Uudet automallit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
foobari, oliko koeajamasi auto nastarenkailla vai kitkoilla? nimittäin omaan korvaan auto oli aivan uskomattoman äänetön. :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuo uusi D5-kone tulee muuten toistaiseksi vain S80-malliin.
Mutta eiköhän toki jossakin vaiheessa myös V70:seen ym. joihin D5:sen saa.
S80:een tulee nyt saataville ja seuraavaksi lanseerataan XC60:n ja V70:n kaveriksi. Eiköhän se korvaa ajan kanssa kuitenkin kaikki D5:t.
 
Tuo uusi D5-kone tulee muuten toistaiseksi vain S80-malliin.
Mutta eiköhän toki jossakin vaiheessa myös V70:seen ym. joihin D5:sen saa.
S80:een tulee nyt saataville ja seuraavaksi lanseerataan XC60:n ja V70:n kaveriksi. Eiköhän se korvaa ajan kanssa kuitenkin kaikki D5:t.

Juurikin näin yritin asian kertoa. :)
 
Onpa hupsun näköinen keulasta tuo uusi E Mercedes, vaikka perä on ihan huippu tyylikäs.
Sisustakin on aistillinen, harmi vaan kun Hupen BMW kamut on anastanut tuon omiin rakennelmiinsa. :evil:

Insigniakin tyylikäs Opeliksi. Luetun ja kuullun sisäksi nähtävästi hyväkin..? :wtf:
 
Tuo uusi Eemelimersuhan on sisätiloiltaan lähes suoraan kopsattu Bemarista :lol2:
Kopsivat sitten markkinoiden rumimman kojelaudan mutta onnistuivat pistämään vielä rumemmaksi. No en ollut aikeissa mersua ostaa...

Nuo perhanan isot näytöt on pilanneet nykyautojen sisätilat, niille kun väsätään joku törkeä kaukalo näkyvimmältä paikalta.
 
Insignia näyttää ihan Mazdan ja Chryslerin siitokselta. No ei se paha silti ole.
 
Zone-sarja -42%
Menen itse koeajamaan tuon pikimmiten. Mutta mutta... näyttäisi siltä, että tuo itseäni kiinnostavin malli eli 1.6turbo (180hp) ei ole Suomessa myynnissä :curs:

Ei ainakaan hinnastossa ole mainittuna http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/pdf/0I_Tech.pdf

Uskon, että aika paha moka Opelilta tuo markkinoita ajatellen. Kukaan halua ostaa sitä 1.6 115hv nuhapumppua ja heti kun siitä päivittää toiseen nuhapumppuun (1.8 140hv), on hintaa sedanilla karvalakkina jo 28k€...

Liikkeessä oli ensiesittelyviikonlopun takia niin älytön lössi, ettei jaksanut alkaa sen enempää tutustumaan Insigniaan. Koeajoon olisin silti voinut jonottaa, ellei niillä olisi ollut vain dieseliä tarjolla :itku: Anyway, sisältä oli kyllä tosi tyylikäs. Menin tuon jälkeen istumaan uuteen Avensikseen ja olihan se nyt ankea verrattuna Insigniaan. Siis todella muovisen karu.

Minua kiinnostaa Insigniasta vain bensamalli ja kyselin tuosta 1.6turbosta ja aikaisintaan toukokuussa tulee Suomeen, mutta sitäkään ei autokauppias uskaltanut luvata (veikkaan, että venähtää tuosta arviosta). Farmari tulee kuulemma pomminvarmasti toukokuussa.
 
Enemmän tai vähemmän ahdasta

Kävin eilen aikani kuluksi potkimassa renkaita 4-5 autoliikkeessä. Täysin uusia automalleja en koeistunut tai -ajanut kuin muutaman mutta laitan arvioita vanhemmistakin malleista. Perusongelma monissa autoissa itselläni on se että olkapää osuu ovien välissä olevaan palkkiin, onko se nyt B-palkki nimeltään. Ajan vuodessa n 50tkm pääasiassa maantieajoa joten luonnollisesti en ole kiinnostunut kuin diesel-koneisista. Tavaratilalla ei ole kovin suurta merkitystä, takapenkillä on käyttöä vain 2-3 kertaa vuodessaeli sillä on vieläkin vähemmän merkitystä. Toistaiseksi ajelen km-korvauksilla mutta työnantaja aina välillä ottaa esiin työsuhdeauton.

Volkswagen Scirocco
Paha pettymys, kuskin paikalle istuminen kertoi heti ettei minulle tule ikinä tätä autoa. Penkin istuinosaan on muotoiltu niin voimakkaasti reisitukea että tällä ei voisi ajaa puolta tuntia pitempään. Kysyin vielä myyjältä onko saatavilla muita istuimia. Ei ole, joten se siitä.

Toyota Avensis Linea Sol
Istuskelin vähän aikaa premium-varusteisessa mutta koeajoautossa oli varustetasona linea sol ja 126hv dieselmylly. Kuskin paikalla hyvin tilaa ja ainakin itselle hallintalaitteet ihan hyvin käsillä. Vaihteisto välitetty tosi pitkäksi, joustavasta koneesta huolimatta ohituksissa joutuu vaihtamaan. Kutosella taisi olla satasen vauhdissa vain 1800rpm.
Ei herättänyt minkäänlaisia intohimoja mutta omalla rahalla autoa ostaessa valinta olisi varmaankin järkisyistä tämä eli linea sol 126hv sedanina. Listahinta 30200eur, myyjä lupasi suoraan 6% alennuksen suoralla kaupalla.
Sitten kun automaatti-diesel tulee Suomeen huhti-toukokuussa niin sekin täytyy käydä kokeilemassa.

Mazda 6
Tosi muovisen oloinen. Penkki nitisi kun nojasi vähän reilummin taaksepäin. Kun myyjäkään ei ollut innokas palvelemaan niin en käynyt edes koeajolla.

Honda Accord
Kuskin paikalla istuskelusta jäi tosi hyvä vaikutelma. Koeajoauto oli liikenteessä useamman tunnin joten tyyppäys jäi tekemättä. Ehdottomasti käyn joskus kokeilemassa, jos joutuu ottamaan työsuhdeauton niin yksi mielenkiintoisimmista ehdokkaista. Laadukkaimman oloinen tämän kokoluokan japseista mikä kyllä näkyy hintalapussakin.

Volvo s40
Tiesin tämän jo etukäteen mutta silti jaksoi yllättää: niin ahdas että tekee tiukkaa saada ovi kiinni! Minissäkin on kuskille paremmin tilaa..

Audi A4
Aavistuksen ahdas, pitäisi päästä ajamaan muutamaksi tunniksi niin selviäisi haittaako ahtaus.

BMW 3-sarja sedan
Audia ahtaampi, tuntui jo häiritsevän ahtaalta. 3-sarjan coupe taas on pitkän oven ansiosta mahdollisuuksien rajoissa.

BMW 1-sarja coupe
Normaaliin en edes yrittänyt ahtautua, coupe on ihan siinä ja siinä. Tavaratila on myös rajoilla, pitäisi ihan kokeilla saanko normaalin muutaman päivän työkeikan vaatimat kamat mahtumaan. Eniten epäilyttää lyhyt akseliväli ja takavetoisuus, ajan eniten nimenomaan talviaikaan ja keski-suomen yläpuolella. Muutenkin osastoa "mikä ei kuulu joukkoon".



Listalle jäi vielä uusi ooppeli ja skoda mitkä on käytävä kokeilemassa. Ooppelia en ostaisi omalla rahalla nopean arvonalenemisen takia vaikka ajotuntuma olisi miten hyvä tahansa, työsuhdeautona voisi harkita.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Volkswagen Scirocco
Paha pettymys, kuskin paikalle istuminen kertoi heti ettei minulle tule ikinä tätä autoa. Penkin istuinosaan on muotoiltu niin voimakkaasti reisitukea että tällä ei voisi ajaa puolta tuntia pitempään. Kysyin vielä myyjältä onko saatavilla muita istuimia. Ei ole, joten se siitä.

Honda Accord
Kuskin paikalla istuskelusta jäi tosi hyvä vaikutelma. Koeajoauto oli liikenteessä useamman tunnin joten tyyppäys jäi tekemättä. Ehdottomasti käyn joskus kokeilemassa, jos joutuu ottamaan työsuhdeauton niin yksi mielenkiintoisimmista ehdokkaista. Laadukkaimman oloinen tämän kokoluokan japseista mikä kyllä näkyy hintalapussakin.

BMW 1-sarja coupe
Normaaliin en edes yrittänyt ahtautua, coupe on ihan siinä ja siinä. Tavaratila on myös rajoilla, pitäisi ihan kokeilla saanko normaalin muutaman päivän työkeikan vaatimat kamat mahtumaan. Eniten epäilyttää lyhyt akseliväli ja takavetoisuus, ajan eniten nimenomaan talviaikaan ja keski-suomen yläpuolella. Muutenkin osastoa "mikä ei kuulu joukkoon".
Scirocco: Jos tilaa kuskinpenkillä tarvitsee, niin eikö Golf olisi luontevampi valinta? Golfin vakiopenkitkin ovat varmasti vähäisemmällä reisituella varustetut.

Accord: Uudessa AMS:ssä Accord oli vertailussa Mondeon, Passatin ja Insignian kanssa. Accord oli tasaisen huono tuossa vertailuryhmässä. Toki nämä olivat bensakoneisia, dieselillä pistesaalis olisi ollut ehkä parempi.

1-sarja: Jos pelkäät, että tuo olisi jotenkin hankala tiellä pidettävä talvella, niin pelkosi lienee turha. Käytös ajonhallinnan kanssa on varsin turvallista. Ilman ajohallintaakaan ei mitään menneiltä vuosilta tuttuja takavedon temppuja esiinny. Akselivälin lyhyyskään ei ole kovin yksiselitteinen juttu. Esim. tuossa Volvossa ja varsinkin Sciroccossa on lyhempi akseliväli kuin pikkubemarissa.
 
Mielenkiintoisen näköinen uusi Volvo s40

s40back.jpg

2009_volvo_s40-thumb.jpg
 
Kävin eilen aikani kuluksi potkimassa renkaita 4-5 autoliikkeessä. ...ahdas ...ahdas ...ahdas ...ahdas...
Mahdat olla iso kaveri kun normaalikokoiseen autoon et kuskin paikalle mahdu, koska omien kokemuksien mukaan kuskilla nyt melkein aina on kohtuulliset tilat. Penkin saa vedettyä taakse jne.. Sitä vain ihmettelen, että jos oikeasti noin iso olet ettet norni autoon mahdu niin miksi ihmeessä edes katselet joitain pikkuautoja, bmw 1-sarja vw scirocco?
 
Nii just. C5 vois olla kova sana, siinä on ainakin kovasti tilaa. Myös Volvon S80 / V70 kannattaa tsekata. Bemarin 5-sarja menee varmasti budjetin yli jos on 1-sarjaa käyty edes katsomassa, eikä siinäkään niin mahdottomasti tilaa ole suurelle ihmiselle ;)
 
Mahdat olla iso kaveri kun normaalikokoiseen autoon et kuskin paikalle mahdu, koska omien kokemuksien mukaan kuskilla nyt melkein aina on kohtuulliset tilat. Penkin saa vedettyä taakse jne.. Sitä vain ihmettelen, että jos oikeasti noin iso olet ettet norni autoon mahdu niin miksi ihmeessä edes katselet joitain pikkuautoja, bmw 1-sarja vw scirocco?

Iso ja iso, mun mielestä 187cm/125-130kg ei ole vielä kovin iso ;) Penkin saa kyllä riittävän taakse lähes kaikissa autoissa, ongelma on leveyssuunnassa. Monissa autoissa etu- ja takaoven välissä oleva palkki osuu juuri olkapään kohdalle kun laittaa penkin sopivan taakse. Sitten jos kori vielä kaartuu sisäänpäin niin olkapää on kiinni palkissa normaalissa ajoasennossa. Volvo S40 on tästä pahin esimerkki.

Kai autoja saa katsella vaikka ei ole juuri sitä mallia ostamassa? Mulle sopiva kokoluokka on passat/avensis, noita pienempiä ja erikoisempia autoja on vaan mukava katsella. Kuljetuskapasiteettia en tarvitse, sinällään mulle on aivan sama onko autossa edes takapenkkiä.
 
Nii just. C5 vois olla kova sana, siinä on ainakin kovasti tilaa. Myös Volvon S80 / V70 kannattaa tsekata. Bemarin 5-sarja menee varmasti budjetin yli jos on 1-sarjaa käyty edes katsomassa, eikä siinäkään niin mahdottomasti tilaa ole suurelle ihmiselle ;)

C5? Korjaamon ja hinauspalvelun numero kannattaa laittaa pikavalintoihin :hyper:

Volvo V70 on täysin pois laskuista, en halua 1,7 lasta, omakotitaloa ja kultaista noutajaakaan :)
S60/80 on mahdollisia, tosin heikentynyt luotettavuus ja korkeat käyttökulut ei huokuttele omalla rahalla ostamaan. Työsuhdeautona ehkä.

Bemarin vitossarja liian kallis käyttökuluiltaan ja työsuhdeautonakin menisi varmaan yli budjetin.

PS Todellisuudessahan minulla ei ole aikomustakaan vaihtaa autoa ainakaan kahteen vuoteen, nykyinen toimii luotettavasti ja käyttökulut tosi pienet. Vieraassa kaupungissa aikaa tappaessa autoliikkeiden kiertely vain kuuluu harrastuksiin.
 
C5? Korjaamon ja hinauspalvelun numero kannattaa laittaa pikavalintoihin :hyper:
Uusi C5 on TODENNÄKÖISESTI laadultaan aivan jotain muuta kuin vanhat citikat. Citroenillahan alkoi todella massiivinen laadunparannuskanpanja, ja ainakin minä ihan vilpittömästi uskon, että uusi C5 on ihan yhtä kestävä kuin muutkin nykyaikaiset autot. Luottamuksen palauttaminen ei tietenkään käy hetkessä.
 
Pääsin ajamaan uutta Renault Laguna Coupea (kaksilitrasella turbolla) ja vielä radalla oikein.
Tykkäsin kovasti tuosta nelipyöräohjauksesta. Toimi oikein hienosti.
Tehoakin sinänsä riittävä määrä (204hv), vaikka aina kai sitä enemmänkin voisi olla.
Ihan hyvännäköinenkin vielä omaan makuun.

Renault_Laguna_Coupe_2009_05.jpg
 
Uusi C5 on TODENNÄKÖISESTI laadultaan aivan jotain muuta kuin vanhat citikat. Citroenillahan alkoi todella massiivinen laadunparannuskanpanja, ja ainakin minä ihan vilpittömästi uskon, että uusi C5 on ihan yhtä kestävä kuin muutkin nykyaikaiset autot. Luottamuksen palauttaminen ei tietenkään käy hetkessä.

No eipä Citroen, Peugeot ja Renault ole kovin kummoisia arvosanoja saanut luotettavuustutkimuksissa. AutoBildinkin testissä jäivät aika hännille, kommenttina oli tasoa: " Paljon mainostettu laadunparannuskampanja ei ainakaan vielä näy konsernin tuotteissa".
Jos tietysti elämä veitsenterällä kiinnostaa ja auton arvon (järkyttävän) nopea aleneminen ei haittaa niin osta ranskalainen.

Kannattaa harkita Honda Accord farkkua, ainakin mun mielestä varsin hyvä auto ja laatu on ainakin kohdallaan.
 
No eipä Citroen, Peugeot ja Renault ole kovin kummoisia arvosanoja saanut luotettavuustutkimuksissa. AutoBildinkin testissä jäivät aika hännille, kommenttina oli tasoa: " Paljon mainostettu laadunparannuskampanja ei ainakaan vielä näy konsernin tuotteissa".
Jos tietysti elämä veitsenterällä kiinnostaa ja auton arvon (järkyttävän) nopea aleneminen ei haittaa niin osta ranskalainen.

Kannattaa harkita Honda Accord farkkua, ainakin mun mielestä varsin hyvä auto ja laatu on ainakin kohdallaan.

Hyvä vaihtoehto, jos saatanan ruma muotoilu ei haittaa..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom