Uuden vuoden juhlinnan älyvapaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumu
  • Aloitettu Aloitettu
Joillekin viinan otto sopii toisille ei.
Itse ikävä kyllä tunnun kuuluvan tähän jälkimmäiseen kategoriaan ja sain ainakin hetkellisesti latistettua tuttujen ja tuntemattomien tunnelmaa, sekä nolattua itseni oikeen vaan viimisen päälle. Olo on vieläkin kuin halolla päähän lyöty ja joka paikkaan sattuu:D en sitten muutoin muista yhtään uuttavuotta joka olisi mennyt hyvin ja ei kyllä aiemmin ole mun mokailusta kiikastanut..
Monille uusivuosi tuntuu olevan vain yksi tekosyy lisää, jotta saisi ryypätä.

Hyvää ja parempaa tätä vuotta kaikille!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juhliminen on subjektiivinen käsite. Ei ole olemassa yhtä ainoaa ja oikeaa tapaa juhlia. Kaikki on omasta nupista kiinni. Jos jotkut saavat viboja salilla treenaamisesta uuden vuoden aikana niin ei siinä ole mitään ongelmaa. Minua huolestuttaa lähinnä ne aikaisemmin mainitut kännihölmöilyt eri juhlapäivinä. Toki se on oma asia, mutta yleensä tuollaiset sekoilut vaikuttavat muihinkin ihmisiin henkisesti ja/tai fyysisesti. Eipä ole hauskaa kuulla joltain jatkuvaa vittuilua tai idioottimaisia juttuja, joutua tappeluun tai joidenkin omaisuus jollain tavalla kärsii. Eniten ihmetyttää seuraavan päivän krapulavalitukset. Tietoisesti ja suhteellisen säännöllisesti hankittu tila niin en tajua syitä valituksiin.

naksu sanoi:
Vuosi vaihtui näppärästi lentokoneessa, jossa oli oikein hyvä nukkua lukuunottamatta kapteenin ilmoitusta siitä kun vuosi vaihtui ja ihmisten huutoa perään h-hetkenä.

Mun mielestä ton huutamisenkin olisi voinut jättää pois. Kyseessä on aivan ylityperä traditio, sama homma taas 365 päivän päästä. Mun mielestä on aivan eri asia huutaa ja juhlia jos HIFK voittaa jääkiekon suomenmestaruuden, sitä kun ei voi pommin varmasti sanoa... siis toisin kuin vuoden vaihtumisen todennäköisyys aina joulukuun 31. pv jälkeen..

Täysin idioottimaista touhua. Itse olin myös kyseinen idiootti. No, ensin lähdettiin pileistä junalla keskustaan ja jo aseman tuntumassa meinasi tulla tappelu jonkun urpon kanssa kuka kävi kyselemään tulta tai jotain.

No tuli oltua aivan liian kännissä ja soiteltua ja häiriköityä kaikkia tuttuja ja tuntemattomia. Lennettiin varmasti 3:sta tai 4:stä baarista pihalle, ja saman verran baareja joihin ei päästy suuren humalatilan vuoksi sisään, ONNEKSI.

Vittu mikä morkkis voi olla päällä, eilinen meni täysin hukkaan ja nukuin koko päivän + yön, kun joutui aamuun asti dokaamaan, sairasta! Mikä helkkarin tekosyy on dokata typeriä määriä viinaa kun on uusivuosi? Olisi ollut mukavaa viettää uusi vuosi parin sellaisen tärkeän ihmisen kanssa eikä lähteä häröilemään tuonne kaupungille. Ehkäpä toinen ja viimeinen uusi vuosi baarissa, sanon minä.... mutta eihä sitä koskaan tiedä.

Rahaa tietenkin paloi taas lähes 200e, vittu että vituttaa!!!! :david:

nevahood sanoi:
tuossa tilanteessa olisi pitänyt ottaa jamppa sisälle, eikä heittää ulos. olisit vaikka pesuhuoneen lattialla (helppo siivota) takonut muutaman hetken järkeä päähän. :whip:

Näin jälkeenpäin kyllä harmittaa, että en toiminut toisin esim. ottanut kaveria talteen, mutta jälkeenpäin onkin aina helppo olla viisas. Toisaalta eivät kaverit siihen mennessä oikeastaan hirveästi mitään olleet tehneet, joten en vitsinyt poliisejakaan häiritä! Enkä mä nyt nyrkkejäkään rupea käyttämään kuin korkeintaan itsesuojelutilanteessa, joten keinot olivat vähissä!

No, onneksi oven vaihdon kustannukset eivät osuneet omalle kohdalle, silloin olisi harmittanut oikein urakalla! Ja nyt onkin sitten perinteisen "pahvioven" tilalla kunnollinen puinen ovi, joten jotain hyötyä tästäkin ikävästä tapauksesta oli!

Reippahasti selvinpäin pileissä ja ajoissa himaan nukkumaan. Ikävä kun ei jaksa toi dokaaminen kiinnosta olen kuitenkin liikkuva känniurpo magneetti, olin ulkotiloisas kello 23 jälkeen 2 kertaa yhteis ajallisesti varmaan 10 minuuttia eli kävelin bileistä autolle ja autolta himaan, molemmilla matkoilla joku saat***n umpinuija ehti selittämään jotain, arvatenkin todella mielenkiintoista mutta ei juuri kiinnostanut sillä hetkellä.

Meitin pihan perällä lauma humalaisia teinejä örveltämässä ja anmpuamassa rakketteja naapuri talon parvekkeita tähtäillen.

Jostain syystä mua alko vituttaa rankasti moinen toiminta ylipäätään ennen kuin huomasin että mä oon vaan tullu vanhaksi =)

Taha sanoi:
Uusi vuosi lähiökapakan ovella oli niin masentava, että taidan lopettaa työskentelyn ko. baarissa. En väitä itse olevani täydellinen, mutta pelkkä asiakaskunnan ulkonäkö on niin masentava. Pilkkihaalareita, jokinorsuja trikoissa, melkein-spurguja, kivipestyjä farkkuja, takatukkia, läskimahoja ja -päitä jne.

Kun yhden kolmen mehen ja useamman hysteerisen naisen joukkotappelun ravintolan ulkopuolella saa selvitetyksi, joku työpaikkansa ja perheensä juonut entinen portsari tulee haukkumaan ja neuvomaan. Ja samaan aikaan toinen tilanne odottaa sisällä. Nimim: "Silloin teki mieli kaasuttaa"

Puhin asiasta avokille ja hän kysyi, että eikö keskustan trendikkäämmissä yökerhoissa ole ihan yhtä vaikeita asiakkaita. Vastaus oli, että kyllä on, mutta niitä viitsii katsella, eikä tarvi yksin hoitaa joka tilannetta. En väitä, että puuhelmi-wannabe-anttituisku-kynäniskojen kurmottaminen on hauskaa, mutta ainakin niillä on deodoranttia kainalossa.

Kuulostaa ihanalta... Enää en valita että hoitsun hommat on perseestä... Vaikka kieltämättä psyk.puolella joskus meno on kans vähän absurdia.

itsellä meni vuodenvaihde kaverin saunaillassa..hyvä porukka..sopivasti keitossa..taisi joku neitikin olla jossain välissä iltaa ;) h-hetkellä ammuttiin raketteja ja ihan taivaalla räjähti..ei tullut silmille tai ketään päin.ja salimotivaatiota lisäsi kaverin kehut saunassa kuinka on taas Hape kasvanu :hyper: joten ilta kului hyvissä merkeissä "jätkä on OIKEESTI hyvä jätkä"-vuodatusten parissa :D ..ja muistakaas arvon palstalaiset että on meitä nuoria jotka osaa myös juhlia hillitysti ja rauhallisesti käyttäytyen vaikka olisikin alkoholia mukana.. :thumbs:

Faija oli yön ajamassa tutun taksia ja kun oli viemässä paria asiakasta perille, niin keskellä tietä näki kaks heppua painimassa. Tai pikemminkin se alimpana oleva tyyppi piti sitä päällä olevaa kiinni. Sanoi, että oli pidellyt sitä siinä jo varmaan tunnin ja jos se päästää irti, niin se toinen lähtee riehumaan ja rikkomaan paikkoja. Noh faija sit kysy et soitanko poliisit ja se toinen sano, et soita vaan.
Poliisit sit kävi hakemassa sen toisen talteen.

Ihme porukkaa, kun tommonen tuhovimma iskee kännissä. :hyper:

vision sanoi:
olen kuitenkin liikkuva känniurpo magneetti, olin ulkotiloisas kello 23 jälkeen 2 kertaa yhteis ajallisesti varmaan 10 minuuttia eli kävelin bileistä autolle ja autolta himaan, molemmilla matkoilla joku saat***n umpinuija ehti selittämään jotain,
Kas. Kohtalotoveri.

Itse vedän jostain käsittämättömästä syystä puoleeni idiootteja (ja kaikki "seura hakee kaltaistaan"-vitsit on sitten jo kuultu tämän asian tiimoilta ;) ), jotka hakevat joko sympatiaa, riitaa tai sitten molempia tuossa järjestyksessä. Ulkona, kuten esimerkiksi taksijonossa, tilanne on vielä pahempi - varsinkin jos on jokin näistä kansallisista känniurpojuhlapäivistä. Ei auta vaikka olisi kuinka paljon muita ihmisiä jonossa, niin urpo tulee kulman takaa ja suunnistaa takuuvarmasti juuri minua kohti kertomaan elämäntarinaansa. :wall:

Kukaan tuttu, joista osa on myös todistanut näitä tapahtumia, ei ole vielä keksinyt (tai ainakaan kehdannut sanoa) mitään sellaista kehonkielessäni tai ulkonäössäni joka voisi tällaista aiheuttaa.

Energia sanoi:
Juhliminen on subjektiivinen käsite. Ei ole olemassa yhtä ainoaa ja oikeaa tapaa juhlia. Kaikki on omasta nupista kiinni. Jos jotkut saavat viboja salilla treenaamisesta uuden vuoden aikana niin ei siinä ole mitään ongelmaa. Minua huolestuttaa lähinnä ne aikaisemmin mainitut kännihölmöilyt eri juhlapäivinä. Toki se on oma asia, mutta yleensä tuollaiset sekoilut vaikuttavat muihinkin ihmisiin henkisesti ja/tai fyysisesti. Eipä ole hauskaa kuulla joltain jatkuvaa vittuilua tai idioottimaisia juttuja, joutua tappeluun tai joidenkin omaisuus jollain tavalla kärsii. Eniten ihmetyttää seuraavan päivän krapulavalitukset. Tietoisesti ja suhteellisen säännöllisesti hankittu tila niin en tajua syitä valituksiin.

Asiaa joka sana. :worship: Tässä(kin) kohtaa ihmetyttää eniten joidenkin ihmisten ehdoton asenne "uudenvuoden juhlinta on täysin turhaa, syvältä ja poikittain ja tulisi vähintäänkin kieltää lailla", ja aivan yhtä typerää on sama käänteisesti, eli "kyllä sitä nyt uutenavuotena pitää vetää vähintään kori bisseä ja eurokossu, se on ainoa oikea tapa juhlia ja se, joka ei sitä tee, on nössö ja nörtti, jolla ei ole elämää". JOKAINEN TYYLILLÄÄN JA TAVALLAAN. Eikös niin? :)

Ja jottei totuus unohtuisi... Loistavaa ja riemukasta vuotta 2005 kaikille pakkislaisille! \o/ ;)

Ihan mukavaa oli, tukeva humala muttei silti pahaa krapulaa. Nakkarijonossakin sai olla rauhassa.

Hemmetin hauskaa oli, vaikka olikin "tukeva" humala. (tuli sit kaadettua ihan huolella). Jokainen juhlii tavallaan, en vaan ymmärrä tän palstan absolutisteja joiden on pakko tilittää alkoholin käyttäjille moraalisaarnojaan. Usein itsekin olen pitkiä aikoja ottamatta tippaakaan, mutta ei sitä tule kavereille saarnattua heidän viinan käytöstään. Tuntuu että absolutistit osaavat siirtää kaikki omatkin ongelmansa toisten ihmisten viinankäytön syyksi. (kunnon tilitys vuoden 2005 alkuun) ;)

Hiukan samoilla linjoilla Antzan kanssa.
Ehkäpä olisi parempi tilittää, että onko pakko vetää perseet olalle, jos ei pysty hallitsemaan itseään tms. tai täytyykö mennä juhlimaan jos ei yksinkertaisesti siihen pysty vaan pilaa toistenkin tunnelman käytöksellään.
Jokainen tavallaan, kunhan se on se oikea tapa;)

Antza sanoi:
Hemmetin hauskaa oli, vaikka olikin "tukeva" humala. (tuli sit kaadettua ihan huolella). Jokainen juhlii tavallaan, en vaan ymmärrä tän palstan absolutisteja joiden on pakko tilittää alkoholin käyttäjille moraalisaarnojaan. Usein itsekin olen pitkiä aikoja ottamatta tippaakaan, mutta ei sitä tule kavereille saarnattua heidän viinan käytöstään. Tuntuu että absolutistit osaavat siirtää kaikki omatkin ongelmansa toisten ihmisten viinankäytön syyksi. (kunnon tilitys vuoden 2005 alkuun) ;)

Tämän palstan absolutistit? täällä tuntuu enemmän olevan viinaan päin meneviä kuin absolutisteja... Itse en ole absolutisti, koska en näe siihen mitään syytä. Viskipaukku tekee joskus terää ja rentouttaa.

Mitään järkeä ei ole juoda itseään täysin tiedottomaan tilaan ja örveltää baarissa ja itkeä pakkotoistossa, kun lensi baarista ulos 5 kertaa.

Vai onko tässä joku logiikka? :rolleyes:

Ps. ;)

edit: mä en saarnaa kavereilleni, koska jotka mut tuntee-> tietää että pidän joka viikonloppuista kännäystä täysin turhana.
Eikä mua liikuta, jos joku käyttää rahansa bilettämiseen tai sitten farkkuihin(tai ihan mihin vaan...)
Ei hirveesti ole merkitystä mulle, ei ns. vaikuta kuhan tai lohen kilohintaan:rolleyes:.

Mikä hitto tossa viinan tai kaljan määrän juomisen lesottamisessa on?

Tyyliin: "Mää join 15 tuoppia ja mäyräkoiran ja söin mäyriksen pahvitkin."
Sitten se on hienoa ja pirun siistiä, kun ei muista mitään(joillekin tämä on se ainoa oikea känni).
Mä vaikutun aina, kun joku kertoo baari reissustaan noin:rolleyes:.
Baarissa tapahtui: Juotiin viinaa, ei muisteta loppuillasta, hyvä reissu, oli mukavaa ja joskus puoli väkisin tanssilattialle(perustuu muiden hatariin muistikuviin). Kuullostaako typerältä? niimpä...
Suomalaisuudessa, bileiden "tasokkuus" on jostain syystä se kuinka kännissä ihmiset ovat, koska se on sitä "hauskaa".

Erikseen on ihmiset, jotka tykkäävät tanssia ja ovat suht. selvinpäin liikenteessä. Muutama drinkki tai ei sitten ollenkaan.

Miten hienoa nyt todellisuudessa on, että ei muista mitä on tehnyt ja tuhonnut osan harmaista aivosoluistaan(sammuminen)?
Puhumattakaan seuraavaan päivän krapuloista, kun kroppa on kuiva kuin viikkoja vanha hapankorppu.

Onko dementiapotilaallakin "hienoa", kun ei muista mitään edellisestä päivästä?

Alkoholi on hyvä aine, jos siinä on joku kontrolli. Silloin siitä on ujoille ihmisille hyötyä. Tää oli kait mun 2005 vuoden tilitys.

Ps. ;)

Antza sanoi:

En kovin montaa moraalisaarnaa tästäkään viestiketjusta löytänyt. Vai tarkoitatko niitä viestejä, joissa ihmetellään kännisten tekemiä väkivallantekoja tai muiden omaisuuden rikkomista.
Vaikka en itse nykyään käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan, ei muiden alkoholin käyttö häiritse minua ollenkaan. Monesti tulee juhlittua ystävien kanssa, jotka ovat enemmän tai vähemmän humalassa, ja korkeintaan kavereiden humalatila aiheuttaa meikäläisessä hilpeyttä!
Sen sijaan alkoholin käytön seurauksena syntynyttä väkivaltaa tai sivullisia häiritsevää hörhöilyä (esim. rakettien ampumista toisten päälle) en suostu ymmärtämään. Onneksi valtaosa ihmisistä osaa käyttää alkoholia järkevästi ja rajansa tuntien!

Flesh sanoi:
En kovin montaa moraalisaarnaa tästäkään viestiketjusta löytänyt. Vai tarkoitatko niitä viestejä, joissa ihmetellään kännisten tekemiä väkivallantekoja tai muiden omaisuuden rikkomista.
Vaikka en itse nykyään käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan, ei muiden alkoholin käyttö häiritse minua ollenkaan. Monesti tulee juhlittua ystävien kanssa, jotka ovat enemmän tai vähemmän humalassa, ja korkeintaan kavereiden humalatila aiheuttaa meikäläisessä hilpeyttä!
Sen sijaan alkoholin käytön seurauksena syntynyttä väkivaltaa tai sivullisia häiritsevää hörhöilyä (esim. rakettien ampumista toisten päälle) en suostu ymmärtämään. Onneksi valtaosa ihmisistä osaa käyttää alkoholia järkevästi ja rajansa tuntien!

Voihan ton mun kommentin tietysti noinkin ymmärtää. En itsekään mainitsemiasi kännissä toilailuja hyväksy missään tapauksessa. Toisten ihmisten ja heidän omaisuutensa vahingoittaminen on aina tuomittavaa. Humalatila ei ole KOSKAAN mielestäni oikeutus typeryyksiin.

höh, no jo on teillä ollut ankeat uudetvuodet kun on pitänyt katsella muiden kännistä toilailua.

Itse olin helvetin hyvällä kaveriporukalla mökillä. Juotiin viinaa, syötiin hyvin, saunottiin, laulettiin ja oli ihan törkeän hauskaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom