Kävin tsiigaamassa tota Opel Insigniaa äsken. Ihan pätevän näköinen peli ulkoapäin, farkkuna ei (vielä) ollut mahdollista katsella autoa.
Sisällä tuntui olevan hyvin tilaa kun kojelauta kallistuu loivasti eteenpäin. Kojelauta näytti kuitenkin japskilta, saksalainen hillitty klassisuus oli tipotiessään ja nappeja oli sikinsokin ja vaikka minkä värisiä.
Penkit olivat jotkin sporttipenkit joissa lähes kaikki säädöt, tosin manuaalisena, vain ylös/alas oli sähköistettynä. Penkkiin löysi suhteellisen vaivattomasti sopivan ajoasennon. Kun säädettävään reisitukeenkin on tottunut, niin oli hienoa että se löytyy myös tästä Opelista.
Miinusta pitää antaa penkin kapeudesta, harteikas, ehkä pakkotoistolainen kaveri tuskin tuosta löytää sopivaa asentoa kun itsekin kynäniskana koin penkin aivan liian kapeaksi hartioiden kohdalta, myös kunnon reisilihakset omaava kokee suuria vaikeuksia ahtautua penkkiin.
Oven kun lämäisi kiinni niin ahtauden tunne yllätti täysin, tilaa on about samanverran kuin Audi A4:ssä ja vierustoverin olkapäät tulevat tosi lähelle. Itse 162cm pitkänä kun sain sopivan ajoasennon aikaiseksi, en mahtunut enää istumaan kunnolla taakse. Isofix-turvakaukaloa telakalla on täysin turha edes koitella takapenkille, se ei olisi mahtunut.
Tavaratilasta en sano mitään koska kyseessä oli sedan-malli, yllättävän pitkä se oli ja varmasti jonkinsortin rattaatkin sinne (osina) mahtuisivat. Itseleni on tärkeää että vauvanvaunut menevät seisomalaudan kanssa konttiin täysin purkamatta ja ainottakaan osaa irroittamatta.
Ihan ok:lta tuo vaikutti, hintalappu näytti noilla varusteilla olleen 2-litraisella automaagi-diisselillä 34ke, lisävarusteiden osuus taisi olla noin 4000e (Saksassa). Tosta lienee lähtisi joku 15-20% heittämällä pois suoran kaupan yhteydessä.
Ei herättänyt niin suurta mielenkiintoa että olisin jaksanut lähteä koeajolle.