun kojelauta kallistuu loivasti eteenpäin. Kojelauta näytti kuitenkin japskilta, saksalainen hillitty klassisuus oli tipotiessään ja nappeja oli sikinsokin ja vaikka minkä värisiä.

Penkit olivat jotkin sporttipenkit joissa lähes kaikki säädöt, tosin manuaalisena, vain ylös/alas oli sähköistettynä. Penkkiin löysi suhteellisen vaivattomasti sopivan ajoasennon. Kun säädettävään reisitukeenkin on tottunut, niin oli hienoa että se löytyy myös tästä Opelista.

Miinusta pitää antaa penkin kapeudesta, harteikas, ehkä pakkotoistolainen kaveri tuskin tuosta löytää sopivaa asentoa kun itsekin kynäniskana koin penkin aivan liian kapeaksi hartioiden kohdalta, myös kunnon reisilihakset omaava kokee suuria vaikeuksia ahtautua penkkiin.

Oven kun lämäisi kiinni niin ahtauden tunne yllätti täysin, tilaa on about samanverran kuin Audi A4:ssä ja vierustoverin olkapäät tulevat tosi lähelle. Itse 162cm pitkänä kun sain sopivan ajoasennon aikaiseksi, en mahtunut enää istumaan kunnolla taakse. Isofix-turvakaukaloa telakalla on täysin turha edes koitella takapenkille, se ei olisi mahtunut.

Tavaratilasta en sano mitään koska kyseessä oli sedan-malli, yllättävän pitkä se oli ja varmasti jonkinsortin rattaatkin sinne (osina) mahtuisivat. Itseleni on tärkeää että vauvanvaunut menevät seisomalaudan kanssa konttiin täysin purkamatta ja ainottakaan osaa irroittamatta.

Ihan ok:lta tuo vaikutti, hintalappu näytti noilla varusteilla olleen 2-litraisella automaagi-diisselillä 34ke, lisävarusteiden osuus taisi olla noin 4000e (Saksassa). Tosta lienee lähtisi joku 15-20% heittämällä pois suoran kaupan yhteydessä.

Ei herättänyt niin suurta mielenkiintoa että olisin jaksanut lähteä koeajolle.
 
Subaru Impreza Diesel

Odotukset oli tosi vähissä, arvelin etukäteen että olisi vaikea saada hyvää ajoasentoa ja B-palkki ahdistaisi. Olin väärässä, ajoasento ihan ok ja tilaakin kohtuullisesti. Istuin tuntui hiukan painavan takareittä mutta siitä ei oikein saanut varmuutta. Muutaman sadan kilometrin koeajolla asia selviäisi ja myyjä lupasikin että jos tosissaan aletaan kauppoja hieromaan niin vuorokauden koeajo järjestyy.

Sitten itse koeajoon. Pitkästä aikaa tuli tosi positiivinen kuva, yleensä uuden auton ajaminen ei herätä minkäänlaisia intohimoja omistamiseen. Neliveto pääsi liukkaalla elementtiinsä kiihdytyksissä ja konekin toimii mukavan vääntävästi heti alakierroksilta.Monissa dieseleissä tyhjäkäynti on täysin kuollut mutta boxerikoneella ei ollut sitä ongelmaa. Vaihteisto tosi pitkäksi välitetty nykyisen muodin mukaisesti, kutosvaihteella 120 lasissa taisi olla alle 2000rpm. Hauska peli kaikenkaikkiaan, pitkäliikkeisestä kytkimestä ja vaihteiston välityksistä huolimatta.

Pääsi minun top-3 listalle vaihtoehdoista uudeksi autoksi.

Koeajoauton hinta 32990eur ja autoedun arvo 695eur/kk. Hintaan nähden IMO tosi hyvin varusteltu. Vähemmän varusteltu maksaa 29990eur.

Niin, perheelliselle tuskin sopii. Takapenkillä ei ole pahemmin tilaa ja kontti on todella pieni ja matala.
 
Subaru Impreza Bensa

Kävin tänään koeajamassa kakslitrasen 150 hummasen version.
Oli omasta mielestä helvetin hyvä ja ajaa ihan suht ripee vaikka ei mikää raketti ollukkaa.
Neliveto on kyl upee asia varsinki tälläkelil, ajelin tahalleen viel semmosiin paikkoihin mis on ollu lähipäivinä etuvetosel vaikeuksii edetä. Hymy oli hyvin herkässä ko auto lähti ko hauki rannast.
 
tota.. minkä näköinen siit sit tulee?
tosta videostahan ei pysty sitä sanomaan. täysin teippien ja muovien alla
 
Ei silmä totu millään tohon uuteen 5-sarjalaisen ulkonäköön.. :jahas:
http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/autojen-salavideot/bmw-5-sarja-viitosen-viritys
Kävin yksi päivä muuten juuri tuon testiradan pihassa :D
Tästä on ehkä 10km siihen.

tota.. minkä näköinen siit sit tulee?
tosta videostahan ei pysty sitä sanomaan. täysin teippien ja muovien alla
Niin, tuostahan ei näe yhtään mitään lopullisesta automallista. Itselleni ainakin uusi 7-sarja oli täysin yllätys vaikka naapurin ukko ajeli sellaisella jo kuukausia ennen julkistusta (maskattuna). Kyljen terävä reuna oli tosin erotettavissa erona vanhaan muotoiluun, eipä juuri muuta.
 
Zone-sarja -42%
Uutta eemelimersua tuli mollattua ensin, mutta tuo uusi e-sarjan cabrioletti kyllä pysäytti täysin:

2010_mercedes_benz_e_class_coupe_rendering_motorauthority_001_2-0917-950x673.jpg


Mersu se vaan osaa nuo avoautot :kuola:
Saksaan jos jäädään pidemmäksi aikaa niin tuollainen on kyllä hankintalistalla.

Eikä kai tuo 4-ovinenkaan niin kauhea ole miltä se ensin tuntui:
http://www.spiegel.de/video/video-50947.html
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom